راهنمای مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی

راهنمای مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی

جهت مشاوره در زمینه راهنمای مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم ، در این مقاله ارائه داده شده است. براساس اعلام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی ، در پایه نهم و دوازدهم مانعی ندارد. با ما همراه باشید.

مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی ۱۴۰۰

در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی ۱۴۰۰ پرداخته ایم.

در نوبت خرداد ماه مهمان شدن در امتحان نهایی ، ابتدا نیاز به اخذ مجوز رای كمیسیون خاص دارد سپس فرایند مهمان شدن انجام می گیرد ولی در نوبت شهریور و دی ماه انجام فرایند مهمان شدن كفایت می كند البته طبق اعلام شورای عالی بعلت بیماری كرونا مهمان شدن پایه دوازدهم و نهم مثل خرداد سال گذشته در خرداد 1400 هم بدون اخذ رای كمیسیون خاص با انجام فرایند مهمان شدن با موافقت مكتوب مبدا و مقصد تا قبل از شروع امتحانات بلامانع می باشد.

مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی نهم و دوازدهم

طبق اطلاعیه شورای عالی آموزش و پرورش، مهمان شدن دانش‌ آموزان در امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد ماه ، باتوجه به شرایط ناشی از کرونا، بلامانع است.

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نامه‌ای به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی مهمان شدن دانش‌ آموزان پایه نهم و دوازدهم در امتحانات نهایی خردادماه را باتوجه به شرایط ناشی از کرونا، بلامانع اعلام کرد.

در نامه دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش آمده است:

باتوجه به شرایط ناشی از ویروس کرونا در کشور، مهمان شدن دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری در امتحانات پایانی نوبت دوم با رعایت مفاد تبصره‌های 1 و 2 ماده 55 آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و دانش‌ آموزان پایه نهم با رعایت مفاد ماده 17 آیین نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه در ارزشیابی نوبت دوم سال تحصیلی جاری برای استان‌ های مذکور و سایر استان‌ ها بلامانع است.

نحوه درج درخواست دانش آموز میهمان در منطقه مبدا

نحوه درج درخواست دانش آموز میهمان در منطقه مبدا چگونه است؟

در سامانه فاینال مدیر با كاربری مدرسه محل تحصیل دانش آموز وارد شده ابتدا درج درخواست جدید و نوعدرخواست دانشآموز میهمان را انتخاب مینماید و كد دانشآموز ، استان و منطقه مقصد را انتخاب كرده و سپس معرفی نامه تائید شده میهمان ( عكس دار،حاوی مشخصات و مواد درسی و در صورت وجود نمره ارزشیابی مستمر و … ) و دیگر مدارک لازم برای دانش آموز را ضمیمه وذخیره می نماید .
با انجام موارد فوق درخواست به منطقه مبدا ارسال می گردد منطقه مبدا با بررسی مدارک موجود درضمیمه درخواست و در صورت تائید آن به منطقه مقصد ارسال می گردد.

دریافت نتیجه دانش آموز مهمان در منطقه مقصد

دریافت نتیجه دانش آموز مهمان در منطقه مقصد چگونه است؟ باتوجه به اطلاعیه منتشر شده در پی شیوع ویروس کرونا، مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی پایه نهم و دوزادهم مانعی ندارد. دانش آموزان میهمان برای دریافت نتیجه در منطقه مقصد باید به صورت زیر عمل نمایند:

در منطقه مقصد در سامانه فاینال با كاربری منطقه وارد شده و از قسمت درخواست ها گزینه تخصیص دانش آموز میهمان در مقصد را انتخاب و سپس حوزه اجرا و تصحیح و شماره كارت دانش آموز را تخصیص و تائید می نماید با انجام این كار نمره دانش آموز میهمان در همان حوزه ای كه تصحیح می شود قابل ثبت می باشد . ضمنا مدرسه مبدا پس از انجام مراحل ثبت نمره در حوزه تصحیح قادر به دریافت نمره می باشد .

ورود به سامانه فاینال امتحانات نهایی از طریق درج نام کاربری و رمزعبور امکانپذیر است.

لینک ورود به سامانه فاینال امتحانات نهایی


نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 چگونه است؟ برگزاری امتحانات دانش ‌آموزان در ایام کرونا برای تمامی پایه ها غیرحضوری خواهد بود. اما امتحانات دانش آموزان نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت معدل در این پایه، به صورت حضوری خواهد بود.

برای آگاهی از بارم بندی امتحانات 1400 مقاله زیر را مطالعه نمایید:

بارم بندی امتحانات ۱۴۰۰ | تمامی مقاطع

در صورت هرگونه ابهام در رابطه با مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی ، پایه نهم و دوازدهم می توانید با مشاوران مجرب مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول مهمان شدن امتحان نهایی

آیا امکان مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1400 وجود دارد؟

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده، مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهم و دوازدهم بلامانع است.

اطلاعات لازم برای ورود به سامانه فاینال امتحانات نهایی چیست؟

ورود به سامانه از طریق نام کاربری و رمزعبور امکانپذیر است.

نحوه درج درخواست دانش آموز مهمان در منطقه مبدا چگونه است؟

راهنمای درج درخواست دانش آموز میهمان در منطقه مبدا در این مقاله ارائه داده شده است.

4/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه راهنمای مهمان شدن دانش آموزان در امتحانات نهایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی