مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400 : پشت کنکور ماندن برای دختران با پسران متفاوت است زیرا دختران هرچند سال که بخواهند می‌توانند پشت کنکور بمانند اما پشت کنکور ماندن برای پسران شرایط متفاوتی دارد. 

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  :  یک مشاور تحصیلی درباره مزایا و معایب پشت کنکور ماندن توضیحاتی داد.

مشاورگروپ : افشین مسافری، مشاور تحصیلی و کنکور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هرسال شاهد هستیم که هزاران داوطلب در کنکور شرکت می‌کنند و از این تعداد برخی به اهداف خود دست یافته و برخی دیگر نیز سال بعد حتی سال‌های بعد تلاش می‌کنند تا به هدف خود برسند، اما از دسته‌ دوم عده‌ای بعد از صرف روز‌های ارزشمند عمرشان بازهم به آنچه مطلوبشان است نرسیده و نهایتا به همان رشته‌هایی که شاید در همان سال اول کنکور هم می‌توانستند به راحتی پذیرفته شوند، تن می‌دهند.

مسافری ادامه داد: نمی‌توان با قاطعیت گفت که آیا پشت کنکور بمانیم یا خیر. پاسخ به این سؤال برای هر داوطلب بسته به شرایط متفاوت است و داوطلب باید شرایط خود را به خوبی بررسی کند.

این مشاوره تحصیلی درباره مزایا و معایب پشت کنکور ماندن بیان کرد: اگر داوطلبی تصمیم دارد که پشت کنکور بماند باید ابتدا مزایا و معایب یک سال دیگر درس خواندن و شرکت در یک آزمون سخت را بداند.

مزایای پشت کنکور ماندن 1400

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  :  مسافری افزود: یکی از مزایای پشت کنکور ماندن داشتن زمان بیشتر است زیرا وقتی که پشت کنکور می‌مانید دیگر مدرسه‌ای در کار نیست. زمانی را که در مدرسه سپری می‌کردید هم اکنون به ساعت مطالعه شما تبدیل می‌شود.
او ادامه داد: مزیت دیگر آشنایی کلی با مطالب است. زیرا نقطه پایان داوطلب در کنکور امسال، نقطه آغاز داوطلب برای کنکور سال بعد است که این به سود داوطلب کنکور ۱۴۰۰ است و به این صورت فرد می‌تواند با مرور مطالب مطالعه شده قبلی به تسلط خود بیفزاید.

این مشاور تحصیلی گفت: مزیت بعدی پشت کنکور ماندن این است که از شکست خود درس گرفته اید و به سختی‌های مسیر کنکور آشنایی دارید. اما دیگر نباید اشتباهات قبل را تکرار کنید. پیشنهاد میکنم چک لیستی از اشتباهات سال گذشته‌تان تهیه کرده و از تکرار آن‌ها بپرهیزید.

معایب پشت کنکور ماندن 1400

 او درباره معایب پشت کنکور ماندن گفت: یکی از معایب آن افت انگیزه و انرژی است زیرا نرفتن به مدرسه و عدم معاشرت با هم کلاسی‌ها و دوستان در کاهش انگیزه و انرژی شما برای قدم گذاشتن در مسیر کنکور تاثیرگزار است. برای غلبه به این موضوع اول از همه باید اراده‌تان را تقویت کنید. دوم اینکه بین تفریح و مطالعه تعادل ایجاد کنید. حتما برای داشتن یک تفریح مناسب در انتهای هفته برنامه ریزی کنید تا انرژی از دست رفته در طول هفته را بازیابی کنید.

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  : مسافری بیان کرد: عیب دیگر فشار خانواده و اطرافیان است. ممکن است در این مسیر از گزند حرف‌های اطرافیان حتی به غیر عمد در امان نباشید، حرف‌هایی از قبیل اینکه «بهتر نبود همین امسال به دانشگاه می‌رفتی یا اگر دوباره نتیجه نگرفتی چی؟!»،و… تنها راه مبارزه با این نیش و کنایه‌ها اراده خودتان است و اینکه باید در عمل پاسخی کوبنده به تمام حرف و حدیث‌ها بدهید.

او با بیان اینکه تصور داشتن وقت کافی در کنکور عیب دیگری است که باید به آن توجه کنید، تاکید کرد: این مورد مثل شمشیر دو لبه است. همانطور که در محاسن به آن اشاره کردیم، می‌تواند به یک عیب هم تبدیل شده و باعث سهل انگاری شما شود. تصور اینکه فعلا وقت هست بعدا شروع می‌کنم، قطعا این بعدا هرگز فرا نخواهد رسید و مطالعه مدام را به روز‌های بعد موکول خواهید کرد.

تفاوت پشت کنکور ماندن برای پسران و دختران

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  : مسافری درباره تفاوت پشت کنکور ماندن برای پسران و دختران گفت: پشت کنکور ماندن برای دختران با پسران متفاوت است زیرا دختران هرچند سال که بخواهند می‌توانند پشت کنکور بمانند اما پشت کنکور ماندن برای پسران شرایط متفاوتی دارد. پسر‌ها به دلیل خدمت سربازی دارای محدودیت‌هایی هستند که تنها در دو کنکور متوالی می‌توانند شرکت کنند و بعد از آن باید عازم خدمت سربازی شوند.

گفتنی است، انتخاب رشته کنکور سراسری به تازگی به اتمام رسیده است و بیش از نیمی از داوطلبان در این مهلت اقدام به انتخاب رشته نکردند تا سال بعد در کنکور شرکت کنند. عده زیادی هم که اقدام به انتخاب رشته کرده اند به این فکر می کنند که سال بعد در کنکور شرکت کنند.


چند درصد از فارغ التحصیلان سال بعد در کنکور موفق شده اند ؟

مورد اول) زیادی وقت پشت کنکوری ها

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  : تحقیق ها نشان داده که یکی از علل شکست دوباره پشت کنکوری‌ها در کنکور همین وقت زیاد است که باعث میشود اراده ی این دسته از داوطلبان ضعیف شود.

زمان زیاد گاها باعث می شود کارها را به بعد موکول کنند یا کارهایی که در حالت عادی در کمترین زمان ممکن انجام میشود را طول بدهند که در این صورت کیفیت مطالعه پایین می آید.

راه حل این مشکل چیست؟

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  : اگر میخواهید پشت کنکور بمانید بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به شما بکنیم این است که حتی اگر ساعت مطالعه ی پایینی دارید تراکم مطالب بالایی را جمع کنید. این تراکم خودش تنوع درس بالا و تعداد تست‌های زیاد را در برمیگرد.

اجرای صحیح این مورد زمانی مشخص می‌شود که فرد ساعت مطالعه‌اش رو بالا می‌برد و به همین نسبت حجم دروس مطالعه شده و سرعت پیشروی هم بیشتر میشود در نتیجه کیفیت همچنان حفظ می‌شود نه اینکه فقط عدد ساعت مطالعه بالا رود!

مورد دوم) اهمیت آزمون برای پشت کنکوری ها

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  : به اهمیت آزمون های آزمایشی و آزمون تالیفی کنکور بار ها اشاره کردیم و در مطلب انتخاب بهترین آزمون آزمایشی نیز به ویژگی هایی که یک آزمون خوب باید داشته باشد اشاره شد.

آزمون برای قارغ التحصیلان اهمیت بیشتری نیز دارد ، فارغ‌ التحصیلان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که از همان تابستان کنکور که مطالعه را شروع می‌کنند یک نیم روز در هفته را به آزمون گرفتن از خودشان اختصاص دهند.

در اینصورت مطالب به خوبی در ذهنشان ماندگار می شود و وقتی مهر ماه به سراغ مطالب خوانده شده می آیند، این درسها از خاطر بردند و نیاز به بازخوانی مطالب نداشته باشند!

مورد سوم) برنامه ی فضایی نریزید!

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  : معمولا فارغ التحصیلان در ابتدای مسیر انگیزه ی بالا برای شروع سریع کنکور دارند و این موضوع گاهی باعث تصمیم گیری های احساسی می شود.

برخی از فارغ‌ التحصیلان در برنامه ریزی کنکور خود تابستان را برای جمع بندی همه ی دورس اختصاصی‌ در نظر می گیرند یا قصد دارند تا دی ماه تمام کتاب ها را به صورت کامل مطالعه کنند.

به این افراد پیشنهاد می‌ کنیم که در حال زندگی کنند و بجای برنامه‌ ی بلند مدت برای خود برنامه‌ ها ی کوتاه‌ مدت بریزند که هم قابل پیش‌بینی است و هم معمولا تعهد به این برنامه‌ ها بیش‌تر است.

همچنین برنامه های کوتاه مدت کنکور انعطاف پذیری لازم را دارند و اگر از برنامه جا ماندند می‌توانند به راحتی برنامه ی تحصیلی خود را مطابق شرایط فعلی تغییر دهند.

مورد چهارم) ساعت خواب و بیداری در سال کنکور

مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400  : خیلی از کنکوری‌ ها شب دیر می‌خوابند و درنتیجه صبح هم دیر بیدار می‌ شوند بعضی‌ها هم اهمال کاری خودشان را در شب با جمله «از فردا دیگه می‌خوام صبح زود بیدار بشم» توجیه می‌کنند.

پیشنهاد ما به فارغ‌ التحصیلان این است که صبح خود را زود و قوی شروع کنند و حداقل برنامه‌ی آن روز را تا قبل از ظهر تمام کنند، ادر این صورت هم انگیزه می‌گیرند و هم به برنامه‌ های غیر درسی‌ خود می‌رسند.


3.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مزایای پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی