فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲ | فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی

پرداخت فوق العاده ویژه 50 درصدی برای فرهنگیان در این ماه | خبر خوش از واریزی جدید با حقوق فرهنگیان

فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی فرهنگیان ۱۴۰۲

متن نامه فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲  به این شرح است:

جناب آقای دکتر صحرایی
وزیر محترم آموزش و پرورش
سلام علیکم

مستحضرید نقش بسیار مهم تعلیم و تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور، بر عهده معلمان است.

همانطور که حضرت آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم هم اشاره داشته اند:

«درست نیست که معلم گرفتار حقوق و معیشت خود باشد، رسیدگی به معیشت معلمان ضروری است.»

متاسفانه توجه به معیشت معلمان و نیروهای وزارت آموزش و پرورش در ادوار گذشته مغفول مانده و لازم است نسبت به جبران این ،غفلت اقدام لازم معمول گردد.

به استناد ماده (۷۰) قانون مدیریت خدمات کشوری شغل معلمی جزو مشاغل تخصصی تلقی گردیده است و در راستای بند (۱۰) ماده (٦۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (٤) ماده واحده قانون اصلاح بودجه سال ۱٤٠١ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری که دیوان عدالت اداری در دادنامه شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۰۱۹۹۱۳۶ مورخ ۱٤۰۲/۱/۲۹ این ترمیم حقوق و مزایا را دائمی دانسته است متاسفانه آن وزارتخانه هنوز هیچ اقدام ملموسی در مسیر تحقق قانون در مورد اعطای فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی فرهنگیان انجام نداده است.

فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲

لذا خواهشمند است دستور فرمایید گزارشی از اقدامات انجام شده توسط آن وزارتخانه در اجرای تخصیص این فوق العاده ویژه فرهنگیان را برای معلمان اعلام نموده و در جهت پیشگیری از نارضایتی بیشتر، سریعا نسبت به افزایش فوق العاده ویژه پرسنل وزارت آموزش و پرورش به ۵۰ درصد اقدامات لازم را انجام داده و نتیجه را به این کمیسیون اعلام نمایند.

با توجه به هماهنگی‌های انجام شده یکی از بانک‌ها به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز نوبت ششم  وام 30 میلیون تومانی از ساعتی پیش به حساب بیش از 32 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.

این تسهیلات با کارمزد سالانه 4درصد و اقساط 36ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود. نتایج مشمولان دریافت این تسهیلات در نوبت‌های 5، 6 و 7 در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-urgent-loan قابل مشاهده است.

همچنین حقوق دی‌ماه به حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری شب گذشته  واریز شد.

جزئیات پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد

بیش از یک میلیون و 700 هزار بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

فوق العاده ویژه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲ | فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آخرین اخبار در رابطه با فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲ ارائه داده شده است. فوق العاده ویژه فرهنگیان چیست؟ فوق العاده ویژه فرهنگیان شامل چه کسانی میشود؟ فوق العاده ویژه فرهنگیان چقدر است؟ فوق العاده ویژه معلمان چگونه محاسبه می شود؟ با ما همراه باشید.

فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲ پرداخته ایم. برخی از فرهنگیان محترم گلایه کردند، فوق‌ العاده ویژه ناقص اجرا شده است؛ لذا تاکید شد؛ باید به طور کامل اجرا شود که با عنایت به نامه ارسالی آن وزارتخانه، فوق‌ العاده ویژه فرهنگیان، به ویژه معلمان، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی، از مراجع ذی‌ صلاح تعیین و برقرار شده است.

دکتر صحرایی، وزیر آموزش و پرورش :

بخش عمده‌ ای از مطالبات پارسال معلمان پرداخت شده و حق التدریس فروردین و اردیبهشت امسال حق الزحمه تصحیح اوراق امتحانی پارسال معلمان نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

درباره اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان مکاتبه‌ ای با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم و این سازمان پیشنهاد افزایش این فوق العاده ویژه به ۵۰ درصد را به هیأت دولت داده است و در هفته‌ های آینده در دستور کار هیات دولت قرار خواهد گرفت.

برای افزایش حقوق سرایداران مدارس نیز جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم تا راهکاری برای افزایش دریافتی این قشر زحمتکش نیز تهیه و در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید : کسورات دانشجو معلمان

فوق العاده ویژه چیست؟

فوق العاده ویژه ۵۰ درصد یعنی مجموع حق شغل، حق شاغل، فوق العاده شغل، سختی کار، بند الف، بند ی و حق مدیریت ضرب در ۵۰ درصد یا نیم است که مبلغ قابل توجهی می شود. طبق آخرین اخبار منتشر شده، مقرر شده است فوق العاده ویژه به فرهنگیان حداکثر تا ۳۵ درصد حقوق و فوق العاده‌ های مستمر به نحوی که متوسط پرداختی از سقف ۶۰ درصد تجاوز نکند تعلق گیرد.

اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان

جزئیات اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان به صورت زیر است:

به طور میانگین از 300 تا 700 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد.

1588677335 64ناصر سلیمان‌ زاده رئیس مرکز برنامه‌ ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ، درباره اعمال فوق‌ العاده ویژه فرهنگیان، گفت: در گذشته فوق العاده ویژه را تحت عنوان رتبه بندی از 9 درصد تا 21 درصد به معلمان پرداخت کردیم.

1588677335 64معلمان در دوره ابتدایی نسبت به دبیران یک درصد بیشتر فوق العاده ویژه دریافت می‌‌ کردند، دبیران می‌ توانستند حداکثر 20 درصد فوق العاده ویژه تحت عنوان رتبه بندی و آموزگاران  21 درصد دریافت کنند.

1588677335 64سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد به تمام فرهنگیان 21 درصد فوق‌ العاده ویژه به شکل مساوی پرداخت کنیم یعنی همه معلمان با صفر سال سابقه تا افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند همه 21 درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و این موضوع باعث رضایت معلمان جدید الاستخدام شد اما معلمان باسابقه معترض شدند.

1588677335 64در این جلسه اعلام کردیم که 186 هزار نفر با بیش از 24 سال سابقه کار داریم بنابراین پیشنهاد شد چهار گروه 20 درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گروه (دارای سابقه کار بالاتر) 22 و 24 درصد فوق العاده ویژه پرداخت شود که میانگین عددی آن از 21 درصد عبور نکند و در عین حال همه راضی باشند.

1588677335 64رئیس مرکز برنامه‌ ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: صحبت ها انجام شد و قرار شد آقای طاهری سازمان برنامه و بودجه نامه‌ ای را بزند و به محض اینکه ارسال شود احکام صادر و به معلمان داده می‌شود که به طور میانگین از 300 تا 700 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد.

زمان اعمال فوق العاده ویژه معلمان

زمان اعمال فوق العاده ویژه معلمان هنوز اعلام نشده است. براساس آخرین اخبار منتشر شده، مقرر شد فوق العاده ویژه به فرهنگیان حداکثر تا ۳۵ درصد حقوق و فوق العاده‌ های مستمر به نحوی که متوسط پرداختی از سقف ۶۰ درصد تجاوز نکند تعلق گیرد.

لازم به ذکر است، در استمرار جبران بخشی از خدمات فرهنگیان برای سال ۱۴۰۲ در قالب اجرای نظام رتبه‌ بندی معلمان تامین اعتبار شده است که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی از تاریخ 1 فروردین ۱۴۰۲ قابل پرداخت خواهد بود.» (فوق‌ العاده ویژه مندرج در احکام، درصدی از مبالغ ردیف‌ های مندرج در احکام کارگزینی است.)

تفاوت میان فوق العاده خاص و ویژه

💢 به صورت کلی، نظام پرداخت کارمندان دستگاه‌های اجرائی براساس امتیاز حاصل از ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی‌های مرتبط است و این امتیاز در ضریب ریالی ضرب می‌گردد و مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می‌گیرد. فوق‌العاده‌های مختلف ابزارهایی برای افزایش امتیاز مذکور و در نتیجه، افزایش حقوق و مزایای کارمندان دستگاه‌های اجرایی است.

🔸 در بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره «فوق العاده ویژه» آمده است: «فوق‌العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت‌ کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران امتیاز ویژه‌ای برای حداکثر (25 درصد) از مشاغل،‌ در برخی از دستگاههای اجرائی تا (50 درصد) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد.

🔹 پ.ن: در لایحه بودجه سال آینده، برای کارمندان دولت، افزایش فوق العاده خاص پیش بینی شده است اما ظاهراً منظور مجلس، افزایش فوق العاده ویژه بوده است.

نحوه پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان

نحوه پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان چگونه است؟

مقرر شد در بحث اعطای فوق العاده ویژه ، به فرهنگیان همانند سایر دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها حداکثر تا 35 درصد حقوق و فوق العاده‌ های مستمر به نحوی که متوسط پرداختی از سقف 60 درصد تجاوز نکند ( میانگین 21 درصد؜ ) به همه کارمندان اداری و آموزشی و تمام کادر شاغل در مدرسه  وزارت آموزش و پرورش از تاریخ اول تیر ۱۴۰۲ تعلق و احکام مربوط در اسرع وقت توسط وزارت آموزش و پرورش صادر شود.

پرداخت فوق العاده ویژه معلمان با دستور وزیر آموزش و پرورش در حقوق تیرماه اعمال خواهد شد. احکام این افزایش حقوق ابلاغ شده است و با حقوق تیرماه فرهنگیان پرداخت می شود. این فوق العاده ویژه در چارچوب بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری دیده شده که تیرماه اجرایی می شود.

در ضمن؛ حق الزحمه امتحانات خردادماه در مرداد و شهریور نیز پرداخت خواهد شد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با نحوه محاسبه فوق العاده ویژه می توانید با مشاورات مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید : زمان واریز حقوق فرهنگیان

فوق العاده ویژه فرهنگیان چگونه محاسبه می شود؟

فوق العاده ویژه فرهنگیان چگونه محاسبه می شود؟ مبلغ پرداختی فوق العاده ویژه ، با توجه به مقطع ، مقطع اشتغال فعلی پرسنل و عدد رتبه مندرج درحکم کارگزینی درصد متفاوتی دارد.

فوق العاده ویژه فرهنگیان چگونه محاسبه می شود؟

رتبه ۱ مبلغ فوق العاده ویژه موجود درحکم ۲ برابر می شود به اندازه فوق العاده قبلی افزایش جدید.

رتبه ۲ مبلغ فوق العاده موجود در حکم ضربدر۱۰۰ تقسم بر۱۲ جوابش ضربدر۸ تقسیم بر۱۰۰ میشه مبلغ افزایش جدید.

رتبه ۳ مبلغ فوق العاده ویژه موجود در حکم الان ضربدر۱۰۰ تقسم بر۱۵ جوابش ضربدر۵ تقسیم بر۱۰۰ میشه مبلغ افزایش جدید

رتبه ۴ مبلغ فوق العاده ویژه موجود در حکم الان ضربدر۱۰۰ تقسم بر۱۸ جوابش ضربدر۴ تقسیم بر۱۰۰ میشه مبلغ افزایش جدید

رتبه ۵ مبلغ فوق العاده ویژه موجود در حکم الان ضربدر۱۰۰ تقسم بر۲۱ جوابش ضربدر۳ تقسیم بر۱۰۰ میشه مبلغ افزایش جدید



زمان اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲ اعلام نشده است. براساس آخرین اخبار منتشر شده، مقرر شد فوق العاده ویژه به فرهنگیان حداکثر تا ۳۵ درصد حقوق و فوق العاده‌ های مستمر به نحوی که متوسط پرداختی از سقف ۶۰ درصد تجاوز نکند تعلق گیرد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر می توانید با مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

فوق العاده ویژه از چه زمانی برای فرهنگیان اعمال می شود؟

زمان اعمال فوق العاده ویژه فرهنگیان در همین مقاله اعلام شده است و در حقوق دی ماه اعمال می شود.

نحوه پرداخت فوق العاده ویژه معلمان چگونه است؟

فوق العاده ویژه به فرهنگیان حداکثر تا ۳۵ درصد حقوق و فوق العاده‌ های مستمر به نحوی که متوسط پرداختی از سقف ۶۰ درصد تجاوز نکند تعلق گیرد.

فوق العاده ویژه معلمان چگونه پرداخت می شود؟

نحوه محاسبه و پرداخت فوق العاده ویژه معلمان در این مقاله ارائه داده شده است.

3.3/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه فوق العاده ویژه فرهنگیان ۱۴۰۲ | فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. نیروی خدماتی

    باسلام بنده. با حفظ سمت سرایدار ی کل کارهای دفتری را انجام میدهم مگر نه اینکه توی این سازمان هستیم مگه ما به عدالت علی ع شک داریم از شما مسيولین محترم خواهشمندم که به فکر نیروهای خدماتی هم باشیم ،کل کارهای دفتری انجام میدهم لیسانسم ولی متاسفانه مدرک دوم منو،،خدمتگذاران را قبول ندارند،چرا اختلاف حقوق منه خدماتی،دفتری بایدده میلیون تومان باشه چرا منم زن و بچه دارم بچه های من هم میوه دوست دارن ،چند ماه کهگوشت

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی