ظرفیت مازاد چیست

ظرفیت مازاد چیست

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت مازاد چیست

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ظرفیت مازاد چیست ؟ آیا مدرک دوره های ظرفیت مازاد معتبر است؟ شهریه تحصیل ظرفیت مازاد چه میزان است؟ منظور از ظرفیت مازاد کنکور چیست؟ ظرفیت مازاد یعنی چه؟ در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با ظرفیت مازاد کنکور پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

ظرفیت مازاد چیست ؟

ظرفیت مازاد چیست ؟ ظرفیت مازاد دانشگاه دوره ای در دانشگاه سراسری و آزاد است که در ازای دریافت شهریه امکان ادامه تحصیل در رشته های پرطرفدار را برای داوطلبان فراهم آورده است. از جمله دانشگاه هایی که دارای ظرفیت مازاد می باشند، می توان به دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی کاشان و … اشاره کرد.

داوطلبانی که قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در دوره های ظرفیت مازاد کنکور را دارند؛ باید در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه لازم را کسب کرده باشند. سپس می توانند در فرم انتخاب رشته خود دانشگاه های دارای ظرفیت مازاد را انتخاب نمایند.

ظرفیت مازاد کنکور چیست

ظرفیت مازاد کنکور چیست و چه شرایطی دارد؟ همانطور که گفته شد، ظرفیت مازاد دانشگاه دوره ای در دانشگاه می باشد که با دریافت شهریه اقدام به پذیرش و جذب دانشجویان می نماید. در ادامه نکات تحصیل در دوره های ظرفیت مازاد دانشگاه ارائه داده شده است:

🔻 محل تشكيل کلاس پذيرفته شدگان ظرفیت مازاد در اختيار دانشگاه می باشد.

🔻 تحصیل دانشجویان در دوره های ظرفیت مازاد ، منوط به پرداخت شهریه برای هر ترم تحصیلی می باشد.

🔻 نقل و انتقال و مهمانی پذيرفته شدگان ظرفیت مازاد ، (شهريه پرداز) ميان دانشگاه هايی كه دارای ظرفيت شهریه پرداز می باشد، مشروط به موافقت مبدا و مقصد و با رعايت ساير ضوابط آيين نامه انتقال بلامانع است.

🔻 پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکتری ظرفیت مازاد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (وزارت بهداشت) بدون انجام مصاحبه خواهد بود

ظرفیت مازاد پزشکی چیست

منظور از ظرفیت مازاد پزشکی چیست ؟ آن دسته از دانشگاه های علوم پزشکی که واحدهای پردیس خودگران ندارند، به صورت ظرفیت مازاد اقدام به پذیرش و جذب دانشجو می نمایند. داوطلبانی که می خواهند در دوره های ظرفیت مازاد دانشگاه ثبت نام نمایند، باید دارای یکسری شرایط باشند. از مهم ترین شرایط پذیرش در دوره های ظرفیت مازاد، پرداخت شهریه برای هر ترم تحصیلی می باشد. باتوجه به آنکه شهریه دوره های ظرفیت مازاد نسبت به شهریه پردیس خودگران و شهریه پردیس بین الملل بسیار زیاد تر است، لذا لازم است داوطلبان، پس از آگاهی از میزان شهریه، اقدام به انتخاب دوره های مازاد نمایند.

محل تحصیل پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد

محل تحصیل پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد چگونه تعیین می شود؟ لازم به ذکر است، محل تحصیل دانشجویانی که در دوره های ظرفیت مازاد دانشگاه پذیرفته می شوند، توسط دانشگاه تعیین می شود. معمولا دانشجویان پذیرفته شده در دوره مازاد ، در کنار دانشجویان دوره روزانه و براساس شرایط و ضوابط اختصاصی پردیس خودگردان به تحصیل می پردازند.

برای دانشجویان دوره های پردیس خودگردان (پردیس بین الملل) ، دانشکده هایی مجزا در نظر گرفته شده است. اما دانشجویان دوره های ظرفیت مازاد ، در کنار دانشجویان دوره روزانه به تحصیل می پردازند.

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد

اعتبار مدرک ظرفیت مازاد چیست ؟ همانطور که گفته شد، دانشجویان پذیرفته شده در دوره ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) دانشگاه در کنار دانشجویان دوره روزانه به تحصیل می پردازند،  بنابراین از نظر کیفیت آموزشی، امکانات آموزشی، اساتید و … تفاوتی با سایر دانشجویان ندارند. بنابراین مدرک تحصیلی دوره های ظرفیت مازاد دانشگاه کاملا معتبر است و فارغ التحصیلان برای ادامه تحصیل یا ورود به بازارکار با مشکلی مواجه نخواهند شد و محدودیتی ندارند.

فارغ التحصیلان ظرفیت مازاد دانشگاه می توانند بدون محدودیتی در آزمون های ارتقا شغلی و آزمون های استخدامی ثبت نام و شرکت نمایند. لازم به ذکر است، عنوان فارغ التحصیل شده دوره ظرفیت مازاد ، در مدرک تحصیلی دانشجویان قید خواهد شد.

ظرفیت مازاد ۱۴۰۱

در صورت انتشار هرگونه خبر در خصوص ظرفیت مازاد ۱۴۰۱ این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

لیست دانشگاه های دارای ظرفیت مازاد

در مقاله بالا به یکی از سوالات متداول داوطلبان پیرامون، ظرفیت مازاد چیست ؟ پاسخ داده ایم. در ادامه لیست تعدادی از دانشگاه های دارای ظرفیت مازاد برای آگاهی بیشتر داوطلبان ارائه داده شده است:

نام دانشگاه دارای ظرفیت مازاد
ظرفیت مازاد دانشگاه شاهد – تهران
ظرفیت مازاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
ظرفیت مازاد دانشگاه علوم پزشکی اراک
ظرفیت مازاد دانشگاه علوم پزشکی ایران
ظرفیت مازاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان
ظرفیت مازاد دانشگاه علوم پزشکی البرز
ظرفیت مازاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان

شهریه ظرفیت مازاد دانشگاه

شهریه ظرفیت مازاد دانشگاه چه میزان است؟ داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و تحصیل در دوره های ظرفیت مازاد رشته های گروه پزشکی را دارند، لازم است قبل از انتخاب دوره های ظرفیت مازاد ، اطلاعات لازم را در رابطه با میزان شهریه هر ترم تحصیلی در دوره های مازاد را کسب نمایند. دانشجویان ظرفیت مازاد از امکانات رفاهی و تحصیلی نسبتا خوبی برخوردارند، شهریه دوره های ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد تقریبا از دوره های پردیس خودگردان بیشتر است.

شهریه دوره های ظرفیت مازاد ،برای رشته های پزشکی عمومی و داروسازی حدود ۲۰ میلیون تومان برای یک سال تحصیلی بوده و برای دانشجویان رشته های دندانپزشکی نزدیک به ۲۲ میلیون تومان می شود. با توجه به آنکه هر دانشگاه شهریه ای جداگانه از دانشجویان دریافت می کند، می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با میزان شهریه دوره های ظرفیت مازاد در هریک از دانشگاه ها با مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد چیست

ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد چیست ؟ منظور از ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد ، همان واحد های پردیس دانشگاه آزاد می باشد. تنها تفاوت دوره های ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد با دوره های عادی این دانشگاه، در میزان پرداخت شهریه است. میزان شهریه دوره ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد ، تقریبا دو برابر شهریه دوره عادی دانشگاه آزاد است.

در این مقاله به یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری، در رابطه با “ظرفیت مازاد چیست ؟” پاسخ داده ایم. برای آگاهی از میزان شهریه ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی، رتبه لازم برای قبولی در دوره های ظرفیت مازاد، لیست کامل رشته های دوره ظرفیت مازاد، نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دوره های ظرفیت مازاد و شرایط نقل و انتقال و مهمانی پذیرفته شدگان دوره های ظرفیت مازاد ، می توانید با مشاوران مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان

آیا امکان نقل و انتقال و مهمانی پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد وجود دارد؟

نقل و انتقال و مهمانی پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد میان دانشگاه هایی که دارای ظرفیت شهریه پرداز می باشند مشروط به موافقت مبدا و مقصد با رعایت سایر قوانین انتقال بلامانع است.

شهریه ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد چه میزان است؟

شهریه ظرفیت مازاد در دانشگاه آزاد دو برابر شهریه عادی می باشد.

محل تحصیل پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد چگونه تعیین می شود؟

در این مقاله به بیان توضیحاتی کاملی در رابطه با محل تحصیل پذیرفته شدگان دوره مازاد پرداخته ایم.

3.2/5 - (30 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت مازاد چیست

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. موج اسماعیلی

    سلام برای رشته ی حقوق ظرفیت مازاد هست ؟ شهر تهران

    پاسخ
  2. نازنین

    سلام، روز بخیر، ممنون از توضیحات کاملتون فقط یه چیزی جا مونده که تو مطلبتون نیست اونم اینه که نگفتید زمان اعلام ظرفیت مازاد دانشگاه ها چه زمانی هست؟اگه امکانش هست میشه راهنمایی کنید که چه زمانی قراره اعلام بشه؟؟؟ یا حداقل زمان تقریبی کی هست؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی