مزایای کارت ایثارگری | میزان حقوق کارت ایثارگری ۱۴۰۳

مزایای کارت ایثارگری

جهت مشاوره در زمینه مزایای کارت ایثارگری | میزان حقوق کارت ایثارگری ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با مزایای کارت ایثارگری و نحوه دریافت کارت ایثارگری در اختیار شما قرار داده ایم. کارت ایثارگری یا کارت ایثار ویژه رزمندگان دفاع مقدس می باشد کارت ایثارگری برای رزمندگانی صادر می شود که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جنگ حضور داشتند و یا بیش از 45 روز در جبهه حضور داشتند. کارت ایثار در واقع، کارت هویتی ویژه رزمندگان دفاع مقدس است که به چهار دسته از ایثارگران شامل شهدا، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران تعلق می گیرد.

در ادامه این مقاله نحوه دریافت کارت ایثار و مزایای کارت ایثارگری بیان شده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه دریافت کارت ایثارگری

نحوه دریافت کارت ایثارگری چگونه است؟ ایثارگران برای دریافت کارت ایثار و بهره مندی از مزایای کارت ایثارگری باید به سایت خدمات الکترونیک ایثار مراجعه نمایند و درخواست خود را به صورت غیر حضوری ثبت نمایند. سایت خدمات الکترونیک بنیاد شهید و امور ایثارگران، با هدف ارائه خدمات به صورت برخط و امکان ثبت درخواست های متنوع به صورت غیر حضوری طراحی و تولید شده است. در این سامانه خدمات مرتبط با جامعه هدف و پرسنل بنیاد به صورت یکجا و یکپارچه ارائه می شود. علاوه بر کارت ایثارگری، تکریم کارت به افراد خاص و با شرایط ویژه، نظیر ایثارگران ارتش و سپاه تعلق می‌گیرد.

نحوه دریافت کارت ایثارگری سپاه :

درخواست کارت ایثارگری سپاه از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار www.isaar.ir صورت می پذیرد.  براسـاس این درخواســت پس از طی فرایندهای داخلی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت ایثارگری چاپ شده و از طریق پست به درب منزل جامعه هدف ارسال می گردد.

بیشتر بخوانید: استخدام سپاه

نحوه دریافت کارت ایثارگری ارتش :

برای تمام رزمندگان ارتشی که ۳ ماه به بالا سابقه خدمت در جبهه دارند کارت ایثارگری ارتش صادر می‌شود. افرادی که فاقد کارت ایثار هستند، باید در ابتدا به آخرین یگانی که در آن خدمت کردند مراجعه کنند. بعد از پیگیری‌های اداری کارت ایثار آنها از تهران صادر می‌شود. اگر در شهر آخرین یگان خدمتی زندگی نمی‌کنید یا پروسه دریافت کارت ایثارگری شما طولانی شده، می توانید از مشاوران مجموعه ما راهنمایی های بیشتر را بخواهید.

چه کسانی می توانند کارت ایثار را دریافت نمایند و از مزایای کارت ایثارگری استفاده نمایند:

  • کارکنان وظیفه
  • پاسداران افتخاری، جوانمردان و نیروهای مردمی رزمنده تحت اختیار نیروهای انتظامی وقت در هشت سال دفاع مقدس
  • رزمندگان پایور، نیروهای انتظامی حاضر در مناطق جنگی، عملیاتی یا امنیتی.

حقوق کارت ایثارگری ۱۴۰۳

حقوق کارت ایثارگری به افرادی که در سال های جنگ تحمیلی حداقل یکسال در جبهه ها حضور داشتن تعلق می گیرد. حقوق ایثارگری ارتش و حقوق ایثارگری سپاه به هر دو ارگان تعلق می گیرد و تفاوتی بین انها وجود ندارد.

مزایای کارت ایثارگری

کارت ایثارگری دارای امتیازات و مزایای گوناگونی می باشد که ایثارگران می توانند از آن بهره مند شوند. کارت ایثارگری دارای امتیاراتی برای خود شخص و همچنین همسر و فرزندان این افراد می باشد. مزایای کارت ایثارگری به صورت زیر است:

  1. امکان استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور های سراسری و آزمون های استخدامی برای ایثارگران و فرزندان آنها.
  2. کسری خدمت سربازی فرزندان پسر
  3. استفاده از خدمات بیمه ایثارگران برای افرادی که دارای بیمه نمی باشند.
  4. امکان دریافت وام خود اشتغالی
  5. امکان بهره مندی از سهمیه مسکن
  6. امکان بهره مندی از وام قرض الحسنه یا وام اضطراری.
  7. دریافت حقوق برای ایثارگرانی که درآمد ثابتی ندارند.
  8. از دیگر مزایای کارت ایثارگری می توان به اعطای وام ازدواج به فرزندان ایثارگران اشاره کرد.
  9. امکان بهره مندی از تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای یا مجموعه های تفریحی و ورزشی.

نحوه بهره مندی از مزایای کارت ایثارگری

نحوه بهره مندی از مزایای کارت ایثارگری در ادامه بیان شده است.

  • یکی از مزایای کارت ایثارگری دریافت وام می باشد. اعضاء محترم صندوق به دو روش می توانند این وام را دریافت نمایند:
  • با مراجعه به رابطین صندوق مستقر در ادارات بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های سراسر کشور و تکمیل فرم در خواست وام
  • درخواست وام به صورت الکترونیکی از طریق مراجعه به سایت ebshahed.ir
  • از دیگر مزایای کارت ایثارگری دریافت بیمه پایه و مکمل می باشد:
افرادی که از هیچ دستگاه اجرایی بیمه پایه نداشته باشند ، شامل دریافت دفترچه بیمه می شوند و همچنین بیمه تکمیلی به کلیه ایثارگران از 5 درصد تا 70 درصد تعلق می گیرد . ( به غیر از ایثارگران شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح )
  • نحوه استفاده از سهمیه ایثارگری در ثبت نام آزمون های استخدامی:
ثبت نام در لیست بیکاران (متقاضیان اشتال) از طریق سیستم بر خط عدم اشتغال به تحصیل عدم استفاده از تسهیلات و خدمات شغلی بنیاددر سنوات گذشته شرکت در آزمون های استخدامی و رقابت با سایر ایثار گران.
 

جانبازان 70 درصد و بالاتر که با توجه به شرایط فیزیکی دارای مسکن نامناسب باشند با تائید توسط بنیاد میتوانند پس از تسویه وام قبلی مسکن مجدا از این تسهیلات استفاده نمایند.

کارت ایثارگری برای سربازان مناطق عملیاتی

افرادی که در زمان جنگ تحمیلی به جبهه ها اعزام شده اند اگر از طریق سپاه اعزام شده باشند و به مدت 45 روز در جبهه بوده باشند کارت ایثارگری به ان ها تعلق می گیرد. این مدت برای سربازان ارتش به مدت 3 ماه خواهد بود.

دریافت وام با کارت ایثارگری سپاه و ارتش

افرادی که کارت ایثارگری دارند می توانند با استفاده از آن وام دریافت کنند. انواع وامی که با کارت ایثارگری به افراد تعلق می گیرد برابر است با وام ازدواج، وام کسب و کار، وام خرید کالا و …. .

توجه: افرادی که به بانک ها برای دریافت وام ایثارگری مراجعه کرده اند با جمله اینکه منابعی برای پرداخت وام به ایثارگران نداریم مواجه شده اند.

 

مزایای کارت ایثارگری و نحوه بهره مندی از مزایای کارت ایثار در این مقاله بیان شد. در صورت هرگونه مشکل برای دریافت کارت ایثارگری و یا هرگونه ابهام در رابطه با شرایط و نحوه استفاده از مزایای کارت ایثار می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

نحوه دریافت کارت ایثارگری چگونه است؟

دریافت کارت ایثارگری از طریق سامانه خدمات الکترونیک ایثار انجام می شود.

مزایای کارت ایثارگری چیست؟

مزایای کارت ایثارگری و نحوه بهره مندی از مزایای کارت ایثار به منظور آگاهی بیشتر متقاضیان به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.

نحوه دریافت وام ایثارگری چگونه است؟

یکی از مزایای کارت ایثارگری ، دریافت وام می باشد. راهنمای دریافت وام در این مقاله بیان شده است.

حقوق ایثارگری به چه کسانی تعلق میگیرد؟

به افرادی که در زمان جنگ از طرف سپاه و یا ارتش در جبهه ها بوده اند حقوق ایثارگری تعلق می گیرد که شرایط آن در این متن آمده است.

3.6/5 - (379 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مزایای کارت ایثارگری | میزان حقوق کارت ایثارگری ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. نادر علی

    باسلام درود به رهبر انقلاب
    اینجانب 21 ماه حضور درمنطقه ازتاریخ1364/12/18تا1366/9/18بودم خواهشمنداست محض رضای خدا عدالت را رعایت فرمائید و به اینجانب نیز کمک معیشت ماهانه اعطا فرمایید دعا گویتان هستم

    پاسخ
  2. علی

    اول که داوطلبانه رفتی ودوم سن کم رفته ای سوم عاشق بوده ای نه عاقل حالا که کم اورده ای دنبال مال و حقوق افتاده ای بهتر بود سیائ لشگر نمی شدی از سن ۱۸ سال به بالا می رفتی ان وقت مثل ارتش عراق کلاسیک وارد وارد میشدی و انقدر نن من غریبن در نمی اوردی و با فکر وارد عمل میشدی و حالا تعداد اینچنینی کم بودیم و چیزی هم به ما اضافه می امد میدادند و پیام شاه را با دقت گوش میدادیم که به ایران بیاندیشیم دو بار تکرار کرد

    پاسخ
  3. رزمنده

    هجده ماه و پنج روز بصورت داوطلبانه در جبهه های جنوب و غرب کشور خط مقدم حضور داشتم، فقط برای بنده نه ماه حساب کردند ازشون سوال کردم چرا این چنین محاسبه کردید ، میگن زیر سن مشمولیت جبهه بودم یعنی زیر سن شانزده سال. اکثر اعزام هایی که داشتم بین سن سیزده تا پانزده سالگی بوده ، اگر اون موقع مثل حسین فهمیده شهید میشدم شهادتم حساب میشد حالا قسمت نشده شهید بشوم باید مدت حضور در جبهه مرا کم حساب کنند بگن چون سن بنده کم بوده حساب نمیشه. واقعاً از دست بعضی افراد مسول که سلیقه ای عمل می کنند حالم بهم میخوره

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی