طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم

اشتباه در انتخاب رشته در آزمون سراسری

جهت مشاوره در زمینه طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم : آیا کنکور ۱۴۰۰ در نظام قدیم برگزار می شود، احتمال برگزاری نظام قدیم در کنکور ۱۴۰۰، اخرین مهلت ثبت نام کنکور 1400، برگزاری کنکور ۱۴۰۰ در نظام قدیم، برگزاری کنکور نظام قدیم 1400، تمدید کنکور سراسری نظام قدیم 1400، ثبت نام کنکور سراسری 1400، ثبت نام مجدد کنکور 1400، درخواست تمدید کنکور نظام قدیم 1400، دفترچه ثبت نام کنکور 1400، زمان ثبت نام کنکور 1400، زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400، شرایط ثبت نام کنکور 1400، طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400، طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم، قوانین کنکور 1400، کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰، نحوه ارسال درخواست به سازمان سنجش، هزینه ثبت نام کنکور 1400

طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم

 ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم

شورای سنجش با کنکور ۱۴۰۰ بر مبنای نظام قدیم موافقت نکرد

طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم : شورای سنجش و پذیرش دانشجو با کنکور ۱۴۰۰ برای نظام قدیم موافقت نکرد و کماکان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعدازآن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار ‌می‌شود.

به گزارش  مشاورگروپ به نقل از دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ اطلاعیه داد.

بر اساس این اطلاعیه بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس محترم شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال ۱۴۰۰، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه ۲۵) روز ۲۰ آبان ۹۹ مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت.


54545

 دیگر داوطلبان می خوانند …

فیلم آموزش نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400



طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم : در این جلسه مصوبه جلسه ۲۴ شورای مذکور تاریخ ۲۲ مهر ۹۹ مجدداً مورد تائید و مقرر شد «آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار شود.»

پیش از این دکتر ابراهیم خدایی دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو در گفتگو با مهر یادآور شده بود که شورای سنجش دوبار با کنکور بر اساس نظام قدیم موافقت کرده بود و کنکور ۱۳۹۹ آخرین فرصت برای طراحی دو مجموعه سوال برای دروس نظام قدیم و نظام جدید بود.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ و بعد از آن صرفا بر مبنای دروس نظام جدید است

طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم : سازمان سنجش اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار ‌می‌شود.

به گزارش مشاورگروپ و به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ اطلاعیه داد.

در این اطلاعیه آمده است: بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ می‌رساند، بنا به درخواست تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال براساس دروس نظام قدیم و نظام جدید) در سال ۱۴۰۰، موضوع درجلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو (جلسه ۲۵) مورخ ۲۰/‏۰۸/‏۹۹‬ مورد بحث و بررسی کارشناسی دقیق قرار گرفت.

براین اساس مصوبه جلسه ۲۴ شورای مذکور مورخ ۲۲/‏۰۷/‏۹۹‬ مجدداً مورد تائید قرار گرفت. از این رو مقرر شد، آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، صرفاً بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ برگزار شود.

پیش از این ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفتگو با مهر در این باره به مهر خبر داده بود: با توجه به میزان شرکت کنندگان در کنکور و پوشش محتوای دروس نظام جدید متوسطه، کنکور ۱۴۰۰ بر اساس نظام جدید متوسطه برگزار شده و سوالی از نظام قدیم طرح نمی‌شود.

وی درباره تقاضای تمدید نظام قدیم آموزش متوسطه در طرح سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ گفته بود: بررسی ما نشان می‌دهد که افرادی متقاضی تمدید نظام قدیم در کنکور هستند که تاکنون حداقل سه بار در کنکور با سوالات نظام قدیم امتحان داده اند. برخی از این افراد بیش از ۴ یا ۵ بار بیشتر در کنکور شرکت کرده اند.طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم/


 راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400

ثبت نام کنکور سراسری 1400 تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود. :

ثبت نام در کنکور به سه بخش تقسیم می گردد که عبارتند از :

1) دریافت کد سوابق تحصیلی

2) خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400

3) ثبت نام اصلی کنکور سراسری 1400

اکنون هر مورد را به صورت مجزا بررسی می نماییم :

 

کد سوابق تحصیلی یا دیپ کد برای اعمال سوابق تحصیلی داطلبان در کنکور سراسری استفاده می شود . داوطلبان می توانند برای دریافت کد سوابق تحصیلی  با شماره مرکز مشاورگروپ تماس بگیرند و در سریع ترین زمان ممکن کد سوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند .


دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1400

خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400

از دو طریق می توانید کارت اعتباری مورد نیاز خود را تهیه نمایید . راه حل اول این است که پس از ورود به سایت سازمان سنجش بر روی گزینه خرید کارت اعتباری کلیک نمایید.

راه حل دیگر این است که پس از اقدام به ثبت نام اصلی کارت اعتباری خود را تهیه نمایید. به این صورت که با مراجعه به قسمت ثبت نام سایت از شما سریال ثبت نام درخواست می شود و در کنار آن نیز یک لینک برای خرید کارت اعتباری قرار داده شده است که ممکن است در قسمت سمت راست صفحه و یا بالای قسمت ثبت نام باشد.

ثبت نام اصلی کنکور سراسری 1400

پس از ورود به سایت قسمت سراسری را انتخاب کرده وقبل از هرکاری اطلاعیه ی مربوط به نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400 را مطالعه و اطلاعات خود را دراین باره تکمیل نمایید.

ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد تلفیق شده است و به طور همزمان از طریق همین سایت انجام می گیرد و کافی است شما هنگام ثبت نام کارت اعتباری مربوطه را تهیه نمایید . و البته دقت نمایید که برای ثبت نام در هر قسمت باید کارت اعتباری مجزا تهیه نمایید. همچنین اگر می خواهید در دو کنکور مانند ریاضی و هنر شرکت نمایید باید برای هر کدام کارت اعتباری مخصوص خودش را تهیه نمایید.

( برای شرکت در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور نیز کارت جداگانه تهییه کنید)

صفحه ابتدایی ثبت نام مربوط به شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون کنکور می باشد، آن را به دقت مطالعه فرمایید،در صفحه ی دوم باید وضعیت تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص کنید و سپس بند های مربوط به مشخصات فردی محل تولد،سال دریافت دیپلم و کدمنطقه معدل کتبی نهایی دیپلم و … را به دقت پر کنید.

داوطلبان اقلیت های مذهبی دراین قسمت نوع سوالات معارف را مشخص می کنند.
پس از پابان مراحل ثبت نام و تایید نهایی اطلاعات به شما کد رهگیری 16 رقمی داده می شود،این کد رهگیری و شماره ی پرونده ی 7 رقمی و هم چنین شماره ی کارت اعتباری را تا پایان مراحل ثبت نام و مشاهده ی نتایج نزد خود نگه دارید.

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1400

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400 عبارتنداز :

شرایط عمومی کنکور سراسری 1400

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران.
  • تبصره – در صورتی که داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، باید تغییر نظر او احراز شود.
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان های غیرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها.
  • عدم احراز فساد اخلاقی.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر.
  • برخورداری از سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی کنکور سراسری 1400

دارا بودن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی الزامی می باشد.
داوطلب بایستی حداکثر تـا ۳۱ شهریور ۹۹ مدرک خود را دریافت نموده باشد.
داوطلبان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش چنانچه حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ مدرک دیپلم خود را دریافت نکنند ، مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نخواهند بود.
داوطلبانی دانشجوی مقطع کاردانی بوده اند در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که مدرک خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ دریافت کنند.
داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در دوره نظام جدید دریافت نموده اند باید تا تاریخ ۳۱ مرداد ۹۹ مدرک خود را ارائه دهند.
چنانچه داوطلبی که مدرک خود را در رشته های گروه پزشکی مقطع کاردانی دریافت نموده باید بایستی مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را نهایتا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا ۳۱ بهمن ۹۹ ارائه دهد ، همچنین در زمان ثبت نام باید گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود را نیز دریافت نموده باشد.
اگر داوطلبی ، دانشجویان دوره روزانه باشد ، در صورتی که تا تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸ از دانشگاه انصراف دهند ، مجاز به حضور در کنکور سراسری خواهند بود.
متقاضیانی که مدرک دیپلم (۱۲ ساله) فنی حرفه ای و کاردانش خود را دریافت نموده باشند ، چنانچه مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را دریافت نکرده باشند مجاز به شرکت در کنکور سراسری 1400 نخواهند بود.
پذیرفته شدگان دوره های روزانه کنکور سراسری 99 ، مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نخواهد بود.
وضعیت خدمت سربازی آقایان باید مشخص گردد.
پذیرش در برخی از رشته های گروه هنر که در گذشته به صورت نیمه متمرکز انجام می گرفت ، در کنکور سراسری 1400 به صورت متمرکز و با شرایط خاص خواهد بود.
اگر داوطلبی در کنکور سراسری سال گذشته شرکت نموده باشد و در دانشگاه های غیر دولتی پذیرفته شده و در حال تحصیل باشد برای شرکت در ثبت نام کنکور سراسری امسال نیازی به انصراف از دانشگاه خود نمی باشد.



مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1400

  • خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال
  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • گواهی مدرک پیش دانشگاهی
  • یک قطعه عکس پرسنلی (عکس ارسالی بدون حاشیه و در ابعاد ۴×۳ یا ۴×۶ ، در قالب jpg اسکن شده و حجم عکس ارسالی نباید بیشتر از ۷۰ کیلوبایت باشد)
  • کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی
  • کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و کد دانش آموزی
  • کد مربوط به منطقه و کد پستی محل سکونت
  • کد وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد
  • معدل کتبی دیپلم
  • کد ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
  • در صورت استفاده از سهمیه باید کد پیگیری مربوط به آن را دارا باشید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور 1400 :


– راهنمای ثبت نام کنکور سراسری
– زمان برگزاری کنکور سراسری
– نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
– کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400
– باجه های رفع نقص کنکور سراسری
– نتایج اولیه کنکور سراسری
– زمان اعلام نتایج کنکور سراسری
– مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
– زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری
– راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری
– اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری
– زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه طریقه ثبت نام کنکور نظام قدیم 1400 زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 نظام قدیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403