کدهای لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری | لیست کامل کد وضعیت نظام وظیفه

جهت مشاوره در زمینه کدهای لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از اطلاعات لازم برای کنکور، کدهای لازم برای ثبت نام کنکور می باشد. داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه شرایط و ضوابط  می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور، ثبت نام خود را انجام دهند. با توجه به سوالات متداول داوطلبان در رابطه با نحوه دریافت کدهای لازم برای ثبت نام کنکور ، لیست کد های برای داوطلبان کنکور سراسری در این مقاله گردآوری شده است. با ما همراه باشید.

لیست کامل کد نظام وظیفه کنکور

کدهای ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبان برای ثبت نام کنکور سراسری، باید کد های زیر را دریافت و به همراه داشته باشند: کد منطقه آموزش و پرورش، کد محل اشتغال ثبت نام کنکور سراسری ، کد وضعیت نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری و … .

کد منطقه آموزش و پرورش :

داوطلبان کنکور سراسری به منظور دسترسی به  کد منطقه آموزش و پرورش ، جهت ثبت نام در کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند و با نام منطقه آموزش و پرورش، کد منطقه را مشاهده نمایند.

دریافت كد دانش آموزی :

منظور از كد دانش آموزی شماره ای 8 تا 11 رقمی است (در نظام ترمی واحدی 8 رقمی لحاظ شده و در نظام سالی واحدی متوسطه آموزش و پرورش 9 يا 10 رقمی است.) اين شماره بر روی كارنامه تحصيلی سالانه يا كارنامه فارغ التحصيلی دوره متوسطه و يا پيش دانشگاهی درج شده است.

دریافت کد دانش آموزی با کد ملی | راهنمای کامل دریافت کد دانش آموزی

کد سوابق تحصیلی کنکور:

با توجه به افزایش تاثیر سابقه تحصیلی داوطلبان در نتیجه آزمون سراسری، داشتن  کد سوابق تحصیلی کنکور  1402 برای شرکت در این آزمون امری ضروری می باشد. برای آشنایی با شیوه دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۹ رقمی کلیک نمایید.

كد مناطق و نواحی اخذ ديپلم :

منظور از كد منطقه و يا ناحيه اخذ ديپلم عددی چهاررقمی است كه دانش آموز نظام جديد آموزش متوسطه در آن منطقه يا ناحيه فارغ التحصيل شده است. اين كد در كادر بالایی برگ كارنامه فارغ التحصيلی، مقابل منطقه/ناحيه درج شده است.

کدهای مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری

کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری سپاه 

داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگران می باشند، جهت دریافت کد پیگیری 12 رقمی ایثارگری سپاه ، باید سایت ارگان مربوطه مراجعه نمایند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

داوطلبانی که می خواهند کد رهگیری خود را از سپاه دریافت نمایند، باید به سایت isaar.ir  مراجعه نمایند و با درج کد ملی، وارد سامانه شده و کد رهگیری خود را دریافت نمایند.

کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری ارتش :

داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگران می باشند، جهت دریافت کد پیگیری 12 رقمی ایثارگری ارتش ، باید سایت ارگان مربوطه مراجعه نمایند و کد رهگیری خود را دریافت نمایند. آن دسته از داوطلبانی که ارگان مربوطه آنها ارتش می باشد، برای دریافت کد رهگیری 12 رقمی، باید به سایت aja.ir  مراجعه نموده و با وارد کردن کد ملی، کد رهگیری 12 رقمی خود را دریافت نمایند.

کد دو رقمی وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری

کد نظام وظیفه کنکور سراسری یک کد دو رقمی است که برای دریافت آن باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایید.

کد استان ثبت نام کنکور سراسری :

کد استان برای ثبت نام کنکور سراسری، کد دو رقمی است که از طریق سایت سازمان سنجش کشور دریافت می شود.

کد 2 رقمی محل اشتغال :

کد محل اشتغال ثبت نام کنکور سراسری ، از طریق سایت سازمان سنجش کشور قابل دریافت است.

كد پيگيری 16 رقمی :

كد پيگيری کنکور سراسری شامل يک كد 16 رقمی است كه پس از پايان مراحل ثبت نام از طريق درگاه به هر متقاضی داده می شود.

دریافت کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری

یکی از اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، کد وضعیت نظام وظیفه می باشد. داوطلبان (آقا) کنکور سراسری باید کد وضعیت نظام وظیفه خود را در هنگام ثبت نام کنکور سراسری در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری درج نمایند. داوطلبان برای دریافت کد وضعیت نظام وطیفه ثبت نام آزمون سراسری ، باید به سایت سازمان سنجش کشور، به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند و کد نظام وظیفه خود را دریافت نمایند.

لینک ورود به سامانه دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری

به منظور تسهیل و تسریع دسترسی داوطلبان، کد وضعیت نظام وظیفه ثبت نام کنکور در ادامه این مقاله ارائه داده شده است.

کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری

کد وضعیت و شرح وضعیت نظام وظیفه در جدول زیر گردآوری شده است:

کد وضعیت  شرح وضعیت نظام وظیفه
1 دارا بودن كارت پايان خدمت هوشمند
2 دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص).
3 مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكي و كفالت) در مدت اعتبار آن. در صورت قبولی اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند. ضمنا چنانچه مدت اعتبار معافيت موقت به اتمام برسد، دانشجو شرايط ادامه تحصيل را ندارد مگر در صورت داشتن ساير شرايط كه بايد نسبت به اخذ اصل معافيت تحصيلی اقدام نمايند.
4 متولدين سال 1354 و قبل از آن، اين قبيل مشمولان بايد پس از اعلام قبولی و در زمان ثبت نام كارت معافيت دائم هوشمند (معافيت سنی عنايت مقام معظم رهبری) را ارائه نمايند.
5 دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه يا پيش دانشگاهی كه به صورت حضوری و پيوسته مشغول به تحصيل بوده و تا تاريخ 31 تحصيلی (حداكثر 20 سالگی تمام)، فارغ التحصيل می شوند.
6 فارغ التحصيلان مقطع متوسطه (دارای مدرک پيش دانشگاهی ( به شرط اتمام تحصيل حداكثر تا 20 سالگی به صورت پيوسته و حضوری) (مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور) و درصورتيكه وارد غيبت نشده باشند.
7 دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به اخذ پيش دانشگاهی شده باشند، به شرط نداشتن غيبت.
8 كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پيش دانشگاهی حضوری و پيوسته (دانش آموز رسمی) به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند.
9 كاركنان وظيفه ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 31 يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند.

کد وضعیت نظام وظیفه کنکور

کد وضعیت نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری شرح وضعیت نظام وظیفه
10 طلاب علوم دينی دارنده مدرک ديپلم يا پيش دانشگاهی دارای معافيت تحصيلی حوزه؛ به شرطی كه مركز مديريت حوزه های علميه يا مركز مديريت حوزه علميه خراسان يا اصفهان تأييد نمايند كه طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصيل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نيز تحصيل كند، با همان معافيت تحصيلی حوزه، اشتغال به تحصيل وی در دانشگاه بلامانع است. بديهی است هر موقع كه حوزه علميه معافيت تحصيلی طلبه ای را خاتمه يافته اعلام نمايد، ادامه تحصيل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظيفه عمومی و صدور معافيت تحصيلی دانشگاهی است. اينگونه دانشجويان برای ثبت نام در هر ترم تحصيلي بايد موافقتنامه حوزه علميه مربوط را ارائه نمايند.
11 كاركنان پايور شاغل در نيروهاي مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
12 دانشجويان انصرافی درصورتيكه در سقف سنوات تحصيلی اوليه، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يک سال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اينكه قبلا (از تاريخ 1390/08/22 به بعد) از امتياز يک بار انصراف استفاده نكرده باشند.

قوانین نظام وظیفه در ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبان آقا برای ثبت نام کنکور ، باید کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری را در فرم ثبت نام اینترنتی خود درج نمایند. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با قوانین و مقررات وظیفه عمومی برای ثبت نام کنکور سراسری پرداخته ایم:

  • مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند.
  • معافيت تحصيلی برای هر مقطع فقط يک بار صادر می شود.
  • دانشجويان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نميباشند.
  • ترخيص سربازان حين خدمت صرفا جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخيص آنان جهت تحصيل در مقطع كاردانی مجاز نيست.
  • كاركنان وظيفه (سربازان حين خدمت) مجاز به تحصيل همزمان با انجام خدمت نيستند.
  • همه پذيرفته شدگان آزمون سراسری سال 1402 ملزم هستند جهت دريافت مجوز ثبت نام در دانشگاه، از طريق دفاتر پليس+10 شهرستان محل قبولی دانشگاه، نسبت به اخذ معافيت تحصيلی اقدام نمايند.
  • سنوات مجاز تحصيل برای مشمولان در مقاطع: كاردانی 2/5 سال، كارشناسی پيوسته 5 سال، كارشناسی ارشد پيوسته 6 سال و دكترای پيوسته 8 سال است.

**** دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به اخذ ديپلم يا پيش دانشگاهی می شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت ( 18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل ميباشند؛ در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود. مگر اينكه در مهلت شش ماه معرفی، خود را از طريق يكی از دفاتر پليس+10 به وظيفه عمومی معرفی كرده و در هنگام پذيرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند.


ما در این مقاله مشاور گروپ به معرفی انواع کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری و همچنین نحوه دریافت کد نظام وظیفه از سایت سازمان سنجش پرداختیم. همانظور که می دانید متقاضیان برای شرکت در کنکور سراسری 1402، باید ثبت نام خود را در بازه زمانی اعلام شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند.

داوطلبان با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و آگاهی از شرایط کنکور شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری و مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. در ادامه مقاله اطلاعات لازم و همچنین نحوه تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری ارائه داده شده است.

راهنمای جامع ثبت نام کنکور سراسری | sanjesh.org | هر آنچه باید بدانید

در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول کد وضعیت نظام وظیفه کنکور

کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری از چه طریقی قابل دریافت است؟

داوطلبان آقا برای دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند.

کد وضعیت نظام وظیفه چیست؟

داوطلبان آقا برای ثبت نام کنکور سراسری باید وضعیت خود را مشخص نمایند بدین منظور باید کد نظام وظیفه را در فرم ثبت نام درج نمایند. لیست کامل کد وضعیت نظام وظیفه در این مقاله گردآوری شده است.

کد وضعیت نظام وظیفه چند رقمی است؟

یک عدد دو رقمی می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه کدهای لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. بهنام

    با درود…خیلی ضروریه…ممنون میشم اگه کسی میدونه کمک کنه…سوالم راجب کد نظام وظیفه توی فرم دفترچه راهنما هست…من دانشجوی ترم 2 غیرانتفاعی هستم.کدی که من زدم، کد 12 هست که توضیحاتی که ارائه داده برای دانشجویان انصرافی هست.طبق چیزی که من میدونم اگر دانشجوی دانشگاه غیر روزانه باشی،تا زمان اعلام نتایج و قبولی قطعی احتیاجی به انصراف نیست.چون توی کد زده برای دانشجویان انصرافی و من هنوز انصراف ندادم،آیا شامل من میشه یا باید کد دیگه ای رو بزنم…اگر اطلاعی دارید ممنون میشم بگید.با درود

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی