ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت 98 – 99

ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت 98 – 99 برای ترم تحصیلی پیش‌رو مشخص شد. مشاور گروپ در این  مقاله اطلاعات متنوعی در خصوص لیست رشته های دانشگاه علم و صنعت و تسهیلات ویژه برای رتبه های ممتاز و دانشجویان برتر گردآوری کرده است.

ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت 98 – 99

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به تعداد دانشجویان مورد پذیرش در این دانشگاه گفت: ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت برای ترم تحصیلی پیش‌ رو همانند سال گذشته است.

به گزارش «مشاور گروپ» به نقل از معاون آموزش دانشگاه علم و صنعت، درباره ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت 98 – 99 گفت: دانشگاه علم و صنعت از جمله دانشگاه‌های سطح یک و پرمتقاضی محسوب می‌شود به همین دلیل در سال‌های گذشته هیچگاه با کاهش پذیرش دانشجو مواجه نشده است.

معاون آموزش دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: سال گذشته فرآیند جذب دانشجو در این دانشگاه با افزایش ۲۰ درصدی مواجه شد، طبق اعلام سازمان سنجش این ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت برای ترم های آینده افزایش نخواهد داشت بنابراین طبق همان ظرفیت پیشین پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

لیست رشته های دانشگاه علم و صنعت

واحدی با اشاره به افزایش کیفیت مهارت‌آموزی در این دانشگاه تصریح کرد: دفتر برنامه ریزی دانشگاه علم و صنعت آیین نامه‌ای را در جهت افزایش مهارت دانشجویان و افزایش توان اشتغال پذیری آن‌ها تدوین کرده است. در این خصوص از متخصصین صنعت دعوت شد تا با حضور در دانشگاه تجربه‌های خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند. بخشی از آیین نامه در حال اجرا است و بخش دیگر آن در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه قصد داریم برخی از لیست رشته های دانشگاه علم و صنعت را تغییردهیم، افزود: برخی از درس‌ها برای آشنایی دانشجویان و ورود آن‌ها به بازار کارتعریف شده اند، لذا این دسته از درس‌ها جایگزین دیگر لیست رشته های دانشگاه علم و صنعت خواهند شد.

دانشگاه علم و صنعت ایران دارای ۱۵ دانشکده، مرکز آموزش الکترونیک و سه گروه مستقل آموزشی فرهنگ و معارف اسلامی، زبان‌های خارجه و تربیت بدنی است.

دانشکده های این دانشگاه عبارتند از :

  1. دانشکده مهندسی برق
  2. دانشکده مهندسی پیشرفت
  3. دانشکده مهندسی خودرو
  4. دانشکده مهندسی راه‌آهن
  5. دانشکده مهندسی شیمی
  6. دانشکده مهندسی صنایع
  7. دانشکده مهندسی عمران
  8. دانشکده مهندسی کامپیوتر
  9. دانشکده مهندسی مکانیک
  10. دانشکده مهندسی مواد و متالورژی
  11. دانشکده معماری و شهرسازی
  12. دانشکده ریاضی
  13. دانشکده فیزیک
  14. دانشکده شیمی

دانشگاه علم وصنعت ایران در مجموع ، دارای 28 رشته_ گرایش کارشناسی ، 121 رشته _ گرایش کارشناسی ارشد و 46 رشته _ گرایش در مقطع دکترا می باشد.

معرفی دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاهی دولتی و اولین مؤسسه آموزش عالی در ایران است که هسته اولیه آن در سال ۱۳۰۸ شکل‌گرفته‌است. این دانشگاه در تهران واقع است و شعبه‌های آن در شهرهای اراک، بهشهر، دماوند و نور قرار گرفته‌اند. این دانشگاه در سال ۲۰۱۶ در رتبه‌بندی تایمز به عنوان “بهترین دانشگاه ایران” و بالاتر از دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران قرار گرفت. در سال ۲۰۱۵ نیز این دانشگاه به همراه دانشگاه شریف تنها دانشگاه‌های ایرانی در بین ۶۰ دانشگاه برتر آسیا بودند. رتبه‌بندی سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ کیو اس، دانشگاه علم و صنعت ایران را به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور معرفی کرد. با وجود استادان بسیار معروف و مجرب در بسیاری از رشته‌های فنی همچون مهندسی مکانیک و مهندسی برق این دانشگاه یکی از ۳ دانشگاه برتر ایران محسوب می‌شود.

دانشگاه علم و صنعت ایران، تنها دارنده دانشکده مهندسی راه‌آهن و دانشکده مهندسی پیشرفت در خاورمیانه و دانشکده مهندسی خودرو در ایران است؛ همچنین اولین و سال‌ها تنها دانشگاه صنعتی ایران بوده‌است که دارای دانشکده معماری و شهرسازی بوده و تنها دانشگاه صنعتی در ایران است که به‌طور تخصصی به رشته توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی، می‌پردازد.

سطح آموزشی بالا از یک سو، و داشتن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته از سویی دیگر به خصوص در رشته‌های مهندسی عمران، مواد و متالورژی و مکانیک باعث شده تا وجهه صنعتی این دانشگاه پررنگ‌تر شود و دانش‌آموختگان آن بتوانند به سرعت جذب واحدهای صنعتی ایران شوند. همچنین اخیراً پروژه‌های نوینی همچون طراحی ماهواره ملی نوید و ظفر علم و صنعت و پروژه سپر ملی دفاع سایبری در مرکز ملی دفاع سایبری کشور همچنین طراحی موتور هواپیماهای جت و طراحی پلتفرم ملی خودرو کلاس B از طرح ها و برنامه‌های ملی و ویژه این دانشگاه محسوب می‌شوند.

در حال حاضر حدود ۱۲۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، در رشته‌های مختلف مهندسی و علوم پایه (۴۲ رشته تخصصی) در این دانشگاه مشغول به تحصیلند.

دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینی به وسعت ۴۲ هکتار در شمال شرقی تهران واقع شده است.این دانشگاه دارای بخش ها و امکانات عدیده ای از قبیل ۱۲ دانشکده فنی و مهندسی و ۳ دانشکده علوم پایه، ۹ قطب علمی و ۸۲ آزمایشگاه تحقیقاتی است.

کلیه این دانشکده ها، آزمایشگاه ها و مراکز آموزشی و همچنین فضاهای فرهنگی، ورزشی و حتی بخش بزرگی از مجموعه خوابگاه ها در پردیس مرکزی دانشگاه قرار دارد. محیط گسترده و زیبای دانشگاه علم و صنعت یکی از جنبه های مهم زندگی دانشجویی است.

تسهیلات ویژه برای رتبه های ممتاز و دانشجویان برتر

دانشگاه علم و صنعت ایران، مفتخر به دانش آموختگانی است که همواره در تمامی عرصه ­های علمی، صنعتی و مدیریتی کشور بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده و توانسته اند خدمات شایانی را به کشور تقدیم نمایند.

این دانشگاه ضمن توجه جدی به ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش و تدارک محیطی خلاق، سعی در ارایه تسهیلات لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان دارد. در این راستا، در کنار تسهیلات عمومی که به تمامی دانشجویان تعلق می­گیرد در حد امکان تسهیلاتی ویژه را برای دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان فراهم می آورد که برخی از آنها عبارتند از:

– تسهیلات ویژه برای دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان، برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی ارشد و دکتری) بدون شرکت در آزمون­های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور

– با توجه به آنکه در اکثریت دانشکده های دانشگاه علم و صنعت تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد تقریباً دو برابر دانشجویان کارشناسی است. لذا نزدیک به ۲۰ درصد دانشجویان دوره کارشناسی این دانشکده ها می توانند بدون کنکور در مقطع ارشد در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

– امکان تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی

– تدارک امکانات خوابگاهی ویژه برای داوطلبانی که رتبه کشوری آنان در آزمون سراسری کمتر از ۵۰۰ باشد.

– امکان تغییر رشته به هریک از رشته ­های مورد علاقه برای داوطلبانی که رتبه کشوری آنان زیر ۳۰۰ باشد.

– ارایه تسهیلات ویژه برای مدت یک سال به داوطلبانی که رتبه کشوری آنان در آزمون سراسری زیر ۲۰۰ باشد (این امکان، در صورت داشتن شرایط علمی خوب، برای سال­های بعد قابل تمدید می­باشد)

آدرس دانشگاه علم و صنعت

آدرس دانشگاه علم و صنعت : میدان رسالت – خیابان هنگام – دانشگاه علم و صنعت ایران

متقاضیان می‌توانند پاسخ کلیه سوالات و پرسش‌های خود درخصوص موارد مرتبط با ثبت نام دانشگاه علم و صنعت، ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت 98 – 99 و دیگر نکات مورد نیاز خود را تنها با یک تماس تلفنی بدست آورند. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید همه روزه حتی تعطیلی های رسمی  از ساعت ۰۸:۰۰ لغایت ۲۴:۰۰ با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت 98 – 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    آیا منی که ساخت تولید خوندم و می خوام تو رشته ی خودم و یا رشته مکانیک با مدرک کاردانی بدون کنکور میشه اینجا ثبت نام کنم یا باید کنکور بدم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی