لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲

لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲,ممنوعیت ثبت نام و انتخاب رشته اتباع غیر ایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲,کدام رشته ها برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی ممنوع است,منطقه های ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری

 

لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲

ممنوعیت ثبت نام و انتخاب رشته اتباع غیر ایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲

سلام دوستان . همانطور که میدانید ثبت نام اتباع خارجی در کنکور ۱۴۰۲ شرایط و ضوابط خاصی دارد که در این مقاله میخواهیم درباره آن توضیح دهیم.

لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲ :  رشته‌ها و مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی داوطلب کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش مشاورگروپ، پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود ممنوع است.

لیست رشته های ممنوعه برای اتباع کنکور ۱۴۰۲

لیست رشته های ممنوعه برای اتباع کنکور ۱۴۰۲ در ادامه حضور محترم شما عزیزان آمده است. رشته‌های فیزیک اتمی، فیزیک هسته‌ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلیکوپتر و هواپیما)، مهندسی هوا فضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلیکوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات ( ITگرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) ممنوع است.

لیست مناطق ممنوعه برای تحصیل اتباع خارجی

هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری هستند، منحصراً باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای هر یک از آزمون‌های ذیربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند. جدول مناطق ممنوعه برای تحصیل اتباع خارجی را در ادامه محتوا ملاحظه خواهید فرمود.

اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته های غیر مجاز برای اتباع افغانی و مناطق ممنوعه برای اتباع خارجی، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «لغو» شده و امکان بررسی جهت رشته‌های مناطق مجاز به هیچ عنوان مقدور نیست و از ثبت نام آنان ممانعت به عمل می‌آید.

تبصره: آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای «دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه» صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچیک از شهرها و یا مناطق کشور را ندارند.

 

کدام رشته ها برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی ممنوع است

منطقه های ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

هر یک از اتباع خارجی که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند باید تمامی شرایط ذکر شده در در دفترچه ثبت نام را داشته باشند.

اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند؛ واضح و روشن است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق لغو گردیده و امکان بررسی جهت رشته های مناطق مجاز به هیچ وجه مقدور نیست و از ثبت نام آنان ممانعت بعمل می آید.

تبصره:آن گروه از اتباع غیرایرانی که دارای دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه صادره از طرف پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچکدام از شهر ها و یا مناطق کشور را ندارند.

جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی

نام استان مناطق ممنوعه برای تحصیل اتباع خارجی
آذربایجان شرقی اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان تبریز) ممنوع است.
آذربایجان غربی اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ارومیه) و سایر اتباع غیرایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع است.
اردبیل اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان اردبیل) و اقامت اتباع عراقی در شهرستان‌های پارسآباد، بیله سوار، گرمی، مشکین شهر و نمین ممنوع است.
اصفهان اقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های نطنز، فریدن، فریدون شهر، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خوروبیابانک، اردستان و بخش ابوزید از شهرستان آران و بیدگل ممنوع است.
البرز اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است.
ایلام اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ایلام) و اقامت سایر اتباع غیرایرانی در شهرستان‌های مهران، دهلران و شهرهای مرزی استان ممنوع است.
بوشهر اقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های دیلم و گناوه ممنوع است.
تهران اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان (به استثنا منطقه خجیر در منطقه ۱۳ شهرداری تهران برای اتباع افغانی) بلامانع است.
چهارمحال و بختیاری اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان شهرکرد) ممنوع است.
خراسان جنوبی اقامت کلیه اتباع غیرایرانی در شهرستانهای مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان، قائن، زیرکوه، فردوس، سرایان و طبس ممنوع است. اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای خوسف و بیرجند مجاز است. اقامت اتباع عراقی در سطح استان (به غیر از شهرستان بیرجند) ممنوع است.
خراسان رضوی اقامت اتباع افغانی در شهرستانهای مرزی تربت جام، قوچان، تایباد، خواف، سرخس، کلات نادری و درگز ممنوع است.
خراسان شمالی اقامت اتباع افغانی و عراقی در سطح استان (به غیر از شهرستان بجنورد) ممنوع است.
خوزستان اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستانهای اهواز و گتوند) و اقامت و تردد سایر اتباع غیرایرانی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان ممنوع است. تبصره: اقامت اتباع غیرایرانی دارنده گذرنامه و اقامت معتبر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بلامانع است.
زنجان اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان زنجان) ممنوع است و صرفاً شهرستان‌های زنجان و خدابنده برای اقامت اتباع عراقی مجاز است.
سمنان تردد و اقامت اتباع غیرایرانی در منطقه گرمسار و ورودی قصر بهرام، مرکز آزمایش معراج یک و منطقه دامغان از جاده جندق به طرف مرکز آزمایش سراج و اقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان ممنوع است.
سیستان و بلوچستان اقامت اتباع افغانی و عراقی در کل استان (به غیر از شهرستان زاهدان) و اقامت و تردد اتباع غیرایرانی در شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک و نیز بخش‌های مرزی شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار ممنوع است.
فارس اقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، داراب، ارسنجان، فسا، مُهر، رستم، خنج و نیریز ممنوع است.
قزوین اقامت اتباع افغانی در کل استان (به غیر از شهرستان قزوین)، ممنوع است.
قم اقامت اتباع غیرایرانی در کل استان بلامانع است.
کردستان اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان سنندج) و اقامت کلیه اتباع غیرایرانی در بخش مرکزی شهرستان سقز و شهرستان‌های بانه و مریوان و شهرهای مرزی استان (به استثنای مهمانشهرها) ممنوع است.
کرمان اقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های عنبرآباد، بافت، منوجان، قلعه گنج، بم، فهرج، رودبار، فاریاب، نرماشیر، کهنوج، جیرفت، انار و ریگان و همچنین اقامت اتباع عراقی در سطح استان (به غیر از شهرستان کرمان) ممنوع است.
کرمانشاه اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان کرمانشاه) و کلیه اتباع غیرایرانی در شهرهای مرزی استان ممنوع است.
کهگیلویه و بویراحمد اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان یاسوج) ممنوع است.
گلستان اقامت اتباع افغانی در کل استان (به غیر از شهرستان‌های گرگان و گنبد) ممنوع است.
گیلان اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان رشت) ممنوع است.
لرستان اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان خرم آباد) ممنوع است.
مازندران اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان ساری) ممنوع است.
مرکزی اقامت اتباع افغانی در شهرستان‌های آشتیان، تفرش، فراهان، فرمهین، خمین، شازند، محلات، زرندیه، کمیجان و خنداب ممنوع است.
هرمزگان اقامت اتباع غیرایرانی صرفاً در شهرستان‌های ابوموسی و جاسک ممنوع است.
همدان اقامت اتباع افغانی در سطح استان (به غیر از شهرستان همدان) ممنوع است.
یزد اقامت اتباع افغانی صرفاً در شهرستان‌های خاتم و بافق ممنوع است.
 

برای آگاهی از جدیدترین اخبار رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی با کارشناسان اختصاصی این دانشگاه در مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

سوالات متداول رشته های ممنوع اتباع غیرایرانی 1402


✔️کدام رشته ها برای داوطلبان اتباع غیر ایرانی ممنوع است؟

✔️پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود، ممنوع است. رشته ها و مناطق ممنوعه برای تحصیل اتباع غیرایرانی در این مقاله آمده است.

✔️مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی کجا هستند؟

✔️جدول مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی درهمین مقاله به طور کامل جمع آوری شده است.

✔️شرایط اتباع غیر ایرانی دارای دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه چگونه است؟

✔️آن دسته از اتباع غیرایرانی که دارای «دفترچه مخصوص مدرک اقامت ویژه» صادره از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند، محدودیتی برای تردد و یا سکونت در هیچیک از شهرها و یا مناطق کشور را ندارند.

2.1/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه لیست رشته ها و مناطق ممنوعه برای اتباع غیرایرانی کنکور سراسری ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Fuyo

    شکست خوردم

    پاسخ
  2. فوضومون

    دقیقاً

    پاسخ
  3. سولومون

    چه دنیایی😂

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403