ظرفيت اوليه رشته های دكتری پژوهشی

ظرفيت اوليه رشته های دكتری پژوهشی

جهت مشاوره در زمینه ظرفيت اوليه رشته های دكتری پژوهشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی وزارت بهداشت اعلام شد. دوره دکترای تخصصی پژوهشی (Ph.D. byResearch) یکی از بالاترین مقاطع تحصیلی آموزش عالی است که به اعطای مدرک دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D. by Research) می انجامد. این دوره مجموعه‌ای هماهنگ از فعالیت پژوهشی و آموزشی است که هدف آن، تربیت متخصصینی است که با آشنایی با روش‌های پیشرفته تحقیق و دستیابی به جدیدترین مبانی پژوهشی بتوانند گامی در جهت توسعه پایدار، گسترش مرزهای دانش و ارتقاء سطح علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور بردارند.

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی

ظرفیت رشته های دكتری پژوهشی وزارت بهداشت از طریق سایت sanjeshp.ir منشر شده است. در ابتدا لازم است به نکات و تذکرات زیر توجه داشته باشید:

✅  فهرست دانشــگاه های پذیرنده اولیه بوده و ممكن اســت در اعلام نهایی تغییراتی در رشــته های مختلف (بر حســب شــرایط دانشگاه ها) انجام شود. از جمله افزوده شدن دان شگاههایی كه بعد از این تاریخ مجوز پذیرش دریافت مینمایند و یا برخی ازدانشــگاه ها كه به دلایل گوناگون علمی و اجرایی حذف میشــوند. بدیهی اســت اعلام فهرســت دانشـگاه های پذیرنده و ظرفیت های مربوطه در این مرحله صـــرفا برای آگاهی كلی داوطلبان بوده و حقی برای داوطلب ایجاد نمیكند. تغییرات احتمالی در ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی تا زمان انتخاب رشــته محل توســط داوطلبان از طریق اطلاعیه های مركز ســنجش آموزش پزشكی اطلاع رسانی خواهد شد.

✅ پذیرش در دانشگاه ها یا مراكز شامل: ارتش، انستیتو پاستور ایران، بقیه اله، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، مركز قلب شهیدرجایی و موسسه سرم سازی رازی از طریق وزارت بهداشت انجام شده ولی سایر شرایط از جمله خدمات و امكانات رفاهی تابع ضـوابط و قوانین آن موسـسـه بوده و داوطلبان میتوانند جهت اطلاع بیشـتر به آن دانشـگاه یا مركز (و یا سـایت مربوطه) مراجعه نمایند. وزارت بهداشــت، درمان و آموزش پزشــكی هیچگونه مســئولیتی در خصــوص شـرایط خاص این موسسات نخواهد داشت. ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی در ادامه بیان شده است.

✅ دانشـگاه های علوم پزشـكی كشـور تعهدی در قبال اسكان و تامین خوابگاه ندارند و بر اسـاس امكانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار میدهند. لذا داوطلبان جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی دانشگاه یا مركز مورد نظر مراجعه كنند. مركز سنجش آموزش پزشكی در مورد ارائه یا عدم ارائه خوابگاه هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

✅ گرایش های مختلف در هر رشته توسط گروه های آموزشی دانشگاه پذیرنده تعیین میشود.

ظرفيت اوليه رشته های دكتری پژوهشی

برای آگاهی از ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی وزارت بهداشت فایل زیر را دانلود نمایید:

ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی و جزئیات پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشی مقاله زیر را مطالعه نمایید:

پذیرش دانشجوی دکتری پژوهشی در رشته های علوم پزشکی

آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت 1400

ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی در مقاله بالا بیان شد. آزمون کتبی در روزهای سوم، چهارم و پنجم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود و کارت ورود به جلسه آزمون به صورت اینترنتی در روزهای ۲۹ خرداد تا ۲ تیرماه ۱۴۰۰ در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

از مجموع ۶۹ رشته تعداد ۴۴ رشته در گروه علوم پایه پزشکی، از مجموع ۲ رشته گروه دندانپزشکی تعداد ۲ رشته و از مجموع ۱۳ رشته گروه داروسازی تعداد ۱۱ رشته در دکتری تخصصی پژوهشی پذیرش دانشجو دارند.

آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت سوالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می شود. لازم به ذکر است، داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفا مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا دکتری پژوهشی هستند که در فرم ثبت نام باید نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام کنند.

در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره کتبی آزمون الزامی است. همچنین در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره تراز شده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.

**آیین نامه دوره دکتری تخصصی پژوهشی

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی وزارت بهداشت، می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071614 دریافت نمایید…

سوالات متداول داوطلبان دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت چه زمانی برگزار می شود؟

زمان برگزاری آزمون، تیرماه 1400 اعلام شده است.

ظرفیت رشته های دکتری پژوهشی وزارت بهداشت 1400 چه میزان است؟

ظرفیت اولیه پذیرش داوطلبان در این مقاله قرار داده شده است.

آزمون کتبی دکتری پژوهشی وزارت بهداشت چگونه برگزار می شود؟

آزمون کتبی به صورت متمرکز و به صورت سوالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، توسط مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می شود.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ظرفيت اوليه رشته های دكتری پژوهشی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی