معرفی دانشگاه های بورسیه ایران

معرفی دانشگاه های بورسیه ایران

جهت مشاوره در زمینه معرفی دانشگاه های بورسیه ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه های بورسیه ایران از دانشگاه های دولتی ای می باشند که معمولا وابسته به ارگان های دولتی هستند. هدف از جذب دانشجو در این دانشگاه ها تربیت نیروی متخصص برای اداره کشور می باشد. دانشگاه های بورسیه ایرن، دارای رشته های نیمه متمرکز و شرایط خاص برای پذیرش هستند.

در این مقاله به معرفی دانشگاه های بورسیه ایرن برای آشنایی شما عزیزان پرداخته ایم تا با شناخت این دانشگاه ها درصورت علاقه مندی نسبت به ثبت نام در آنها اقدام نمایید.

لیست دانشگاه های بورسیه

دانشگاه های بورسیه ایران

دانشگاه های بورسیه ایران، دانشگاه های وابسته به سازمان های مختلفی هستند که هر ساله بر اساس نیاز و تامین و پرورش نیروی انسانی خود، اقدام به جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری می کنند.

این دانشگاه ها جزو دانشگاه های دارای شرایط خاص و رشته های نیمه متمرکز هستند؛ یعنی شما بعد از قرار گرفتن در لیست اسامی چند برابر ظرفیت، باید مراحل مصاحبه و معاینات پزشکی را پشت سر بگذارید و امتیاز لازم رو بدست بیاورید تا در نهایت در دانشگاه بورسیه پذیرفته شوید.

پس از قبولی هم، دانشجو موظف است در قبال امکانات و مزایای شغلی دانشگاه بورسیه، تعهد محضری خدمت در سازمان مربوطه را که تعیین مدتش به سازمان بستگی دارد، انجام دهد.
مثلا دانشگاه فرهنگیان که یکی از پر طرفدار ترین دانشگاه های بورسیه است . داوطلبان، بعد از انتخاب رشته و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت از سوی این دانشگاه برای مصاحبه و انجام معاینات پزشکی دعوت می شوند و در نهایت بعد از قبولی این مراحل پذیرفته خواهند شد.
که تعهد خدمت این سازمان (آموزش و پرورش) دو برابر طول تحصیل یعنی ۸ ساله هست.

کارشناسان ما در مشاور گروپ آماده اند تا به تمامی سوالات شما در خصوص دانشگاه های بورسیه ایران و رشته های نیمه متمرکز، پاسخ دهند. کافی است با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

بورسیه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مجموعه ایی آموزشی و دولتی برای تربیت قشر فرهنگی و معلمان کشور است. که از طریق آزمون سراسری دانشجویان علاقه مند به حرفه ی تدریس و تربیت را پذیرش می کند. این دانشگاه در سراسر کشور دارای شعبات مختلف است. دانشگاه فرهنگیان جز پر طرفدار ترین دانشگاه های بورسیه ایران می باشد.

این دانشگاه در سطح کشور دارای 98 واحد پردیس است که تحت نظر دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش، فعالیت می کنند. علاقه مندان به حرفه ی معلمی می توانند پس از شرکت در آزمون سراسری و کسب حد نصاب امتیاز برای پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان، به عنوان یکی از دانشگاه های بورسیه ایران، اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان استان خود بکنند. در صورت قبولی در رشته مورد نظر باید مصاحبه حضوری را بگذرانند و پس از قبولی در مصاحبه نیز، مجاز به ثبت نام در این دانشگاه خواهند بود.

تمامی دانشگاه های فرهنگیان به جز دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دارای تفکیک جنسیت هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه فرهنگیان، می توانید مقاله دانشگاه فرهنگیان را مطالعه نمایید

بورسیه دانشگاه صدا و سیما

در پی تأسیس و آغاز به کار تلویزیون در کشور و گستردگی فعالیت سازمان رادیو و تلویزیون نیاز به ایجاد موسسه‌ای که نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان را تأمین و تربیت کند، احساس شد. و بنابراین، دانشگاه صدا و سیما به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های بورسیه ایران، در مسیر شکل گیری قرار گرفت.

بعد از فراهم آمدن مقدمات کار در سال 1348 موسسه‌ای به نام «مدرسه عالی تلویزیون و سینما» تشکیل شد که دانش‌آموختگان آن به فعالیت در سازمان رادیو و تلویزیون و حوزه سینما مشغول شدند. این موسسه کار خود را با یک دوره کوتاه ‌مدت یک‌ ساله آغاز کرد.

در سال 1361 مقطع کاردانی تولید این دانشکده به مقطع کارشناسی تولید ارتقاء یافت و در سال 1374 دوره کارشناسی ناپیوسته فنی (مهندسی مخابرات) و در سال 1375 دوره کارشناسی ارشد تولید سیما نیز به دوره‌های دانشکده افزوده شد. از سال 1376 رشته کارشناسی ارتباطات نیز با پذیرش دانشجو به جمع رشته‌های تحصیلی دانشکده پیوست.

در حال حاضر، ثبت‌نام دانشگاه صداوسیما از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

بورسیه دانشگاه صدا سیما که یکی از چندین دانشگاه با شرایط پذیرش خاص است، و جز دانشگاه های بورسیه ایران پذیرش نهایی از بین معرفی‌ شدگان چند برابر ظرفیت و پس از احراز شرایط لازم به‌ ترتیب اولویت صورت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه ، می توانید مقاله دانشگاه صدا و سیما را مطالعه نمایید

بورسیه دانشگاه علوم امام حسین

دانشگاه امام حسین(ع) واقع در شمال شرق شهر تهران و دارای دانشکده‌ های علوم پایه، فنی و مهندسی، و علوم انسانی است. دانشگاه علوم امام حسین مورد بعدی در لیست دانشگاه های بورسیه ایران است که وابسته به سپاه پاسداران می باشد.

این دانشگاه دارای دو بخش مجزای دانشکده افسری و دانشگاه جامع است که بخش دانشکده افسری آن از سال ۱۳۷۸ به دانشگاه افسری ارتقا یافت و در حال حاضر مخصوص افرادی است که مراحل گزینش را طی کرده و در آینده عضو کادر سپاه خواهند شد؛ بورسیه دانشگاه جامع امام حسین از طریق کنکور سراسری است و این دانشگاه در دیگر شهرستان ها نیز دارای شعباتی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه ، می توانید مقاله دانشگاه علوم امام حسین را مطالعه نمایید

بورسیه دانشگاه صنعت نفت آبادان

دانشگاه صنعت نفت آبادان، یکی از مراکز آموزش عالی کشور است که در آن رشته های مرتبط با علوم دریایی و نفت و شیمی به علاقمندان این حوزه ارائه می شود. کشور ما با داشتن منایع سرشار نفت و گاز برای استفاده بهینه و هدفمند از این منابع، نیازمند به کارگیری مهندسان و متخصصان این حوزه است. دانشگاه صنعت نفت آبادان نیز برای محقق کردن این امر، مشغول به فعالیت است.

دانشگاه صنعت نفت آبادان، از دانشگاه های بورسیه ایران است که تحت نظارت و وابسته به وزارت نفت می باشد. این دانشگاه یکی از 3 دانشکده دانشگاه صنعت نفت است که در آبادان واقع شده است. دانشکده های دیگر در شهر های اهواز و محمود آباد قرار دارند.

سایت ثبت نام دانشگاه صنعت نفت edu.put.ac.ir می باشد.

بورسیه دانشگاه صنعت نفت آبادان نیز تحت نظارت وزارت نفت و از طریق آزمون سراسری، انجام می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه ، می توانید مقاله دانشگاه صنعت نفت آبادان را مطالعه نمایید

مشاوره قبولی دانشگاه های بورسیه

بورسیه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، با هدف تربیت و پرورش  متخصصین و مهندسین حوزه دریا و علوم دریایی تاسیس شده است. این دانشگاه جز دانشگاه های دولتی کشور بوده و به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون پذیرش دانشجو انجام می دهد. دانشگاه دریا نوردی چابهار نیز یکی از دانشگاه های بورسیه ایران می باشد که برخلاف سایر دانشگاه های بورسیه یا دانشگاه های با شرایط پذیرش خاص، پذیرش دانشجویان خود را به صورت بدون آزمون نیز انجام می دهد.

سایت ثبت نام این دانشگاه ، www.cmu.ac.ir می باشد.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، در حال حاضر به عنوان یکی از تخصصی ترین دانشگاه های کشور در دریانوردی و علوم دریایی بوده و دارای 3 دانشکده مهندسی دریا، مدیریت و علوم انسانی، علوم دریایی و بیش از 3700 نفر دانشجو در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد که در آن بیش از 110 نفر عضو هیات علمی کار آموزش و تدریس دانشجویان را بر عهده دارند.

بورسیه دانشگاه علوم دریایی چابهار، تحت نظارت و وابسته به نیروی دریایی ارتش است. و با توجه به شرایطش در گروه دانشگاه های بورسیه ایران، قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، می توانید مقاله دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهاررا مطالعه نمایید

کارشناسان ما در مشاور گروپ آماده اند تا به تمامی سوالات شما در خصوص دانشگاه های بورسیه ایران و رشته های نیمه متمرکز، پاسخ دهند. کافی است با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

بورسیه دانشکده اطلاعات و امنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی از دیگر دانشگاه های بورسیه ایران، دانشگاهی زیر نظر جمهوری اسلامی ایران است. این دانشگاه در سال 1365 با سخنرانی رئیس جمهور وقت، سید علی خامنه ای افتتاح شده است و تا به امروز به آموزش و تربیت صدها افسر اطلاعاتی پرداخته است. نام این مرکز آموزش عالی در سال 95 از دانشکده اطلاعات به دانشکده اطلاعات و امنیت ملی تغییر کرده است.

نام این دانشگاه اشاره‌ای به نام مبارک امام محمدباقر، امام پنجم شیعیان است. از این دانشگاه بیشتر با عنوان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی یاد می‌شود.

همانطور که حدس می زنید، بورسیه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در لیست دانشگاه های بورسیه ایران قرار می گیرد و تحت نظارت و وابسته به وزارت امنی و اطلاعات کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه، می توانید مقاله دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی را مطالعه نمایید

بورسیه دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری دادگستری

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، در سال ۱۳۶۱ با پذیرش اولین دوره دانشجو در رشته علوم قضایی تاسیس شد و هر سال با توجه به امکانات دانشگاه ضمن هماهنگی با وزارت علوم، اقدام به جذب دانشجو می‌ نماید.

در این دانشکده که از دانشگاه های بورسیه ایران است، بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در طی دوره‌ های مختلف جذب و فارغ‌ التحصیل شده‌اند که هم‌ اکنون اکثریت آن‌ ها در مشاغلی چون قضاوت و برخی دیگر حرفه‌ هایی چون استاد دانشگاه، نماینده مجلس، وکیل دادگستری، کارشناسان ارشد سازمان‌ های وابسته به قوه‌ ی قضائیه و مانند آن مشغول انجام‌ وظیفه هستند.

دانشگاه خدمات اداری دادگستری نیز علاوه بر اینکه جز دانشگاه های بورسیه ایران شناخته می شود، تحت نظر و وابسته به قوه قضاییه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه، می توانید مقاله دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری را مطالعه نمایید

بورسیه دانشکده پزشکی بقیه الله تهران

از جمله دانشگاه‌ های نیمه‌ متمرکز در ایران دانشگاه علوم پزشکی بقیه ‌الله است که وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و واقع در خیابان ملاصدرای تهران است. هرساله داوطلبین بسیاری برای ورود به این دانشگاه،که به عنوان یکی از دانشگاه های بورسیه ایران شناخته می شود، وارد عرصه رقابت می‌شوند.

اساتید و دکترهای خبره‌ ای در این دانشگاه تدریس می‌کنند و هرسال بیش‌ ازپیش سطح علمی و آموزشی آن افزایش می‌ یابد. مهم‌ترین ویژگی این دانشگاه این است که آینده شغلی دانشجویان و همچنین وضعیت درآمد و حقوق آن‌ ها تضمین‌ شده است. این دانشگاه، محیطی کاملا فرهنگی داشته و فضای اسلامی بر مبنای دانش پزشکی بر آن حاکم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه، می توانید مقاله دانشگاه علوم پزشکی بقیه ‌اللهرا مطالعه نمایید

بورسیه دانشکده تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه

دانشکده تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه، از دیگر مراکز آموزش عالی کشور است که هر ساله با  آزمون سراسری داوطلب می پذیرد. کارشناسان این رشته باید پس از فارغ التحصیلی به تربیت نیرو های رزمنده بسیج و سپاه بپردازند.

دانشکده تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه، واقع در شهر قم می باشد. و تنها از میان داوطلبان مرد پذیرش انجام می دهد. داوطلبان برای پذیرفته شدن در این این دانشکده، باید در آزمون سراسری یکی از گروه های ریاضی، تجربی، انسانی شرکت کنند.

همانطور که از نام این دانشگاه پیداست، تحت نظارت و وابسته به سپاه می باشد و البته در گروه دانشگاه های بورسیه ایران قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دانشگاه، می توانید مقاله دانشکده تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه، را مطالعه نمایید

 

در این مقاله به بررسی و معرفی لیست دانشگاه های بورسیه ایران پرداختیم، امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله پاسخی به سوالات شما در این زمینه بوده باشد.

در صورتی که هر گونه سوالی در مورد دانشگاه های بورسیه ایران داشتید، می توانید با کارشناسان مشاورگروپ، تماس بگیرید.

دانشگاه هایی که حقوق میدهند

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول دانشگاه های بورسیه ایران

❓مزایای دانشگاه های بورسیه ایران چیست؟

✔️ برای کسب اطلاعات از مزایای دانشگاه های بورسیه ایران، می توانید با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید. تا کارشناسان مشاور گروپ، شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

❓رشته های نیمه متمرکز به چه معناست؟

✔️ رشته های نیمه متمرکز دانشگاه های دارای شرایط خاص ،به این معنا می باشد که داوطلبان برای ورود و پذیرش در این رشته ها علاوه بر آزمون سراسری و یا آزمون ورودی دارای یک مرحله مصاحبه، گزینش ، آزمون عملی و تحقیق می باشند. این رشته ها در دانشگاه های مختلف ارائه می شوند . در انتخاب رشته دانشگاه های دارای شرایط خاص می توانید تمام انتخاب های خود را به دانشگاه های نیمه متمرکز و دارای شرایط خاص اختصاص دهید اما تنها در 2 رشته محل دعوت به مصاحبه خواهید شد.

❓منظور از دانشگاه های بورسیه ایران چیست؟

✔️ دانشگاه های بورسیه ایران از دانشگاه های دولتی ای می باشند که معمولا وابسته به ارگان های دولتی هستند. هدف از جذب دانشجو در این دانشگاه ها تربیت نیروی متخصص برای اداره کشور می باشد. دانشگاه های بورسیه ایرن، دارای رشته های نیمه متمرکز و شرایط خاص برای پذیرش هستند.

2.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معرفی دانشگاه های بورسیه ایران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی