قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، موضوع مورد بحث در این مقاله است. اگر می خواهید بدانید قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، به چه معناست؟ تاثیر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، یا همان سهمیه ایثار گران در انتخاب رشته چه قدر است؟ همچنین اطلاع از شرایط و نحوه استفاده از سهمیه ایثار گران، در این مقاله با مشاور گروپ همراه باشید.

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سال ۱۴۰۲

سازمان سنجش سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری ۱۴۰۲ را برای متقاضیان شرکت در آزمون در نظر می گیرد. سهمیه های این آزمون شامل سهمیه های مناطق ، سهمیه 25 درصدی ایثارگران ، سهمیه 5 درصدی ایثارگران ، خانواده شهدا ، سهمیه رزمندگان ، کارمندان و، سهمیه بهیار و… می شود که داوطلبان برای استفاده از هر سهمیه شرایط خاصی را باید دارا باشند .

هدف از تقسیم بندی داوطبان با سهمیه های مختلف، در یک نگاه ایجاد فرصت برابر برای داوطبانی که دسترسی مناسب به امکانات آموزشی ندارند و در نگاه دیگر بهره مندی جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا از فرصت بیشتر برای قبولی در دانشگاه است .

بیشتر بخوانید: سهمیه معلولین در کنکور ۱۴۰۲

کارشناسان ما در مرکز مشاوره مشاورگروپ، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری یا سهمیه ایثار گران هستند.

نحوه استفاده از سهمیه ایثار گران در کنکور سراسری

نحوه استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری، به این صورت خواهد بود که :  آن دسته از داوطلبانی که رشته قبولی سهمیه ایثارگران آنان در سال های گذشته در دوره­ های غیر روزانه بوده لازم است برای بررسی اعمال مجدد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری وضعیت خود را با اعلام  یکی از حالت های زیر در زمان انتخاب رشته، مشخص نمایند.

توجه : با افرادی که اطلاعات غلط ارائه نمایند طبق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.

  1. دارای یکبار قبولی با سهمیه ایثارگران در رشته دوره های غیر روزانه (شبانه «نوبت دوم»، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس بین الملل، خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دوره های شهریه پرداز) سال 1401 و قبل از آن بوده و در رشته قبولی ثبت نام نکرده ام، یا انصراف داده ام و یا شاغل به تحصیل هستم و بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1402 انصراف خواهم داد و متقاضی استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران هستم.
  2. دارای یکبار قبولی با سهمیه ایثارگران در رشته دوره های غیر روزانه (شبانه «نوبت دوم»، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس بین الملل، خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دوره های شهریه پرداز) هستم و در رشته قبولی با سهمیه ایثارگران فارغ التحصیل شده ام و یا در حین تحصیل هستم و یا تمایلی به استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران ندارم.

لازم به توضیح است داوطلبانی که بند 1 را انتخاب نمایند سهمیه ایثارگران برای آنها در گزینش نهایی اعمال خواهد شد و پذیرفته شدگان می ­بایست گواهی عدم ثبت نام و یا انصراف خود را در زمان ثبت نام در رشته قبولی سال 1401 به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوط ارائه نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، می توانید اطلاعیه سازمان سنجش را که در این باره به تازگی منتشر شده است، مطالعه نمایید:

شرایط استفاده سهمیه ایثار گری در کنکور سراسری

طبیعتا مشمولین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲ ، شرایطی برای استفاده از این امتیاز خواهند داشت. شرایط استفاده سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری، به شرح زیر است:

  • مشمولین استفاده از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری صرفا یکبار در هر مقطع آزمون سراسری و تحصیلات تکمیلی می­ توانند در دوره روزانه دانشگاه های دولتی از سهمیه استفاده نمایند. چنانچه پس از قبولی و ثبت نام در رشته محل مذکور از ادامه تحصیل انصراف دهند و یا ثبت نام ننمایند، مجددا حق استفاده از سهمیه در آن مقطع تحصیلی را ندارند.
  • استفاده مجدد مشمولین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، پذیرفته شده در هر مقطع در آزمون های سراسری و تحصیلات تکمیلی در دوره های شبانه (نوبت دوم) پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس بین الملل، خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دوره های شهریه پرداز از سهمیه مشمولین قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، در صورت انصراف از تحصیل علاوه شرط بالا، حداکثر تا یکبار دیگر بلامانع است.
  • داوطلبان آزمون سراسری سال 1402 که دارای قبولی در آزمون های سال 1401 و یا قبل از آن در دوره روزانه که شامل رشته های فرهنگیان و مناطق محروم نیز می باشد، یا حداقل دو بار در دوره های غیرروزانه پذیرفته شده ­اند، امکان استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران را ندارند.
  • فقط داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که دارای یکبار قبولی با استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون های سال 1401 و یا قبل از آن در دوره های غیر روزانه (شبانه «نوبت دوم»، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس بین الملل، خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دوره های شهریه پرداز) هستند مشمول آیین نامه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری می باشند.

بییشتر بخوانید: تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری 1402

تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

تاثیر سهمیه ایثارگران د رانتخاب رشته کنکور سراسری  یا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، در این قسمت بررسی شده است و همزمان با آغاز انتتخاب رشته کنکور سراسری، تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری، برای

سهمیه ایثارگران شامل جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا می شود. اما از کنکور 96 و با اجرای قانون برنامه پنجساله ششم اقتصادی ، جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آن ها ؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران می شوند .

برای هر دو گروهی که از سهمیه ایثارگران یا قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری استفاده می کنند برای قبولی در هر رشته محل ، کسب 70 درصد نمره نمره آخرین نفر قبولی الزامی می باشد . پس با وجود اینکه ظرفیت جداگانه به داوطلبان سهمیه ایثارگران اختصاص پیدا می کند ، ولی کسب این حدنصاب حتی با وجود خالی بودن ظرفیت الزامی است.

نکته مهم درمورد داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران این است که اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد تکمیل نشود ، طبق قانون ، اولویت اول تکمیل این ظرفیت با داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران و در مرحله بعدی با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق می باشند .

انتخاب رشته با سهمیه ایثارگران

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری می توانید متن آیین نامه آن را مطالعه بفرمایید:

 

در این مقاله اطلاعات جامعی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری در اختیار شما عزیزان قرار داده شد. امیدواریم با مطالعه این مقاله به تمامی سوالات شما در زمینه سهمیه ایثارگران، پاسخ داده باشیم.

در صورتی که هرگونه سوالی درباره قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری یا سهمیه ایثارگران کنکور 1402 دارید می توانید با 90999071613 تماس بگیرید و از کارشناسان مشاورگروپ، راهنمایی دریافت کنید.

 

در ادامه مطالعه کنید:

سوالات متداول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری

❓سهمیه ایثارگران شامل چه کسانی است؟

✔️ سهمیه ایثارگران شامل موارد زیر در دو گروه سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران خواهد شد:
جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر
آزادگان و همسر و فرزندان آنان
جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

❓سهمیه 25 درصد چه قدر رتبه را جابجا می کند؟

✔️ برای اطلاع از این موضوع می توانید، با کارشناسان ما در مشاور گروپ، به شماره 9099071613 تماس بگیرید.

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری به چه معناست؟

✔️ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری، در واقع همان سهمیه ایثارگران است که در مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است. می توانید مطالعه بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سارا

    سلام این قانون که بعد از کنکور تصویب شده چجوری واسه مایی که کنکور ۱۴۰۱ بودیم اعمال کردن من کارنامم در سهمیه بود الان فهمیدم سهمیمو حذف کردن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی