ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله در مورد ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی در سراسر کشور صحبت کرده ایم. اگر می خواهید در خصوص زمان اعلام ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، تکمیل ظرفیت، شرایط نقل و انتقالات و ظرفیت مازاد اطلاعات کسب کنید مقاله مشاور گروپ را بخوانید.

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام مدارس نمونه دولتی به دلیل شرایط خاص و امکانات مناسب آموزشی طرفداران زیادی دارد. به همین منظور دانش آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی باید در آزمون ورودی شرکت کنند و با آوردن حد نصاب نمره می توانند در این مدارس قبول شده و ثبت نام نمایند.

برای اینکه دانش اموزان بتوانند برنامه ریزی کنند و در آزمون موفق شوند دانستن ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402 میتواند به آنها کمک کننده باشد تا به اهدافشان برسند. ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هر ساله متناسب با نوع شرایط و امکانات متفاوت است. بیشتر شدن ظرفیت این مدارس به نسبت سال های گذشته به دلیل گستردگی فضای مدرسه ها و ایجاد و تاسیس مدارس جدید بوده است.

 وزارت آموزش و پرورش امکان مشاهده ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را در دفترچه های راهنمای ثبت نام این آزمون فراهم نکرده است، اما ظرفیت مدارس نمونه دولتی پایه دهم را به طور کلی در سراسر کشور 58 هزار نفر اعلام کرده است. لیست ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1401 برای هر مدرسه و شهر های مختلف بعد از انجام ازمون ورودی نمونه دولتی در سایت همان مدرسه اعلام می شود.

زمان اعلام ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

زمان اعلام ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی به صورت هماهنگ و واضح بیان نشده است. برخی مدارس در نمونه دولتی در سایت ثبت نامی زمان اعلام ظرفیت را بیان کرده اند و برخی مدارس اعلام نکرده اند. زمان اعلام ظرفیت نمونه دولتی در هر شهر و منطقه ای متفاوت می باشد. با این وجود به دانش اموزان توصیه می شود با برنامه ریزی و هدفدار درس بخوانند و در مدارس نمونه دولتی قبول شوند.

زمان اعلام ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

تکمیل ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

دانش آموزانی که در آزمون نمونه دولتی شرکت کردند و نتایج آزمون خود را دریافت کردند و در مدارس نمونه پذیرفته نشده اند اگر معدل و رتبه آزمونشان نزدیک به معدل و رتبه آخرین دانش آموزی که در مدارس نمونه دولتی پذیرفته شده است باشد می تواند با استفاده از تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی شانس خود را دوباره امتحان کنند.

بعد از اتمام مهلت ثبت نام  در ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، پذیرفته شدگان اصلی در صورت عدم تکمیل کلاسها ممکن است 4 یا 5 دانش آموز به دلایلی از ادامه تحصیل در آن مدرسه منصرف شده و یا نقل مکان کرده باشند. در چنین شرایطی فهرست تکمیل ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی توسط اداره کل اموزش و پرورش استان تهیه و اعلام خواهد شد و دانش اموزان با ثبت نام در تکمیل ظرفیت مدارس در آزمون شرکت کنند.

فهرست پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره اعلام شده به مدارس باید به تایید اداره کل آموزش و پرورش استان برسد و حداقل به مدت سه سال در مدرسه منطقه و استان نگهداری شود.

تکمیل ظرفیت پذیرش مدارس نمونه

آزمون تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی

برای تکمیل ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی از متقاضیان تحصیل در مدرسه نمونه ثبت نام به عمل می آید و یک آزمون تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی به صورت داخلی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ها برگزار می شود. در صورت قبولی و کسب نمره در آزمون تکمیل ظریت مدارس نمونه دولتی دانش آموز می تواند در مدرسه نمونه دولتی که امکان تکمیل ظرفیت دارد ثبت نام کنند.

شرط معدل در انتخاب دانش اموز برای ورود به مدارس موثر است. نحوه و تاریخ برگزاری آزمون های تکمیل ظرفیت نمونه دولتی بر عهده خود استانها گذاشته شده است. بنابر این شرایط پذیرش و برگزاری امتحان تکمیل ظرفیت و دسترسی به اعلام نتایج آزمون تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی در هر شهر و منطقه برای دانش اموزان متفاوت است.

نقل و انتقال در مدارس نمونه دولتی

در این قسمت به نقل و انتقال در مدارس نمونه دولتی پرداخته ایم برای آگاهی از شرایط نقل و انقال دانش اموزان در مدرسه های نمونه دولتی جدول پایین را مشاهده کنید.

شرایط نقل و انتقال در ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی
دانش آموزانی که پس از قبولی در آزمون ورودی، متقاضی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی سایر شهرستان ها و یا استان ها هستند در صورت قبولی درمدرسه مورد تقاضای خود (در شهرستا مبدا) و وجود ظرفیت خالی در مدرسه شهرستان مقصد، با کسب موافقت از اداره اموزش و پروش استان مقصد، مجاز به انتقال و ثبت نام در مدارس نمونه دولتی (شهرستان یا استان های دیگر) خواهند بود جابه جایی دانش آموزان در دبیرستان های نمونه دولتی در محدوده یک شهرستان (حتی در صورت داشتن نمره آخرین فرد قبولی مدرسه مقصد) در سال اول پذیرش ممنوع است.
تبصره: تصویر نامه های اداره کل آموزش و پرورش استان های مبدا ( اعلام قبولی با ذکر نمره کل ) و مقصد (معرفی نامه به مدرسه مقصد) باید در پرونده دانش آموز منتقل شده بایگانی شود. تبصره: در موارد خاص جابه حایی دانش اموزان پذیرفته شده در صورت وجود ظرفیت خالی و بالاتر بودن نمره کل آزمون وی از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته و مدرسه مقصد به عهده مدیر کل آموزش و پرورش استان است.

ظرفیت پذیرش دانش آموزان همزاد در مدارس نمونه دولتی

علاوه بر شرایط موجود برای ثبت نام و قبولی در مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان عادی یکسری شرایط و تبصره ها برای دیگر دانش اموزان مانند دوقولو های همسان برای قبولی در مدارس نمونه دولتی وجود دارد. ظرفیت پذیرش دانش آموزان همزاد در مدارس نمونه دولتی به این صورت است:

دانش آموزان همزاد (دوقلو یا بشتر، هم جنس یا غیر همجنس) در صورت شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و پذیرش یکی از قل ها، قل های دیگر به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره کل آزمون آخرین فرد پذیرفته شده مدرسه در رشته مورد تقاضای خود می توانند مازاد بر ظرفیت تعیین شده در مدارس نمونه دولتی ثبت نام نمایند.

ما در این مقاله در خصوص ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی پرداختیم اگر درخصوص تعداد ظرفیت شهر محل سکونت خود و نحوه تکمیل ظرفیت سوال داردید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 در تماس باشید.

❓ظرفیت پذیرش مدارس نمنه دولتی چه مقدار است؟

✔️ هر مدرسه با توجه به امکانات و شرایط ظرفیت پذیرش متفاوتی دارد. و همه مداس به صورت مشخص اعلام نکرده اند. اطلاعیه آموزش و پرورش در خصوص تعداد ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی به صورت کلی در متن ذکر شده است.

❓زمان آزمون تکمیل ظرفیت دانش اموزان چه تاریخی می باشد؟

✔️ آموزش و پرورش هر استان زمان آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی را مشخص می کند.

❓دانش آموزان چگونه در آزمون تکمیل ظرفیت نمونه دولتی باید شرکت کنند؟

✔️ نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانش اموزان در متن گفته شده است.

❓شرایط نقل و انتقالات در مدرسه نمونه دولتی به چه شکل می باشد؟

✔️ در متن مقاله قوانین نقل و انقال را در مدارس نمونه توضیح داده ایم.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی