روش های مطالعه صحیح در کنکور علوم ریاضی

مطالعه صحیح

جهت مشاوره در زمینه روش های مطالعه صحیح در کنکور علوم ریاضی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

امروز به راه های مطالعه صحیح و اثربخش در کنکور علوم ریاضی 98 – 99 می پردازیم. درس ریاضی برای داوطلبان آزمون سراسری 98 – 99 بسیار مهم و ضروری می باشد.

مطالعه صحیح

نکاتی برای داوطلبان شرکت در گروه آزمایشی علوم ریاضی در کنکور ۹8

اگر متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال ۹۷ و در رشته علوم ریاضی و فنی هستید، مجموعه نکات کلیدی که در این راهنما ارائه‌شده است، می‌تواند راهکارهای خوب و مفیدی را در اختیار شما برای موفقیت بهتر در این ماراتن بزرگ در تیرماه ۹۷ قرار دهد. همان‌طور که میدانید، دانستن شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در آزمون ۹۷ و همچنین تأثیر معدل در این آزمون، ازجمله نکاتی است که در کنار شیوه ثبت‌نام و دریافت کارت اعتباری مجازی برای شرکت دریکی از گروه‌های آزمایشی ۵ گانه اهمیت فراوانی دارد و به کلیه خوانندگان محترم توصیه می‌کنیم لینک‌های مربوطه را مشاهده و درصورتی‌که با پرسشی مواجه شدند، از طریق بخش ارتباط با ما سایت با مشاوران در ارتباط باشند.

داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی بخوانند

بخش قابل‌توجهی از شرکت‌کنندگان آزمون ۹۷ را قطعاً داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی تشکیل می‌دهند که سودای مهندس شدن دریکی از رشته‌های فنی و مهندسی دارند. قطعاً بیشترین حجم تقاضا و رقابت، مربوط به رشته‌های مهندسی پرطرفدار و محبوب در دانشگاه‌های مطرح کشور مثل شریف، خواجه نصیر، اصفهان و امثالهم است. برای ورود به دانشگاه‌های معتبر فعال در عرصه فنی و مهندسی کشور در مقطع کارشناسی، می‌بایست رتبه خوبی را به دست آورد که این ملزم به مطالعه صحیح و برنامه‌ریزی اصولی و پشتکار همه‌جانبه است. در این گفتار، شمارا برای شیوه‌های پاسخ به سؤالات ریاضی، فیزیک و شیمی در گروه علوم ریاضی و فنی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نکات کلیدی برای مطالعه صحیح درس ریاضی در گروه ریاضی و فنی

برای داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال ۹۷ در گروه ریاضی و فنی، درس ریاضی با ضریب ۴، مهم‌ترین درس است. هیچ درسی به‌اندازه این درس، نمی‌تواند در رتبه و موفقیت نهایی شما تأثیرگذار باشد. امکان ندارد بتوانید رتبه بالایی در این گروه آزمایشی به دست آورید، درحالی‌که درصد ریاضی شما بالای ۷۰ نباشد. داوطلبانی که پایه قوی ریاضی ندارند، برای آمادگی آزمون سراسری باید روی مطالب پایه ریاضی کار کنند. بدون فهم دقیق و درست مطالب پایه،‌امکان حل مسائل پیشرفته بخصوص در عرصه تست‌زنی ریاضی در کنکور میسر نخواهد بود. به همین دلیل است که رتبه‌های برتر کنکور و همچنین مشاوران زبده به خانواده‌ها و دانش آموزان توصیه می‌کنند که شرکت در آزمون سراسری را از ۲ سال قبل از سال شرکت در آزمون، برنامه‌ریزی کنند.

آیا با مفاهیم ریاضی مشکل دارید؟

پس اگر شما با مفاهیم ریاضی مشکل‌ دارید، یعنی هنوز در انتگرال و مشتق و حد و امثالهم با مشکل روبرو هستید، تلاش کنید با مطالعه صحیح و خوب منابع خوب، بر این ضعف‌ها فائق شوید. هراندازه هزینه و وقت در این گام صرف کنید، درنتیجه نهایی شما تأثیر مستقیم خواهد داشت. اگر ریاضی پایه شما خوب است و در فهم کلیه دروس مربوط به ریاضی در مقاطع تحصیلی آخر خود، مشکلی ندارید، توصیه می‌شود که با اتکا بر مباحث کتاب‌های درسی و مرور کلی مفاهیم و فرمول‌ها، مستقیم به سر تست‌زنی بروید و روش‌های تست‌زنی بهینه سؤالات ریاضی در آزمون‌های سراسری را فرابگیرید.

زمان بزرگترین دشمن کنکوری های 98

متوسط زیر ۹۰ ثانیه برای حل هر سؤال فرصت دارید؛ یعنی باید در مدت‌زمان کم، صورت سؤال را به‌خوبی درک کرده، پاسخ‌های ۴ گزینه‌ای را بررسی کرده و ظرف ۶۰ ثانیه به حل مسئله پرداخت و گزینه‌های اشتباه را حذف و درنهایت گزینه صحیح را علامت‌گذاری کنید. برای کسب نمره خوب در ریاضی آزمون که ضریب ۴ دارد، باید تا می‌توانید درک مطلب خود را از سؤالات و شیوه حل مسائل افزایش دهید. اصطلاحاً باید سرت عمل تست‌زنی را بالا ببرید که این کار با تمرین مکرر و مداوم حاصل می‌شود. از زدن تست‌های آسان شروع کنید تا به تست‌های سخت برسید. تست‌های سخت را شاید تا ۱۰ دقیقه هم نتوانید پاسخ دهید. اما بعد از ممارست زیاد و بررسی شیوه پاسخ‌دهی به تست‌های سخت،‌متوجه می‌شوید که ۱۰ دقیقه شما به زیر ۵ دقیقه و حتی به زیر ۲ دقیقه کاهش‌یافته است.

روش ها و تکنیک های حل مسئله در درس ریاضی

تکنیک‌های حل مسائل ریاضی در کنکور، به‌اندازه فهم مسائل ریاضی اهمیت دارد. درواقع با تست‌زنی مکرر، با نکات مختلفی آشنا می‌شوید که شاید با بارها مطالعه مباحث درسی ریاضی، نتوانید در حل تشریحی مسائل ریاضی، به این نکات اشراف اطلاعاتی پیدا کنید. پیدا کردن کتاب‌های تست‌زنی خوب ریاضی هم به‌اندازه فهم مسائل ریاضی اهمیت دارد. تست‌زنی مثل تسلط در تایپ با ۱۰ انگشت است. آن‌هم بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید رایانه! چه کسانی به این مهارت می‌رسند؟ کسانی که تلاش زیادی برای تایپ کردن می‌کنند و تصویرسازی ذهنی خوبی از صفحه‌کلید و محل قرارگیری حروف الفبا فارسی و لاتین و اعداد دارند. برای تایپیست خوب شدن یا نقاش خوب شدن، باید زیاد تایپ کرد، زیاد نقاشی کرد و از تجارب حرفه‌ای‌ها هم استفاده کرد. این قضیه برای حل مسائل ریاضی هم صادق است.

ریاضیات را با درصد بالا شکست دهید

بعضی از رتبه‌های برتر گروه آزمایشی ریاضی و فنی که ریاضیات را بالای ۹۰ درصد پاسخ داده‌اند بارها به این موضوع تأکید کردند که از روش‌های خلاقانه و نوآورانه ساده‌سازی مسائل ریاضی و پیدا کردن پاسخ با توجه به‌صورت مسئله و فاکتورهای مربوطه استفاده کردند و در کمترین زمان به جواب رسیدند. باید تلاش کرد که از دید طراح سؤالات آزمون ریاضی، به سؤالات و پاسخ‌ها نگریست و مفاهیم رد گم کردن و به‌اشتباه انداختن داوطلب که معمولاً لحاظ می‌شود را به‌خوبی شناسایی کرد. استفاده از تجارب نفرات برتر برای شیوه نگاه کردن به سؤالات آزمون ریاضی در هر قسمت و شیوه جالب برای حل سؤالات و تست‌زنی، می‌تواند راه‌حل خوبی برای موفقیت در آزمون ریاضی کنکور سراسری ۹۷ باشد.

خوب خواندن یا مطالعه صحیح ریاضی؟

شما در مسائل تشریحی ریاضی، فرمول و مفاهیم در دسترس شما است و در وقت کافی به دنبال حل مسئله و رسیدن به پاسخ هستید. اما در آزمونی که برای هر سؤال شاید کمتر از ۹۰ ثانیه فرصت داشته باشید، پیدا کردن گزینه صحیح، به‌راحتی میسر نیست. پس باید ریاضی را خوب فهمیده باشید تا با چرخش انواع سؤالات و مفاهیم و ارتباط معنادار مفاهیم باهم، در شرایط پراسترس آزمون، گیج نشوید. برای فهم خوب مسائل ریاضی، باید کتاب کمک‌آموزشی خوب و مشاور خوب و معلم خوب در کنار شما باشد. چراکه اتکا به مباحث کتاب به‌تنهایی نمی‌تواند شمارا در فهم عالی مسائل ریاضی یاری دهد. البته استفاده از ویدیوهای آموزشی ریاضی در اینترنت نیز می‌تواند کارگشا باشد. البته از ویدیوهایی که کلک‌های تست‌زنی ریاضی را یاد می‌دهند پرهیز کنید. چراکه بر علم ریاضیات شما اضافه نمی‌کند.

پس برای تست زدن خوب در درس ریاضی

  • مفاهیم مباحث کتاب‌های ریاضی پایه‌های مختلف را به‌خوبی مطالعه صحیح کنیم.
  • از کتاب‌های کمک‌آموزشی خوب برای فهم تکمیلی مباحث استفاده کنیم.
  • روش‌های تست‌زنی تخصصی سؤالات ریاضی را یاد بگیریم.
  • حل مکرر تست‌های آزمون سراسری و کتاب‌های کمک‌آموزشی خوب را فراموش نکنیم.
  • سرعت عمل در تست‌زنی سؤالات ریاضی به‌خصوص در مباحث حد و انتگرال و مشتق را یاد بگیریم.
  • از تجارب خلاقانه و جالب نفرات برتر کنکور و یا مشاوران حرفه‌ای برای حل سریع و ساده سؤالات آزمون ریاضی بهره بگیریم.

منابع درس ریاضیات در آزمون سراسری

هندسه ۱ (پایه دوم)، آمار و مدل‌سازی (پایه دوم)، هندسه ۲ (پایه سوم)، ریاضیات ۲ (پایه دوم)، حسابان (پایه سوم)، جبر و احتمال (پایه سوم)، هندسه تحلیل و جبر خطی (پیش‌دانشگاهی) و حساب دیفرانسیل و انتگرال با ریاضیات گسسته که در دوره پیش‌دانشگاهی فراگرفته‌اید، از منابع درس ریاضی در آزمون سراسری ۹۷ در گروه علوم ریاضی و فنی است.

مطالب تکمیلی

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه روش های مطالعه صحیح در کنکور علوم ریاضی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی