دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه علامه طباطبایی

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه علامه طباطبایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه علامه طباطبایی به دانشگاه مولود انقلاب معروف است این دانشگاه قدمتی ۶۰ ساله دارد. بعد از انقلاب اسلامی براساس جایگاه رفیع علوم انسانی و نیاز به ایجاد یک دانشگاه تخصصی در حیطه علوم انسانی و اجتماعی در کشور…

دانشگاه علامه طباطبایی

شرایط پذیرش دانشگاه علامه طباطبایی تهران

دانشگاه علامه طباطبایی به دانشگاه مولود انقلاب معروف است این دانشگاه قدمتی ۶۰ ساله دارد. بعد از انقلاب اسلامی براساس جایگاه رفیع علوم انسانی و نیاز به ایجاد یک دانشگاه تخصصی در حیطه علوم انسانی و اجتماعی در کشور، از ترکیب مراکز آموزش عالی مستقل با عناوین دانشگاه، دانشکده ، پژوهشکده ، مدرسه عالی ، آموزشگاه عالی ، مؤسسه ، مرکز و سازمان که از سال ۱۳۳۷ به تدریج تاسیس شده بودند، ۲ مجتمع دانشگاهی با عناوین مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی و مجتمع دانشگاهی علوم اداری و بازرگانی تشکیل شد. در ۱۶ تیر ۱۳۶۳ براساس موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی ، از ادغام آن ها دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس شد.

در حال حاضر دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه بزرگ‌ترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور و به‌عنوان دانشگاه پیشرو در دستیابی به رشد و توسعه و دانش در حوزة علوم انسانی و اجتماعی جامعه بوده است. بسیاری از چهره‌های برجسته علمی، سیاسی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند.

هم‌اکنون دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور با ۱۰ دانشکده و یک مؤسسة آموزش عالی فعال، یک پردیس تحصیلات تکمیلی، یک مرکز رشد و نه پژوهشکده و مرکز پژوهشی، در ۲۲۶ رشته و گرایش تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

دانشکده های دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده ادبیات فارسی وزبان های خارجی
دانشکده اقتصاد
دانشکده الهیات و معارف اسلامی
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی
دانشکده حقوق و علوم سیاسی
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
دانشکده علوم اجتماعی
دانشکده علوم ارتباطات
دانشکده علوم ریاضی و رایانه
دانشکده مدیریت و حسابداری
مؤسسه آموزش عالی بیمه (اکو

پردیس دانشگاهی شماره ۲ (ویژه تحصیلات تکمیلی خودگردان)

رتبه جهانی دانشگاه علامه طباطبایی:

این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس دارای رتبه ۷۳۹۴ است.

دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی

دانشکده علامه طباطبایی که پیش ازانقلاب ایران ۱۳۵۷به مدرسه عالی ترجمه معروف بوده است، در سال۱۳۶۲فعالیت آغاز کرد. امروزه این دانشکده دارای رشته‌های:زبان شناسی،زبان و ادبیات فارسی،فلسفه،زبان و ادبیات عربی،ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان فرانسه، مترجمی زبان اسپانیایی، ادبیات ترکی استانبولی وعلوم حدیث می‌باشد. این دانشکده در محله سعادت آبادخیابان علامه طباطبایی جنوبی واقع است.

رشته های دانشگاه علامه طباطبایی

زبان و ادبیات انگلیسی ۱
مترجمی زبان انگلیسی
فلسفه
زبان‌شناسی
علوم قرآن و حدیث
زبان و ادبیات روسی
زبان و ادبیات ترکی استانبولی
معارف اسلامی
مترجمی زبان فرانسه
زبان و ادبیات اسپانیایی
زبان و ادبیات فارسی
زبان و ادبیات عرب
زبان چینی

مشاور گروپ


خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی



دانشکده اقتصاد

از ادغام سه دانشکده مرتبط باعلوم بازرگانی واقتصاددر سال۱۳۶۲،دانشکده اقتصاددانشگاه علامه طباطبایی تأسیس شد. دانشکده اقتصاددارای پنج رشته تحصیلی در دوره کارشناسی است:اقتصاد نظری،اقتصاد صنعتی،اقتصاد کشاورزی،اقتصاد بازرگانیوآمار. در دوره کارشناسی ارشد رشته‌های علوم اقتصادی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، اقتصاد محیط زیست، آمار اقتصادی و اجتماعی، آمار ریاضی و ریاضیات مالی و در دوره دکتری رشته‌های اقتصاد نفت و گاز و علوم اقتصادی ارائه می‌شود. این دانشکده دارای ۵۰ عضو هیأت علمی و حدود ۲۰۰۰ دانشجو است و در خیابان احمد قصیر تهرانواقع می‌باشد. لازم است ذکر شود که رشته اقتصاد نفت و گاز گرایش بازارها و مالیه نفت و گاز در مقطع دکتری اولین رشته تخصصی اقتصاد نفت و گاز در خاورمیانه می‌باشد.

دانشکده مدیریت

دانشکده مدیریت و حسابداری از اولین دانشکده‌های تاسیس شده تحت عنوان دانشگاه علامه طباطبایی است. اخیرادانشکده حسابداری و علوم مالیاز آن انتزاع شده است. این دانشکده دارای رشته‌هایمدیریت(در گرایش‌های جهانگردی، تکنولوژی، دولتی، بازرگانی، صنعتی، بیمه، فناوری اطلاعات، کارآفرینی، مدیریت شهری) است. این دانشکده درخیابان توانیرتهران واقع است. بسیاری از اساتید مجرب و پیشکسوت مدیریت همچون دکتر مهدی الوانی، سید محمد اعرابی، محمود ضیائی، حمیدرضا ضرغام، افجه، حسین رحمان سرشت، مظلومی، فقیهی، زاهدی، کزازی، حنفی زاده، امیری، صدقیانی، ثقفی، باباجانی، محمود محمدیان و… از اعضا هیات علمی این دانشکده هستند.

دانشکده حقوق و علوم سیاسی

با وجود این کهگروه علمی حقوق و علوم سیاسیاز سال۱۳۶۳در دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد شد اما این گروه تا مدت‌ها گروه تدریس نبود. گروه حقوق و علوم سیاسیگروهی بود برای تنظیم دروسحقوقیوسیاسیدانشکده اقتصاد. در سال۱۳۷۶دانشکده حقوق و علوم سیاسی رسماً تأسیس شد. در این دانشکده تنها دو رشته تدریس می‌شود: حقوقوعلوم سیاسی. این دانشکده دردهکده المپیک،تهرانواقع است و بناست بقیه دانشکده‌ها نیز به این محل منتقل شوند.

در این دانشکده گرایشهای زیر در مقطع کارشناسی ارشد حقوق دایر می‌باشند.

حقوق خصوصی
حقوق عمومی
حقوق بین‌الملل
حقوق جزا
حقوق بشر
حقوق ارتباطات
حقوق تجارت بین‌الملل
حقوق مالکیت فکری
حقوق اقتصادی

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه علامه طباطبایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403