معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲

معافیت کفالت پدر

جهت مشاوره در زمینه معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله به جزئییات معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲ می پردازد. این روزها خیلی از افرادی که قصد رفتن به خدمت سربازی دارند به دنبال راه های مختلفی جهت گرفتن معافیت هستند که در اینجا می خواهیم یکی از روش های گرفتن معافیت خدمت سربازی  را توضیح دهیم.

برای دریافت پاسخ تمامی سوالات خود در زمینه لیست بیماری های معافیت کفالت پدر، معافیت کفالت پدر بازنشسته، سن معافیت کفالت پدر، معافیت کفالت پدر بیمار و …، این مقاله را از دست ندهید.


سن معافیت کفالت پدر

معافیت خدمت سربازی، انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. معافیت کفالت پدر، یکی از انواع معافیت خدمت سربازی است که در این مقاله قصد داریم جزئییات آن را بررسی کنیم

انواع معافیت خدمت سربازی عبارتند از :

  1. معافیت کفالت
  2. معافیت پزشکی
  3. معافیت تحصیلی
  4. معافیت خاص

چنانچه سوالی در مورد هر یک از معافیت های خدمت سربازی،  دارید ، می توانید از طریق شماره تماس زیر با مشاورین مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.

9099071613

معافیت کفالت پدر یکی از انواع معافیت های دائمی خدمت سربازی است که خود انواع و شرایط مختلفی دارد. در این جا به بررسی حالات مختلف و شرایط معافیت کفالت پدر می پردازیم.

معافیت کفالت پدر 2 نوع می باشد:

کفالتی که طبق سن پدر محاسبه می شود: در صورت گذشت از 70 سال تمام ازسن پدر، فرزند پسر شامل معافیت کفالت پدر خواهد بود.

کفالتی که بنا بر بیماری پدر باشد:  در این حالت شرایط سنی مطرح نیست ، در ادامه تمام بیماری هایی که موجب کفالت پدر و معافیت خواهد شد ؛ تنظیم و گردآوری شده است.

انواع معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲

در این قسمت به بررسی انواع معافیت کفالت پدر می پردازیم و در مورد هرکدام توضیحاتی را بیان می کنیم.

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر آیا امکان دارد؟ در معافیت کفالت پدر بر طبق دفترچه نظام وظیفه عمومی، فرد مشمول باید تنها فرزند ذکور سالم او باشد و در صورت داشتن برادر ارشد یا بالای 18 سال به تشخیص شورای پزشکی برادر ارشد یا بالای 18 سال به دلیل بیماری، توانایی سرپرستی و مراقبت از پدر را نداشته باشد. در این صورت او معافیت کفالت پدر با داشتن برادر می گیرد.

معافیت کفالت پدر بیمار

معافیت کفالت پدر : معافیت کفالت پدر بیمار بدین معناست که پدر فرد مشمول به دلیل بیماری هایی همچون قلبی، دیسک کمر، و … با تأیید شورای پزشکی مربوطه این امکان را به وجود می آورد که تنها فرزند پسرش معافیت کفالت پدر بیمار قلبی یا معافیت کفالت دیسک کمر پدر بگیرد.

معافیت کفالت پدر بیمار به مفهوم معافیت کفالت پدر از کار افتاده نیز هست چرا که ممکن است پدر بیمار فرد مشمول از کار افتاده نیز باشد. معافیت کفالت مادر نیز به همین شیوه است. اما شرط سن در آن قید نشده است.

معافیت کفالت پدر بالای 70 سال

در اینجا سن معافیت کفالت پدر مطرح می شود. قبلا سن معافیت کفالت پدر بالای 65 سال بود  اما در قوانین جدید نظام وظیفه، سن 70 سال شرط گرفتن کفالت پدر است.

البته افرادی که سن پدرشان کمتر از 70 سال باشد، اما نیازمند مراقبت باشد با تأیید شورای پزشکی و کمیسیون مربوطه می تواند معاف شود. پس آنچه که اینجا اهمیت دارد، سهلوت و بیماری پدر فرد مشمول است و نیز سن او در محدود 65 به بالا باشد.

معافیت کفالت پدربزرگ

قوانین معافیت کفالت پدر بزرگ دارای شرایط و ضوابط مربوط به خود است و فرد مشمول باید تنها نوه ذکور سالم بالای 18 سال پدر بزرگ باشد و فرزندان او فوت کرده باشند و اگر نوه ای غیر از فرد مشمول داشته باشند، عدم صلاحیت او برای نگه داری و مراقبت از پدر بزرگ به تأیید شورای پزشکی نیروی انتظامی رسیده باشد.

معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت

متقاضیانی که تنها مراقب و نگهدارنده ی پدر هستند، در صورتی از معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت بهره مند می شوند که ناتوانی پدر ا برای مراقبت و ادامه ی زندگی خود به تأیید کمیسیون پزشکی رسیده باشد. در واقع پدری که تنها یک فرزند سالم بالای 18 سال دارد که می تواند از او مراقبت کند. در صورتی که به خدمت سربازی اعزام شود، در روند زندگی او خلل وارد می شود. بنابراین چنین فردی نیازمند این است که فرزند او معاف شود.

لیست بیماری های معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲

در ادامه لیست بیماری های معافیت کفالت پدر را بررسی می کنیم. در این لیست بیماری هایی که به سبب آن ها فرزند پسر خانواده مجاز به دریافت معافیت کفالت پدر می شود، آورده شده است.

در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲ ، سن پدر برای کفالت تک فرزند، استشهاد محلی برای سربازی تک فرزندی، قانون معافیت تک فرزندی، معافیت کفالت پدر در صورت داشتن غیبت و… دارید می توانید با کارشناسان مشاور گروپ، تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید

لیست بیماری های معافیت کفالت پدر:

  1. ضعف شدید جسمانی (کاشکسی) بعلل مختلف و نواقص و معایبی که توان جسمانی را به حدی کاهش داده باشد که عملا شخص مورد معاینه ، بدون کمک دیگران قادر به انجام حوائج ، تکالیف و کارهای روزمره نبوده و نیاز به مراقبت شخص دیگری داشته باشد و یا اینکه عملا در مراقبت و نگهداری از دیگران ناتوان باشد .
  2. دیابت شیرین مزمن مقاوم به درمان با عوارض پیشرفته چشمی یا عصبی و یا کلیوی همراه با اختلال در عملکرد روزمره .
  3.  آکرومگالی ، ژیگانتیسم، کوشینگ ، آدیسون در هرمورد به شرطی که پیشرفته بوده و عوارض جسمی یا روانی یا علائم بالینی واضح ایجاد کرده باشد به همراه سوابق معتبر پزشکی و با تایید متخصص غدد مترشحه داخلی .
  4. بیماری های پوستی مزمن ، شدید ، گسترده و مقاوم به درمان در صورتی که موجب اختلال عملکرد در زندگی روزمره شده و به تایید متخصصین مربوطه رسیده باشد و سابقه حداقل 3 بار بستری در مراکز بیمارستانی دانشگاهی یا نیروهای مسلح داشته باشند.
  5. اسکار و کلوئید ناشی از سوختگی هایی که موجب اختلال عملکرد اندام شده ( در حداقل دو اندام به طور کامل ) و یا بیش از 50 درصد از سطح بدن را فرا گرفته باشد و تمایل به زخم شدن و یا چسبندگی به اطراف داشته باشد و موجب اختلال عملکرد فرد گردد .
  6. انواع نوروپاتی ها و میوپاتی های اولیه و ثانویه در مراحل پیشرفته و استقرار یافته که منجر به ناتوانی و اختلال در ایستادن و حرکت شده باشد .
  7. همی پلژی ، پاراپلژی و یا کوادری پلژی که موجب ناتوانی و اختلال در عملکرد روزمره شخص شده باشد .
  8. پارکینسون در مراحل پیشرفته با علائم بالینی واضح و ایجاد اختلال در عملکرد روزمره فرد با تایید متخصص بیماریهای اعصاب .
  9. دمانس و یا آلزایمر در مراحل پیشرفته با علائم بالینی واضح و ایجاد اختلال در عملکرد روزمره فرد با تایید متخصص بیماریهای اعصاب .
  10. مولتیپل اسکلروزیس استقرار یافته همراه با نقص نورولوژیک شدید ناتوان کننده و یا عود کننده که سبب اختلال عملکرد فرد شده باشد .
  11. صرع گراندمال یا جنرالیزه مقاوم به درمان با مصرف حداقل دودارو ، درصورتیکه حداقل 5 سال سابقه ابتلاء داشته باشد و همراه با اختلال در عملکرد روزمره فرد باشد . به شرط ثبوت در مراکز درمانی نظامی و یا دانشگاهی .
  12. کلیه ضایعات عروقی مغزی همراه با نقص و یا علایم عصبی شدید با عارضه پایدار که موجب ناتوانی و اختلال در عملکرد روزمره فرد شده باشد .
  13. بیماریهای روانی مزمن شدید و ناتوان کننده و مقاوم به درمان (نظیر اختلالات سایکوتیک ، خلقی و دوقطبی) باسابقه حداقل سه بار بستری ( با اندیکاسیون واقعی بستری ) در بیمارستانهای روانپزشکی دانشگاهی و یا نیروهای مسلح با تایید ، روانپزشک مربوط.
  14. انواع نقیصه عقلانی و کند ذهنی ها ( عقب ماندگی ها ) با ضریب هوشی زیر 35 ، همراه با اختلال عملکرد رفتاری و اجتماعی با تایید مراکز تخصصی نظامی و یا دانشگاهی .
  15. کلیه بیماری ها ، تروماها و اعمال جراحی روی ستون فقرات که منجر به نقص عصبی حرکتی توام با حسی استقرار یافته در دو اندام و یا اختلالات اسفنکتری همراه با فقدان ارزش کاری یک اندام شده باشد .
  16. هرگونه اعمال جراحی روی مغز با عارضه پایدار و ناتوان کننده بعد از عمل
  17. بیماریهای مزمن و انسدادی شدید ریه به همراه FEV1 کمتراز 40% غیرقابل درمان
  18. سابقه اعمال جراحی ریه و قفسه صدری ( توراکوپلاستی ، رزکسیون ریه ) که منجر به FEV1 کمتر از 40% به صورت پایدار شود.
  19. قطع کامل هر دودست از مچ به بالا یا قطع کامل یک دست از ناحیه مفصل کتف (قطع کامل پنج انگشت یک دست به منزله قطع دست از مچ تلقی می شود)
  20. قطع کامل یک پا از مفصل هیپ و یا قطع هر دو پا از بالای مچ.
  21. قطع یک پا و یک دست هر دو از بالای مچ
  22. نارسایی مزمن کبد عارضه دار یا سیروز پیشرفته کبد.
  23. بیماریهای التهابی مزمن و شدید روده ( کرون ، کولیت اولسرو ) که با وجود درمان های دارویی و مداخله جراحی فعال بوده ( با تشخیص پاتولوژی ) و موجب اختلال عملکرد فرد گردد.
  24. کولستومی های دائمی
  25. کلیه بدخیمی های دستگاه های بدن که پیشرفته و مقاوم به درمان باشد و موجب ناتوانی فرد گردد.
  26.  تومورها و آدنوپاتیهای مزمن و غیر قابل درمان مدیاستن همراه با علائم فشاری بر مدیاستن همراه با ایجاد اختلال در عملکرد روزمره فرد.
  27. اختلالات انعقادی به صورت هموفیلی A یا B یا اختلالات خونریزی دهنده شدید ( درصورتی که میزان فاکتور انعقادی کمتر از 1% باشد که موجب اختلال عملکرد فرد شده باشد .
  28. نارسائی مزمن کلیه با GFR زیر « 10 » یا نیازمند دیالیز دائم یا پیوند کلیه .
  29. کلیه اعمال جراحی در سرتاسر دستگاه ادراری که منجر به تغییر دائمی مسیرادراری بشود و انواع پیوندها نظیر پیلوستومی ، نفروستومی ، اورتروستومی – جلدی ، سیستوستومی .
  30. فیستولهای مثانه به رکتوم غیرقابل درمان
  31. برداشتن کامل مثانه.
  32. برداشتن هر دوکلیه و یا پیوند کلیه و یا برداشتن یک کلیه بهمراه اختلال عملکرد در کلیه مقابل .
  33. فقدان هر دوچشم و یا آنکه هر دوچشم عملا فاقد بینائی باشد.
  34. کری کامل و یا کاهش شنوایی هر دوگوش که با وجود درمان و اصلاحات لازم (استفاده از سمعک) میزان کاهش شنوائی در هر دو گوش (هرگوش به صورت جداگانه) بیش از 70 دسی بل باشد .
  35. کری و لالی توام با تایید متخصص گوش ، حلق و بینی مراکز درمانی نظامی و یا دانشگاهی
  36. اعمال جراحی و بیماریهای حلق و حنجره مادرزادی یا اکتسابی که اصلاح پذیر نبوده و موجب اختلال دایم در صحبت کردن و تغذیه شده باشد . مثل فیستول غیر قابل اصلاح تراشه به مری .
  37. بیماریهای مادرزادی ، اکتسابی ، تومورال یا التهابی (روماتیسمال) قلبی ، آئورت و یا سرخرگهای بزرگ دیگر مانند کوارکتاسیون ، آنوریسم ها ، و یا اتساع سرخرگهای ریوی ، کانال آرتریل باز ، تنگی شریان ریوی اصلی ، فیستولهای شریانی وریدی در صورت عارضه داربودن و غیر قابل اصلاح با جراحی و همراه با اختلال در عملکرد روزمره فرد.
  38. بیماری عروق کرونر (انفارکتوس میوکارد و آنژین صدری) که با وجود درمان های لازم موجب نارسایی قلبی با (EF) زیر 35% و اختلال عملکرد روزمره فرد گردد با تشخیص مراکز تخصصی ن . م و یا دانشگاهی.
  39. نارسائی پیشرفته قلب با علائم بالینی واضح که با وجود درمان های لازم (EF) زیر 35% باشد.
  40. اعمال پیوند عروق کرونر یا تعویض دریچه های قلب و یا گذاشتن پیس میکرهای دائمی که به رغم انجام عمل و دیگر درمان های لازم ، نارسایی قلب با فشار سهمی (EF) کمتر از 35% وجود داشته باشد.
  41. انواع آریتمی ها و بلوکهای قلبی که با وجود درمان های لازم موجب نارسایی قلبی با (EF) زیر 35% شده و امکان انجام فعالیت روزمره را ازشخص بگیرد .
  42. کاردیومیو پاتی هیپرتزفیک مقاوم به درمان و عارضه دار که موجب اختلال عملکرد فرد شده باشد . ت
  43. افزایش اولیه یا ثانویه فشار خون شریان ریوی، توام با نارسایی قلبی با (EF) زیر 35% به هر علت که باشد.
  44. اختلالات عروقی که منجر به فلبیت همراه با ورم شدید و مزمن اندام گردیده و اندآرتریت مسدود کننده که موجب اختلال عملکرد فرد شده باشد .
  45. آرتریتهای مزمن شدید و ناتوان کننده توام با تغییر شکل در استخوانها و جمود در مفاصل بزرگ ( بیش از یک مفصل ) و ستون فقرات که مانع انجام فعالیتهای روزمره شده باشد .
  46. جذام با تشخیص متخصص پوست و تایید مراکز مبارزه با جذام در مرحله ایزوله شدن بیمار و تازمانی که خطر واگیرداربودن بیماری به دیگران وجود دارد .
  47. مبتلابان به سل (ریوی و یا خارج ریوی) فعال و مقاوم به درمان (پس از اتمام دوره درمان) که منجر به محدودیت و از کاافتادگی فرد گردد با تایید مراکز تخصصی مربوطه .
  48. مبتلایان به HIV اثبات شده با حداقل یک آنتی HIV و pcr مثبت همراه با عوارض و ایجاد اختلال در عملکرد روزمره فرد.
  49. عقب ماندگی های ذهنی شدید یا عمیق و یا بیماری های روانی شدید ، مزمن ناتوان کننده و مقاوم به درمان مانند سایکوز که افراد مبتلا به آن محجور شناخته می شوند (با تایید پزشک متخصص بیمارستان یا مرکز تخصصی مربوط به همراه گواهی پزشکی قانونی)

بیشتر بخوانید: خرید سربازی

شرایط معافیت کفالت پدر

شرایط معافیت کفالت پدر شامل موارد زیر می باشند:

  1. از شروط اولیه معافیت کفالت پدر، سن پدر فرد مشمول است و مطابق بان آن سن پدر باید بالاتر از 70 باشد و یا به تشخیص شورای پزشکی با وجود سن کمتر از 70 سال نیاز به مراقبت و نگه داری داشته باشد.
  2. از دیگر شرایط کفالت پدر این است که فرد مشمول تنها فرزند ذکور سالم بالای 18 سال پدر باشد.
  3. مشمولان دارای غیبت از سربازی نباشند.

برای کسب اطالاعات بیشتر  در خصوص شرایط می توانید با کارشناسان مشاور گروپ، تماس بگیرید.

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲

در این قسمت به بررسی تعدادی از سوالاتی که در ارتباط با دریافت معافیت کفالت پدر ممکن است برایتان مطرح شود را پاسخ داده ایم.

۱- آيا هر فردي كه تك فرزند ذكور خانواده باشد مي‌تواند درخواست معافیت کفالت پدر نمايد؟

جواب : خير- بستگي به سن پدر و وضعيت جسماني وي دارد.

۲- سن معافیت کفالت پدر چند سال بايد باشد؟

جواب : ۷۰ سال تمام

۳- نحوه محاسبه سن ۷۰ سالگي چگونه است؟

جواب : تاريخ تولد + عدد ۷۰ = سن ۷۰ سالگي پدر

مثال: براي پدر متولد ۰۱/۰۴/۱۳۲۳ ۰۱/۰۴/۹۳=۱۳۲۳+۷۰

۴- آيا اگر سن پدر كمتر از ۷۰ سال و بيمار باشد مي‌توان درخواست رسيدگي نمود؟

جواب : بله- در صورتي به تشخيص شوراي پزشكي وظيفه عمومي پدر به علت بيماري نيازمند به مراقب تشخيص داده شود در شمول معافيت كفالت قرار مي‌گيرد.

۵- آيا اگر برادر يا برادران ديگر مشمول در محل سكونت پدر ۷۰ سال يا بيمار نباشند مثلا در خارج از كشور باشند باز مي توان درخواست كفالت نمود؟

جواب : خير- مشمول متقاضي مي‌بايست تنها فرزند ذكور بالاي ۱۸ سال باشد مگر آنكه برادر يا برادران صرفا به علت بيماري یا معلولیت قادر به نگهداري از پدر نباشند.

۷- آيا پدر ۷۰ ساله يا بيمار مي‌تواند فرزند خوانده خود را معاف كند؟

جواب : چنانچه پدري فردي را از كودكي با سير مراحل قانوني با اخذ شناسنامه به نام خود و عنوان فرزند خوانده خود انتخاب كرده باشد بر اساس شناسنامه مي‌توان به ادعاي معافيت كفالت فرزند خوانده رسيدگي نمود.

۸- آيا تغييرات سني در شناسنامه پدر در معافيت كفالت تاثيرگذار است؟

جواب : بله- بر اساس مقررات قانون وظيفه عمومي مندرجات و سن اول ملاك رسيدگي است و سن اصلاح شده ملاك رسيدگي نمي‌باشد.

۹ـ چنانچه سند سجلي پدر با رای مراجع قضایی ابطال شده باشد و شناسنامه جديد اخذ كرده باشد نحوه رسيدگي به چه صورت مي‌باشد؟

جواب : شناسنامه جديد ملاك رسيدگي مي‌باشد.

۱۰ـ اگر پدري داراي دو فرزند ذكور بالاي ۱۸ سال باشد كه يكي از آنان در حبس باشد رسيدگي به در خواست معافیت کفالت پدر، چه صورت است؟

جواب : در شمول معافيت قرار نمي‌گيرد.

۱۲ـ اگر پدر ۷۰ ساله يا بيمار فرزند اول خود را معاف كفالت كرده سپس آن فرزند به علت بيماري ، معلولیت یا فوت شرايط نگهداري و سرپرستي پدر را از دست داده باشد فرزند ديگر وي هم مي‌تواند درخواست كفالت نمايد؟

جواب : بله- در صورت تایید بيماري يا معلولیت یا در شورای پزشکی یا فوت فرد معاف شده مي‌توان به درخواست فرزند دوم رسيدگي نمود.


کارشناسان ما در مرکز مشاور گروپ، آماده اند تا به تمامی سوالات شما درباره معافیت کفالت پدر، قوانی معافیت کفالت پدر، لیست بیماری های معافیت کفالت پدر، معافیت کفالت پدر بازنشسته و … پاسخ دهند. کافی است با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.


در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲

❓معافیت کفالت پدر چیست؟

✔️ معافیت کفالت پدر یکی از انواع معافیت های دائمی خدمت سربازی است که به مشمولین نظام وظیفه تعلق می گیرد.

❓سن معافیت کفالت پدر چند سال است؟

✔️ طبق قانون جدید سن معافیت کفالت پدر، 70 سال تمام است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس گرفته و یا مقاله را مطالعه کنید.

❓شرایط معافیت کفالت پدر چیست؟

✔️ شرایط معافیت کفالت پدر، به طور مفصل در مقاله بررسی شده است. می توانید مطالعه بفرمایید.

2.7/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معافیت کفالت پدر ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد منافزاده

    سلام خسته نباشید
    من پسرم هم اکنون دانشجو میباشد وتک فرزند ذکور میباشد
    من هم ۶۳ ساله میباشم .دارای بیماری دیابت وتزریق روزانه ۳ نوبت انسولین میباشم.هر دو چشمم نمره بالا ۶ میباشد واریس شدید پا دارم وزانو ها هم اب اوردند وفشار خون هم دارم .ایا با این شرایط پسرم میتواند از معافیت کفالت استفاده نماید.

    پاسخ
  2. جاوید

    سلام من پدر مشمول هستم که دارای بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و دیسک کمر و آسم واریس شدید در هر دو پا و بر اثر تصادف جراحی مغز و شکم انجام دادم آیا می‌توان کفالت گرفت

    پاسخ
  3. مهدی

    سلام وقت بخیر من یه برادر دارم که از خودم 7 سال بزرگه و سربازی رفته و پدرم هم از کارافتاده پزشکی تامین اجتماعی داره.
    اگر برادرم به شهر دیگه یا ازدواج کنه امکان گرفتن کفالت هست یا نه؟

    پاسخ
  4. شایان محمدی

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من پدرم دارای مشکل مغزی می‌باشد و سنشان بالای 60 می‌باشد و ‌‌‌دکترهای متعددی که مراجعه کردیم از کار افتادگی پدر را تایید کردند و فرمودند که پدر دیگر نباید کار کند
    بنده خودم الان شش ماه است که سرباز می‌باشم میخواستم بدانم از چه راهی میتوانم برای معافیت اقدام کنم
    و از کجا باید اقدام به معافیت بکنم
    با تشکر

    پاسخ
  5. حمیدرضا نجفی

    سلام خسته نباشید.میگم من کمیسیون پزشکی کفالت پدرم رفتیم و 3تاپزشک پدرم معاینه کردن و توی پرونده نوشتن.بعد نظام وظیفه گفت براساس رای کمیسیون برات زدن معافیت.بعد یه برگ دادن که سه تا از بستگانمونو(عمو،دایی،عمه،خاله)بیاریم دفتر اسناد رسمی که استشهاد بدن که میخوام کفالت پدرمو بگیرم.و بعد نامه استشهادیه رو بیارم تحویل نظام وظیفه بدم و اوناهم پرونده رو برای بررسی گفتن میفرستن استان.حالا میخواستم ببینم من معاف میشم یا نه؟کدوم ملاکه؟استان یا کمیسیون؟چجوریه؟

    پاسخ
  6. علی

    من سه تا خواهر مجرد بزرگتر از خودم دارم و سن پدرمم 67 سالش هست معافیتی شامل حالم میشه؟؟

    پاسخ
  7. نوح

    سلام من تک فرزند خانواده هستم ویک پدر که به بیماری عصبی گرفتار شده است را دارم آیا امکان دلره که من معاف شوم؟؟

    پاسخ
  8. m

    سلام خسته نباشید…من 19 سالمه پدرم بیماری ms داره و تو شرایط معافیت هم بود ولی من ی برادر کوچیکتر از خودم دارم….خاستم بدونم میشه معافیت بگیرم یا نه….کلا قضیه چجوری میشه

    پاسخ
  9. غریب

    سلام.خسته نباشید من بیماری HSP یا همان پاراپلیزی با ضعف شدید عظلانی هستم وفرزندم از من پرستاری میکند آیا میتوانم معافیت برای او درخواست کنم.

    پاسخ
  10. شمشیرگران

    با سلام ودرود فراوان برای کفالت پدر ایا پدر مشمول اگر سنش زیر هفتاد سال باشد وبیماری دیابت داشته باشد ایا تنها پسر بالای ۱۸سال او معافیت از کفالت پدر را میتواند بگیرد یا نه؟واینکه اگر خود مشمول دارای بیماری وسواس فکری عملی یاOCDباشد ایا معاف از خدمت سربازی میشود یا نه ؟؟تشکر از راهنماییتان

    پاسخ
  11. شمشیرگران

    سلام .خسته نباشید .میخوام بدونم برای کفالت مادر
    مطلقه ایا مشمول باید حتمن با مادر خود زندگی کند تا بتواند کفالت مادر را برای معافیت بگیرد .و دوم اینکه ایا معافیت از کفالت مادر هم نیاز به اموزشیه در خدمت را دارد یا میتواند با معافیت کفالت مادر فرد ه مشعول اموزشی خدمت راهم معاف شود وشرکت نکند.ضمنن برای معافیت ایا معایناته پزشکی بدنی از مشمول انجام میشود ..
    سپاسگذارم از پاسخ دهیتان

    پاسخ
  12. عباسی

    با سلام،بنده از کار افتادگی کامل دارم،بیماری کنسر کولون میخواهم بدانم فرزند ذکور شامل معافیت کفالت میباشد یا خیر.

    پاسخ
  13. مجید

    با عرض سلام
    پدر بنده دچار دیسک کمر و سایدگی شدید زانو است و امکان انجام کارهای خود نیست و من پسر ارشد خانواده ام و سن پدر نیز ۵۷یال است. آیا معافیت کفالت شامل بنده میشود ؟

    پاسخ
  14. محمدرضا

    سلام خسته نباشید من 22 سال دارم و پدرم 53 و مادرم 51 سال پدرم مشکل سنگ کلیه داره که درد بگیره من باید دکتر و اینا ببرم و قند نوع 2 که همیشه تا لب مرز 300 هست و دو تا از مهره های گردنش دیسک داره و سیاه شده و مادرم یکی بار سکته کرده و قرص میخوره وبعضی از موقع ها حمله عصبی یا مغزی به صورت اینه میگه سرم تکون میخوره و سواد ندارن و کار های اداری رو من انجام میدم و خودم هم اسم دارم و تا 10 سالگی اسپری مصرف میکردم و اصلا نمیتونم مسافت زیادی رو راه برم نفسم میگیره امکان معاف شدن یا کفالت وجود داره ؟

    پاسخ
  15. علیرضا

    سلام و عرض ادب و احترام ،ببخشید من دانشگاه فرهنگیان قبول شدم و خود به خود از سربازی معاف شدم اما برای اینکه کارت پایان خدمت را بگیرم ، پنج، شش سال طول می‌کشد ، میخواستم ببینم من میتوانم از طریق پدرم که 80 سال سن دارد و از کار افتاده است معافیتم را بگیرم یا خیر؟؟ ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ
  16. فرزاد

    سلام ببخسید برای کفالت پدر اقدام کردم چند روز پیش رفتیم هنگ و گفتن دوشنبه بریم بیمارستان برای کمسیون پزشکی آیا برای بیمارستان بردن نباید نامه ای به ما میدادن

    پاسخ
  17. صمد

    سلام اگر پدرم از کار افتاده و برادرم دانشجو باشد (هنوز سربازی نرفته)آیا میتوان معافیت از کارافتادگی گرفت

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی