مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

جهت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبانی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های علمی کاربردی سرتاسر کشور دارند، باید واجد شرایطی باشند که از سوی این مراکز اعلام شده است. از اینرو داوطلبان می توانند با توجه به مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و همچنین شرایط و زمان ثبت نام، با آگاهی بیشتری در این راه قدم بگذارند. در ادامه اطلاعات کاملی راجع به شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی آورده شده است. داوطلبان می توانند با تماس با همکاران ما در مشاور گروپ، از تمامی موارد با جزئیات کامل اطلاعات کسب کنند و تمامی ابهاماتی که برای آنها در این زمینه وجود دارد را رفع کنند.

مقدمه ای کوتاه درباره دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به نیاز روز افزون افراد جامعه به مراکز عالی معتبر، در سال 1370 دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز به عنوان یک دانشگاه نیمه دولتی تحت نظارت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد. این دانشگاه برای تمام فعالیت ها یک بستر مناسب برای رشد و پرورش ایجاد کرده است و همچون یک زیربنای مناسب برای بکارگیری توان دانش آموختگان عمل کرده است. امروزه بیش از 1000 دانشگاه علمی کاربردی در سرتاسر کشور دیده می شود که از بین این هزار مرکز، 200 مرکز آموزشی آن در شهر تهران واقع شده است.

پیش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش داوطلبان شرایطی بنا نهاده است تا داوطلبان با توجه به آنها بتوانند برای ثبت نام و پذیرش اقدام کنند. برخی از شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی عبارتند از:

  • اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام یا یکی از اقلیت هایی که در قانون اساسی شرح داده شده است.
  • فرد داوطلب باید از واجبات و محرمات آگاهی داشته باشد و آنها را رعایت کند.
  • عدم داشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم وجود سوء سابقه کیفری مبنی بر فساد اخلاقی یا عضویت در سازمان های متخلف همچون ساواک
  • داشتن توانایی جسمی وابسته به رشته انتخابی

داوطلبان غیرایرانی در صورتی می توانند برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنند که مقیم جمهوری اسلامی ایران باشند. از اینرو آنها باید دارای یکی از مدارک اقامتی مانند گذرنامه، دفترچه پناهندگی، کارت هویت، کارت آمایش یا غیره باشند. این افراد نمی توانند در برخی از رشته هایی که تعهدات استخدامی دارد، پذیرش پیدا کنند. در صورتی که مشخص شود داوطلب دارای مدرک کاردانی بوده و بار دیگر در همان مقطع به تحصیل مشغول شده است، در هر زمانی از تحصیل وی جلوگیری خواهد شد.

پیش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اختصاصی دانشگاه علمی کاربردی

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده، داوطلبان باید دارای شماری شرایط اختصاصی نیز باشند. داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی دارند باید دارای دیپلم سه ساله نظام جدید و یا دیپلم نظام قدیم (رشته های فنی حرفه ای، کاردانش و نظری) باشند. متقاضیان باید با توجه به رشته ای که انتخاب می کنند دارای برخی توانایی جسمی مورد نظر را داشته باشند. برای مثال شما برای پذیرش در برخی از رشته ها نیاز به سلامت جسمی از لحاظ شنیداری و گفتاری، نداشتن کوررنگی، گواهی سلامت، نداشتن بیماری واگیردار و غیره دارید. هر یک از رشته های گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر شرایط خاصی برای این بند تعریف کرده اند که شما می توانید با تماس با مشاور گروپ از جزئیات شرایط و ضوابط آنها آگاهی کامل پیدا کنید.

در صورت وجود هر گونه مغایرت در اطلاعات ارائه شده از سوی شما، پذیرش شما مردود اعلام خواهد شد.

شرایط اختصاصی برای داوطلبان مرد دانشگاه علمی کاربردی

وضعیت نظام وظیفه یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان مرد باید به آن دقت داشته باشند. داوطلبان مرد باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دایم هوشمند باشند. اگر یکی از افرادی هستید که بدون وقفه و به صورت حضوری به تحصیل پرداخته باید حداقل تا تاریخ 97/6/31 فارغ التحصیل شده باشید. سربازانی که در حال خدمت هستند باید تا تاریخ ثبت نام و شروع به تحصیل کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده باشند.

داوطلبان با توجه به تمام مواردی که در بالا گفته شد و در صورت برخورداری از شرایط، می توانند برای تهیه مدارک لازم برای پیش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان برای پذیرش و پیش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیاز به برخی مدارک دارند. متقاضیان باید به یاد داشته باشند که این مدارک را باید در طول فرایند پذیرش خود حفظ کنند تا در هر زمانی که مورد نیاز بود و یا در زمان پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی از آنها استفاده کنند. برخی از مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شامل موارد زیر می شود:

  • افرادی که می خواهند از سهیمه شاغل بودن استفاده کنند، باید فیش حقوقی ارائه دهند.
  • ارائه مدرک دیپلم یا گواهی تحصیلات متوسطه
  • ارائه گواهی نشان دهنده معدل (مخصوص افرادی که گواهینامه دور متوسطه آنها دارای معدل نیست)
  • ارائه فرم استفاده از سهمیه شاغل برای افرادی که شاغل هستند.

برای آگاهی دقیق از مدارک لازم برای پیش ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با شماره گیری 9099071613 پاسخ تمامی سوالات خود را از متخصصان مشاور گروپ دریافت کنید. مشاور گروپ اولین مرکز مشاوره تحصیلی است که به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به تمامی مردم کشور می باشد. برای آگاهی از زمان ثبت نام و نتایج دانشگاه علمی کاربردی ضروری است که وارد کانال مشاور گروپ شوید.

moshavergroup 3


5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403