منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم

لغو آزمون تیزهوشان نهم به دهم

جهت مشاوره در زمینه منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

به اطلاع داوطلبان عزیز آزمون ورودی پایه دهم می رساند منابع آزمون از کتب درسی در پایه هشتم صد در صد و از پایه نهم 50 در صد کتاب های اعلام شده است.

این منابع در لینک زیر اعلام شده است :

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم


منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 99 – 1400

هر ساله توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، آزمون تیزهوشان برای پایه نهم به دهم برگزار می شود و دانش آموزان پایه نهم که علاقه مند به ادامه تحصیل در مدارس سمپاد می باشند ، باید در این آزمون ثبت نام کرده و پس از حضور در آزمون و کسب حدنصاب لازم ، برای ورود به این مدارس اقدام نمایند. چند ماه پس از ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ، زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان فرا می رسد و داوطلبانی که ثبت نام خود را انجام داده اند، در این بازه زمانی فرصت دارند با مطالعه منابع درسی و منابع کمک آموزشی موثر ، خود را برای حضور در این رقابت آماده نمایند. لازمه موفقیت در آزمون تیزهوشان ، برنامه ریزی دقیق و مطالعه مستمر می باشد و علاوه بر آن ، اطلاع از مواد امتحانی و ضریب دروس در آزمون نیز بسیار موثر است. هدف از نگارش این مطلب ارائه توضیحاتی در رابطه با منابع مطالعاتی آزمون تیزهوشان و همچنین معرفی بهترین منابع کمک آموزشی برای هریک از دروس می باشد.


مواد آزمون تیزهوشان نهم به دهم

شیوه طرح سوالات در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم ، به صورت ترکیبی و شامل دو دسته سوال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است. در واقع هدف از طراحی سوالات بخش استعداد تحلیلی ، تخمین و بررسی وضعیت هوش و استعداد دانش آموز می باشد. در آزمون سال تحصیلی 99 – 1400 ، 50 سوال در بخش استعداد تحلیلی مطرح می گردد که داوطلبان 50 دقیقه فرصت دارند به آن ها پاسخ دهند. البته در آزمون سال 98 ، این بخش از سوالات شامل 15 سوال بود که شیوه بودجه بندی سوالات و زمان پاسخ گویی به آن ها در سال 99 ، دستخوش تغییراتی شده است.

نیمی از امتیاز آزمون تیزهوشان نیز به سوالاتی اختصاص می یابد که از کتب درسی پایه های هشتم و نهم دوره اول متوسطه مطرح می شود. مجموع سوالات آزمون استعداد تحصیلی نیز شامل 50 سوال است و دانش آموزان می بایست در مدت زمان 70 دقیقه ، به آن ها پاسخ دهند. هر یک از مواد امتحانی دارای ضریب مختص خود بوده و برخی از آن ها نیز با توجه به رشته تحصیلی مورد تقاضای دانش آموز ، متفاوت می باشند. مواد آزمون تیزهوشان به همراه ضریب هر یک از آن ها در جدول زیر ارائه شده اند.

مواد امتحانی ، منابع تیزهوشان پایه دهم
سوالات استعداد تحصیلی تعداد سوال ضریب ریاضی فیزیک ضریب علوم تجربی ضریب علوم انسانی ضریب سمپاد مهارتی
ریاضیات 10 4 2 2 3
علوم تجربی 10 2 4 2 3
قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی) 10 1 1 1 1
مطالعات اجتماعی (تاریخ ،جغرافیا ، اجتماعی) 10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2


3.8/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی