شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد 1402

شرایط و ضوابط شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد

جهت مشاوره در زمینه شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد 1402 را دارند، باید شرایط و ضوابط خاصی را داشته باشند تا ثبت نام آنها بدون هیچ مشکلی انجام شود. در اینجا تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد 1402 آورده شده است تا با با آگاهی کامل در این راه قدم بگذارید.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 + ارشد پیوسته

شرایط عمومی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402

داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ باید دارای برخی شرایط عمومی باشند تا هیچ گونه ممنوعیتی برای ثبت نام آنها وجود نداشته باشند. متقاضیان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد باید به دین مبین اسلام یا یکی از دین هایی که در قانون اساسی ایران مطرح شده است، اعتقاد داشته باشند. متقاضی باید هیچ گونه دشمنی یا خصومتی با اساس جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد. هر گونه فساد اخلاقی و عضویت در سیستم هایی مانند ساواک مانع ثبت نام داوطلبان به شمار خواهد رفت. این شرایط و برخی شرایط دیگر باعث محدودیت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد شده است.

شرایط و ضوابط شرکت در آزمون سراسری کنکور کارشناسی ارشد

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 – 1402

  • اولین و مهم ترین شرط برای شرکت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد، ارائه مدرک فارغ التحصیلی می باشد. بنابراین متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری بوده یا باید در حال تحصیل در آخرین سال مقطع کارشناسی خود باشند. لذا دانشجویان در حال تحصیل ملزم هستند تا مدرک فارغ التحصیلی خود را در نهایت تا تاریخ تعیین شده از سوی سازمان سنجش دریافت کنند. در صورت عدم ارائه مدرک و یا عدم اتمام تحصیل شما، شما مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 – 1402 نخواهید بود.
  • داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد 1401، در یکی از دوره های روزانه پذیرفته شده اند، اجازه شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 را نخواهند داشت. این داوطلبان در صورت عدم انتخاب رشته و یا حتی انصراف از تحصیل حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از آنها سلب می شود. برای اطلاع بیشتر می توانید با همکاران ما در مشاور گروپ تماس بگیرید یا مقاله «شرایط محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳» را بخوانید.
  • دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی یا دانشجویانی کارشناسی ارشدی که معدل آنها کمتر از 12 می باشند، اجازه شرکت در آزمون را ندارند.
  • داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند.
  • افرادی که در دانشگاه های خارجی تحصیل کرده اند، باید معادل سازی با مدارک تحصیلی دانشگاه های ایران را انجام دهند.

داوطلبان با رعایت کردن این شرایط و برخی شرایط اختصاصی دیگر می توانند به راحتی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت کنند. در صورتی که می خواهید از زمان ثبت نام اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۲ آگاه شوید، همین حالا وارد کانال زیر شوید.

moshavergroup

برخی سوالات متداول درباره شرایط و ضوابط شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 – 1402

  • آیا می دانید شرایط دانشجویان حوزه های علمیه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چیست؟
  • شرایط ثبت نام دانشجویان شاغل در ارگان های دولتی چطور خواهد بود؟
  • آیا امکان دریافت بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟
  • آیا می دانید سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد چند سال است؟
  • آیا می دانید سهیمه شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به چه کسانی تعلق می گیرد؟

پاسخ تمامی سوال های خود را از متخصصان مشاور گروپ بخواهید.

شرایط و ضوابط شرکت در آزمون سراسری کنکور کارشناسی ارشد

برخی شرایط اتباع غیرایرانی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 – 1403

در قدم اول داوطلبان خارجی باید بند مربوط به اتباع غیر ایرانی را در زمان ثبت نام علامت بزنند. داوطلبان غیرایرانی به یاد داشته باشند که تنها در صورت داشتن اقامت ایران می توانند در این آزمون شرکت کنند. حداکثر زمانی که آنها می توانند دوره های تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانند 3 سال بوده؛ در غیر این صورت به آنها مدرک تعلق نخواهد گرفت. این داوطلبان تنها مجاز به انتخاب کدرشته هایی هستند که تردد آنها در آن محل جایز می باشد. این دانشجویان به دلیل داشتن تابعیت غیرایرانی، شامل قانون نظام وظیفه نمی شوند.

قانون شرط معدل برای داوطلبان خارجی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته حذف شده است و آنها در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار اجازه تحصیل دارند. در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان، ثبت نام آنها باطل خواهد شد.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Sona

    سلام و احترام میبخشید یه سوالی دارم در خصوص ثبت نام کنکور ارشد در صورت اخراجی از دانشگاهِ پذیرفته شده در نوبت روزانه در سال 99 باید بند مربوط به 37 ثبت نام رو چی بنویسم؟ بند 37 رو‌پایین براتون نوشتم چه طور تکمیل کنم ؟ کلا خالی بذارم و تکمیل نکنم؟
    بند 37: در قبولی روزانه (اعم از 1400و قبل از آن)، ثبت نام نموده ام ثبت نام ننموده ام ، در صورت ثبت نام ،تاریخ انصراف، شماره نامه انصراف.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403