شهریه مدارس تیزهوشان

شهریه مدارس تیزهوشان

جهت مشاوره در زمینه شهریه مدارس تیزهوشان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

  • برای اطلاع از شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲، این مقاله از مشاورگروپ را بخوانید. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) از سال 1355 توسط بهروز برومند، پدر علم نفرولوژی ایران پایه‌گذاری شذ و هر ساله با برگزاری آزمون به گزینش دانشجویان مستعد و پرورش آن‌ها در مدارس تیزهوشان خود می‌پردازد.

بسته به مدرسه‌ تیزهوشانی که در آن تحصیل می‌کنید، مزایای مختلفی چون سایت‌های آموزشی، باشگاه‌های ورزشی، کلاس‌های حرفه‌ای آموزش زبان‌های خارجی، آموزش زبان‌های برنامه‌نویسی و کلاس‌های کامپیوتر، کلاس‌های توانمندسازی و آموزش مهارت و … وجود دارد که با توجه به نوع خدمات مدرسه موردنظر شما، شهریه‌ای که باید بپردازید، متفاوت است.

این موضوع بیانگر این است که شهریه ثابتی در همه مدارس تیزهوشان وجود نداشته و امکانات رفاهی و آموزشی مدرسه، میانگین سطح حقوق در منطقه و شهریه مدارس غیرانتفاعی منطقه فاکتورهایی هستند که شهریه هر یک از مدارس 600 گانه استعداد درخشان را متفاوت از مدارس دیگر این سازمان می‌کند.

شهریه مدارس تیزهوشان

شهریه تیزهوشان

مدارس تیزهوشان که از سال 1355 توسط بهروز برومند (پدر علم نفرولوژی ایران) و با همکاری کارشناسان آمریکایی برگزار شد، هم‌اکنون در دو مقطع متوسطه اول (ششم به هفتم) و متوسطه دوم (نهم به دهم) از طریق آزمون، دانش‌آموز می‌پذیرد.

دانش‌ آموزان متوسطه اول در آزمونی که مطابق معیارهای “هوش”، “استعداد” و “خلاقیت” است سنجیده شده و سنجش علمی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد. پیش از این و تا سال 1396 سنجش این پایه براساس گزینش علمی هم بود ولی با اعلام سید محمد بطحایی، وزیر وقت آموزش و پرورش در سال 1397، بعد از گذشت یک سال از حذف کامل این آزمون در سال 1396، اعلام شد که از این به بعد سنجش علمی از دانش‌آموزان این پایه صورت نگرفته و افرادی که از حد قابل قبولی از استعداد برخوردارند، برای پایه هفتم مدارس سمپاد دعوت می‌شوند.

دفترچه ازمون تیزهوشان

ملاک سنجش دانش‌ آموزان متوسطه دوم دز پازمون تیزهوشان بر اساس دو فاکتور زیر است:

  • سنجش تحصیلی
  • سنجش تحلیلی

شهریه مدارس تیزهوشان

در پاسخ به سوال بسیار متداول والدین عزیز در مورد شهریه مدارس تیزهوشان باید گفت شهریه مدارس تیزهوشان، معمولا 50 درصد مدارس غیردولتی در همان منطقه است. در بعضی مواقع به میزان شهریه مدارس تیزهوشان به دلیل خدمات ویژه و کلاس‌‌های المپیاد افزوده می‌‌شود، البته مدارس تیزهوشان با دانش آموزانی که در مشکلات مالی در پرداخت شهریه دارند همکاری می‌‌کنند. به نقل از مشاوره آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی تیم مشاور گروپ، سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره دریافت شهریه مدارس تیزهوشان از دانش آموزان در سال گذشته گفته بود که حداکثر میزان شهریه که در مدارس تیزهوشان اخذ می شود ۶ میلیون تومان است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می‌شود.

”در سال‌های گذشته شهریه مدارس تیزهوشان معمولا 50 درصد مدارس غیر دولتی در همان منطقه بوده است “

شهریه مدارس سمپاد

افزایش هزینه مدارس تیزهوشان

احمد محمودزاده، رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به تازگی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفته است که شهریه مراکز غیردولتی ابتدای هرسال مشخص می‌شود، بنابراین درحال انجام هماهنگی‌های لازم برای افزایش شهریه سالانه هستیم. بنا به این گفته، حداقل و حداکثر مبلغ شهریه هنوز مشخص نبوده و به محض تصمیم‌گیری درمورد آن، از طریق همین مقاله اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سایت همگام تیزهوشان

صحبت‌های دیگر رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درمورد میزان شهریه به شرح زیر است:

  • بخشنامه این الگوی شهریه به استان‌های کشور ابلاغ شده است، الگوی شهریه برای هر مرکز متناسب با فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، تعداد دانش‌آموزان، امکانات و تجهیزات و فضای حاکم نیروی انسانی شهریه در نظر گرفته می‌شود.
  • براساس شاخص‌های اعلام شده برای آموزشگاه یک نسخه مشخص می‌دهیم و مانند سال‌های گذشته براساس یک درصد مشخص افزایش قیمت وجود ندارد.با افزودن یک درصد شهریه به صورت یکسان برای همه مراکز و موسسات آموزشی کیفیت کار به درستی سنجیده نمی‌شود اما با درنظر گرفتن الگوی شهریه کیفیت بخشی تقویت می شود.
این مقاله به روز رسانی خواهد شد…

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه وقت می باشد؟

16 تا 25 فروردین ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چگونه می‌باشد؟

اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم خرداد ماه سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ جهت ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم

لینک ثبت نام مدارس تیزهوشان + سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

وضعیت شهریه مدارس سمپاد

در رابطه با میزان دقیق شهریه مدارس سمپاد نمی‌توان به مبلغ دقیقی اشاره کرد، چرا که شهریه این مدارس به نسبت استان، شهر، منطقه، مقطع تحصیلی و همچنین امکانات هر مدرسه متفاوت می باشد. ولی در جدول زیر به طور تقریبی و میانگینی از شهریه این مدارس در سال 1400 را تهیه کرده ایم.

شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳
مقطع تحصیلی حداقل شهریه حداکثر شهریه
هفتم، هشتم، نهم 3.200.000 تومان 7.200.000 تومان
دهم، یازدهم، دوازدهم 4.200.000 تومان 10.320.000 تومان

این مقاله به محض اعلام قیمت شهریه مدارس سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به روز رسانی می‌شود

در حالی که خیلی از والدین از پس هزینه فرزندشان در مدارس دولتی عادی برنمی‌آیند، دانش‌آموزانی هستند که چندها میلیون تومان شهریه را تنها برای یک دوره تحصیل می پردازند.

استفاده از دبیران مجرب و باسابقه، شرکت در کلاس‌های فوق‌العاده، شرکت در برنامه‌های پ‍ژوهشی و تحقیقاتی در آزمایشگاه‌ها، آماده‌سازی کودکان برای حضور در دانشگاه و آموزش چند زبان خارجی به صورت همزمان، تنها نمونه ای از خدماتی است که در مدارس غیردولتی ارائه می‌شود. خیلی از والدین دانش آموزان هم با وجود آن که به سختی از پس هزینه‌های فرزندشان در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی برمی‌آیند، اما بار سنگین شهریه را بر گردن خود انداخته و حاضر نیستند فرزندشان در مدارس دولتی عادی تحصیل نماید.

برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درمورد هزینه مدارس تیزهوشان سال گذشته (۱۴۰۱) گفته بود که در متوسطه اول 38 ساعت درسی وجود دارد که 30 ساعت برنامه درسی مصوب و 8 ساعت فوق برنامه است. کمترین میزان شهریه مصوب شهر تهران در این دوره 2 میلیون و 990 هزارتومان و بیشترین میزان آن 6 میلیون 856 هزار تومان است.

او با بیان اینکه در متوسطه دوم نیز 42 ساعت درس ارائه شده که 34 ساعت آن برنامه مصوب درسی و 8 ساعت آن فوق برنامه است و کف شهریه در این دوره 3 میلیون و 780 هزار تومان و سقف آن 8 میلیون و 419 هزار تومان می باشد.

از میان 5 نوع مدرسه دولتی تنها مدارس دولتی عادی هستند که حق دریافت شهریه از خانواده ها ندارند و سایر مدارس دولتی می توانند تا سقف 4 میلیون و 900 هزار تومان شهریه دریافت کنند.

هزینه مدارس تیزهوشان

ثبت نام مدارس تیزهوشان

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان برای داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه شنبه 1403/01/15 آغاز و تا روز جمعه  1403/01/25 ادامه خواهد داشت. مدت زمان ثبت نام 10 روز می باشد و قابل تمدید نخواهد بود. فراموش نکنید که تمامی فرآیند های ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط داوطلبان انجام می شود.

 

بهترین منابع و کتاب های کمک آموزشی

برای هر کدام از عنواین درسی تیزهوشان ده‌ها جلد کتاب منتشر شده است که تعدادی از این کتاب‌ها خیلی بهتر از بقیه هستند و هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. مثلا تعدادی از آن‌ها درسنامه‌های قوی دارند، بعضی‌ پاسخ‌های تشریحی خوبی ارائه کرده‌اند و تعدادی دیگر سوالاتی جامع دارند که به خوبی مباحث را پوشش می‌دهد.

سوالات تیزهوشان ششم به هفتم

انتخاب این کتاب‌ها با توجه به ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت در هر داوطلب می‌تواند متفاوت باشد. مثلا در درس ریاضی کتاب‌های زیادی چاپ شده‌اند بهترین آن‌ها ریاضیات تیزهوشان خیلی سبز – مبتکران – فارابی و اندیشمند هستند که در این بین مثلا کتاب اندیشمند به دلیل پاسخ سوالات تشریحی کامل و متفاوت آن از کیفیت مناسبی برخوردار است.

چه کتاب هایی برای تیزهوشان نهم بخوانیم ؟

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ به دو بخش سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شوند. تعداد سوالات 15 می باشد و 20 درصد نمره آزمون را این سوالات به خود اختصاص می دهند. آزمون شامل 75 سوال دیگر است که به آن سوالات استعداد تحصیلی می گویند و 80 درصد نمره آزمون مربوط به همین قسمت می باشد.

از آن‌ جایی که سوالات سال‌]ای مختلف این آزمون نزدیک به هم است، مطالعه سوال‌های سال‌های قبل این آزمون به شما داوطلب گرامی، توصیه می‌شود.

در این قسمت سوالاتی از درس های قرآن و معارف اسلامی یا آموزش قران و پیام های آسمان ( 8 سوال ) ، زبان و ادبیات فارسی ( 15 سوال ) ، مطالعات اجتماعی که شامل تاریخ ، جغرافی و اجتماعی است ( 15 سوال ) ، علوم تجربی ( 17 سوال ) و ریاضی ( 20 سوال ) مطرح می شود. زمان پاسخگویی به سوالات استعداد تحلیلی 15 دقیقه ( هر دقیقه 1 سوال ) و زمان پاسخگویی به سوالات استعداد تحصیلی 85 دقیقه ( هر دقیقه حدود 68 ثانیه ) است.

برای دریافت برنامه ریزی برای قبولی تیزهوشان نهم موثر در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ می توانید با مشاران مجرب تیم مشاور گروپ در ارتباط باشید.

سامانه مشاوره تحصیلی مشاور گروپ

مشاوره‌ دهنده تخصصی سؤالات شما

برای تماس با مشاوران ما با این شماره ها

9099071613

تنها با یک تماس با مرکز مشاور گروپ

پاسخ سؤالات خود را در کمترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد…

 

در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
 با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

سوالات متداول ثبت نام آزمون تیزهوشان

شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چه میزان است؟

شهریه مدارس تیزهوشان باتوجه به عوامل مختلف، متفاوت است اما در این مقاله به طور تقریبی شهریه مدارس تیزهوشان بیان شده است.

دانش آموزان برای ثبت نام مدارس تیزهوشان به چه سایتی مراجعه نمایند؟

ثبت نام داوطلبان از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

ثبت نام آزمون ورودی تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی آغاز می شود؟

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان برای داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه شنبه 1403/01/15 آغاز و تا روز جمعه  1403/01/25 ادامه خواهد داشت. مدت زمان ثبت نام 10 روز می باشد و قابل تمدید نخواهد بود. فراموش نکنید که تمامی فرآیند های ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط داوطلبان انجام می شود.

3.4/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شهریه مدارس تیزهوشان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی