معرفی رشته سینما + بازار کار موجود

رشته سینما

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته سینما + بازار کار موجود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

رشته سینما : سینما هنری است مبتنی بر ضبط تصویری حوادث و ترکیب خاص و عرضه آنها توام با صدا که با طرح مفاهیم گوناگون به صورت بیانی ویژه در عرضه هنرها تجلی می‌کند. نوع و کیفیت ارتباط این رشته با سایر رشته‌های هنری به گونه‌ای است که می‌تواند از همه آنها به صورت کمکی سود جوید.

رشته سینما

سینما با طرح مجموعه‌ای ترکیبی از تصاویر و اصوات و با در نظر داشتن اصول حاکم بر این هنرها، به بیانی دست می‌یابد که خاص هنر سینما است. هنر سینما از نظر محتوا مبتنی بر زمینه‌های گوناگون علوم انسانی، علوم ارتباطات،‌ ادبیات و رشته‌های مختلف هنری بوده و از نظر تکنیکی از مباحث فیزیک صوت، شیمی، مکانیک و الکترونیک استفاده می‌کند.

کارشناسی سینما یکی از دوره‌های آموزش عالی است که هدف آن تأمین افراد متعهد و متخصص دراین رشته است تا نیازهای روزافزون جامعه رادر زمینه‌های مختلف هنر سینما پاسخگو باشد.

این رشته دارای ۴ گرایش تدوین، فیلمنامه نویسی،‌ کارگردانی و فیلمبرداری است.

درس‌های رشته سینما در طول تحصیل:

دروس مشترک در گرایش‌های مختلف سینما:

فرهنگ عامه،‌ آشنایی با هنر در تاریخ، آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان، آشنایی با ادبیات معاصر ایران و جهان، آشنایی با هنرهای تجسمی، تاریخ فلسفه، جامعه‌شناسی،‌ موسیقی، اصول و مبانی ارتباطات، طراحی مقدماتی، تمثیل شناسی، روانشناسی،‌ تاریخ اجتماعی ایران، تاریخ اجتماعی جهان، شناخت رنگ، معماری، ریتم‌ در هنرها، تاریخ سینما، عکاسی،‌ گزارش‌نویسی، مبانی هنرهای نمایشی، اصول فیلمنامه‌نویسی، اصول فیلمبرداری، مبانی تدوین، اصول کارگردانی.

دروس اصلی و تخصصی گرایش تدوین:

صدا، لابراتوار فیلم، آشنایی با نقاشی متحرک، مستندسازی، تولید برنامه‌های تلویزیونی، آشنایی با سبک‌های سینمایی، موسیقی فیلم،‌ تدوین، موسیقی، تئوری‌های تدوین، ترکیب ‌بندی تصویر، شناخت تحلیلی تدوین،‌ پروژه نهایی.

دروس اصلی و تخصصی گرایش فیلمنامه‌نویسی:

آشنایی با متون نمایشی فیلم، ‌تحلیل فیلم، سبک‌های ادبی جهان، شخصیت‌شناسی،‌ تاریخ ادبیات نمایشی، داستان‌نویسی، فیلمنامه نویسی، آشنایی با شعر در ایران و جهان، قصه در ادیان، آشنایی با ادبیات کودکان،‌ نمایشنامه‌نویسی، تحلیل فیلمنامه، تصویرنامه نویسی، پروژه نهایی.

دروس اصلی و تخصصی گرایش کارگردانی:

صدا، لابراتوار فیلم، آشنایی با نقاشی متحرک، آشنایی با متون نمایشی، مستندسازی، تحلیل فیلم، تولید برنامه‌های تلویزیونی،‌آشنایی‌ با سبک‌های سینمایی، موسیقی فیلم،‌ جلوه‌های خاص،‌ اصول بازیگری، کارگردانی، شیوه‌های رهبری بازیگر، مدیریت تولید، پروژه نهایی.

دروس اصلی و تخصصی گرایش فیلمبرداری:

صدا، لابراتوار فیلم، تحلیل فیلم، جلوه‌های خاص، فیزیک نور و عدسی، شناخت ابزار فیلمبرداری، فیلمبرداری در نقاشی متحرک، فیلمبرداری، شناخت مواد خام، پرسپکتیو رنگ و نور، نورپردازی، ترکیب‌بندی تصویر، گریم، تصویربرداری، پروژه نهایی.

خوشبختانه رشته سینما در کشور ما نیز وجود دارد و در سال های اخیر این رشته توانسته افراد بسیار خوبی را توانسته به سینمای ایران و جهان معرفی کند که در جشنواره های داخلی و بین المللی توانسته اند به موفقیت های بی نظیری دست پیدا کنند.

حوزه سینما بسیا وسیع است و به همین منظور رشته های مختلفی با توجه به آن ایجاد شده که بتواند تمام نیازهای این حوزه را پوشش دهد. در ادامه گرایش های مختلف رشته سینما را به شما توضیح می دهیم.

گرایش های مختلف رشته سینما

رشته سینما گرایش تدوین: تدوین یکی اصلی ترین کارهایی است که در حوزه فیلم سازی و سینما انجام می شود.

زمانی که فیلمبرداری یک فیلم آغاز می شود قسمت های مختلف آن به صورت جدا فیلمبرداری شده و باید با داشتن دانش کافی در امور مختلف سینمایی این تکه ها را با توجه به فیلم نامه و قصه به هم متصل کرد.

امروزه اهمیت رشته تدوین بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود و فردی که مسئول تدوین فیلم می شود مسئولیت بسیار سنگینی مانند کارگردان، نویسنده و دیگر عوامل ساخت فیلم دارد.

به منظور آموزش آکادمیک و اصولی این حرفه رشته ای با همین نام در حوزه سینما راه اندازی شده که افراد علاقه مند می توانند با ورود به این رشته حرفه تدوین را به صورت علمی و حرفه ای فرا گیرند.

برخی از دروس مختلف رشته تدوین

صدا: صدا یکی از دو عنصر اصلی فیلم محسوب می شود و کسی که می خواهد تدوین فیلم انجام دهد باید با اصول و قواعد کلی صدا آشنا باشد. این درس تمام مقوله های فنی صدا را آموزش می دهد.

لابراتوار فیلم: این درس به منظور آشنایی دانشجو با محیط و لابراتوار فیلم در چارت درسی قرار داده شده است.

آشنایی با نقاشی متحرک: نقاشی متحرک یا پویانمایی یکی از بحث های مهم در حوزه سینما محسوب می شود که این درس این مبحث را به دانشجو آموزش می دهد.

مستند سازی: یک تدوینگر خوب باید تمام جزئیات ساخت فیلم را بداند تا بتواند با علم کامل نسبت به تدوین فیلم اقدام کند. مستند سازی یکی از انواع فیلم سازی است که یک تدوینگر باید با آن نیز آشنا باشد و به همین منظور درسی تحت عنوان مستند سازی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

تاریخ ادبیات نمایشی: ادبیات و تاریخ دو مقوله بسیار مهم در فیلم سازی محسوب می شوند و دانشجو باید با پیشینه و گذشته هنر نمایش و فیلم به خوبی آشنا شود و به همین منظور درسی با عنوان تاریخ ادبیات نمایشی در چارت درسی رشته تدوین قرار داده شده که دانشجویان را با تاریخچه نمایش و هنر نمایش به خوبی آشنا می کند.

آشنایی با سبک های سینمایی: سینما سبک های بسیار متعددی از جمله کمدی، درام، تراژدی و دیگر سبک ها را دارد و یک تدوینگر باید بتواند با توجه به سبک و نوع کار عمل تدوین را انجام دهد و به همین منظور درسی با عنوان سبک های سینمایی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

موسیقی فیلم: در مراحل تدوین نیاز است که در جاهای مختلف فیلم موسیقی های مختلفی قرار داده شود و استفاده صحیح از موسیقی نیازمند داشتن دانش و سواد کافی در این حوزه است که درس موسیقی فیلم این دانش را به دانشجو می دهد.

تدوین: تدوین اصلی ترین درس این رشته است که دانشجو فرایند مختلف امور تدوین را به خوبی فرا می گیرد.

رشته سینما گرایش فیلم نامه نویسی: فیلم نامه اصلی ترین رکن فیلم را تشکیل می دهد یک فیلم خوب برای موفقیت باید دارای یک فیلم نامه قوی باشد تا بتواند با ارائه یک داستان خوب مخاطب را جذب کند.

فیلم نامه نویس باید بتواند تمام جزئیات زندگی را از زوایایی گوناگون مشاهده کرده و آن ها را به رشته تحریر در آورد.

پیشرفت در حوزه فیلم نامه نویسی به صورت مستقیم تأثیر بسیار زیادی روی صنعت فیلم سازی خواهد داشت و خوشبختانه در سال های اخیر افراد خلاق زیادی به این حوزه وارد شده اند.

برخی از دروس مختلف رشته فیلم نامه نویسی

آشنایی با متون نمایشی فیلم: افرادی که قصد دارند کار فیلم نامه نویسی را شروع کنند باید اصول و روش نوشتن متون مختلف را فراگیرند. این درس به دانشجویان انواع متون نمایشی را شرح می دهد.

تحلیل فیلم: همان طور که گفته شد فیلم نامه نویس باید بتواند مسائل مختلف را از زوایای گوناگونی مشاهده کند و یکی از راه های پرورش خلاقیت افزایش توان در تحلیل فیلم های مختلف است. فیلم نامه نویس با استفاده از این روش شیوه های مختلف تحلیل فیلم را فرا می گیرد.

شخصیت شناسی: یکی از عناصر بسیار مهم در نوشتن فیلم نامه کاراکتر و شخصیت های داستانی است. یک فیلم‌نامه نویس خوب باید انواع شخصیت افراد را بشناسد و بتواند در فیلم نامه های گوناگون از آن ها به خوبی استفاده کند.

سبک های ادبی جهان: فیلم نامه نویس باید با مهارت نوشتن به خوبی آشنا باشد و به همین منظور نیاز است که سبک های مختلف ادبی را به خوبی بشناسد تا بتواند از آن به خوبی بهره ببرد.

رشته سینما گرایش کارگردانی: کارگردانی یکی از حوزه هایی است که همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم. این رشته به منظور تربیت افراد علاقه مند به حرفه کارگردانی به صورت علمی و آکادمیک ایجاد شده است.
برخی از دروس رشته کارگردانی

کارگردانی دروس مختلفی مانند دیگر گرایش های سینما دارد و از آن ها می توان به صدا، موسیقی فیلم، سبک های مختلف سینمایی، مستند سازی، تحلیل فیلم و چندین درس دیگر اشاره کرد.

رشته سینما گرایش فیلمبرداری: فیلم بردار کسی است که تمام آن چه را وجود دارد و برای آن زحمت کشیده شده باید جمع آوری کند. یک کارگردان خوب باید با اصول و قواعد استاندارد صحیح فیلم برداری آشنا باشد و به همین منظور این رشته به صورت دانشگاهی ایجاد شده است.


رشته سینما

بازار کار و آینده شغلی رشته سینما

بازار کار رشته سینما

فیلم و سینما یکی از نیازهای روزانه انسان محسوب می شود و همه ما کم و بیش هر روز اندکی از زمان خود را به تماشای فیلم های مختلف اختصاص می دهیم.

به همین منظور نیاز به افراد متخصص که بتوانند در این حوزه فیلم های خوب فرهنگی، اجتماعی و طنز برای مردم بسازند به شدت احساس می شود.

افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند در صورت داشتن سرمایه اقدام به ساخت فیلم کنند و یا در پروژه های سینمایی مختلف با توجه به تخصص خود همکاری و شرکت کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با رشته سینما اگر مشکل یا ابهامی داشتید با کارشناسان مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی رشته سینما

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری مشاور گروپ ؛رشته سینما آماده پاسخگویی در زمینه های زیر هستند :

ثبت نام کنکور رشته سینما

مشاوره کنکور رشته سینما

انتخاب رشته کنکور رشته سینما

ثبت نام بدون کنکور رشته سینما

انتخاب رشته رشته سینما

برنامه ریزی کنکور رشته سینما

خدمات مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ ؛ رشته سینما در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور

مرکز مشاوره تلفنی و حضوری رشته سینما در زمینه های نتایج کنکور ، ثبت نام کنکور هنر ، منابع کنکور هنر ، تغییر رشته ، کارنامه اولیه کنکور ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته کنکور هنر ، دفترچه کنکور هنر ، دفترچه ثبت نام کنکور ، مشاوره درسی کنکور هنر ، مشاوره درسی کنکور ، مشاوره تحصیلی ، ثبت نام بدون کنکور سراسری ، ثبت نام بدون کنکور آزاد ، ثبت نام دانشگاه آزاد ، ثبت نام علمی کاربردی ، ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ، رشته سینما بدون کنکور ، رشته کاردانی رشته سینما بدون کنکور آزاد ،   رشته سینما بدون کنکور سراسری ، تکمیل ظرفیت ، تکمیل ظرفیت سراسری ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور ، برنامه ریزی تحصیلی کنکور هنر آماده ارائه مشاوره تحصیلی به داوطلبان عزیز است.

مشاور گروپ

انتخاب رشته سایر گرایش های رشته هنر

رشته های دیگر کنکور رشته هنر که معرفی می گردند: (این لیست تکمیل خواهد شد.)

معرفی رشته طراحی صنعتی

معرفی رشته طراحی پارچه و لباس

معرفی رشته عکاسی

معرفی رشته کاردانی باستان شناسی

معرفی رشته کاردانی فرش

معرفی رشته کاردانی مردم شناسی

معرفی رشته کاردانی هنرهای تجسمی

معرفی رشته کاردانی هنرهای سنتی

معرفی رشته کارشناسی فرش

معرفی رشته کارگردانی تلویزیون

معرفی رشته گرافیک (ارتباط تصویری)

معرفی رشته مجسمه سازی

معرفی رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی

معرفی رشته موزه داری

معرفی رشته نقاشی

معرفی رشته هنرهای تجسمی

معرفی رشته نمایش

معرفی رشته صنایع دستی

معرفی رشته سینما

معرفی رشته حفاظت و مرمت بناهای تاریخی

معرفی رشته چاپ

معرفی رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

معرفی رشته ارتباط تصویری

معرفی رشته حفاظت و مرمت آثار تاریخی

خدمات تخصصی مرکز مشاوره تلفنی مشاور گروپ رشته سینما در زمینه مشاوره کنکور سراسری

مشاوره کنکور تجربی تلفنی

مشاوره کنکور انسانی تلفنی

مشاوره کنکور ریاضی تلفنی

مشاوره کنکور هنر تلفنی

مشاوره کنکور زبان تلفنی

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معرفی رشته سینما + بازار کار موجود

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403