اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه | تصمیم جدید کمیسیون اصل نود تمدید کنکور نظام قدیم

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد

جهت مشاوره در زمینه اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه | تصمیم جدید کمیسیون اصل نود تمدید کنکور نظام قدیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه| ناکامی نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس عدم تمدید کنکور نظام قدیم : آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش، آخرین اطلاعیه کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش، آیا کنکور ۱۴۰۲ در نظام قدیم برگزار می شود، آیا کنکور ۱۴۰۲ نظام قدیم دارد ؟، احتمال برگزاری نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۲، اخبار کنکور ۱۴۰۲، برگزاری کنکور ۱۴۰۲ در نظام قدیم، برگزاری کنکور نظام قدیم 1402، برگزاری نظام قدیم 1402، چگونگی کنکور 1402، قوانین کنکور 1402، کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲، کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ برگزار نخواهد شد ( نحوه ارسال درخواست به سازمان سنجش )، نحوه ارسال درخواست به سازمان سنجش


 کنکور نظام قدیم تمدید شد

سر فصل ها

تمدید کنکور سراسری نظام قدیم 1402

حذف کنکور سراسری نظام قدیم 1402

  نحوه ارسال درخواست تمدید کنکور نظام قدیم 1402

2 32 32 3منتظر اخبار تکمیلی از طریق کانال تلگرام

کنکورگروپ ” باشید!

54545

https://t.me/konkurgroup

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1400 در آبان ماه

آخرین خبر تمدید کنکور نظام قدیم : 20 دی

🔰 توییت احسان ارکانی و احمد نادری نمایندگان مجلس درخصوص با تمدید کنکور نظام قدیم

آخرین خبر تمدید کنکور نظام قدیم 20 دی 99

خبر تمدید کنکور نظام قدیم : 03 دی

🔴توئیت احمد نادری در رابطه با تمدید کنکور نظام قدیم: تصمیم بسیار خوبی در کمیسیون اصل نود در تعامل با وزیر محترم علوم اتخاذ شد. ان شاء الله متقاضیان تمدید کنکور نظام قدیم به زودی خبر خوبی خواهند شنید.

توئیت احمد نادری در رابطه با تمدید کنکور نظام قدیم.

خبر تمدید کنکور نظام قدیم : 22 آبان

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه| ناکامی نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس عدم تمدید کنکور نظام قدیم

پس از آنکه نمایندگان کمیسیون آموزش در تعویق کنکور موفق نشدند این بار هم در تمدید کنکور نظام قدیم ناکام ماندند.


شورای سنجش با کنکور ۱۴۰۲ بر مبنای نظام قدیم موافقت نکرد

شورای سنجش و پذیرش دانشجو با کنکور ۱۴۰۲ برای نظام قدیم موافقت نکرد و کماکان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعدازآن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار ‌می‌شود.

به گزارش مشاورگروپ به نقل از دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اطلاعیه داد.

بر اساس این اطلاعیه بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال ۱۴۰۲، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه ۲۵) روز ۲۰ آبان مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت.

در این جلسه مصوبه جلسه ۲۴ شورای مذکور تاریخ ۲۲ مهر مجدداً مورد تائید و مقرر شد «آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار شود.»

پیش از این دکتر ابراهیم خدایی دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو در گفتگو با مهر یادآور شده بود که شورای سنجش دوبار با کنکور بر اساس نظام قدیم موافقت کرده بود و کنکور آخرین فرصت برای طراحی دو مجموعه سوال برای دروس نظام قدیم و نظام جدید بود.

 
کنکور سراسری ۱۴۰۲ و بعد از آن صرفا بر مبنای دروس نظام جدید است

سازمان سنجش اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار ‌می‌شود.

به گزارش مشاورگروپ و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اطلاعیه داد.

در این اطلاعیه آمده است: بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می‌رساند، بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال ۱۴۰۲، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه ۲۵) مورخ ۲۰/‏۰۸/‏‬ مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت.

براین اساس مصوبه جلسه ۲۴ شورای مذکور مورخ ۲۲/‏۰۷/‏‬ مجدداً مورد تائید قرار گرفت. از این رو مقرر شد، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار شود.

پیش از این ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفتگو با مهر در این باره به مهر خبر داده بود: با توجه به میزان شرکت کنندگان در کنکور و پوشش محتوای دروس نظام جدید متوسطه، کنکور ۱۴۰۲ بر اساس نظام جدید متوسطه برگزار شده و سوالی از نظام قدیم طرح نمی‌شود.

وی درباره تقاضای تمدید نظام قدیم آموزش متوسطه در طرح سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ گفته بود: بررسی ما نشان می‌دهد که افرادی متقاضی تمدید نظام قدیم در کنکور هستند که تاکنون حداقل سه بار در کنکور با سوالات نظام قدیم امتحان داده اند. برخی از این افراد بیش از ۴ یا ۵ بار بیشتر در کنکور شرکت کرده اند.




داوطلبان نظام قدیم ؛ یک ماه فرصتی که از دست رفت و باز نمی‌گردد

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در حالی که شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزاری کنکور نظام قدیم را در سال ۱۴۰۲ منتفی می‌داند اما برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس از موافقت کمیسیون با تمدید کنکور نظام قدیم خبر می‌دهند.

به گزارش  مشاورگروپ به نقل از خبرگذاری آنا ، از زمانی که کنکور برگزار شد و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که به دلیل حضور داوطلبان کم شمار نظام قدیم قصد ندارد بار دیگر کنکور مجزایی برای این داوطلبان برگزار کند، عده‌ای به راه افتادند که نباید اینگونه شود و سازمان سنجش آموزش کشور باید یکبار دیگر کنکور نظام قدیم را تمدید کند.

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در ادامه برخی رسانه‌ها به جای پیگیری بی‌طرفانه این ماجرا فریاد تمدید کنکور نظام قدیم را سر دادند و هرچه سازمان سنجش اعلام کرد که نمی‌شود اما گویی پیگیری این مطالبه تمامی نداشت.

از طرفی عده‌ای از داوطلبان دست به دامان مجلس شدند. اعضای کمیسیون آموزش مجلس با درخواست داوطلبان پیگیری‌های خود را آغاز کردند و به داوطلبان وعده دادند که آمار برای دستیابی به آمار واقعی، از مبادی دیگر غیر از سازمان سنجش نیز پیگیری خواهند کرد تا مشخص شود که آمار ارائه شده از سازمان سنجش آموزش کشور صحیح است یا نه؟ برخی نیز گفتند که شمار داوطلبان نظام قدیم اگر کم بود به این دلیل بوده که این داوطلبان به دلیل شیوع ویروس کرونا در کنکور حاضر نبودند.

تعداد داوطلبان نظام قدیم؛ مسئله این است

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه شاید برای فهم دقیق ماجرا لازم باشد آمار داوطلبان را از زاویه‌ای دیگر ببینیم. بر اساس اعلام ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور؛ در کنکور امسال ۲۵۹ هزار نفر داوطلب نظام قدیم شرکت کردند که از این تعداد، ۶۳ هزار نفر با توجه به اختیاری شدن انتخاب نظام کنکور، به سوالات نظام جدید پاسخ دادند.

خدایی می‌گوید: تعداد سوالات چاپ شده نظام جدید برای کنکور برای ۱۹۶ هزار نفر بود. او افزود: از این ۱۹۶ هزار نفر، ۵۳ هزار نفر داوطلبان دانش آموخته مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند؛ ۱۴۳ هزار نفر باقیمانده داوطلبانی بودند که حداقل سه بار در کنکور شرکت کرده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: از این۱۴۳ هزار نفر ۱۱۷ هزار نفر داوطلب علوم تجربی بودند که قصد قبولی در سه رشته دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی داشتند؛ در سایر رشته‌ها زیر هشت درصد داوطلبان، نظام قدیم هستند.

این در حالی است که بر اساس آمارهایی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته، ادعا می‌شود که در کنکور حدود ۳۵۰ هزار نفر داوطلب شرکت کرده بودند.

تصمیم شورای سنجش و پذیرش درباره داوطلبان نظام قدیم

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در میانه راه این مناقشه سازمان سنجش آموزش کشور همانند سال‌های گذشته مصوبه شورای سنجش آموزش کشور را به اطلاع متقاضیان کنکور ۱۴۰۲ رساند و در کنار اعلام جزئیات این آزمون، از عدم برگزاری کنکور برای داوطلبان نظام قدیم خبر داد. با این حال این مصوبه نتوانست پایان دهنده چالش کنکور نظام قدیم باشد.

تصمیم کمیسیون مجلس درباره کنکور نظام قدیم

حال پس از چند بار بررسی این موضوع در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خبر می‌رسد که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است. احمد فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کردند و قرار بر این شد موضع کمیسیون درباره این موضوع طی نامه‌ای به سازمان سنجش اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه می‌کند: موضوع برگزاری کنکور نظام قدیم نیاز به قانون‌گذاری ندارد و یک تصمیم اجرایی است و کمیسیون آموزش و تحقیقات پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسید که با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم موافقت کند.

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه در پاسخ به موافقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند که تمدید کنکور امکان‌پذیر نیست. خدایی می‌گوید: از نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پرونده کنکور نظام قدیم و جدید بسته شد و سال آینده فقط کنکور نظام جدید برگزار می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان ۲ سال پیاپی و در سال‌های ۹۸ و حق شرکت در کنکور نظام قدیم داشتند و از یک سال گذشته به همه داوطلبان اعلام شد کنکور آخرین دوره برگزاری آزمون برای داوطلبان نظام قدیم است و از سال ۱۴۰۲ کنکور فقط در نظام جدید برگزار می‌شود.

بازی رسانه‌ای برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه با این حال مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار آنا می‌گوید: به‌عنوان ناظر مجلس در «شورای عالی سنجش» باید بگویم که مصوبه شورای نامبرده، در مورد «عدم تمدید نظام کنکور قدیم» قانونی و به قوت خود باقی است.

وی می‌افزاید: فقط نامه‌ای از زبان برخی از اعضای کمیسیون آموزش و در حد توصیه، برای وزیر علوم برای تمدید کنکور نظام قدیم ارسال شد که مخالفت جدی در کمیسیون و مرکز پژوهش‌های مجلس با آن وجود دارد ولی این نامه برای وزیر علوم لازم‌الاجرا نیست.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بقیه قصه، بازی رسانه‌ای برخی دوستان هم کمیسیونی ما و همفکران رسانه‌ای آن‌ها است.

اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه به لحاظ قانونی تنها شورای سنجش و پذیرش می‌تواند درباره روند اجرای کنکور تصمیم بگیرد و نمایندگان مجلس اگر درصدد تغییری در کنکور هستند باید با تصویب قانون به این هدف دست یابند و دستیابی به این هدف فقط با رای اکثریت نمایندگان مجلس ممکن است. غیر از این، روش دیگری وجود ندارد.

حال همه این ماجرا تنها و تنها یک بازنده داشته و دارد و آن هم داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ هستند چرا که داوطلبان جدی این آزمون حداقل یک ماه از زمان مطالعه خود را از دست داده‌اند و بلاتکلیف اخبار را دنبال کرده‌اند. این داوطلبان به جای اینکه منابع جدید را تهیه کنند امیدوار و دلخوش به برخی اخبار بوده‌اند که البته نتیجه‌ای در بر نداشت. بنابراین به داوطلبان کنکور توصیه می‌شود اسیر جوسازی‌ها نشوند و اخبار مربوط به خود را از مبادی صحیح دنبال کنند.اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در آبان ماه

—————————————————————————–

دوستان عزیز نظام قدیم طبق قولی که 2 ماه پیش دادیم تمدید شده.

کنکور نظام قدیم تا سال 1400 تمدید شد !

🔴#فووری/
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرد.


سوال پرتکرار شما :   منابع نظام قدیم که ما داریم عملا برای کنکور 3 سال گذشته و حتی قبل تر هست به نظرتون این منابع برای 1402 میتونه کارساز باشه؟

➕هم بله و هم خیر
برای دروس عمومی و زیست شناسی منابع خوب همیشه کارساز هست.
حتی برای شیمی ما به بچه های جدید پیشنهاد میکنیم بیان شیمی آی کیو نظام قدیم شما رو بخونن (مسائل) پس شیمی هم مشکل خاصی ندارید و اگر باز هم سوال جدیدتری خواستید بیاید مسائل شیمی آزمون های نظام جدید امسال رو حل کنید.
اما برای ریاضی و فیزیک پیشنهادم این هست که اولا اگر امسال هدفتون 3 رقمی و حتی بهتر هست تمامی مباحث نظام قدیم رو مطالعه کنید (حذف نکنید) ولی حتما به عنوان منبع دوم تست های آزمون های نظام جدید رو هم کار کنید.
ما سال گذشته تولید محتوای جدید برای نظام قدیم داشتیم (من جمله 2000 صفحه جزوه زیست که بچه ها باهاش بالای 80 درصد زیست شون رو جواب دادن)


—————————————-


آخرین خبر 23 شهريور : مخالفت کمیسیون آموزش با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان سنجش، کمیسیون با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت نکرد؛ لذا از سال آینده سوالات جداگانه‌ای برای نظام قدیم جهت شرکت در کنکور طراحی نخواهد شد.

به گزارش مشاور گروپ به نقل از ایسنا, احمدحسین فلاحی در توضیح جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ۲۳ شهريور گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور برای بررسی موضوع تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم برگزار شد. رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که بسیاری از متقاضیان کسانی هستند که در چند سال گذشته در کنکور شرکت کرده و اگر قرار باشد سال آینده هم سوالات جداگانه‌ای برای نظام قدیم طراحی شود از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جا می‌مانیم و باید مجددا سوال طرح کنیم.

رئیس سازمان سنجش این توضیح را داد که متقاضیان کنکور نظام قدیم ۸۰ هزار نفر بوده که ۶۰ هزار نفر آن‌ها برای رشته علوم تجربی هستند؛ لذا درخواست شد از کمیسیون که با تمدید برگزاری کنکور نظام قدیم موافقت نشود، چون چند سال به آن‌ها فرصت داده شده است. کمیسیون با این توضیحات موافقت کرد که کنکور نظام قدیم تمدید نشده و کسانی که متقاضی شرکت در کنکور هستند به شیوه دیگر عمل کنند. مثلا کنکور نظام جدید را شرکت کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: در این جلسه موضوع حذف ارشد فراگیر پیام نور هم مطرح شد. پیشنهاد دادند که شرط معدل در استان‌های خالی مد نظر باشد که مورد موافقت قرار نگرفت. با توجه به اینکه سازمان بازرسی به این موضوع ایراد گرفته خواسته شد که مشکل را با سازمان بازرسی حل کنند.


خبر : 12 شهریور 99


  • کنکور 1402 در نظام قدیم

  • کنکور ۱۴۰۲ در نظام قدیم داریم ؟

  • کنکور قدیم تا چه سالی است ؟

  • کنکور نظام قدیم 1402

  • نظام قدیم تا چه سالی برگزار می شود


کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲  🔴#فووووری// فعلا تصمیم بر این است: کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ برگزار نخواهد شد/ داوطلبان نظام قدیم می‌توانند در آزمون نظام جدید شرکت کنند

🔸سازمان سنجش اعلام کرد:

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !   تاکنون شورای سنجش و پذیرش تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ نکرده است و بنا بر این است که داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که دارای نظام آموزشی قدیم هستند باید در نظام آموزشی جدید آزمون دهند. داوطلبانی که دارای مدرک نظام قدیم هستند می‌توانند در کنکور ۱۴۰۲ نظام جدید که تنها شیوه برگزار کنکور در سال ۱۴۰۲ خواهد بود، با همان مدرک اخذ شده نظام قدیم شرکت کنند.کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲

🔹 داوطلبان نظام قدیم اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۲ را دارند، می‌توانند نامه و امضا جمع کرده و به سازمان سنجش ارسال کنند.

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !  با توجه به اینکه رئیس شورای سنجش و پذیرش وزیر علوم و دبیر این شورا، رئیس سازمان سنجش است، داوطلبان می‌توانند درخواست خود را به این دو ارگان ارسال کنند تا پیشنهاد آن‌ها برای بررسی به شورای سنجش و پذیرش ارسال شود.

🔹 اگر این پیشنهاد در شورای سنجش و پذیرش رای بیاورد، اعمال می‌شود و اگر رای نیاورد، سازمان سنجش با استدلال به داوطلبان جواب می‌دهد(باشگاه خبرنگاران).


نظر سازمان سنجش در مورد کنکور نظام قدیم ۱۴۰۲

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !  >>  خانم زرین آمیزی در مورد برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1402 گفت با وجود اینکه سازمان سنجش مرجع تصمیم گیری در مورد این موضوع نیست اما از آنجایی که رئیس سازمان سنجش رئیس شورای سنجش و پذیرش وزیر علوم نیز هست داوطلبان میتوانند درخواست خود را در این مورد برای سازمان سنجش ارسال کنند.

چگونه به سازمان سنجش درخواست ارسال کنیم؟

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد !  >> داوطلبان کنکور 1402 میتوانند نامه و امضا جمع کنند و به آدرس پستی و الکترونیکی سازمان سنجش ارسال کنند تا اگر در شورای سازمان سنجش و پذیرش رای بیاورد در نظام تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ اعمال شود.

درخواست تمدید کنکور نظام قدیم 1402

سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرد، تمدید کنکور نظام قدیم تا ۱۴۰۲ قابل اجرا نیست، اگر داوطلبان درخواست برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1402را دارند، درخواست دهند. در ادامه جزئیات کامل خبر را مطالعه می کنید:

سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرد:

برگزاری کنکور نظام قدیم قابل اجرا در کنکور ۱۴۰۲ نیست.
جمعیت داوطلبان نظام قدیم کم است. و قسمت اعظم کنکور را تحت تاثیر خود قرار نمی دهد.
داوطلبان نظام قدیم اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۲ را دارند، می‌توانند نامه و امضا جمع کرده و به سازمان سنجش ارسال کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد:

کنکور نظام قدیم تمدید نمی‌شود
آمار که به تازگی توسط سازمان سنجش به ما ارائه شده نشان می‌دهد تعداد داوطلبان نظام قدیم به میزانی نیست که بتوان برای آن‌ها آزمون جداگانه‌ای برگزار کرد.
تصمیم برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ مصوب شورای سنجش و پذیرش است.

ثبت نام بدون کنکور در رشته های بدون کنکور سراسری 1402

هم اکنون بیش از 98 درصد از رشته ها به صورت بدون کنکور ارائه شده است. داوطلبان می توانند با ثبت نام بدون کنکور در رشته های بدون کنکور سراسری که براساس سوابق تحصیلی و با شرط معدل پذیرش دارند، وارد دانشگاه شوند. تنوع رشته های بدون کنکور بسیار وسیع است.

1399/07/07

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تمدید مهلت ثبت نام برای شرکت در پذیرش به شیوه صرفاً براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1399 به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه‌ مورخ 99/07/03 بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در پذیرش به شیوه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال 99 می‌رساند که به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (99/07/07) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که تا روز دوشنبه مورخ 99/07/14 نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته از طریق درگاه این سازمان قابل دسترسی است) و اصلاحات و کدرشته محل های جدید مندرج در اطلاعیه‌های مورخ 99/05/26، 99/06/02، 99/06/17 و 99/07/03 و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در پذیرش دوره مذکور اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

برای ثبت نام بدون کنکور 1402 – 1403 می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی مشاورگروپ تماس بگیرید:


تحلیل پایانی و اختصاصی در مورد برگزاری دو نظام امتحانی کنکور 1402

کنکور نظام قدیم تا سال 1402 تمدید شد ! >>  از آنجایی که اخرین دسته از داوطلبان نظام تحصیلی در سال 97-98 کنکور داده اند و یکسال بعد از آن هم کنکور نظام قدیم برگزار شده است و قرار بود کنکور 99 آخرین سال برگزاری هر دو نظام تحصیلی باشد، پس برگزاری کنکور 1402 در دو نظام تحصیلی هنوز قطعی نیست.

از آنجایی که داوطلبان زیادی به دلیل بیماری کرونا و عدم برگزاری کلاس ها و آزمون ها اعتراض داشته اند. اگر درخواست ها زیاد باشد ممکن است کنکور 1402 نیز در دو نظام امتحانی برگزار گردد.

توجه کنید: انتظار برای تصویب این قانون نباید وقت شما برای شروع کنکور 1402 را بگیرد و زمان را از دست دهید!

 مهندس علیزاده کارشناس انتخاب رشته – تیم مشاورگروپ


اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس باید اصلاح شود

احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکر شفاهی :

? در حالی که بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اختیاری شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس باید اصلاح شود.

? دانش‌آموز مقطع ابتدایی قطعا نمی‌تواند بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کند و همین مسئله به دلیل کمبود امکانات پروتکل بهداشتی را دچار مشکل می‌کند.

? تصمیم کمیسیون آموزش مجلس در برگزاری آزمون ۸۰ درصد محتوا برای آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان اثربخش است.

? بیش از یک میلیون داوطلب اکنون نمی‌دانند تاریخ امتحاناتشان در چه زمان و چه فصلی است، بنابراین نظام کنکور قدیم تا ۱۴۰۲ تمدید شود.


4.3/5 - (33 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اخبار تمدید کنکور نظام قدیم 1402 در دی ماه | تصمیم جدید کمیسیون اصل نود تمدید کنکور نظام قدیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فرزاد

    با تشکر از سایت مشاور گروپ لطفا پیگیر اخبار تمدید کنکور نظام قدیم باشید ما همچنان بلاتکلیف هستیم

    پاسخ
  2. میثم

    سلام خواهش میکنم حمایتمان کنیدخدا شاهده هزینه تهیه منابع نظام جدید ندارم پدرم فوت کرده من که یکبار آنهم باهزار زحمت توانستم منابع نظام قدیم تهیه کنم چگونه بتوانم منابع نظام جدید تهیه کنم با این شرایط سخت اقتصادی فکری به حالمان کنید صدایمان باشید عاجزانه از شما تقاضا میکنیم کمکمان کنید دیگر تحمل اینهمه استرس نداریم .

    پاسخ
  3. یاسر جلالی

    تمدید نظام قدیم آسیبی به کشور نمیزنه! با این اوضاع اقتصادی ما نمیتونیم هزینه های بالا ی کلاس کنکور و کتاب نظام جدید رو پرداخت کنیم یکم شعور داشته باشین

    پاسخ
  4. تمدید لطفا

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت مشاور عزیز من یک دانش آموز نظام قدیمی هستم جایی برای پناه بردن نداریم و به ناچار اومدیم مزاحم شما شدیم. الان ماه هاست در استرس و اضطراب شدید ناشی از نگرانی برای تمدید کنکور هستیم. با این شرایط اگه مبتلا به کرونا بشیم خیلی زود و راحت از پا در میایم. دیگه شب و روزمون یکی شده. ثانیه به ثانیه هممون شده فکر و خیال برای تمدید. لطفاً از مطالبه ما حمایت کنید، دلایل منطقی بسیار زیادی پشت این قضیه هست که من به چند موردش اشاره میکنم: ۱- پیامد های ناشی از کرونا بر زندگی مردم که از بهم ۹۸ شروع شد ۲- وضعیت معیشتی خانواده ها و بچه ها که واقعا امکان تهیه منابع جدید رو بهشون نمیده. ۳- قول سه ساله ای که قبلاً مسئولان مربوطه داده بودند و لزوم انجام و اجرای آن. ۴- بسیاری از دواطلبان کنکور سرباز بودند یا در مدارس شبانه تازه فارق و تحصیل شده اند که به زمان مجدد نیاز دارند. و . . . امیدوارم از ما جوونا حمایت کنید. ممنونم از شما و سایت خوبتون

    پاسخ
  5. سهیل

    الحق که حرف دل مارو زدی جناب علیزاده خواهش ميكنم بطور جدي پيگير تمديد كنكور نظام قديم ١٤٠٠ باشيد بخدا خانواده هامون توانايي خريد كتب نظام جديد رو ندارن

    پاسخ
  6. علی سعیدی

    سلام لطفا یکبار دیگه این لطف رو شامل حال بچه های نظام قدیم بکنید. باتوجه به اینکه رقابت بالایی بین بچه های کنکور تجربی وجود داره واینکه واقعا براشون سخته بخوان منابعشون رو تغییر بدن. با تشکر

    پاسخ
  7. امین

    از نظر عقلی هم مبارزه با مافیای کنکور یعنی همین . که امسال با این وضع کرونا این همه شاگرد کتابها شان را دور نریزند تا دنبال کتابهای جدید باشند.

    پاسخ
  8. محمدمهدی

    بخاطر شذایط نامناسب اقتصادی خانوادمون مبنی بر عدم قبولی در کنکور 99 و هزینه های سرسام اور خرید کتاب و کلاس کنکوری لطفا به گوش مسئولان ذی ربط برسونید تا کنکور 1400 دو نوع سوال نظام جدید و نظام قدیم برگزار کنند

    پاسخ
  9. مهرانه

    واقعا برای من هردو خبر خیلی تایین کننده سرنوشتم هستش.لطفا لطفا فقط برای یکسال دیگه کنکور رانظام قدیم برگزار کنید.باتشکر

    پاسخ
  10. پویا

    لطفا از بچه های نظام قدیم حمایت کنید تعویض کتاب هزینه بر است با توجه به مشکلات اقتصادی امروزه که هزینه ها بالاست کاری دشوار است

    پاسخ
  11. سید مهدی

    آقا جون هرکسی که دوست دارید شما که این همه نظام قدیم گرفتید
    1400هم نظام قدیم باشه هم جدید
    بعدش دیگه اصلا خواستید نگیرید

    پاسخ
    1. user3

      دوستان پیگیر تمدید نظام قدیم کنکور

      فردا ظهر جلسه است

      فشار روی نماینده های شهرتون بیارید
      این پست رو براشون بفرستین

      تا آخر هفته قراره که تصمیم نهایی گرفته بشه

      اگر دنبال تمدید هستید تا آخر این هفته فرصت دارید.

      نظام قدیما
      فشار بیارید روی سنجش تا آمار مستند تعداد نظام قدیم های امسال و تعداد تغییر نظام ها و نتیجه قبولی هاشون رو کامل منتشر کنه.

      آمار 80 هزار نفره که اعلام کردند کاملا دروغ بود..

      تناقض واضحی بین آمار اعلامی اخبار کذب و آماری که پس از اعلام نتایج نهایی توسط سازمان سنجش منتشر میشه مشاهده خواهیم کرد.

      سال آینده حداقل 150 هزار داوطلب نظام قدیم خواهیم داشت.
      نظام قدیم باید تمدید بشه هیچ راهی ندارند.
      با قاطعیت بگیم خیلی از بچه ها توان تهیه منابع نظام جدید رو ندارند..

      هر کتاب نظام جدید شده 100 هزار تومان، که تازه برای هر درسی ناشران اومدن 2 الی 3 الی 4 الی n مدل کتاب منتشر کردند که تازه هر کتابی هم 2 الی 3 الی n جلدی تولید شده ..

      خیلی از داوطلبین نظام قدیم امسال بدلیل وجود بیماری زمینه ای در خود و خانواده شون با این که مطالعه خوبی هم داشتند در کنکور 99 شرکت نکردند تا جان خودشون و خانواده شون به خطر نیفته ..

      داوطلب نظام قدیم که امسال با رتبه 3000 و حتی بهتر بدلیل نداشتن هزینه دانشگاه آزاد باید از هدفش دست بکشه و دوباره کنکور شرکت کنه آیا هزینه بیشتر برای تهیه منابع ، آزمون و … جدید رو داره؟!! اصلا این هزینه هم مهیا بشه ، ظلم نیست که با این رتبه از صفر مطلق نظام جدید بخونه؟!!

      داوطلب نظام قدیم که از سربازی برگشته امسال و میخواد کنکور شرکت کنه و از هیچ حمایت مالی برخوردار نیست ، چطور هزینه نجومی کتاب و منابع نظام جدید رو آماده کنه؟!!

      نظام قدیمی ها هر سال به شما ظلم شد ،
      سال ها در نحوه طراحی سوالات (مثل 94 و 98 و 99)
      سال ها در تاثیر قطعی سوابق (مثل 93 و 94)
      سال ها در نحوه رتبه بندی و نجومی آمدن رتبه ها (مثل 97 و 98)

      علت این که 99 درصدتون پشت کنکور بودین چی بوده؟!!
      کسی که 180 هزار شده پشت کنکور 3 سال #زجرکش میشه یا کسی که سه سال متوالی #مجبور شده با رتبه های 2000 و 3000 و 4000 و 5000 برای رسیدن به هدفش سختی و مشقت بکشه و صداشم در نیاد ، همه جور تمسخر بشنوه و حرفی نزنه ، تهشم مجبورش کنند که سال دیگه بره نظام جدید ، بره #سربازی و بره شغل #آزاد و #ازدواج کنه و هر کاری انجام بده جز کاری که 3 سال یا سال های بیشتری از بهترین دوران عمرش صرف اون کار شد .. این بود آزادی در تصمیم ؟!!

      علیزاده کارشناس انتخاب رشته – تیم مشاورگروپ

      پاسخ
  12. نظام قدیم

    لطفا 1400 هم نظام قدیم باشه

    پاسخ
  13. سید مهدی

    آقا جون هرکسی که دوست دارید شما که این همه نظام قدیم گرفتید
    1400هم نظام قدیم باشه هم جدید
    بعدش دیگه اصلا خویریداستید نگیرید

    پاسخ
  14. زهرا

    خواهش میکنم صدای ما رو به مسئولین برسونید هزینه ی منابع جدید خیلی زیاد هست با این شرایط کرونا وضع اقتصادی اجازه نمیده که بتونیم منابع جدید تهیه کنیم عاجزانه تمنا میکنم شرایط داوطلب های نظام قدیم درک کنین و کنکور نظام قدیم در ۱۴۰۰ تمدید کنید

    پاسخ
  15. معین

    سلام
    چرا میخواهند واسه سال دیگه کنکور همه ی رشته های نظام قدیم رو حذف کنند؟درسته که داوطلب های رشته ریاضی و انسانی نظام قدیم که پشت کنکور موندن کم اند ولی داوطلبای تجربی نظام قدیم که هنوز زیاد هستند خب اگه مشکل تعداد داوطلب هاست سال دیگه فقط واسه رشته تجربی دو نوع سوال نظام جدید و نظام قدیم طرح کنند….. شما با نظر من موافقین؟؟؟؟؟
    آیا مسئولی هست که به ما توجه کنه؟؟

    پاسخ
  16. مادر

    باسلام تمدید کنکور نطام قدیم تا ۱۴۰۰ باشه تا فرصت امسال هم براشون باشه شاید برای کسی مفید باشه و حقش ضایع نشه

    پاسخ
  17. مادر

    سلام این فرصت رو تا ۱۴۰۰ به داوطلبان بدید وکنکور نظام قدیم را تا سال ۱۴۰۰ بر گزار کنید .شاید این فرصت اخر برای کسی مفید باشه تا حقشون ضایع نشه

    پاسخ
  18. سرباز گمنام

    سلام لطفا کنکور نظام قدیم رو تا 1400تمدید کنید .من 2 سال سرباز بودم خدمتم برج 5سال 99تمام شده.بعلت کرونا هم امسال نشد کنکور خوبی بدیم .لطفا تمدید کنید.هزینه خرید منابع جدید خیلی زیاده

    پاسخ
  19. نسل بلاتکلیف درحال انقراض

    سلام
    آخرین امیدم به همین پیامیه که الان میفرستم
    من دوروبرم کلی آدم میشناسم که ۵،۶ساله پشت کنکورن!من نمیخوام مثل اوناشم فقط میخوام بدونم چرانمیتونیم بمونیم وقتی این حق به قبل ازماهاداده شده؟
    الان من وامثال من بریم کلی کتابوکه توشونوپرکردیم ازنکته وفلان و…به کی بفروشیم؟ که مثلاهزینه کتابای جدیدی روباهاش پداخت کنیم که پول فقط یه کتاب مثلافیزیکشون شده۲۰۰تومن!
    لطفاًهمین یک باررورحم کنین
    فقط یه بار??????

    پاسخ
  20. داوطلب نظام قدیم بلاتکلیف

    سلام
    هرسال مسئله جدیدی وجود داره که وقت داوطلب رو میگیره.امسال از همه بدتر کرونا بود.
    الان هم که تکلیف رو روشن نمی کنند.یعنی بچه های نظام قدیم باید درگیر امضا و … باشن؟بعدشم معلوم نباشه چی میشه تازه بعد از کلی وقت تلف کردن اگر موافقت مسئولین کاملا مسئولیت پذیر رو نتونیم بگیریم باید هزینه های کتاب رو به جون بخریم که شاید خیلی ها با این شرایط اقتصادی که درست شده توانایی نداشته باشن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403