ثبت نام مدارس اتباع افغانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | برگه مدرسه اتباع

نحوه ثبت نام مدارس اتباع افغانی برگه مدرسه اتباع Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس اتباع افغانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | برگه مدرسه اتباع

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

براساس بخشنامه جدید اتباع ۱۴۰۲ ، ثبت نام مدارس اتباع افغانی ۱۴۰۲ ، تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس دولتی و غیر دولتی، استعداد های درخشان و مدارس استثنایی براساس دستور العمل های ابلاغی همانند دانش آموزان ایرانی می باشد. کلیه دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر اعم از گذرنامه دفترچه اقامت، کارت آمایش، کارت هویت، برگه تردد آموزش و برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می توانند در مدارس ثبت نام نمایند.

اما دانش آموزان اتباع یعنی چه؟ دانش آموزان اتباع خارجی از جمله مهاجرین کشور افغانستان و سایر کشور ها که قصد ثبت نام مدارس را دارند را در شیوه نامه های آموزش و پرورش به این نام یاد می کنند.

راهنمای کامل ثبت نام مدارس اتباع افغانی در سال ۱۴۰۲ در این مقاله ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

 ابلاغ شیوه نامه ثبت‌نام محصلان اتباع خارجی در مدارس ایران

آخرین خبرها از ابلاغ شیوه نامه ثبت‌نام محصلان اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران است. متن و شرایط این ابلاغ در ادامه خواهد آمد. هم زبانهان افغانی عزیز می توانند برای ثبت نام فرزندان خود طبق این ابلاغیه عمل کنند.

متن ابلاغیه:

در راستای اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص جذب و ادامه تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی ( به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی) و همچنین بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ هیات وزیران، شیوه نامه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به استان‌های کشور ابلاغ گردید که در فایل پیوست، متن بخشنامه آمده است.

برای دریافت دستورالعمل ثبت نام اتباع خارجی بر روی لینک زیر کلیک کنید. (دریافت فایل پی دی اف)

ثبت نام مدارس اتباع افغانی

شرایط و مدارک ثبت نام مدارس اتباع افغانی در این مقاله ارائه داده شده است. دانش آموزان اتباع با ارائه مدارک اعتباری معتبر و معرفی نامه برگه حمایت تحصیلی می توانند در مدارس دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی و مدارس استعدادهای درخشان ثبت نام نمایند. دانش آموزان لازم التعلیم اتباع خارجی شامل دانش آموزان بین سنین 6 تا 20 سال تمام پسر و 6 تا 22 سال تمام دختر می باشند. شرایط و مدارک ثبت نام مدارس اتباع افغانی در ادامه ارائه داده شده است.

ثبت نام مدارس اتباع افغانی ثبت نام دانش آموزان اتباع

مدارک ثبت نام مدارس اتباع افغانی

مدارک ثبت نام مدارس اتباع افغانی خارجی به منظور نام نویسی در مدارس در جدول زیر ارائه داده شده است. دانش آموزانی که دارای مدارک اقامتی معتبر زیر می باشند، در صورت دارا بودن سایر شرایط لازم، می توانند ثبت نام مدرسه اتباع را انجام دهند. دانش آموزان اتباع برای ثبت نام باید مستقیما به مدرسه مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس اتباع افغانی خارجی در مدارس
گذرنامه دارای رویداد معتبر
گذرنامه خانواری
دفترچه پناهندگی
دفترچه اقامت
کارت های آمایش 15 یا 16 (کارت آمایش جدید اتباع افغانی)
کارت های هویت 14 یا 15
برگه تردد دارای اعتبار
دفترچه اقامت ویژه
برگه مدرسه اتباع

شرایط ثبت نام مدارس اتباع افغانی

شرایط ثبت نام مدارس اتباع افغانی و سایر اتباع خارجی در مدارس به صورت زیر است:

1588677335 64دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک مجاز گذرنامه و روادید معتبر، جزو دانش آموزان مشمول ثبت نام و تحصیل در مدارس کشور محسوب می شوند.

1588677335 64ثبت نام مدرسه اتباع خارجی در هنرستان های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با رعایت سهمیه پذیرش ۲۰ درصدی از ظرفیت در ناحیه، شهرستان و منطقه در رشته های شاخه فنی و حرفه ای و رشته های بیان شده در ادامه مقاله بلامانع می باشد.

1588677335 64ثبت نام اتباع خارجی در مدارس مناطق ممنوعه تردد و امکان اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست.

1588677335 64ثبت نام دانش آموزانی که والدین آنها در مناطق ممنوعه دارای اقامت قانونی می باشند، بلامانع است.

ثبت نام مدارس اتباع افغانی برگه مدرسه اتباع Moshavergroup.com

برگه مدرسه اتباع

راهنمای دریافت برگه مدرسه اتباع و کارت حمایت تحصیلی اتباع برای ثبت نام مدارس به صورت زیر است. بر اساس شيوه نامه ثبت نام مدارس اتباع افغانی و اتباع خارجی افرادی كه مدارک هويتی ندارند از طريق برگه حمايت تحصيلی كه اداره كل امور اتباع خارجی صادر می كند می توانند در مدارس ثبت نام كنند.

نحوه دریافت برگه مدرسه اتباع و کارت حمایت تحصیلی اتباع خارجی:

  • مراجعه دانش آموز و ولی دانش آموز به دفاتر خدماتی که قبلا در آن سرشماری شده اند.
  • عکس برداری از دانش آموز
  • ثبت تغییرات نشانی ، تلفن ولی یا قیم در سایت ثبت نام مدارس اتباع و به روز رسانی اطلاعات خانوار
  • چاپ معرفی نامه سنجش سلامت و تحویل به تبعه به همراه یک عدد پاکت و دو نسخه فرم مربوط به فرم سنجش سلامت اتباع
  • دلالت متقاضی برای مراجعه به مرکز بهداشت تعیین شده
  • دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی پس از دریافت پاسخ آزمایش ها نسبت به ثبت نتایج در سامانه اقدام خواهد نمود.
  • صدور برگه مدرسه اتباع (برگه حمایت تحصیلی ۱۴۰۲ ) برای ثبت نام مدرسه برای اتباع

irmigrationorg.ir سایت ثبت نام مدارس اتباع

اگر برای دریافت برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خود نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید می توانید از طریق 9099071613 با کارشناسان مشاور گروپ در تماس باشید.

برگه حمایت تحصیلی اتباع برای ثبت نام مدارس اتباع افغانی Moshavergroup.com

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در هنرستان ها

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در هنرستان ها چیست؟ شرایط ثبت نام مدارس اتباع افغانی برای پذیرش در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش به صورت زیر است.

ثبت نام مدارس اتباع افغانی در هنرستان های شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش با رعایت سهمیه در رشته های زیر بلامانع است:

  • پذیرش 20 درصدی از ظرفیت هر ناحیه، شهرستان و منطقه صرفا در شاخه های زیر:

فنی و حرفه ای : رشته های پویانمایی / سینما / نمایش / نقاشی / موسیقی (نوازندگی سازهای ایرانی) / موسیقی (نوازندگی سازهای جهانی)

کار و دانش : هتل داری / نقاشی ایرانی / صحافی و جلد سازی / نوازندگی سازهای ایرانی و خارجی / آواز ایرانی / آواز جهانی

  • پذیرش 10 درصدی از ظرفیت هر ناحیه، شهرستان و منطقه ادارات کل آموزش و پرورش در سایر رشته های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش متناسب با سیاست های توسعه متوازن استان خواهد بود.

ثبت نام اتباع در سیدا چگونه است؟

آیا ثبت نام دانش آموزان اتباع در سامانه پادا انجام می شود؟

سامانه صدور برگه حمایت تحصیلی اتباع خارجی 1402 چیست؟

برگه حمایت تحصیلی اتباع ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ کی شروع میشود؟

دانش آموزان اتباع غیرمجاز امسال ثبت نام می شوند؟

نحوه دریافت کد دانش آموزی اتباع برای ورود به پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my medu.ir چگونه است؟

و …

برای دریافت پاسخ این سوالات می توانید همین حالا تلفن ثابت را برداشته و شماره 9099071613 را شماره گیری نمایید. مشاوران مجرب مجموعه مشاور گروپ پاسخی جامع به تمام سوالات شما خواهند داد.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

راهنمای ثبت نام مدارس اتباع

راهنمای ثبت نام مدارس اتباع افغانی و نکات لازم برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس در ادامه بیان شده است:

1588677335 64جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی از دانش آموزان ایرانی ممنوع می باشد.

1588677335 64دریافت کمک های مردمی از دانش آموزان اتباع، همانند دانش آموزان ایرانی می باشد.

1588677335 64مدارک صادره از مدارس خودگردان معتبر نمی باشد و ثبت نام مدرسه برای اتباع در پایه های بعدی، منوط به تعیین سطح تحصیلی است.

1588677335 64تمامی استعلامات مربوط به ثبت نام مدارس اتباع افغانی از طریق سامانه سیام ( سایت ثبت نام مدارس اتباع ) انجام می پذیرد.

1588677335 64در صورتیکه متقاضی ادامه تحصیل پس از تعیین پایه تحصیلی دارای سن بالا باشد و امکان ادامه تحصیل وی در مدارس رسمی روزانه امکانپذیر نباشد، می توانند به مدارس بزرگسال یا نهضت سوادآموزی مراجعه نماید.

1588677335 64متقاضیان ثبت نام در دوره متوسطه اول و دوم در صورتیکه فاقد مدرک تحصیلی می باشند، لازم است به منظور تعیین سطح تحصیلی و ثبت نام مدرسه اتباع، به اداره آموزش و پرورش منطقه محل سکونت خود مراجعه نمایند.

1588677335 64ثبت نام کلاس اولی های اتباع ۱۴۰۲ و سایر متقاضیان در پایه های دوره ابتدایی، در صورتیکه فاقد مدرک تحصیلی می باشند، برای تعیین سطح تحصیلی لازم است به نزدیک ترین دبستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

دانلود شیوه نامه ثبت نام مدارس اتباع افغانی و سایر اتباع خارجی در مدارس

شیوه نامه ثبت نام مدارس اتباع افغانی

شرایط ثبت نام مدارس اتباع افغانی برگه مدرسه اتباع Moshavergroup.com

نحوه ثبت نام مدارس اتباع غیرمجاز افغانی

بر اساس ابلاغیه اداره کل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی ، نحوه ثبت نام مدارس اتباع غیرمجاز افغانی به ترتیب ذیل تعیین وضعیت شده است. برای دریافت برگه تحصیلی برای اتباع فاقد مدرک در سال جدید این راهنما را مطالعه نمایید.

  1. ثبت نام کلاس اولی های اتباع: دانش آموزان سال اولی شرکت کننده در طرح “بازشماری” (برگه حمایت تحصیلی برای کلاس اول) و دارندگان برگه حمایت تحصیلی سال قبل که مقطع تحصیلی یا واحد آموزشی آنان تغییر یافته است با مراجعه به نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir برای دریافت برگه حمایت تحصیلی سال جدید ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نوبت دریافت نمایند. دارندگان برگه حمایت تحصیلی سال قبل که واحد آموزشی آنان تغییر نیافته است متعاقباً و از اوائل آبان ماه برای دریافت کارت مدرسه اتباع خارجی و برگه حمایت تحصیلی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به نشانی اینترنتی فوق فراخوانده خواهند شد.
  2. دانش آموزان ثبت نام شده در طرح “سرشماری” دارای رسید به اعتبار1402/07/30 صادره توسط دفاتر خدمات:
    1. دانش آموزان(بین 6 تا 18 سال) این گروه که پس از دریافت نمونه فرم سنجش سلامت اتباع از سایت‏های ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و مراجعه به مراکز جامع خدمات بهداشتی محل سکونت، به همراه پاسخ معاینات پزشکی با همان رسید سرشماری (برگه 1402/07/30 ) برای ثبت نام به واحد آموزشی محل سکونت برای ثبت نام موقت مراجعه نماید. این گروه پس از ثبت نام موقت در مدارس، متعاقباً و از اوائل آذر ماه برای دریافت برگه حمایت تحصیلی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به نشانی اینترنتی فوق فراخوانده خواهند شد.

    سامانه نوبت دهی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی ثبت نام مدارس اتباع افغانی Moshavergroup.com

  3. دانش آموزان ثبت نام شده در طرح “سرشماری” دارای رسید به اعتبار1402/07/30 صادره توسط دفاتر پیشخوان:

    دانش آموزان (بین 6 تا 18 سال) این گروه که دارای رسید سفید رنگ می باشند با مراجعه به نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir نوبت مراجعه به دفاتر حدمات دریافت نمایند. ( به ثبت نام شدگان دارای رسید سفید در هر استان صرفاً به دفاتر همان استان نوبت داده خواهد شد. ضمناً نوبت دهی مدارس اتباع در استانهای ممنوعه اجرا نخواهد شد) در روز نویت درمراجعه به دفاتر خدمات پس از انجام فرایند اداری برای سرپرست و دانش آموز برگه 1402/07/30 صادر و به همراه فرم سنجش سلامت اتباع تحویل خواهد شد.

    این گروه با مراجعه به مراکز جامع خدمات بهداشتی محل سکونت، به همراه پاسخ معاینات پزشکی با برگه جدید معتبر تا 1402/07/30 صادره برای ثبت نام به واحد آموزشی محل سکونت برای ثبت نام موقت مراجعه نمایند. این گروه پس از ثبت نام موقت در مدارس، متعاقباً و از اوائل آذر ماه برای دریافت کارت مدرسه اتباع خارجی سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به نشانی اینترنتی فوق فراخوانده خواهند شد.


راهنمای کامل ثبت نام مدارس اتباع افغانی و خارجی در این مقاله ارائه داده شد. در صورت هرگونه ابهام در رابطه با شرایط ثبت نام مدرسه برای اتباع، نحوه دریافت برگه مدرسه اتباع و کارت حمایت تحصیلی، و ثبت نام دانش آموزان اتباع در سامانه پادا ، می توانید با مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

 

✔️مدارک ثبت نام مدارس اتباع چیست؟

✔️کلیه دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر اعم از گذرنامه دفترچه اقامت، کارت آمایش، کارت هویت، برگه تردد آموزش و معرفی نامه حمایت تحصیلی می توانند در مدارس ثبت نام نمایند. 

✔️مراحل ثبت نام اتباع برای مدرسه چگونه است؟

✔️دانش آموزان اتباع برای ثبت نام باید مستقیما به مدرسه مراجعه نمایند. راهنمای کامل ثبت نام دانش آموزان اتباع افغانی در این مقاله مشاور گروپ ارائه شده است.

✔️دانش آموزان اتباع برای ثبت نام مدارس باید دارای چه شرایطی باشند؟

✔️شرایط ثبت نام مدارس اتباع خارجی در این مقاله بیان شده است.


4.3/5 - (37 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس اتباع افغانی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | برگه مدرسه اتباع

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. عوض

    سلام بنده‌ یک سال مشهد بود و چهار ماه است که از مشهد به دلیل بیکاری به تهران آمدیم و برای ثبت نام پسرام رفتم به مدرسه نزدیک خانه مان رفتیم و گقتم ما سر برگه سبز از مشهد داریم و برای ثبت نام آمدیم و گفتن برین کارنامه رو بیارین و مشکل نیست ثبت نام میکنیم ولی وقتی رفتم و کارنامه رو آوردم و کد یکتا رو هم گرفتم باز مدرسه رفتم و که دیگه چه کارهایی را طی مراحل کنم و پرونده رو که دیدن گفتن که ثبت شما نمیشه گفتم چرا گفت شما سر برگه تان از مشهد هست ببینین ما از افغانستان به دلیل خوش گذرانی و… نیامدییم و واقعا هنوز حادثه های دلخراش مکاتب افغانستان جلوی چشممان است و به دلیل نا امنی به ایران آمدیم تا فرزندانمان به درس خود ادامه بدهن من هنوز موفق به ثبت نام پسرم در تهران نشدم و میگن باید به مشهد برین هر کسی رو میپرسم میگن قبلا اینطور نبود ثبت نام میکردن از هر جا که بودی تو رو خدا این بخش نامه جدید و تغییر بدین افغانی ها چه بدی کردن پول ثبت نام رو چهار برابر میدیم و تو اخبار اعلان میکنین هیچ پولی برای ثبت نام اتباع گرفته نمیشه لطفا حداقل یک بار هم که شده راست گفته و آزار را بزارین کنار ما همه چیز را تحمل میکنیم در مدرسه یتان با ما بدرفتاری. میشه و در صف نانوایی ها در کوچه و بازار و خلاصه در ادراه جات ها و همه جا رو بازم میگم تحمل میکنیم ولی ثبت نام نکردن اولاد هایمان بسیار سخت هست و دل‌مان پاره پاره می‌شود تو رو خدا کاری کنین تا فرزندانمان به مدرسه رفته و درس بخوانند.

    پاسخ
  2. ذوالفقار نخعی

    دوست عزیز نویسنده این مطلب، و همچنین دوست گرامی مدیر این سایت
    شماخودتون آزمایشی برید مدارس وبگین ما افغانی هستیم اومدیم برای ثبتنام. اگر خوش شانس باشین و یه نفر باشما صحبت کنه(!) اونوقت میبینین که چقددددر چیزایی که به شما میگه با چیزایی که توسایت تون نوشتین فرق میکنه!!
    من نمیدونم این مطالب رو از روی بخشنامه هایی که دولت داده نوشتین، یا از روی مشاهدات میدانی، ولی میدانم که این خبرا نیست!
    خواهرمن برگه سرشماری وبازشماری داره. میره مدرسه میگه برو اداره اتباع. میرن اتباع میگن برو کفالت. میره کفالت میگه بخشنامه نیومده صبرکن!! از 20مرداد تا 30 شهریور بارها دامادمون رفت وجواب نگرفت. الان هفته اول مدارس هم رد شده و هنوزم هیچ خبری نیست.
    شمانوشتین فاقد مدرک روهم حتی ثبتنام میکنین!!! خنده دار ترین جوک سال

    پاسخ
  3. من

    آموزشو پرورش که به بهانه کمبود امکانات وزیاد نشدن جمعیت کلاسا سالهاست بچه های نیمه دومی مارو به راحتی یکسال از درسو مدرسه عقب میندازه ،چطور اینهمه اتباعو پذیرش میده ؟؟؟؟پس مشخصه همش واسه آزار ملته وگرنه میتونستن واسه نیمه دومیا حداقل اختیاری بزارن نه اجباری

    پاسخ
  4. هانیه

    سلام،واقعا روز ب روز وضعیت مهاجرا بدتر میشود،در اخبار اعلام‌می کنید ک همه ی اتباع رو مدرسه می گیرد ولی در عمل به این شکل نیست و سلیقه ی برخورد می‌شود و هیچ نظارتی نیست،برادر زاده و خواهر زاده های مرا با اینکه پدر و مادرشان متولد اینجاست و کارت آمایش دارند،نه کارت آمایش می دهند وحتی برگه سرشماری،زن داداشم بارها برای طرفداری رفته است ولی هردفعه بهانه آوردند ک چون همسرت کارت دارد،فرزند و خودت طرفداری نمی‌شوید و بخشنامه نیامده و…منجر ب بی مدرک شدن برادر زاده و خواهر زاده من شده است والان مدرسه به علت نداشتن‌،مدرک شناسایی مدرسه ثبت نام نمی کند،و الان میندازه ک چرا طرفداری نگرفته اید در حالیکه خودشان نداده اند،ما متولد ایرانیم و تا حالا افغانستان رو ندیده ایم و این وضعیت زندگی ما در ایران ست،حتی طالبان هم تا کلاس ششم رو برای دخترها مجاز کرده و پسرها که تا خر جا ک بخواهند اجازه تحصیل دارند دولت ایران روی طالبان رو هم سفید کرده با قوانین ضد و نقیض و متناقضی ک در پیش گرفته،این حق ما نیست ک متولد اینجا باشیم و مدارک معتبر داشته باشیم و ب بهانه های بی ربط فرزند ما را مدرک ندهند و ما و فرزندانمان رو لی مدرک کنند و مدرسه ثبت نام نکنند واگذارتون ب خود خدا

    پاسخ
  5. طاهره

    چرادانش آموزان کلاس اولی اتباع روتوهیچ مدرسه ای ثبت نام نمیکنند؟؟این بخشنامه فقط برااینجاست تومدرسه میریم میگن ازاداره بخشنامه نیومده.

    پاسخ
  6. حسینی

    سلام خسته نباشید من وسط سال پیش برای کلاس یازدهم ثبت نام کردم میخواستم بپرسم منم باید به دفتر سرشماری برم یا نیازی نیست

    پاسخ
  7. امام الدین ماجدی

    اگر هدف خدمت است چرا این قدر اذیت صورت میگرد برای اتباع اگر هدف به دست آوردن پول ورنجاندن اتباع است میشه در مسیر های دیگری اذیت نمایند نه در تعلیم وتربیه برای ثبت نام یک طفل شش ساله ده تا کود میخواهد وهزینه گزاف در ثبت نام و….موارد دیگری که در حقیقت جز رنجاندن اتباع کاری دیگری نیست ما زیاد رنج دیده هستیم لطفا بجای مرحم به زخم های ما نما نپاشید. لطفا لطفا

    پاسخ
  8. رضا

    کارت آمایش و همه مدارکمون هست ولی متاسفانه ثبت نام نمی‌کنند یا میگن سایت بستس یا مدارس پر شده بعد میگن بی مدارک ها رو میگیرم ما که با مدرکیمون درست من 37 سالمه و خودم و خانمم هم متولد ایرانیم بهمون جواب سر بالا میدن و میگن ناراحتی برو افغانستان شاید ثبت نام کنه چه برسه به بی مدرکها

    پاسخ
  9. Sahar

    سلام وقتتون بخیر من دو دادش و دو آبجی کوچیک دارم اما کارت دانش آموزی ندارند میشه منو کمک کنید بتونم اونارو تو مدرسه ثبت نام کنم و برگه مدرسه براشون بگیرم خیلی ممنون

    پاسخ
  10. سعید

    سلام من معلم ابتدایی هستم و گاهی کارای اداری مدرسه رو انجام میدم ، باید بگم مدرسه ی ما همچین چیزی نیست و هیچ فرقی هم بین دانش آموزای اتباع و ایرانی وجود نداره

    پاسخ
  11. محمدحسین احمدی

    بنده هم که دو تا بچه مدرسه ای دارم با همین مشکل مواجه هستم که جواب سر بالا میدهند که جا نداریم . کاش این اطفال در افغانستان بدنیا نمی آمدند . ما هر کجا باشیم حق تحصیل نداریم هنوز صحنه بدنها و کتابهای تیکه و پاره شده دانش آموزان مدرسه دخترانه سید الشهدا کابل که در ماه رمضان بر اثر انفجار روی
    آسفالت خیابان افتاده بودند جلوی چشمم است . در افغانستان کجا حق تحصیل داشتیم که در ایران داشته باشیم .

    پاسخ
  12. شفیع احمد ایوبی

    سلام، من و سه فرزندم دارای پاسپورت و اقامت معتبر هستیم و پرونده فرزندانم نیز از آموزش و پرورش (معارف) افغانستان، ریاست ارتباط خارجه در ولایت مربوطه افغانستان، کنسولگری افغانستان و نمایندگی ارتباط خارجه ایران و اموزش و پرورش بخش اتباع کامل گردیده و از دفتر کفالت کد اختصاصی هم گرفتم و برایم گفتند که به مدرسه نزدیک خانه ات برو وقتی به آنجا مراجعه کردیم می گویند که ما برای اتباع ثبت نام نداریم، یا جای خالی نداریم و ظرفیت نیست و شما باید در اطراف شهر و مدارس در سطح پائین شهر ثبت نام کنید وبسیار یک رویه ای بد و با تعصب برخورد کردند، حالا بحث مهم سرنوشت اولادهایم است که ما به خاطر اینها از وطن خود آمدیم که در افعانستان مدارس بسته شده به تمام زندگی خوده بخاطر فرزندان خود پشت پاه زدیم و آمدیم ایران اما حالا فرزندانم نیز از درس محروم شوند بدون کدام عذر موجه و قانونی واقعاً برای ما ضربه ای جبران ناپذیری خواهد بود.

    پاسخ
  13. بکله

    در روستای مورچه خورت اصفهان اتباع ثابت کرده‌اند که از سرمستی و سرخوشی به ایران مهاجرت می‌کنند و ملت ایران با وجود این همه اتباع معظلات بسیاری را تحمل می‌کنند ملت ایران خواستار بازگشت اتباع به کشورشان هستند.

    پاسخ
  14. ناشناس

    سلام وقت شما بخیر باشه خسته نباشید در مورد شرایط ثبت نام تمام شرایط که در مشاور گروپ اظهار شده عالی هست ولی مدارس کرمان چه دولتی وچه غیر دولتی از ثبت نام بچه های اتباع خودداری می‌کنند مدرسه غير انتفاعی برای ثبت نام سال دوم دبستان اول که می‌کن اصلا ثبت نام نمی‌کنیم بعد اگر ثبت نام کنیم باتوجه به شرایط تحصیلی سال قبل فرزندتون که شاگرد خوب ودرس خون بوده از یازده میلیون وپانصد هزار تومان هزینه یک میلیون وپانصد تخفيف ده میلیون رو باید بپردازید دولتی که برای ثبت نام میریم هم اصلا جوابگو نیستن حتی به آموزش وپرورش مراجعه میکنیم نامه ثبت نام رو می‌بریم به بهانه ی اینکه جا نداریم جوابگو نیستن خواستم بدونم این شرایط اسف‌بار برای اتباع فقط توی کرمان هست یا همه ی شهر ها ایران یعنی اینقد که حتی نامه ای که اداره میرسه دستشون به هر بهانه ای شده ثبت نام نمیکنن خونه نزدیک مدرسه هست ولی ثبت نام نمیکنن واقعا خیلی سخته هر جا میریم اول که نمیشناسن میگم برای ثبت نام اومدیم مدارک رو که میبینن با تعجب میگن اتباع هستید میگن متاسفیم نمیشه اینجوری روحیه ی بچه هامون ضعیف میشه سرخورده میشن چرا با این کاراشون جلوی پیشرفت بچه ها مانع گذاری میکنن گناه این بچه ها چیه که اینجوری برخورد بشه
    ما کارت آمایش ۱۷ داریم همه متولد ایران هستیم درس خوندیم ولی شرایط قبلا خیلی بهتر بود اما الان بشدت سخت خواهش میکنیم لطفا رسیدگی کنید لطفا تا زمان شروع سال تحصیلی جدید زمانی باقی نمونده یک سال دهمی داریم که میخواد رشته فنی حرفه اي صنعت مکانیک خودرو درس بخونه اما با شرایطی که بیان کردیم تا امروز تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۶هنوز موفق به ثبت نام نشدیم خواهش میکنیم رسیدگی کنید با تشکر از شما مسؤلان محترم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی