ممنوعیت پیک نوروزی در نوروز 99 در تمامی مدارس کشور

ممنوعیت پیک نوروزی در نوروز 99 در تمامی مدارس کشور

جهت مشاوره در زمینه ممنوعیت پیک نوروزی در نوروز 99 در تمامی مدارس کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ممنوعیت پیک نوروزی در نوروز 99 در تمامی مدارس کشور : جابجایی جمعیت، مشکلات اجتماعی و خانوادگی، معلولیت و… ازجمله علل بازماندگی از تحصیل …



ممنوعیت پیک نوروزی در نوروز 99

به گزارش مشاورگروپ ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در بخش دوم نشست خبری و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران؛ جابجایی جمعیت، مشکلات اجتماعی و خانوادگی، معلولیت و… ازجمله علل بازماندگی از تحصیل دانست و گفت: فقط ۳ درصد کودکان به دلیل عدم دسترسی به آموزش‌های عمومی از تحصیل باز می‌مانند .

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز رضوان حکیم زاده در نشست خبری و در بخش دوم این نشست و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران اظهارکرد: بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل در شهرها هستند و به همین علت تمرکز ما بر انسداد راه‌های بیسوادی محدود به روستاها و مناطق محروم نیست بلکه برای انسداد راه‌های بیسوادی در شهرها همواره برنامه داریم و در این موضوع از سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که در مناطق حاشیه شهرها به آموزش کودکان می‌پردازند تشکر می‌کنیم و به وزارت کشور هم اعلام کرده‌ایم که توانایی صدور مجوز برای این تشکل‌ها را داریم تا فعالیت‌های آن‌ها در چارچوب قانون قرار گیرد.

* مهاجرت از عوامل اصلی بازماندگان از تحصیل

وی مهاجرت را یکی از مشکلات در موضوع بازماندگان از تحصیل برشمرد و اضافه کرد: عدم ساماندهی جمعیت مهاجر در شهرها چالش‌هایی را در حوزه آموزش کودکان ایجاد کرده است البته با همکاری‌های خوبی که با سازمان ثبت‌احوال داریم جمعیت کودکان لازم التعلیم را تطبیق می‌دهیم و آمارها را همواره دقیق استخراج و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

حکیم زاده تصریح کرد: بر اساس تحقیقات میدانی که از سی هزار کودک بازمانده از تحصیل به‌دست‌آمده است مشخص شد؛ جابجایی جمعیت، مشکلات اجتماعی و خانوادگی، معلولیت و… ازجمله علل بازماندگی از تحصیل است و تنها ۳ درصد به خاطر عدم دسترسی به آموزش‌های عمومی از تحصیل بازمی‌مانند.

وی ادامه داد: رفع مشکل بازماندگی از تحصیل تنها در اختیار آموزش‌وپرورش نیست بلکه بسیاری از عوامل خارج از آموزش‌وپرورش در این مسئله دخیل هستند مانند عوامل اجتماعی، فرهنگی و… که رفع آن‌ها به تلاش سایر دستگاه‌ها بستگی دارد.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: از همه سازمان‌های مردم‌نهاد که در مسیر انسداد راه‌های بی‌سوادی در جامعه تلاش می‌کنند و در کنار آموزش‌وپرورش هستند تقدیر می‌کنم.

* فعالیت همه مراکز پیش‌دبستانی تحت نظر آموزش‌وپرورش است

وی افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، دوره پیش‌دبستانی دوره حاکمیتی و رسمی است لذا دولت نیز اعتباراتی برای این دوره اختصاص می‌دهد اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد، نبود مدیریت یکپارچه است.

حکیم زاده ادامه داد: هرچند بر اساس مصوبه مجلس همه مراکز پیش‌دبستانی تحت نظر آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کنند و برنامه‌هایشان نیز باید مورد تائید ما باشد اما برخی مراکز پیش‌دبستانی تحت نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند لذا برای کیفیت‌بخشی برنامه‌ها و آموزش‌ها و تربیتی در پیش‌دبستانی‌ها تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی منعقد کردیم و کارگروه مشترکی را نیز با وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی تشکیل داده‌ایم تا امر تربیت در مراکز پیش‌دبستانی را بیش‌ازپیش ارتقا دهیم.

* بر اساس تأکید وزیر آموزش‌وپرورش نسبت کلاس به معلم مبنای تراکم دانش‌آموزی خواهد شد

وی در پاسخ به سؤالی که با اشاره به افزایش آمار دانش آموزان و کاهش آموزگاران در سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: کاهش تراکم کلاس از مطالبات همیشگی ماست البته تعیین میانگین یکسان آمار کلاس‌ها برای کل کشور مبنایی اشتباه است بنابراین با توجه به شرایط مناطق مختلف و نسبت درس به معلم مبنای تراکم تعیین می‌شود و ملاک قرار می‌گیرد لذا افزایش تراکم کلاس‌ها چالشی است که باید به آن پرداخته شود بنابراین در جلسه‌ای که در همین هفته و در ستاد ساماندهی نیروی انسانی و با حضور وزیر آموزش پرورش برگزار شد، محسن حاجی میرزایی با شنیدن دلایل معاونت آموزش ابتدایی بر تعیین نسبت کلاس به معلم به‌جای دانش‌آموز به معلم تأکید کرد و قرار شد تا این موضوع به سازمان امور اداری و استخدامی هم اعلام شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به حادثه تلخ فوت یکی از معلمان در کلاس درسی در یزد، اظهار کرد: امنیت روانی دانش آموزان بسیار مهم است و برای جلوگیری از هر اتفاقی که امنیت روانی دانش آموزان را به مخاطره بیندازد تلاش می‌کنیم.

*طرح جابربن حیان آسیب‌شناسی می‌شود

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص طرح جابر بن حیان گفت: برنامه آسیب‌شناسی طرح جابر بن حیان را در دستور کار قراردادیم، رقابتی شدن بیش‌ازحد یکی از مشکلات این طرح بود لذا جهت‌گیری ما تشویق همه دانش آموزان به یادگیری از طریق پژوهش به‌جای رقابت در این طرح است بنابراین در سال قبل با این هدف دانش آموزان مشارکت‌کننده در این طرح را رتبه‌بندی نکردیم و به همین علت این طرح امسال به‌صورت کشوری برگزار نخواهد شد.

* تکالیف مهارت محور جایگزین تکالیف سنتی

وی با اشاره به موضوع تکالیف مهارت محور از طراحی جشنواره‌ای در این زمینه خبر داد و افزود: انجام این نوع تکالیف توسط دانش‌آموز، یکی از اهدافش ارتباط بیشتر فرزندان با والدین و فراگیری مهارت‌هایی از آنان است لذا در این طرح از والدین خواستیم تا شریک بچه‌ها در انجام تکالیف شوند، البته در این طرح هنوز در ابتدای راه هستیم و برای تغییر تکالیف سنتی به تکالیف مهارت محور نیازمند تلاش و زمان بیشتری هستیم.

معاون آمورش ابتدایی وزیرآموزش‌وپرورش گفت: دربسته تحولی که هفته آینده در شورای معاونین ارائه می‌شود طرح تغییر از تربیت تک ساحتی به تربیت چند ساحتی مهارت محور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد لذا با توجه به نقش راهبری تربیتی مدرسه نگرش غلط خانواده‌ها در این خصوص باید اصلاح شود.

* ممنوعیت ورود کتاب‌های کمک‌درسی به مدارس همچنان ادامه دارد

وی از ممنوعیت پیک نوروزی در نوروز ۹۹ خبر داد و افزود: به‌هیچ‌وجه پیک نوروزی نداریم و با توجه به دستاوردهای خوبی که در طرح نوروزی کتاب‌خوانی و نوشتن داستان در سال قبل داشتیم این روال همچنان ادامه خواهد یافت. همچنین ابلاغ هر برنامه‌ای به دانش آموزان برای ایام نوروز که برای خانواده‌ها هزینه داشته باشد، ممنوع است.

حکیم زاده تصریح کرد: موضوع ممنوعیت ورود کتاب‌های کمک‌درسی به مدارس همچنان برقرار است و وزیر محترم نیز بر این موضوع تأکید دارند. همچنین برگزاری مسابقات علمی مانند لیگ پایا، مسابقات کانگورو، چرتکه و محاسبات ذهنی و مواردی از این ‌دست نیز در مدارس ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: ما به‌عنوان آموزش ابتدایی با پدیده‌ای به نام «مدارس خانگی» کاملاً مخالف هستیم زیرا مدرسه صرفاً محلی برای آموزش نیست بلکه فرصتی برای دوست‌یابی و تعامل است، بنابراین از خانواده‌ها خواهش می‌کنیم که مراقب این دعوت‌ها باشند.



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ممنوعیت پیک نوروزی در نوروز 99 در تمامی مدارس کشور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403