فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ بازار کدامیک بهتر است ؟

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی

جهت مشاوره در زمینه فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ بازار کدامیک بهتر است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ در اینجا می خواهیم تفاوت بین دو رشته فیزیوتراپی و علوم آزمایشگاهی را از نظر بازار کار و تحصیل در دانشگاه به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم . توصیه می کنیم جهت افزایش آگاهی در زمینه انتخاب رشته با مشاور گروپ همراه شوید…


فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟

بازار کار رشته علوم آزمایشگاهی در ایران

 فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ کار در آزمایشگاه های تشخیص طبی برای افراد متخصص در رشته ی فوق یکی از بهترین فرصت های شغلی رشته علوم آزمایشگاهی است.البته این نکته نیز حائز اهمیت است که این شغل برای افرادی که به این گونه محیط های کاری حساسیت دارند مناسب نیست.این نکته را هم باید در نظر داشت که هزینه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی به گونه ای نیست که در دسترس همگان باشد.یک متخصص در رشته ی علوم آزمایشگاهی میتواند در آزمایشگاه های طبی و غیر طبی(صنایع غذایی، صنایع دارویی و صنعتی) مشغول به کار شود.

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ از دیگر بازار کار های رشته علوم آزمایشگاهی مشغول شدن در بیمارستان های دولتی و غیر دولتی، پزشکی قانونی، مراکز تحقیقاتی، سازمان انتقال خون، سازمان های صنایع غذایی و دارویی و… میباشد که از درآمد نسبتا خوبی برخوردار است.فرد متخصص میتواند با دریافت مدرک تحصیلی خود، صاحب آزمایشگاه شخصی شده و یا در دیگر آزمایشگاه ها به عنوان مسئول فنی مشغول به کار شود.

میزان درآمد کارشناسان و بازار کار رشته علوم آزمایشگاهی

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ اطلاعات دقیقی از میزان درآمد متخصصین در حوزه ی علوم آزمایشگاهی کشور در دسترس نیست.البته علوم آزمایشگاهی در کشور ما از وضعیت خوبی در بحث درآمد برخوردار است که همین موضوع افراد زیادی را به سمت این رشته سوق می دهد.

کارشناسان آزمایشگاه که در بخش خصوصی مشغول هستند با توجه به میزان تجربه، توانایی و توافقی که با کارفرمای خود میکنند، درآمد های متفاوتی دارند.

از جمله افرادی که بیشترین درآمد را از این رشته دارند فارغ التحصیلان دوره دکتری هستند که می توانند پس از کسب مجوز های لازم، اقدام به تاسیس آزمایشگاه نموده و شخصا شروع به کار کنند که البته این کار نیازمند یک سرمایه ی اولیه می باشد.فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟

درامد رشته علوم آزمایشگاهی

وضعیت و بازار کار رشته فیزیوتراپی

آینده شغلی و بازار کار فیزیوتراپیست

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ هنگامی که حق مسؤولیت فنی تاسیس کلینیک فیزیوتراپی توسط متخصصان این رشته ، تصویب گردید، هدیه گرانقدری به تمام فارغ‌التحصیلان و دانشجویان این رشته اهدا شد. چرا که از این به بعد فارغ‌التحصیل فیزیوتراپی می‌تواند به تنهایی اقدام به تاسیس کلینیک فیزیوتراپی کند و دیگر ضرورتی وجود ندارد که در زیر سایه پزشکان متخصص ارتوپدی، مغز و اعصاب و … فعالیت نماید.
در حال حاضر فارغ‌التحصیل فیزیوتراپی علاوه بر استخدام در مراکز دولتی مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها، می‌تواند بعد از گذراندن دوران طرح و همچنین به دست آوردن سابقه کار لازم (6 سال سابقه کار برای فعالیت در مراکز استان ها و 3 سال سابقه کار برای فعالیت در شهرستان ها) اقدام به تاسیس کلینیک خصوصی فیزیوتراپی کند.
فارغ‌التحصیل این رشته علاوه بر کار در کلینیک‌های خصوصی می‌تواند جذب بیمارستان ها، مراکز توانبخشی و فدراسیون های ورزشی گردد.
در بسیاری از کشورهای دنیا هر خانواده یک فیزیوتراپیست دارد. چون در کشورهای مورد نظر اهمیت و ارزش فیزیوتراپی از دارو درمانی بیشتر است. اما متاسفانه در کشور ما هنوز جایگاه فیزیوتراپی به درستی شناخته نشده است و این نیز به دلیل آن است که پزشکان ما اهمیت و کاربرد وسیع فیزیوتراپی را بخوبی نمی‌شناسند. البته لازم است گفته شود که با وجود مشکلات مختلفی که بر سر راه فیزیوتراپیست‌ها قرار دارد ، اکثر قریب به اتفاق فارغ‌التحصیلان این رشته جذب بازار کار می‌شوند.فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟

وضعیت نیاز کشور به رشته  فیزیوتراپی در حال حاضر

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ تصور کنید که در کشور ما از هر 10 نفر تنها یک نفر به دلیل درد جسمانی مزمن حداقل یک ساعت در روز نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد. آیا می‌دانید در این صورت چه میزان خسارت به کشور وارد خواهد شد؟
عمق این فاجعه زمانی احساس می‌شود که بدانیم دردهای مفصلی و عضلانی در ایران بسیار شایع می‌باشد.
از سوی دیگر طبق آمار جهانی معلولین، حدود 10 درصد از جمعیت هر کشور را معلولین تشکیل می‌دهند و این افراد برای استفاده از توانایی‌های باقیمانده و جبران هر چه بیشتر ناتوانایی‌ها و محدودیت‌های خویش به خدمات فیزیوتراپی نیاز دارند . البته این درصد در کشور ما به دلیل جنگ تحمیلی و حوادث بی‌شمار رانندگی بسیار بیشتر است و به همین دلیل باید برای رشته فیزیوتراپی که به تربیت فیزیوتراپیست‌های متخصص و کارآمد می‌پردازد، به عنوان یک رشته مهم و کاربردی اهمیت بسیاری قائل شویم . فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟

بازار کار فیزیوتراپیست در ایران چطوره ؟

فیزیوتراپیست می تواند در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز توانبخشی و فدراسیون های ورزشی همچنین در بهزیستی و هلال احمر مشغول به کار شود. لازم به توضیح است، این شغل جزو پردرآمدترین مشاغل مرتبط با ورزش در جهان اعلام شده است. با کسب سابقه کار لازم فیزیوتراپیست می تواند به طور مستقل، مطب شخصی داشته و یا مرکز فیزیوتراپی تاسیس کند. فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟

شرایط تاسیس مرکز فیزیوتراپی

با توجه به گسترش جوامع صنعتي و مشكلات اين جوامع از جمله فقر حركتي، اختلالات سيستم اسكلتي- عضلاني، اختلالات قلبي- عروقي و ريوي و افزايش جمعيت سالمند، اهميت خدمات فيزيوتراپي در سال های بعد بيش از پيش خواهد بود. بنابراین پیش بینی می شود بازارکار مناسبی در داخل و خارج از کشور، پیش روی فیزیوتراپیست ها باشد. فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟

وضعیت استخدام این شغل در برخی کشورهای جهان به شرح زیر است :

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام فیزیوتراپیست ها بین سال های۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ ، رشد۳۹ درصدی خواهد داشت . در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل۱۴ درصد می باشد.

استرالیا – در بازه زمانی۵ سال گذشته میزان استخدام در این شغل رشد۲۰٫۲ درصدی داشته و رشد بسیار زیاد در آینده برای آن پیش بینی می شود.

درآمد فیزیوتراپیست در برخی از کشورهای جهان عبارتند از :

آمریکا – متوسط درآمد سالانه این شغل۷۶٫۳۱۰ دلار (برای همه مشاغل۳۳٫۸۴۰ دلار) در سال ۲۰۱۰ و مطابق با آخرین آمارهای سال ۲۰۱۳، حدود ۸۴٫۰۰۰ دلار بوده است.

استرالیا – متوسط درآمد سالانه فیزیوتراپیست ها۶۰٫۰۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان – متوسط درآمد سالانه فیزیو تراپیست های بخش بهداشت و درمان بین۳۲٫۰۰۰ تا۴۲٫۰۰۰ دلار، افراد متخصص تا ۵۲٫۰۰۰ دلار و مدیران و افراد ارشد حدود۶۱٫۰۰۰ دلار می باشد.فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟

درآمد فیزیوتراپیست در ایران :

فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ آمار دقیقی از میزان درآمد فیزیوتراپیست ها در کشور در دسترس نمی باشد. با توجه به محل کار و میزان تخصص و تبحر، فیزیوتراپیست ها درآمدهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال آنهایی که به صورت مستقل و شخصی فعالیت کرده و فیزیوتراپیست هایی توانمند نیز هستند، درآمد بسیار بیشتری نسبت به فیزیوتراپیست های استخدام شده در بخش دولتی دارند.

با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از آینده شغلی مناسب این افراد، می توان به این نتیجه رسید اگر یک فیزیوتراپیست، دانش به روز، مهارت و توانمندی بالا و پشتکار لازم را داشته باشد، به موفقیت و درآمد بالایی دست خواهد یافت.

همچنین تاسیس مرکز فیزیوتراپی درآمد بالایی دارد .


رتبه های برتر



خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته


2.1/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه فیزیوتراپی یا علوم آزمایشگاهی ؟ بازار کدامیک بهتر است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. کامران

    عجیبه واقعا!!!
    من کارشناسی علوم آزمایشگاهی دارم،تازه فارغ‌التحصیل شدم،لطفا مطلب رو درست و صحیح بذارید تا خواننده بتونه درست تصمیم بگیره،قشنگ معلومه هیچ اطلاعاتی در مورد حداقل علوم آزمایشگاهی ندارید…
    -اول ازهمه بلاشک فیزیوتراپی خیلی بهتر از علوم آزمایشگاهی است
    -کارشناسی علوم آزمایشگاهی بازار کار به مراتب کمتری داره
    -کارشناسی علوم آزمایشگاهی نمی تونه آزمایشگاه بزنه،فرایند آزمایشگاه تأسیس کردن پروسه ی زمانی طولانی داره که تقریباً میشه بگی کار حضرت فیل وپاتولوژیست هاست نه کار بچه ی علوم آزمایشگاهی(چیزی حدود۱۷سال طول میکشه،۴ سال کارشناسی،۳ سال ارشد،۵ سال دکترا ۵ سال طرح و خدمت یه دوره ی ۱۸ ماهه هم جدیداً اضافه کردن و مهمتر از همه پول پول اگه پول نداری که اصلا بی‌خیال آزمایشگاه باید بشی چچن قیمت دستگاه ها خیلی زیاده چند صد میلیون تا قیمت میلیاردی)
    -درآمد علوم آزمایشگاهی کمتر از فیزیوتراپی است با کارشناسی فیزیوتراپی و چند سال سابقه ی کار میشه کلینیک تأسیس کرد که درآمد خوبی داره اما علوم آزمایشگاهی فقط در صورت داشتن phd میشه گفت درآمد نسبتاً خوبی داره که حدود ۱۱ تا ۱۳ سال طول میکشه اخذ مدرک phd(در بهترین شرایط ۴سال کارشناسی،۳سال ارشد و ۴ سال دکترا) اگه پیوسته خونده بشه اینکه ارشد دوساله و دکترا ۴ سال،فقط واسه تو مقاله های سایت هاست در عمل بیشتر طول می‌کشه حتی اگه دانشجوی زرنگی باشی
    -حقوق کارشناس علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه خصوصی خیلی کمتر از دولتی است و همون حقوق کارگری که هرسال بحثش داغ میشه هست «قانون کار»و استخدام دولتی هم خیلی کمه
    -به طورکلی بخوام بگم علوم آزمایشگاهی اوضاع خوبی نداره مگه اینکه دکترای تخصصی این رشته احیا بشه (که خیلی عالیه برابری با پزشکی) که بعیده بذارن لذا دوستان گل علوم تجربی سرمایه گذاری کنید رو رشته هایی مثل پزشکی دندانپزشکی داروسازی فیزیوتراپی بیوتکنولوژی نهایتاً بینایی سنجی شنوایی سنجی و پروتز دندان…بقیه ی رشته ها بدک نیستا اما حتماً افسوس اینکه چرا بیشتر نخوندمو میخورین

    پاسخ
    1. user3

      سپاس از نظرتون

      پاسخ
  2. محمد

    سلام با توجه به وضعیت کاری و اقتصادی علوم آزمایشگاهی اگه کسی به این رشته علاقه داشته باشه باید چه کار کنه یا چه رشته هایی به این رشته شباهت دارن؟ رشته هایی که بیشتر با آزمایشگاه سروکار دارن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی