کد وضعیت نظام وظیفه کنکور | لیست کدهای 1402

لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه کد وضعیت نظام وظیفه کنکور | لیست کدهای 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هر ساله افراد زیادی هستند که متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری هستند. با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی که برای داوطلبان در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی تعیین شده است، مقررات وظیفه عمومی دیگری نیز وجود دارد که مخصوص داوطلبان مرد می باشد. داوطلبان مرد باید با آگاهی کامل از لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، کد مربوطه را در بند مورد نظر وارد کنند و ثبت نام خود را تکمیل کنند. در این مقاله اطلاعات کاملی راجع به لیست کدهای نظام وظیفه آورده شده است.

کد نظام وظیفه

یکی از مهم ترین شرایطی که مخصوص داوطلبان مرد می باشد، مسئله نظام وظیفه آنها است. داوطلبان مرد برای اینکه بتوانند در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند، باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند. داوطلبان مرد باید ابتدا شرایط خود را مشخص کنند و با توجه به لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی 1402 که در زیر آمده است، در بند 23 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی خود کد مورد نظر را درج کنید.

در صورتی که داوطلبان مرد وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکنند، اجازه ادامه تحصیل به آنها داده نخواهد شد.

لیست کدهای نظام وظیفه کنکور

  • کد 1) داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
  • کد 2) داشتن کارت معافیت از خدمت دائم هوشمند (معافیت به علت کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
  • کد 3) افرادی که دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی و کفالت) در مدت اعتبار آن هستند. این افراد در صورت قبولی باید مجوز لازم را جهت ثبت نام از معاونت وظیفه عمومی محل دانشگاه دریافت نمایند. در صورتی که مدت زمان معافیت موقت به پایان رسیده باشد، دانشجو حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت. در این شرایط دانشجو می تواند برای اخذ معافیت دائم اقدام کند.
  • کد 4) افراد متولد سال 1354 و قبل از آن. این افراد باید پس از اینکه قبولی آنها مشخص شد، موظف هستند کارت معافیت دائم هوشمند خود را در زمان ثبت نام  دانشگاه ارائه کنند. این افراد مشمول معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری قرار می گیرند.
  • کد 5) این کد مخصوص دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهی می باشد که به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصیل بوده اند و تا 1401/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی یعنی حداکثر 20 سالگی تمام فارغ تحصیلی می شوند.
  • کد 6) این کد مخصوص فارغ التحصیلان دارای مدرک پیش دانشگاهی می باشد. این افراد باید حداکثر تا 20 سالگی به صورت پیوسته و حضوری و بدون غیبت تحصیل خود را به پایان رسانده باشند.
  • کد 7) این کد مخصوص آن دسته از دانش آموزانی است که قبل از سن مشمولیت (یعنی قبل از سن 18 سالگی) به شرط اینکه غیبت نداشته باشند، موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی شده باشند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کد نظام وظیفه 7، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.
  • کد 8) این کد مخصوص سربازان درحال خدمت یا کارکنان وظیفه که بدون غیبت اولیه مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته کسب کرده اند، می باشد. شرط پذیرش این افراد پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی و بالاتر می باشد.
  • کد 9) این کد به آن دسته از کارکنان وظیفه ای تعلق می گیرد که خدمت دوره ضرورت آنها تا تاریخ 1402/6/31 به پایان می رسد. این افراد موظف هستند که در زمان ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت خود را ارائه دهند.
  • کد 10) کد 10 مخصوص طلاب علوم دینی می باشد که دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه می باشند. شرط آن این بوده که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه (اصفهان یا خراسان) تایید کند که فرد می تواند همزمان با اشتغال به تحصیل در حوزه، در دانشگاه نیز به تحصیل بپردازد. در صورتی که حوزه علمیه معافیت تحصیلی یک طلبه را خاتمه دهد، این طلبه برای ادامه تحصیل نیاز به اجازه سازمان وطیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاه دارد. این داوطلبان در هر ترم باید موافقت نامه حوزه علمیه را ارائه دهند.
  • کد 11) این کد مربوط به کاکرنان پایور شاغل در نیروهای مسلح می باشد که باید گواهی اشتغال به خمت و همچنین موافقت از اداره نیرو انسانی سازمان مربوطه را برای ادامه تحصیل ارائه دهند.
  • کد 12) این کد مخصوص دانشجویان انصرافی می باشد. این دانشجویان در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه انصراف داده باشند و همچنین از تاریخ انصراف آن ها تا زمان پذیرش در در رشته جدید بیش از 1 سال سپری نشده باشد، می توانند این کد را وارد کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید. مرکز مشاوره تحصیلی مشاور گروپ آماده ارائه راهنمایی های جامع راجع به لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای تمام داوطلبان مرد می باشد.

سوالات متداول داوطلبان

کدهای نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کدام است؟

لیست کدهای نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در این مقاله بیان شده است.

شرایط ثبت نام داوطلبان مرد در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی چیست؟

یکی از مهم ترین شرایطی که مخصوص داوطلبان مرد می باشد، مسئله نظام وظیفه آنها است. داوطلبان مرد برای اینکه بتوانند در ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنند، باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

لیست کد های نظام وظیفه در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی از چه سایتی قابل دریافت است؟

لیست کد های نظام وظیفه در نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی در این مقاله ارائه داده شده است.

2.4/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کد وضعیت نظام وظیفه کنکور | لیست کدهای 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. افشین

    سلام خستع نباشید دانشجوی پردیس هستم دوره کارشناسی برای ثبت نام کنکور چه کد نظام وظیفه ای بزنم کد 6زدم آیا درسته ؟ کد 9ظاهرا برا انصرافی ها است در صورتی که من انصرافی نیستم

    پاسخ
  2. علیرضا

    باسلام
    من در تاریخ 1400/10/19 از دانشگاه مقطع ارشد انصراف دادم و در مهلت مجدد ثبت نام ارشد ثبت نام کردم و کد11 نظام وظیفه مربوط به دانشجویان انصرافی در حین ثبت نام وارد کردم آیا برای ثبت نام در دانشگاه جدید به مشکل بر می خورم؟

    پاسخ
  3. Mostafa

    سلام
    من یک بار ازدانشگاه روزانه ویک بار هم از آزاد انصراف دادم
    میتونم کنکور بدم و قبول شم؟

    پاسخ
  4. ارشاوریر

    سلام من متولد 82/3/22هستم کد نظام وظیفه من کد 5یا کد 4اخرش نفهمیدم راهنمایی ام کنید متشکرم

    پاسخ
  5. تورج غفاری

    با سلام. خسته نباشید .
    من متولد ۲۹ مرداد ۷۹ هستم . سوالی که دارم این است که با این که میذونم کد ۷ هستم یعنی قبل ۱۸ سالگی مدرک گرفتم و بعد ۱۸ سالگی تمام تا ۶ ماه مهلت ثبت نام برای دانشگاه رو دارم میخواستم بدونم ایا الان مشمول هستم یا نه . چون واقعا کسی به من جواب روشنی نداد و الان سردرگم هستم

    پاسخ
  6. amir

    سلام رشته های فنی که پیش دانشگاهی ندارند باید چه کدی رو وارد کنند

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی