موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 به روش دانش آموزان ممتاز

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98

جهت مشاوره در زمینه موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 به روش دانش آموزان ممتاز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 به روش دانش آموزان ممتاز : با نزدیک شدن به امتحانات نهایی، موج استرس در میان دانش آموزان مشاهده می‌شود.  همانطور که میدانید نمرات امتحانات نهایی تاثیر مستقیم بر روی نتیجه ی کنکور دارد بنابراین داشتن یک برنامه ریزی منظم برای درس خواندن بسیار ضروری و مهم است.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98


سر فصل ها

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98


موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98  : در اینجا چند راهکار کاربردی برای موفقیت در امتحانات نهایی را برای شما بیان کرده ایم که با رعایت آن‌ها در ایام امتحانات نتیجه ی بهتری را کسب کنید.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 :  امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان فضایی را ایجاد کرده که دانش آموزان را از سال سوم وارد فضای رقابتی کند. رقابتی به نام کنکور که جزو ریشه های اصلی فضای علمی این مرز و بوم شده است. اهمیت امتحانات نهایی از جایی بیشتر شد که صحبت از تاثیر ۲۵ درصدی این امتحانات در کنکور سراسری به میان آمد.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : طبیعی هست که اکثر دانش آموزان سال سوم دبیرستان به دنبال به دست آوردن نمره ۲۰ در این امتحانات هستند تا با روحیه و اندوخته‌ای عالی به استقبال سال پیش دانشگاهی که سال سرنوشت سازی است بروند. در پی در خواست مکرر عزیزان سال سومی از مشاورین مرکز مشاور گروپ تصمیم گرفتیم در نوشته‌ای خودمانی نکاتی به شدت کاربردی برای موفقیت در امتحانات سال سوم رو خدمت شما ارائه دهیم. مطمئن باشید با اجرا کردن این ریزه کاری‌ها نتیجه قابل قبولی در این امتحانات مهم خواهید گرفت.

روش درس خواندن برای امتحانات نهایی 98

خوب یاد بگیرید

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : برای اینکه بتوانید مطلبی رو به نحو احسنت ارائه بدید باید به خوبی هم اون رو یاد بگیرید. برای همین دقت کنید که در سر کلاش درس شیش دانگ حواستون رو به دبیر مربوط به هر درس بدید و سعی کنید تمامی نکات و مباحثی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را یاد بگیرید. اهمیت گوش دادن فعال در کلاس درس خیلی زیاد هست حتماً حواستان به نکات درسی در سر کلاس باشد. توصیه ما حضور فعال شما در سر کلاس درس است که خود این موضوع نیمی از یادگیری هر مبحث است.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : پیش خوانی کنید

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : برای کسب نتیجه مطلوب در امتحانات نهایی توصیه ما اینه که حتماً قبل از رفتن به سر کلاس در حد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مطلبی رو که قراره تدریس بشه پیش خوانی کنید. این کار باعث میشه تا با محتوای هر درس قبل از تدریس آشنایی داشته باشید. این پیش خوانی میتونه هر جایی انجام بشه از جمله در راه رفتن به مدرسه، در اتوبوس و یا تاکسی.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : درس هر روز را همان روز بخوانید

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : بارها تو مقالات قبلی سایت مشاور گروپ توصیه کردیم که نه تنها برای موفقیت در این امتحانات نهایی بلکه تو هر مقطع تحصیلی هم که باشید یکی از مهم ترین کارهایی که باعث میشه به هر مبحث تسلط پیدا کنید اینه که درس هر روز رو همان روز بخونید. خیلی هاتون از این جمله تکراری خسته شدید ولی واقعیت اینه که به شدت به یادگیری شما کمک می کنه و باعث میشه مطالب زود تر به حافظه بلند مدتون انتقال پیدا کنه. با انجام دادن این کار از دوباره کاری‌‌ جلوگیری می‌کنید.

برای امتحانات نهایی از رو چی بخونیم؟

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : بهتره از همین الان این موضوع رو برای خودتون روشن کنید که اولین و آخرین منبع مطالعاتی شما برای امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان فقط و فقط کتاب درسی هست. روش درس خواندن برای امتحانات نهایی به این صورت هست که مطالب حاشیه‌ای و خارج از کتاب رو نخونید و تمرکز اصلی خودتون رو روی مباحثی که در کتاب درسی مطرح شده بزارید. متن کتاب درسی هر چیزی که برای به دست آوردن نمره کامل به شما کمک می‌کند رو شامل میشه و میتونه شما رو از هر منبع دیگه ای بی نیاز کند.

برای امتحانات نهایی چیا رو بیشتر بخونیم؟

تو هر امتحانی یه سری مباحث هستند که از اهمیت بیشتری برخوردارند و طراحان سوالات توجه بیشتری به اون مباحث دارند. توصیه داریم که برای اینکه نقطه توجه طراحان رو شناسایی کنید مجموعه سوالات امتحانات نهایی سال‌های قبل رو بررسی کنید تا دید بهتری نسبت به مباحث پیدا کنید و کتاب رو بر این اساس مطالعه کنید. بنابراین به هیچ وجه از اهمیت مرور و بررسی کردن چندین باره سوالات دوره های قبلی امتحانات نهایی غافل نشوید.

خلاصه نویسی برای امتحانات نهایی

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : هر چه به امتحانات نزدیک و نزدیک تر میشیم مرور مطالب درسی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و بهتره که تو فواصل زمانی مشخص مباحث رو مرور کنید. بهتره در دفتری مطالب و نکات مهمی رو که در طول سال مطالعه می‌کنید رو یادداشت کنید تا در روز های انتهایی راحت تر بتوانید مباحث رو مرور کنید.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : برنامه ریزی شخصی داشته باشید

حتما جمعه به جمعه برای طول هفته برنامه ریزی کنید و همه چیز رو مشخص کنید. از ساعات خواب و تماشای تلوزیون تا هر عادتی که هر روز اون را انجام می دهید. در این برنامه باید زمان هایی برای مرور هر مبحث و هم چنین زمان هایی رو برای جبران عقب ماندگی های مطالعاتی خودتون در نظر بگیرید. اگر براتون سخته واسه یه هفته برنامه بریزید حتما هر شب برنامه فرداتون رو مشخص کنید.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : اهمیت تغذیه و خواب

از همون روزهای ابتدایی که مطالعه برای امتحانات رو شروع می کنید بهتره که خواب و خوراک خودتون رو طبق برنامه ای تنظیم کنید. بهتره تو شبانه روز ۸ ساعت رو به خواب شبانه اختصاص دهید. توصیه ما اینه که شب ها زودتر به رخت خواب برید و صبح ها زود تر مطالعه خودتون رو شروع کنید. از خوردن غذاهای حجیم و سنگین در وعده شام خودداری کنید چرا که صبح ها حالت کرختی دارید و اون شادابی رو که انتظار دارید رو از دست خواهید داد.

مکان مطالعه

جایی که در آن مطالعه می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. مکان مناسب مکانی هست که از نظر نور و دما و هم چنین سر و صدا دارای امکانات مناسب باشد. هر چه بیشتر در جو مطالعاتی قرار می گیرید تمایل شما برای رقابت بیشتر میشه و با جدیت بیشتری دروس رو مطالعه می کنید. کتابخانه مکانی هست که همه شرایط لازم برای مطالعه رو داره و میتونه محیط خوبی برای درس خوندن شما باشد.

راهکار ۱ + ۶ را در امتحانات نهایی تجربه کنید

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : مطالعه برای امتحان ۱ + ۶ مرحله دارد که انجام تمامی مراحل، قطعاً کمک بسیار زیادی به دانش آموزان در کسب موفقیت تحصیلی خواهد کرد و اجرای تمامی این مراحل برای رسیدن به هدف مطلوب ضروری است.

  مطالعه کامل جزوه و تمرینات مربوط، مطالعه کتاب درسی، حل سؤالاتی که درطول سال اشتباه حل کرده‌اید، دوره و یادآوری کل فصل با الگوهای یادآوری و حاشیه نویسی، دوره و یادآوری کل فصل با الگوهای یادآوری و حاشیه نویسی و طراحی امتحان را شامل می‌شود.

 جزوه درسی که در کلاس درس تدریس شده، مهمترین و اصلیترین منبع مطالعاتی دانش آموز است.منبع بسیار مهمی که بیشتر داوطلبان از آن غافل می‌شوند، کتاب درسی است که پس از مطالعه هر مبحث از جزوه، کتاب درسی را به دقت مطالعه کنید.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 :  در طول سال تحصیلی، سؤالاتی را که نتوانسته‌اید حل کنید یا به آنها پاسخ اشتباه داده‌اید، با علامتی معین کنید تا در هنگام امتحانات آنها را دوباره حل کنید، همچنین الگوهای یادآوری و حاشیه نویسی را ابتدا یک بار به‌طور کامل مرور کنید و سپس سعی کنید با یادآوری عناوین اصلی و عناوین فرعی کل سازمان فصل را و اگر قسمتی را نتوانستید، یادآوری کنید.

 تا اینجا ۶ مرحله مطالعه مبحث به مبحث، ارائه شد یعنی شما باید مراحل بالا را (به جز مرحله آخر) برای مبحث (فصل اول) انجام دهید و سپس سراغ مبحث فصل بعدی بروید.

امتحانات را به خانه بیاورید

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : در این روش با توجه به فرصتی که در اختیار دارید، چند آزمون از سالهای قبل را انتخاب کنید (که نباید قبلاً آن‌ها را حل کرده باشید)، پس بهتر است در مرحله ۵، چند آزمون را دست‏ نخورده باقی بگذارید تا در این مرحله استفاده کنید البته این امتحانات باید دارای پاسخ باشند البته برای هر امتحان ۲ برابر زمان عادی احتیاج به وقت دارید تا بتوانید هر ۳ مرحله را اجرا کنید.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 :   ابتدا دقیقاً شرایط امتحان را مشابه‌سازی کنید، یعنی هم به لحاظ جسمانی و هم به لحاظ روحی خود را آمادهی امتحان کنید سپس آزمون خود را طبق پاسخنامه‌ای که در اختیار دارید، تصحیح کنید و به خود نمره دهید و در نهایت مباحث ضعیف خود را پیدا کرده و باید آنها را برطرف کنید.

  البته برای این کار ابتدا مبحثی که سؤال آن را پاسخ نداده یا پاسخ اشتباه داده اید، مرور کوتاهی کرده و سپس تعدادی سؤال از آن حل کنید که در این مرحله شما با توجه به آگاهی خود از توانمندیهایتان تصمیم می‌گیرید که دقیقاً چه کاری را انجام دهید.

موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 : حال راهکارهای موجود و اجرای صحیح آن می‌تواند تا حدی زیادی از چالش و دغدغه هایی که برای آزون پایانی مدرسه وجود دارد، کاهش دهد البته نباید فراموش کرد که اجرای این راهکار در کنار خودباوری و همت کردن برای جهش به سوی موفقیت تحقق پیدا می‌کند.

چند تکنیک اساسی برای موفقیت در امتحانات نهایی 98 :


  • با یادگیری نکات مهم هر درس و مرور منظم آن‌ها میتوانید همیشه برای امتحانات آماده باشید.
  • هنگام مطالعه خلاصه برداری را فراموش نکنید، نکات مهم و فرمول‌های که فکر میکنید اهمیت دارند را یادداشت کنید و آن‌ها را مرور کنید.
  • اگر در هنگام مطالعه در مبحثی مشکل داشتید و بخشی از درس را به درستی متوجه نشدید آن را با علامت سوال مشخص کنید و از معلم یا همکلاسی‌های خود بپرسید تا ابهاماتی که در ذهن دارید برطرف شود.
  • نمونه سوالات سال‌های اخیر را بررسی کنید و ببنید معمولا از هر فصل چه سوال‌هایی طرح می‌شود. فصل‌هایی را اولویت اول مطالعه قرار دهید که ارزش نمره ای بیشتری دارند و بیشتر مورد توجه طراحان قرار میگیرد و پس از تسلط بر روی این فصلها به سراغ فصل‌های بعدی بروید.
  • در روز امتحان حتما صبحانه مناسب و مغذی میل کنید تا مغز شما آماده ی پاسخگویی به سوالات امتحانی باشد.
  • سوالات امتحانی را با دقت بخوانید و زیر قسمت‌های مهم سوال خط بکشید تا راحت تر به سوالات پاسخ دهید.اگر فکر میکنید سوالی را بلد نیستید خود را درگیر آن نکنید و اول به سوال‌هایی آسانتر پاسخ دهید.

برنامه ریزی درسی حضوری و تلفنی

تنظیم درست یک برنامه ریزی درسی نیازمند در نظر گرفتن برخی از عوامل است و نباید نا آگاهانه برنامه ریزی کرد.
برنامه ریزی درسی همیشه از کلیدهای موفقیت دانش آموزان و دانشجویان برتر شمرده می شود.




برنامه ریزی درسی ، ضرورتی برای همه مقاطع

صحبت از برنامه ریزی درسی که می‌ شود همه به یاد برنامه‌ ریزی برای کنکور می‌ افتند.

اما انسان‌ های موفق می‌ دانند، برنامه‌ ریزی در زندگی رازیست برای شادتر زندگی کردن.
آنها که دوره تحصیل خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ اند، در همه مراحل تحصیلشان برنامه‌ ریزی درسی منسجمی داشته‌ اند.

برنامه ریزی درسی یک قرص برای درمان همه نیست.

تعجب نکنید.
برنامه ریزی درسی مانند قرصی نیست که یک پزشک برای درمان همه بیماران تجویز کند.
بلکه مشاور تحصیلی در طی دورانی که به دانش‌‌ آموزانش مشاوره می‌ دهد، تک‌ تک رفتارها و عادت‌ های آنها را تحت نظر داشته و برای موفقیت تحصیلی دانش‌ آموز نسخه‌ ای مختص وضعیت او می‌ نویسد.

موفقیت تحصیلی

موفقیت تحصیلی جز از طریق شناختن توانایی‌ های هر شخص و تلاش برای بهبود نقاط ضعف او به وجود نمی‌ آید.
یک مشاور دلسوز در طی دوران تحصیل یک دانش‌ آموز کنار او بوده و برای پیشرفت تحصیلی او با توجه به توانش برنامه‌ ریزی می‌ کند.
یک مشاور درسی زمانی موفق است که دانش‌ آموز او به هدفی که برای خود تعریف کرده است برسد.

برنامه ریزی درسی برای کدام مقطع؟

همان‌ طور که در ابتدای این مقاله بیان شد برنامه‌ ریزی درسی برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت، مقطع نمی‌ شناسد.
به نظر عجیب می‌ آید؟
به چند نمونه توجه کنید.

برنامه ریزی درسی برای کودکان بی‌ علاقه به درس

برنامه‌ ریزی درسی برای این کودکان که به هر دلیلی اعم از بازیگوشی، دیرآموزی، کم‌ توجهی، ندانستن اهمیت تحصیل و یا حتی مشکلات بینایی و شنوایی، به درس علاقه‌ ای نشان نمی‌ دهند، به شیوه‌ ای کاملا تخصصی انجام می‌ شود.
اگر کودکی به دلیل بازیگوشی درس را دوست ندارد ما هزار و یک راه بلد هستیم تادرس خواندن را برای او لذت‌ بخش کنیم.
یا اگر او اهمیت درس خواندن را نشناخته، ما مشاوران انگیزشی خود را به کمک می‌ خوانیم:
تا طی جلسات حضوری و تلفنی او را متوجه لطفی که با درس خواندن به خودش می‌ کند، کنیم.

برنامه‌ ریزی درسی برای تیزهوشان

حتما شما هم اطراف خود کودکانی می‌ بینید که به نظرتان نسبت به بقیه سرآمد هستند.
خبر خوب این‌که شما می‌ توانید با برنامه‌ ریزی درست برای آن کودک، او را راهی مدارس تیزهوشان و نمونه کنید و آینده‌ ای متفاوت را برای او بسازید.
اما خبر بد اینکه شما درصد زیادی از کودکان تیزهوش اطراف خود را شناسایی نکرده‌ اید.
خیلی از کودکان تیزهوش رفتارهای اجتماعی کاملی ندارند و یا خیلی علاقه‌ ای به درس خواندن از خود نشان نمی‌ دهند.

برنامه‌ ریزی درسی برای مقطع نهم و دهم

پایه تحصیلی بسیاری از دانش‌ آموزان در این مقطع شکل گرفته و مستحکم می‌ شود.
در این مقطع فرزند شما ناچار به انتخاب رشتهبرای آینده‌ اش می‌ شود.
آیا کسی که ریاضی قوی دارد باید حتما مهندس شود؟ قطعا اینطور نیست.
ما به فرزندانتان کمک می‌ کنیم تا نقاط قوت ضعف خود را بشناسند و دلایل ضعف خود را در درس‌ هایشان درک کنند.
پیشرفت تحصیلی دانش‌ آموزانی که رتبه خوبی در کنکور کسب کرده‌ اند در همین مقطع شکل می‌ گیرد.

برنامه‌ ریزی تحصیلی خوب برای کنکور

با توجه به زمان کمی که دانش‌ آموزان برای آمادگی در کنکور دارند برنامه‌ ریزی درسی کنکور اهمیت خیلی زیادی پیدا می‌ کند.
مشاوره درسی برای کنکور یکی از تخصصی‌ ترین مشاوره‌ های درسی است.
به همین دلیل برنامه‌ ریزی درسی برای کنکور بیشتر از همه مقاطع دیگر به گوش می‌ خورد.

خدمات “مشاور گروپ ” در حوزه برنامه‌ ریزی درسی

“مشاور گروپ”

مشاوره‌ دهنده تخصصی سؤالات شما

برای تماس با مشاوران ما با این شماره ها

1222231

تنها با یک تماس با مرکز “مشاور گروپ”

پاسخ سؤالات خود را در کمترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد…

11111111111223333

در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
 با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

gggg

بدون کدگیری و فقط از تلفن ثابت شماره گیری نمایید


مشاوره تحصیلی و برنامه‌ ریزی درسی حضوری

در این روش طی جلسات حضوری که با دانش‌ آموز و در صورت تمایل با والدین آنها با فاصله‌ های زمانی مشخص صورت می‌ گیرد:
نقاط قوت و ضعف دانش‌ آموزان شناسایی و مشاوران ما روند پیشرفت او را پایش و آنها را در رسیدن به هدفشان یاری می‌ کنند.

مشاوره درسی و برنامه‌ ریزی تحصیلی تلفنی

جلسات حضوری مشاوره درسی ما در تهران برگزار می‌ شوند.
اما برای خدمت رسانی به دانش‌ آموزان کشور، مشاوره تلفنی را نیز فراهم کرده‌ ایم.
در این روش با این شماره ها تماس گرفته و برنامه‌ ریزی درسی خود را به صورت تلفنی دریافت می‌ کنید.

پکیج‌ های برنامه‌ ریزی تحصیلی

برای کاهش هزینه مشاوره برای دانش‌ آموزانی که دوران طولانی‌ تر مسیر تحصیل خود را با ما طی خواهند کرد.
پکیج‌ های برنامه‌ ریزی درسی به صورت تلفنی و حضوری با هزینه پایین‌ تر برای آنها طراحی شده است.

مشاوران ما در  “مشاور گروپ” پیش تر مسیر موفقیت را طی کرده‌ اند، پس کافی است که شما بخواهید، موفق شوید. مشاوران تحصیلی ما کنار شما هستند تا در سختی‌ های راه در کنارتان باشند.


gggg

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

11111111111223333


برای آگاهی از:

برنامه ریزی و مشاوره تحصیلی

راهکارهای پیشگیری از افت تحصیلی

موفقیت در کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری

روش مطالعه برای کنکور

با مشاورین خبره مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید …

11111111111223333


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه موفقیت تضمینی در امتحانات نهایی 98 به روش دانش آموزان ممتاز

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی