طرح رتبه بندی معلمان 1401

طرح رتبه بندی معلمان

جهت مشاوره در زمینه طرح رتبه بندی معلمان 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در صورتیکه قصد دارید بدانید که طرح رتبه بندی معلمان 1400 ، رتبه‌های پنجگانه طرح رتبه بندی کدام هستند؟ میزان افزایش حقوق در نظام رتبه بندی معلمان چقدر است؟ مشمولان طرح رتبه بندی معلمان چه کسانی هستند و اینکه لایحه تصویب شده طرح رتبه بندی معلمان 1400 چیست؟ لطفاً تا انتهای این مقاله را با ما همراه باشید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از نظرات کارشناسان خبره مجموعه بزرگ مشاور گروپ استفاده کنید.

۱۴۰۱/۰۳/۱۸
سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد آیین نامه اجرایی ناظر به قانون رتبه‌بندی معلمان در نشست هیأت وزیران  در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ مطرح و تصویب شد.

وی افزود: این آیین نامه هفت جلسه در کمیسیون های متعدد دولت مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به جایگاه معلمان گرامی و جامعه فرهنگیان موضوع نیاز به بررسی های کامل داشت تا شأن آنها رعایت شود و با در نظر گرفتن تمام جوانب، کلیات آیین نامه به تصویب دولت رسید.

رتبه بندی معلمان چیست

طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که تدوین آن مدت‌ها زمان برده بود آذر سال ۱۳۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسید و توسط رئیس‌جمهوری وقت ابلاغ شد.

طرح رتبه‌ بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و هم در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان بسیار مهم است.
همچنین، این طرح متضمن بهبود کیفیت آموزشی دانش آموزان نیز می‌باشد.

این طرح معلمان را در پنج دسته رتبه‌ بندی می‌کند.

رتبه‌های پنجگانه طرح رتبه بندی کدام هستند؟

  1. آموزشیار معلم (از بدو ورود به خدمت)
  2. مربی معلم (۷ سال خدمت)
  3. استادیار معلم (۱۲ سال خدمت)
  4. دانشیار معلم (۱۷ سال خدمت)
  5. استاد معلم (۲۲ سال خدمت)

نیروهای اداری آموزش‌و‌پرورش شامل رتبه‌بندی می‌شوند؟

به گفته ی معاون امور مجلس آموزش و پرورش:

طبق قانون، کارکنان اداری مشمول رتبه‌ بندی معلمان نمی‌ شوند البته با هماهنگی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نامه‌ای به دولت ارسال شد تا لایحه‌ ای برای رتبه‌بندی ۴ هزار و ۳۰۰ نیروی اداری تنظیم و به مجلس ارسال شود.

کارکنان اداری آموزش و پرورش بدانند در حال رایزنی هستیم تا ۴ هزار و ۳۰۰ نیروی اداری هم مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان شوند.

میزان افزایش حقوق در نظام رتبه بندی معلمان

نمایندگان مجلس، میزان افزایش حقوق در نظام رتبه بندی معلمان براساس نظام رتبه بندی فرهنگیان را مشخص کردند.

  1. برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد (۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد (۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد (۱۲%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ده درصد (۱۰%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد (۵%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.
  2. پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد درصد (۸۰%) مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.
  • بر اساس تبصره ۱- افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق العاده رتبه بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه می‌شود و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌گردد.
  • طبق تبصره ۲- دولت مکلف است همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت، به مشمولین این قانون اختصاص دهد و فوق العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصدهای مزبور می‌باشد.
  • بر اساس تبصره ۳- افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۳۱/‏۰۶/‏۱۴۰۰‬ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال (۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) پرداخت می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.

طرح رتبه بندی معلمان

بر اساس طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان نباید کمتر از ۸ میلیون تومان باشد.

با تصویب طرح رتبه بندی معلمان، کمترین حقوق دریافتی این گروه به هشت میلیون تومان رسید اما این طرح شامل افرادی که قبل از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشسته شدند، نمی‌شود

طرح رتبه بندی فرهنگیان امروز تصویب شد و علت تاخیر در این امر، کمبود بودجه سال گذشته بود.

کارهای مربوطه در کمیسیون انحام شد و اصلاحات لازم در مجلس، صورت گرفت و با بودجه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان این طرح از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ انجام شد تا افرادی که پس از این تاریخ، بازنشسته شدند را در بر بگیرد.

رتبه‌بندی بر مبنای ارتقا، زمان، مناطق محروم و پایه‌های تحصیلی اعمال‌شده است.

مشمولان طرح رتبه بندی معلمان

مشمولان طرح رتبه بندی معلمان به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در لایحه رتبه‌بندی تعداد ۵۰۳ هزار نفر بود که ما ۷۳۰ هزار نفر را در نظر گرفتیم و معلمانی که کار کارمندی هم انجام می‌دهند را به لایحه اضافه کردیم.

همچنین اشاره شده بود که دو سال پس از استخدام رتبه‌بندی صورت گیرد که با مصوبه امروز قرار شد از ابتدا این محاسبه انجام شود و ۴ سال آموزش در دانشگاه فرهنگیان هم برای رتبه‌بندی در نظر گرفته شود.

ثبت نام رتبه بندی معلمان

ثبت نام رتبه بندی معلمان به گفته معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ویژه همکارانی است که تا پایان شهریور ماه امسال شرایط ارتقاء و کسب رتبه بالاتر را دارند، می توانند با مراجعه به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان (www.ltms.medu.ir) نسبت به ثبت نام جهت آزمون آنلاین اقدام کنند.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام در طرح رتبه بندی معلمان با کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

فرایند اجرایی مرحله به مرحله طرح رتبه بندی معلمان :‌

  1. تصویب رتبه بندی در صحن علنی مجلس
  2. بررسی شورای نگهبان از حیث قانونی بودن و شرعی بودن لایحه تصویب شده
  3. ابلاغ از طرف رئیس مجلس
  4. ابلاغ رئیس جمهور
  5. درج در روزنامه رسمی به عنوان قانون رتبه بندی معلمان
  6. تصویب آیین نامه اجرایی
  7. ارجاع آیین نامه به وزارت
  8. توشیح (پاراف) وزیر به كمیته توسعه مدیریت و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و كمیته مستندسازی
  9. صدور بخشنامه توسط وزارت
  10. تهیه نگارش و اسكریپت توسط شركت پژوهش
  11. ارسال نگارش به امور اداری و تشكیلات استان ها
  12. تدوین فرم های هیات ممیزی و بخشنامه توسط كمیته مستندسازی و كمیته سرمایه انسانی و اعضایی كه معاونت توسعه مدیریت وزارت تعیین نماید، صورت میگیرد.
    (شایسته است در كمیته های آیین نامه اجرایی دو نفر از نمایندگان معلم حق رای مستمر حضور داشته باشند.)
  13. رتبه های فعلی در احكام كارگزینی، رتبه های اداری هستند و در صورتی كه رتبه بندی تصویب شود؛ همكاران با توجه به آیین نامه اجرایی در رتبه های ماده سوم این لایحه قرار می گیرند.
  14. در صورت تصویب رتبه بندی، رتبه های قبلی با رتبه های مصوب در ماده 3، تطبیق نمی یابد و رتبه بندی از نو توسط هیات های ممیزی صورت می گیرد.
  15. مطابق این لایحه، شصت درصد همكاران فارغ از این كه اكنون چه رتبه ای دارند، در رتبه های 1 و 2 قرار می گیرند، یعنی ممكن است فرد رتبه 5 در حكم دارد؛ اكنون در رتبه مربی معلم (رتبه سطح 2) قرار گیرد و 25 درصد حقوق او افزایش یابد.
  16. 60درصد همكاران، افزایشی 10 درصدی و 25 درصدی دارند.
  17. مدرک و سنوات در لایحه ملاک است
  18. برای رتبه بندی، استاد تمام باید دارای مدرک دكتری بوده و دكتری تخصصی در حكم كارگزینی آموزش و پرورش درج شده باشد، وضعیت مدارک كاردانی و كارشناسی و كارشناسی ارشد در لایحه مشخص نیست و در آیین نامه اجرایی مشخص خواهد شد.
  19. در صورت تصویب رتبه بندی، دو ردیف با عنوان”فوق العاده رتبه بندی” و “فوق العاده تفاوت تطبیق رتبه بندی” در احكام كارگزینی درج می گردد.

لایحه تصویب شده طرح رتبه بندی معلمان 1400

♦️شرح مختصر لایحه رتبه بندی معلمان تصویب شده را در ادامه مقاله ملاحظه خواهید فرمود.

  1. بودجه لایحه همان ۱۲ و نیم همت است.
  2. معلمان با ۸۰ درصد حقوق مربی پایه ۱ دانشگاه تهران (۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان) همتراز می شوند.
  3. ماده ۶ هم به همان ترتیب تصویب شد یعنی همترازی با کف حقوق ۸۰ درصد حقوق مربی دانشگاه تهران صورت گرفته و افزایش درصد ها طبق جدول زیر به حقوق خودشان اضافه شده.

جدول همترازی طرح رتبه بندی معلمان
رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد
رتبه مربی معلم ۲۵ درصد
رتبه استادیار معلم ۳۷درصد
رتبه دانشیار معلم ۴۷ درصد
رتبه استاد معلم ۵۲ درصد

در صورت کمتر شدن مجموع حقوق از ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان، همان مبلغ ۸ میلیون و ۸۰ تومان ، حقوق فرد خواهد یود

🔹سهمیه بندی حذف شده و هر کسی شرایط لازم را برای هر رتبه ای که کسب کند، فارغ از سهمیه و سقف تعداد مشمولان، در آن رتبه قرار خواهد گرفت.

دانلود متن کامل طرح رتبه بندی معلمان

به اطلاع کلیه همکارانی که در تاریخ 98/7/1 با در نظر گرفتن دوسال سابقه تجربی حکم ارتقا رتبه یک برای آنها صادر شده و در تاریخ 1400/7/1 رتبه 2 نیز صادر شده بود می رساند با عنایت به اجرای بخشنامه وزارت متبوع و اداره کل محترم که ارتقا رتبه یک به دو را منوط به رعایت توقف چهار سال سابقه تجربی از ارتقا رتبه 1 و داشتن 6 سال سابقه تجربی از تاریخ استخدام نموده است ، لذا احکام صادر شده ارتقا به رتبه دو برای این گروه از همکاران طبق بخشنامه مربوط اصلاح گردیده و درحقوق آذر 1400 نیز اعمال شده است.
لذا این همکاران در تاریخ 1402/07/1 ارتقا به رتبه 2 خواهند یافت.

جدول رتبه بندی معلمان 1400

✔️این جدول افزایش حقوق و مزایا مشمولین رتبه بندی، بر اساس احتمالات است و قرار گرفتن در رتبه ها بر اساس آیین نامه مشخص می شود .
ضمن اینکه احتمال دارد همه بندهای احکام کارگزینی مشمول افزایش نشود.

جدول افزایش حقوق و مزایای مشمولین قانون رتبه بندی معلمان


ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب فقط از طریق تلفن های ثابت

تماس از سراسر کشور 9099071613

مجموعه نکاتی که در این گفتار ارائه شد، میتواند راهنمای خوبی برای علاقمندان به استفاده از طرح رتبه بندی معلمان باشد. مشاوران مجرب و کارشناسان مرتبط در مجموعه بزرگ مشاور گروپ از ساعت 8 صبح تا 12 شب آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

3.2/5 - (12 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه طرح رتبه بندی معلمان 1401

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. mehrzadsameee129@gmail.com

    یکی نیست بگه رتبه یک چرا باید ازمون بده من 5 ماه ب رتبه دو دارم الان یکم بهم نمیدن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی