دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه اصفهان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه اصفهان یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی شهر اصفهان است. موقعیت فیزیکی این دانشگاه به گونهای است که در مجاورت دروازه شیراز قرار گرفته و با وسعت ۴ میلیون متر مربع از بزرگترین دانشگاههای ایران است. دانشگاه دیگر بزرگ دولتی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان است که در سوی دیگر اصفهان و در حومه شهر، قرار گرفتهاست.

دانشگاه اصفهان

پس از تصویت قانون تأسیس وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۶۲ دانشکدههای پزشکی، داروسازی و بهداشت دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان مستقل از دانشگاه اصفهان شناخته شد.

رشته های ارائه شده در دانشگاه اصفهان

آموزش(علوم تربیتی)

برنامه درسی در سطح دکتری
برنامه ریزی آموزشی در سطح کارشناسی ارشد
آموزش علوم در سطح کارشناسی ارشد(در شرف تاسیس)
فلسفه آموزش و پروش در سطح کارشناسی ارشد و دکتری
مدیریت آموزشی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری
مدیریت و برنامه ریزی آموزشی در سطح کارشناسی
تکنولوژی آموزشی در سطح کارشناسی

علوم پایه

ریاضیات محض و کاربردی در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا.
فیزیک در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا.
زمینشناسی در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا.
شیمی در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا.
زیستشناسی با گرایشهای:-ژنتیک و میکروبیولوژی و جانورشناسی و گیاه شناسی. (در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا .)
آمار در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا.

علوم مهندسی

مهندسی برق (گرایش الکترونیک و قدرت) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.
مهندسی کامپیوتر (در دو گرایش نرمافزار و سختافزار) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.
مهندسی شیمی (گرایش فرآیند) در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشدو دکترا.

مهندسی عمران(در دو گرایش نقشهبرداری و عمران)
مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)
مهندسی فناوری اطلاعات (it)
مهندسی مکانیک (سیالات)
مهندسی بیو تکنولوژی
مهندسی راه آهن (خطوط)

زبانهای خارجه

مترجمی زبان انگلیسی(کارشناسی و کارشناسی ارشد)
زبان آلمانی
زبان فرانسه
زبان عربی
زبان وادبیات انگلیسی(کارشناسی و از سال تحصیلی ۸۷کارشناسی ارشد)
زبان ارمنی
آموزش زبان انگلیسی(کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)
علوم اداری و اقتصاد
مدیریت صنعتی، بازرگانی و دولتی
اقتصاد نظری، بازرگانی
علوم سیاسی
حقوق
حسابداری

ادبیات و علوم انسانی

ادبیات فارسی
فلسفه
جامعه شناسی
الهیات
تاریخ
جغرافیا

تربیت بدنی

تربیت بدنی

دانشکده فنی و مهندسی اصفهان

دانشکده فنی و مهندسی در سال ۱۳۶۷ با صدور مجوز از طرف شورای گسترش دانشگاه‌های وزارت فرهنگ و آموزش عالی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) با سه رشته در مقطع کارشناسی: مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار)، مهندسی کامپیوتر (سخت‌افزار) و نقشه‌برداری آغاز بکار نمود.

دانشکده شیمی

با تأسیس دانشکده علوم دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۴۳ و پذیرش قبول شدگان این دانشکده در رشته‌های شیمی و فیزیک، تدریس شیمی در شهر اصفهان عملاً آغاز گردید. از مهرماه ۱۳۴۳ گروه شیمی به صورت گروهی مستقل فعالیت خود را آغاز نمود و از سال ۱۳۴۴ به بعد این گروه در رشته‌های شیمی محض و دبیری شیمی در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرفت. همچنین از سال ۱۳۶۷ در رشته شیمی کاربردی (مقطع کارشناسی) پذیرش دانشجو آغاز گردید و در بین سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۳ دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در شاخه‌های مختلف شیمی راه‌اندازی گردید.

در سال ۱۳۹۱ با تصویب هیئت امناء دانشگاه این گروه به دانشکده شیمی ارتقاء یافت. در حال حاضر این دانشکده با استفاده از توان علمی ۳۱ عضو هیئت علمی، امور آموزشی و پژوهشی نزدیک به ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی (شیمی محض و شیمی پلیمر، شیمی فیزیک، شیمی معدنی و نانوشیمی را در قالب ۵ گروه آموزشی شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی فیزیک و شیمی پلیمر عهده دار می‌باشد. دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان دارای آزمایشگاه‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و بعضاً منحصر به‌ فرد و مراکز پژوهشی متعددی است که می‌توان آن را یکی از مجهزترین دانشکده‌های شیمی دانشگاه‌های کشور به حساب آورد.

گروه‌های آموزشی

گروه مهندسی برق

گروه مهندسی برق دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۸۰ تشکیل شده و اولین دوره کارشناسی با پذیرش ۳۵ نفر دانشجو در سال تحصیلی ۸۲–۸۱ در دانشکده فنی مهندسی آغاز به کار نموده است. هدف از دوره کارشناسی مهندسی برق تربیت کارشناس در زمینه طراحی، بهره‌برداری، نظارت، مدیریت نگهداری از سیستم‌های برقی و الکترونیکی می‌باشد. گروه مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد نیز با تعداد ۹ دانشجو در سال تحصیلی ۸۵–۸۴ فعالیت خود را گسترش داد. این گروه از سال ۱۳۸۷ در مقطع دکترا نیز دانشجو می‌پذیرد.


مشاور گروپ

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی



گروه مهندسی مکانیک

دپارتمان مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان در دانشکده مهندسی این دانشگاه قرار گرفته است. گروه مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۸۶ تشکیل شد و در بهمن ماه همین سال اولین دوره دانشجویان کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات پذیرش شدند. در سال ۱۳۸۹ این گروه دردوره کارشناسی ارشد شروع به پذیرش دانشجو در گرایش طراحی کاربردی نمود. یک سال بعد هم در گرایش تبدیل انرژی، دانشجو پذیرفت. هم اکنون گروه مهندسی مکانیک در دورهٔ کارشناسی (مکانیک عمومی)، کارشناسی ارشد (گرایش‌های طراحی کاربردی و تبدیل انرژی) و دکتری (طراحی کاربردی و تبدیل انرژی) دانشجو می‌پذیرد.

گروه مهندسی عمران

گروه مهندسی عمران دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد و در مهرماه سال ۱۳۸۵ اولین دوره دانشجویان کارشناسی پذیرش شدند. گروه مهندسی عمران در سال تحصیلی ۱۳۸۹ درمقطع کارشناسی ارشدبه فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دانشکده­ ها

دانشکده مهندسی صناعت

این دانشکده توسط شخصی به نام ˈصناعتˈ و با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریال ساخته شده است. عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و پس از دو سال به بهره‌برداری رسید. این دانشکده در مساحت دو هزار و ۶۰۰ مترمربع و در سه طبقه برای استفاده آموزشی احداث شده است. دانشکده مهندسی صناعت بمنظور افزایش فضاهای آموزشی پردیس فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان ایجاد شده است و در حال حاضر گروه برق و الکترونیک دانشکده فنی و مهندسی در آن مستقر شده است.

دانشکده مهندسی کامپیوتر اصفهان

این دانشکده در سال ۱۳۶۷ در مقطع کارشناسی و با دو رشته مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) و مهندسی کامپیوتر (سخت‌افزار) فعالیت خود را آغاز نموده است. در سال۱۳۷۴ مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های معماری‌کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار راه‌اندازی شد. در سال ۱۳۸۳ در مقطع کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و دکترای گرایشهای معماری‌کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار با پذیرش دانشجو فعالیت خود را ادامه داد. پذیرش دانشجو در مقطع دکتری هوش مصنوعی در سال ۱۳۸۷ شروع شد. مقطع کارشناسی ارشد گرایش شبکه‌های کامپیوتری در سال ۱۳۹۰، کارشناسی ارشد گرایشهای تجارت الکترونیکی و امنیت اطلاعات در سال ۱۳۹۱و مقطع دکتری گرایش امنیت اطلاعات در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد.

دانشکده علوم اصفهان

دانشکده علوم دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۴۳ شمسی پایه‌گذاری شده است. این دانشکده شامل ۵ گروه آموزشی آمار، ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی وزمین‌شناسی می‌باشد که در تمامی مقاطع تحصیلی دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی مبادرت به پذیرش دانشجو در سطوح داخلی و خارجی می‌نماید. در حال حاضر این دانشکده با سابقه نزدیک به ۵۰ سال تجربه و در اختیار داشتن اساتید مجرب و امکانات آموزشی و پژوهشی و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، یکی از قطب‌های مهمعلوم پایهدر کشور می‌باشد.

دانشکده علوم و فناوری‌های نوین

دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه اصفهان کار خود را با سه گروه آموزشی مهندسی هسته‌ای، مهندسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی) و مهندسی نانوفناوری در سال ۱۳۸۷ آغاز نمود. گروه‌های آموزشی مهندسی هسته‌ای و مهندسی زیست فناوری از سال ۸۷ پذیرای دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد گردیدند. گروه آموزشی مهندسی نانو فناوری نیز اولین دوره دانشجویان کارشناسی ارشد خود را از مهر ماه ۸۸ آغاز نمود. گروه آموزشی مهندسی انرژی نیز از پاییز ۹۰در گرایش مهندسی انرژی‌های تجدید پذیر توانست دانشجو جذب نماید. این در حالیست که درچشم انداز آینده دانشکده علوم و فناوریهای نوین گروه‌هایی مانند مهندسی سامانه‌های هوشمند، گروه آموزشی فناوری های علوم زمین و گروه آموزشی مهندسی راهبرد دانش و فناوری در دست راه‌اندازی می‌باشد.

3.7/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه اصفهان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محسن

    سلام من رشته نرم افزار کاردانی هستم برای قبول شدن در دانشگاه اصفهان شرط معدل هم محاسبه میشه ویا اینکه باید چه رتبه ای داشته باشی تا قبول بشی در دانشگاه اصفهان

    پاسخ
  2. H.T

    سلام زمان ثبت نام حضوری رشته اموزش دانش اموزان بانیازهای ویژه کی هست؟

    پاسخ
  3. Saman

    سلام و خسته نباشید آیا به افراد بومی خوابگاه تعلق میگیرد

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      سلام کاربر گرامی
      معمولا در بسیاری از دانشگاه ها خوابگاه به افراد بومی تعلق نمی گیرد.

      پاسخ
  4. J.Z

    با سلام
    کدام یک از دانشگاه های اصفهان یا علوم پزشکی اصفهان رشته کارشناسی ارشد ایمنی ، بهداشت و محیط زیست را ارائه می نمایند؟

    پاسخ
  5. Solo

    سلام و درود
    چه دانشگاههایی در ایران گرایش بیومواد مهندسی پزشکی در مقطع لیسانس رو ارائه میدن ؟

    پاسخ
  6. Ash

    سلام دانشگاه دولتی اصفهان کارشناسی ژنتیک رو داره؟

    پاسخ
  7. Ash

    سلام ببخشید دانشگاه دولتی اصفهان کارشناسی ژنتیک رو داره؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403