لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی

لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی

جهت مشاوره در زمینه لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی لغو شد.

لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی

لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی پیرو بخشنامه 2.226180 در تاریخ 1399/10/17 و عطف به درخواست‌های مکرر برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ذی نفعان مبنی بر تمدید بخشنامه لغو محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی و افزایش زمان مجاز فراغت از تحصیل آن عده از دانشجویانی که در آزمون مقطع بالاتر تحصیلی پذیرفته شده‌اند با توجه به تداوم محدودیت‌های ناشی از همه گیری کرونا موارد زیر جهت اجرا ابلاغ می‌شود:

  1. مشروطی در نیمسال دوم سال تحصیلی 99 – 1400 منجر به محدودیت تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در نیمسال اول سال تحصیلی 1400 – 1401 نخواهد شد.
  2. زمان مجاز فراغت از تحصیل آن عده از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 99 – 1400 آخرین نیم سال تحصیلی خود را می‌گذرانند و در آزمون ورودی مقاطع بالاتر پذیرفته شده‌اند، تا تاریخ 1400/07/30 تمدید می‌شود.

تشخیص موارد مشمول بخشنامه لغو محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی که تحصیل آنها به دلیل همه گیری کرونا، خارج از اراده آنان و مطابق با روال عادی انجام نشده است، برعهده دانشگاه / موسسه‬ آموزش عالی است.

افزایش زمان مجاز فراغت از تحصیل

جهت دانلود آیین نامه افزایش زمان مجاز فراغت از تحصیل دانشجویانی که در مقطع بالاتر پذیرفته شده‌اند روی لینک زیر کلیک کنید.

لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی

محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی

محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی بر اساس آیین نامه آموزشی تا به حال برای مقاطع مختلف بدین صورت بوده است.

 

محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی مقطع کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته

در صورتی که معدل نمرات هر نیمسال تحصیلی دانشجوی مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته کمتر از ۱۲ باشد دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می گردد. دانشجوی مشروط در نیمسال بعد نمی توانست بیش از ۱۴ واحد درسی را انتخاب نماید.

به استناد ماده ۲۹ آیین نامه آموزشی در صورتی که میانگین نمرات دانشجو در دوره کارشناسی پیوسته در ۳ نیمسال متوالی یا ۴ نیمسال متناوب و در دوره کارشناسی ناپیوسته در ۲ نیمسال تحصیلی اعم از متوالی یا متناوب کمتر از ۱۲ باشد در هر مرحله ای که باشد از ادامه تحصیل محروم می شد. (ویژه ورودی ۹۰ و ماقبل آن)

تذکر : در خصوص دانشجویان دانشکده آموزشهای الکترونیکی، در صورتی که معدل کل دانشجو پس از ۳ نیمسال متوالی یا ۴ نیمسال متناوب در دوره کارشناسی پیوسته و ۲ نیمسال تحصیلی اعم از متوالی یا متناوب در دوره کارشناسی پیوسته بالای ۱۰ باشد، تا مشروطی مجدد و رعایت سنوات می تواند به تحصیل ادامه دهد.

به استناد آیین نامه لغو محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی در خصوص دانشجویان ورودی اول ۹۱ به بعد حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز، در دوره کارشناسی پیوسته ۳ نیمسال اعم از متوالی و متناوب و در دوره کارشناسی ناپیوسته ۲ نیمسال  است.

 نکته۱: دانشجویانی که پس از مشروطی از فرصت بازگشت به تحصیل استفاده کرده اند جهت انتخاب واحد ترم بعد می بایست تا ثبت نهایی نمرات نیمسال قبل منتظر بمانند تا در صورت عدم مشروطی مجدد، اداره آموزش دانشگاه نسبت به تمدید مجوز جدید اقدام نماید. این مجوز هر ترم تا پایان تحصیل باید توسط اداره آموزش دانشگاه تمدید شود.(با پیگیری دانشجو )

تذکر۲: دانشجوی مشروط در صورتی که بیش از ۱۴ واحد اخذ نماید موظف است تا پایان زمان حذف و اضافه نسبت به تقلیل واحد های خود تا ۱۴ واحد درسی اقدام نماید در غیر این صورت اداره اموزش راساً و بدون رعایت هیچ گونه اولویتی اقدام به حذف واحد مازاد می نماید. (دروس عملی نظیر کار آموزی، پروژه، کار تحقیقی، آزمایشگاه و … جزو مجموع ۱۴ واحد محاسبه می گردد)

محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی مقطع کارشناسی ارشد

میانگین قابل قبول نمرات درسهای دانشجو در هر نیمسال تحصیلی، حداقل ۱۴ است. در صورت عدم کسب میانگین ۱۴، دانشجو مشروط آموزشی خواهد شد.

اگر دانشجو در دو نیمسال تحصیلی، اعم از متوالی یا متناوب، مشروط آموزشی شود،از ادامه ی تحصیل محروم می شود.

 

در صورتی که واحدهای انتخابی دانشجو در هر نیمسال به تشخیص دنشگاه، بنا به دلایل موجه و خارج از اراده ی دانشجو کمتر از ۸ واحد درسی (غیر از دروس جبرانی ) باشد،در این صورت این نیمسال به عنوان یک نیمسال کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود؛ اما میانگین نمرات این نیمسال در مشروط شدن دانشجو بی تاثیر است.

در صورتی که واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای نیمسال بین ۸ تا ۱۲ واحد باشد،پس از حذف درس (به هر دلیلی)و کاهش واحد ها به کمتر از ۸ واحد،این نیمسال به عنوان یک نیمسال کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود و مشروطی این نیمسال نیز محاسبه می گردد.

در صورت بروز هرگونه مشکل در لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

آیا محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی لغو شده است؟

بله، محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ اعمال نخواهد شد.

زمان مجاز فراغت از تحصیل دانشجویان نیمسال دوم چه موقع است؟

زمان مجاز فراغت از تحصیل آن عده از دانشجویانی که در نیمسال دوم سال تحصیلی 1399 – 1400 آخرین نیم سال تحصیلی خود را می‌گذرانند و در آزمون ورودی مقاطع بالاتر پذیرفته شده‌اند، تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

چگونه به نسخه اصلی بخشنامه لغو محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی دسترسی داشته باشم؟

لینک بخشنامه لغو محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی در این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه شده است و در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر روی کمک مشاوران مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ حساب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه لغو محدودیت انتخاب واحد دانشجویان مشروطی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی