قبولی پزشکی در سن 35 سالگی ؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد!

قبولی پزشکی

جهت مشاوره در زمینه قبولی پزشکی در سن 35 سالگی ؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

لیست اسامی پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کردند، امکان قبولی پزشکی حتی در سن بالا را تایید می کند. برای قبولی در رشته پزشکی ابتدا باید از مرحله کنکور عبور کنید. این مرحله تلاش زیادی می طلبد و برنامه ریزی درستی برای آن لازم است و مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد هم تنها با تلاش و پشتکار بسیار از این مسیر با موفقیت عبور کرد.

اگر بدون مشاوره و برنامه ریزی درست قدم در این مسیر بگذارید، زیاد نمی توانید روی موفقیت خود حساب کنید. اما نگران نباشید مشاور گروپ در کنار شماست 🙂

قبولی پزشکی

مضاف بر اینکه اگر در سن بالا میخواهید اقدام به خواندن پزشکی کنید، زمانی برای از دست دادن ندارید. این سن بالا مقصود بالاتر از یک دانش آموز کنکوری است. ممکن است شما 25 سالتان باشد یا 29 یا 35 یا 42 سال. ممکن است دانشگاه نرفته باشید یا در رشته ای دیگر تحصیل کرده باشید. ممکن است دغدغه مالیتان کمتر باشد یا مسئله مالی اولویت اول زندگیتان باشد.

یکی از سوالاتی که افرادی که از سن درس و مدرسه شان گذشته یا حتی افراد مسن از ما می پرسند که آیا میتوان با سن بالا در رشته پزشکی قبول شوم؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد چند سال داشت؟

باید به شمابگویم بله!! افراد با هر سنی که باشند می توانند در کنکور سراسری و پزشکی شرکت کنند، اما مسئله ای که باید در نظر بگیریم این است که به فرض که ما در رشته پزشکی قبول شدیم آیا می توانیم از پس دروس سنگین و کارهای عملی این رشته بربیاییم؟ آیا می توانیم به صورت شبانه روز و شیفتی در بیمارستان ها مشغول باشیم؟

ادامه تحصیل در سن 35 سالگی شاید در رشته های دیگر زیاد سخت نباشد اما اگر قصد دارید جزو پزشکانی که دیر شروع به تحصیل کردند باشید، باید کفش آهنین به پا کنید و خیلی بیشتر از سایر داوطلبان تلاش کنید.

قبولی در کنکور تجربی

همانطور که میدونید برای قبولی در رشته پزشکی می باید از پس کنکور سراسری تجربی به خوبی بربیایید و این خود کاری بس دشوار و سخت است زیرا شما رقیب های سر سخت و تازه نفسی دارید که با روش های جدید درس خواندن و تغییرات کتب درسی به خوبی آشنایی دارند. میانگین سنی دانشجویان پزشکی 20 سال است پس به شما توصیه می کنیم گول تبلیغاتی مانند قبولی پزشکی در ۴۰ روز را نخورید و  برای شروع پزشکی در سن بالا حتما از یک مشاور مجرب کمک بگیرید.

سختی های رشته پزشکی

همانطور که میدانید برای اینکه بتوانید پزشک عمومی بشوید باید ۷یا۸سال درس بخوانید تا بتوانید دوران طرح خودرا آغاز کنید که این خود حدودا ۲سال زمان میبرد و در اکثر مواقع می باید در مناطق دورافتاده خدمت کنید و به دور از خانواده میتواند برای شما که سن بیشتری دارین و به خانوادتون وابستگی داریدسخت تر باشه.

پس بهتره با عقلانیت عمل کنیم نه احساسات و بعد تصمیم نهاییمون رو بگیریم و با کمک یک مشاور مجرب بتونیم در رشته موردعلاقمون قبول شیم.

هفت سال عمومی، چهار سال تخصص یعنی حداقل 11 سال درگیر شدن برای پزشکی، تازه طرح هم باید بگذرانم، از طرفی دندانپزشکی هم شش سال عمومی دارد و با همان مدرک عمومی هم می شود به درآمد بالا رسید. خب دندانپزشکی رشته خیلی بهتری است چون کمتر برای تحصیل در آن وقت می گذاری. اما خواندن رشته دندانپزشکی در سن بالا به این آسانی هاست؟

چیزی که مطالعه کردید، رایج ترین حساب و کتاب بین افرادی است که می خواهند در سن بالا برای تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی اقدام کنند. آن ها دایم در حال محاسبه سن و سال و مدت زمان تحصیل این دو رشته هستند تا یکی را به عنوان بهترین انتخاب کنند. در آیتم قبلی در مورد بهترین رشته صحبت کردیم اما این ابهام مدت زمان تحصیل برای اکثر افراد یک چالش است که لازم می دانم در این بخش آن را پاسخ بدهم.

 اینکه سال های تحصیل پزشکی بالاتر از دندانپزشکی است بر کسی پوشیده نیست اما اینکه کسی گمان کند چون دندانپزشکی، سریع تر تمام می شود پس آن را بخواند، تصور نادرستی می باشد. تاکید می کنم کدام بهتر است؟ آن مسیری که نیازهای شما را پاسخ بدهد حتی اگر مدت زمان تحصیلش به اندازه کل عمر تان باشد.

چون شما درس نمی خوانید که فقط خوانده باشید، بلکه درس می خوانید تا به لیستی از نیازهای خویش پاسخ دهید. بنابراین نباید با حساب و کتاب مدت زمان تحصیل و اینکه مثلا پزشکی عمومی دیگر اعتبار ندارد و من باید حتما تخصص بگیرم و تا آن موقع حتما تخصص هم ارزشی ندارد و باید فوق تخصص بگیرم و 16 سال درگیر درس خواندن می شوم پس نیازها را دور بریزم و به سراغ رشته ای بروم که زودتر به مدرکش می رسم.

هدف را نباید در این بازی سن و سال و مدت زمان تحصیل فراموش کرد. چون اگر کسی قرار است به نیازهای خویش پاسخ دهد ولی از ترس مدت زمان تحصیل، به سراغ مسیر دیگری برود آنگاه بعد از چند سال، بازهم نیازهایش بی پاسخ مانده است و تنها فرقی که با گذشته دارد این است که یک دندانپزشک شده که باز هم تمنای پزشک شدن را دارد. 

خب چه فرقی کرد که این همه زحمت را به جان بخرید ولی آخر سر باز هم حسرت پزشک شدن در نگاه تان باشد؟ بنابراین اگر لیست نیازهایتان را قرار است پاسخ دهید و این نیازها، به شما می گویند باید پزشک شوید، بنابراین مسیر برای تان مثل روز روشن است و جز پزشک شدن، در هر رشته ای بروید، قسمتی از آن نیازها بی پاسخ خواهند ماند و مجددا آثار پشیمانی را خواهید چشید.

در ضمن اگر لیست نیازها گفت که باید دندانپزشک شوید، بر شما لازم است که این رشته را انتخاب کنید و حتی اگر به محبوب ترین پزشک دنیا هم تبدیل شوید فایده ای ندارد زیرا نیازها، شما را به سمت دندانپزشک شدن، فرا می خواند. بنابراین حساب و کتاب مدت زمان تحصیل را بایستی کنار گذاشت.

ابهام دیگر این است که می گویند: «در سن بالا مثل 40 سالگی پزشک شدن ارزش ندارد چون دیگر وقتی نداری برای زندگی کردن و آنقدر باید کشیک بیمارستانی بدهی و از خانه و خانواده دور باشی که حس زندگی را فراموش می کنی»

ارزش را نیازهای فرد تعیین می کند. اگر شخصی به این نتیجه رسیده باشد که باید پزشک شود، او در همین مسیر رسیدن به پزشکی، مشغول زندگی کردن است. طرز تفکر نادرست در جامعه این است که زندگی در جایی بعد از گرفتن مدرک پزشکی قرار است شروع شود. در حالیکه زندگی هر انسان، از همان لحظه ای که در رحم مادر خویش بوده است، آغاز شده و قرار نیست زندگی بعد از یک اتفاق مشخص، شروع گردد.

زندگی همین الان که مشغول خواندن این مطلب هستید، در جریان است، قرار نیست جایی در آینده یک روزی از راه برسد که بخواهید چند صباحی را زندگی کنید. بنابراین با این صحبت های کوچه بازاری، وقت خویش را تلف نکنید. بسیاری از مردم گمان می کنند که درس خواندن در مسیر رسیدن به لیست نیازها، جزء زندگی حساب نمی شود و سال های در مسیر هدف بودن، بی ارزش تلقی می گردد.

اکثریت افراد، معتقدند که سال های دانشجویی، سال های بی ارزش زندگی حساب می شود. در حالی که چنین طرز تفکری، متعلق به یک فرد موفق نیست. 

مورد بعدی این جمله است: «کسی که در سن بالا پزشک شود، پزشک خوبی نیست چون تجربه ندارد». این جمله از آن عبارت هایی است که برای توجیه کنار گذاشتن هدف مناسب است. چطور چنین حکم کلی می توان برای همه صادر نمود؟ این سخن ها فقط و فقط از زبان افراد عادی جامعه بیرون می آید.

در هر رشته ای و شغلی، در هر سنی وارد شوید و مجموعه اقدامات لازم برای موفقیت در آن حیطه را کسب کنید، به فردی درجه یک در آن زمینه تبدیل می شوید. اصلا و ابدا این طرز تفکر صحیح نیست که یک فرد در سن بالا به موفقیت نمی رسد. طرز تفکری که ناشی از بستر فرهنگی شکست خورده ها است را به عنوان اصل زندگی خود انتخاب نکنید. 

این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید که «بالاخره به سن 70 سالگی می رسید چه با پزشکی و دندانپزشکی چه بدون پزشکی و دندانپزشکی» بنابراین حساب کتاب هایی که امروز می کنید، روزگاری می تواند علیه خودتان استفاده شود. روزگاری که با خودتان خواهید گفت آنقدر درگیر محاسبه سال های تحصیل و دیر و زود شدم که به 70 سالگی رسیدم ولی پزشک یا دندانپزشک نیستم. بنابراین به آن روی سکه هم دقت کنید که روزگار می گذرد و انتخاب امروزتان، می تواند آینده بهتری برای خودتان بسازد.

البته دقت کنید در این مطلب چون روی حداکثر سن برای رشته پزشکی و دندانپزشکی تمرکز داریم فقط در مورد این دو رشته، این صحبت ها را می نویسم ولی این جمله را برای هر کار و هر رشته ای می توان گفت.

رتبه های برتر

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

اگر قصد شرکت در کنکور پزشکی در ۴۰ سالگی را دارید، یا نمی دانید متناسب با شرایط شما بهترین رشته برای ادامه تحصیل در سن بالا چیست می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و با ما تماس بگیرید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول

✔️آیا ارزش دارد از 30 سالگی شروع به خواندن پزشکی کنم؟

✔️افراد با هر سنی که باشند می توانند در کنکور سراسری و پزشکی شرکت کنند، اما مسئله ای که باید در نظر بگیریم این است که به فرض که ما در رشته پزشکی قبول شدیم آیا می توانیم از پس دروس سنگین و کارهای عملی این رشته بربیاییم؟ آیا می توانیم به صورت شبانه روز و شیفتی در بیمارستان ها مشغول باشیم؟

✔️آیا موفقیت در کنکور سراسری مجدد در سن ۴۰ سالگی امکانپذیر است؟

✔️کسی که اینکارو انجام میده باید یکسری فاکتورهایی هم تو کار رعایت کنه و یکسری موارد رو برای خودش مشخص کنه. 1. نظر بقیه براش مهم نباشه. بخصوص اینکه تو سن بالا حرفای آزار دهنده بیشتره 2. در نظر داشته باشه که پروسه قبولی براش کار خیلی سختیه (یعنی خیلی خیلی سختر از داوطلبان 18 19 ساله) 3. هدفش از این کار چیه؟ 4. بتونه محیط اطرافشو کنترل کنه (مثلا برای آقایی که متاهل هست و مجبوره کار کنه شرایط خیلی خیلی سختیه)

✔️ میانگین سن پشت کنکوری ها و لیسانس های مشتاق به کنکور پزشکی ؟

✔️ بالاخره به سن 70 سالگی می رسید چه با پزشکی و دندانپزشکی چه بدون پزشکی و دندانپزشکی، بنابراین حساب کتاب هایی که امروز می کنید، روزگاری می تواند علیه خودتان استفاده شود. روزگاری که با خودتان خواهید گفت آنقدر درگیر محاسبه سال های تحصیل و دیر و زود شدم که به 70 سالگی رسیدم ولی پزشک یا دندانپزشک نیستم!

3.8/5 - (19 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه قبولی پزشکی در سن 35 سالگی ؟ مسن ترین فردی که پزشکی قبول شد!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فقط خدا

    سلام وقت بخیر،من دیپلم فنی دارم،نظام جدید،ایا میتونم کنکور پزشکی شرکت کنم؟روی مدرک دیپلمم نوشته گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه رشته فنی، لطفا جواب بدین ،هیچکس جواب درست نداده بهم،

    پاسخ
  2. رضا

    سلام
    من ۵۱ ساله هستم جزو شاگردهای زرنگ کلاس بودم سال ۶۹ دیپلم گرفتم کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد دارم ولی عشق پزشک شدن رو هنوز که هنوزه نتونستم در خودم خاموش کنم امیدم اینه که اگر حتی یکسال هم بعد پزشک شدن عمر داشته باشم آن یکسال رو بعنوان پزشک با مهربانی تمام و با عشق و عطوفت و با علاقه به کاهش آلام دردمندان میهنم به مردم خدمت کنم و یقین دارم که روزی پزشک خواهم شد و به اون عزیزانی که یکی دوبار حتی ۵یا ۶ بار نتوانستند به اون خواسته دلشون و عشق و علاقهشون نرسیدند دوباره تلاش کنند چون که هر چند سال بگذره تا به اون خواسته تون نرسید نمی‌تونید خودتون راضی کنید تلاش کنید عزیزانم حتما موفق میشید

    پاسخ
  3. هادی

    چندین کتاب روان شناسی خوندم تا جلوی افکار منفی خودم و محیط اطرافم را بگیرم و به هدفم برسم ولی نشد که نشد اما با مطالعه سخنان ارزشمند شما تحولی در ذهن و فکرم به وجود اومد که قصد راسخ دارم دنباله رو هدفم باشم،ان شاالله شاهد موفقیت های روز افزون نویسنده محترم و همه همکاران عزیزش در این سایت باشیم

    پاسخ
  4. سوگند

    سلام خسته نباشید
    با چهل درصد قطعی شدن کنکور امسال و افزایش تاثیر قطعی این روند تا سال های آتی است طوری به نظر میرسه که راه برای کسایی که میخواهند با دیپلم انسانی یا هر دیپلم دیگه برن دانشگاه های با رشته تجربی بسته میشه …واین باید سوابق تحصیلی ایجاد کنند کسایی که تجربی نبودند …

    پاسخ
  5. امیر

    سلام خسته نباشید من ۳۵ساله هستم لیسانس فرش.آیا میتونم دندانپزشکی بخونم؟

    پاسخ
  6. سارا

    سلام به همگی
    منم22سالمه و خداروشکر درسم خوبه میخوام انشالله پزشکی قبول شم.
    اخه چرا این خارجیا انقدر خوبن؟اینهمه فهم و شعورو از کجا میارن حتی به خدا هم اعتقاد ندارن ولی انسانیت دارن…پیشنهاد میکنم فیلم دکتر هاوس روببینید تا متوجه منظورم بشید،شخصیت اصلی سریال نزدیک۶۰ سالشه و یه پزشک فوق العاده است…اصلا به سن نیست تا اینجا صبر کردی یک سال یا چندماه هم وایسا وبخون تا قبول شی.ضمنا حدالامکان یه مدت به خودتون فرصت بدید و سعی کنید تنها باشید.همون بهتر ریخت ادمای نفهم رو نبینید حداقل یه مدت کوتاه به خودتون و خواسته تون احترام بگذارید وصبر داشته باشید.
    خیلیا هستن تو ۲۵سالگی مدرک عمومی رو میگرن ولی هیچ درکی از مریضی ندارن تا بهار میشه قرص آلرژی تجویز میکنن زمستونم سرماخوردگی(این اتفاق برای من افتاده دیدم خودم)ارزشش به چیه؟!
    من خودم دچار بحران هویت شدم دوتا حدیث منو نجات داد.اولیش از پیامبر ص که گفتن:هرگاه دچار سردرگمی درکارت شدی دستت را بر قلبت بگذار،اگر در آن کار ارام گرفت شک نکن.
    و حدیث حضرت علی ع :کسی که راه های مختلفی را در پیش بگیرد خوار میشود،نقشه هایش به جایی نمیرسد.
    تصمیم بگیرید و خودتون رو برای یک هدف تربیت کنید آدم تا آخرین روز عمرش داره چیزای جدید یاد میگیره،چه بهتر صرف کار با ارزشی مثل پزشکی خوندن باشه
    ضمنا بعضی از صحبت های ایلان ماسک هم انگیزشیه.
    یاحق

    پاسخ
  7. Mohamnad77

    سلام
    همسرتون چطوری با این سن تونستن پذیرش پزشکی بگیرن؟
    کدوم کشور؟ با چقدر هزینه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی