شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه | شرایط انصراف از تحصیل

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه | شرایط انصراف از تحصیل

جهت مشاوره در زمینه شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه | شرایط انصراف از تحصیل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه در این مقاله ارائه داده شده است. داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باید دارای شرایط و ضوابط خاصی باشند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا امکان شرکت در کنکور مجدد برای پذیرفته شدگان دوره روزانه در سال های گذشته وجود دارد ؟ شرایط انصراف و شرکت مجدد در کنکور سراسری چیست ؟ میزان جریمه انصراف از تحصیل چه میزان است ؟ برای آنکه پاسخ خود را در رابطه با سوالات فوق دریافت نمایید، تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

شرایط کنکور مجدد و انصراف از تحصیل

ثبت نام کنکور سراسری از تاریخ 10 بهمن ماه آغاز می شود و تا تاریخ 17 بهمن ماه 1400ادامه خواهد داشت. داوطلبان تمامی گروه های آزمایشی به منظور آگاهی از شرایط، ضوابط و مدارک ثبت نام کنکور سراسری باید دفترچه راهنمای کنکور سراسری را دانلود و مطالعه نمایند و در صورت دارا بودن شرایط لازم، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند. در ادامه این مقاله شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه بیان شده است.

محرومیت از کنکور سراسری 1401

داوطلبان با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ،باید از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری آگاهی یابند.

کلیه داوطلبانی که از سال 63 به بعد، دو بار در کنکور سراسری شرکت نموده و در یک دانشگاه دوره روزانه پذیرفته شده اند.

***تعداد دفعاتی که داوطلب در کنکور سراسری شرکت کرده است، ملاک نیست. بلکه منظور داوطلبانی است، که دو بار در دوره های روزانه انتخاب رشته کرده اند و در یک رشته محل روزانه، به صورت نهایی پذیرفته شده اند. بدون توجه به آنکه در آن رشته تحصیلی ثبت نام کرده یا نکرده باشند.

لازم به ذکر است، این بند هم اکنون باطل شده است و داوطلبانی که در سال های گذشته دو بار در آزمون سراسری شرکت کرده اند و در دوره روزانه پذیرفته شده اند، مانعی ندارد.

چه افرادی از ثبت نام کنکور سراسری 1401 محروم می باشند ؟

چه افرادی شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1401 را ندارند؟

  • دانشجویان دوره روزانه تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکتری
  • فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی اجباری
  • داوطلبان دارای منع نظام وظیفه و مشمول خدمت (داوطلبان آقا)
  • افراد دارای تعهد خدمت به ارگان ها و دستگاه های اجرایی و دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم.

در ادامه شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه بیان شده است. لازم به ذکر است، دانشجویان برای انصراف از تحصیل باتوجه به نوع دانشگاه باید هزینه را تحت عنوان جریمه پرداخت نمایند.

محرومیت از کنکور سراسری برای پذیرفته شدگان دوره روزانه

دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل بوده و می خواهند در کنکور سراسری ۱۴۰۱ ، ثبت نام و شرکت نمایند، با تا تاریخ 25 اسفند ماه 99 انصراف قطعی خود را از دانشگاه اعلام نمایند. در غیر اینصورت شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 1401 را نخواهند داشت.

دانشجویانی که در کنکور سراسری 99 شرکت کرده و در دوره روزانه مشغول به تحصیل می باشند، در صورتی که متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری 1401، می باشند، با ارسال درخواست خود به سازمان سنجش کشور، می توانند نسبت به رفع محرومیت خود اقدام نمایند.

بنابراین، داوطلبانی که در دوره روانه پذیرفته شده اند، به شرط انصراف از تحصیل می توانند در کنکور سراسری 1401 ثبت نام و شرکت نمایند. داوطلبان پذیرفته شده در دوره روانه توجه داشته باشند، پذیرش این دسته از داوطلبان تنها در دوره های غیر روزانه امکان پذیر می باشد.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری | محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه

با توجه به محرومیتی که برا یشرکت مجدد دانشجویان دوره روزانه در کنکور سراسری وجود دارد، شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه به شرح زیر است:

اگر در دانشگاه روزانه قبول شده اید، چه ثبت نام حضوری را انجام داده باشید یا انجام نداده باشید، از شرکت در کنکور سراسری سال بعد برای برای تحصیل دوره روزانه محروم خواهید بود.

  1. داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری و قبولی، باید حداقل 2 ترم به تحصیل خود ادامه دهند. (در صورتی که دانشجویان در ترم 1 یا 2 از تحصیل انصراف دهند و در کنکور سراسری 1401 شرکت نمایند، شرایط انتخاب کد رشته محل های روزانه را نخواهند داشت.
  2. مشمولان خدمت دوره ضرورت، تنها یک مرتبه می توانند از تحصیل انصراف داده و مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند.
  3. داوطلبان دوره روزانه در صورت شرکت مجدد در کنکور سراسری، پس از ورود به دانشگاه، باید 1 سال کامل را پشت سر گذرانده باشد و نمرات ترم 2 او نیز ثبت شده باشد، سپس با شروع ترم 3، هماهنگی های لازم را برای انصراف از تحصیل انجام دهد.
  4. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که در دوره روزانه پذیرفته شده اند، تا یکسال شرایط شرکت در آزمون سراسری این دو مقطع تحصیلی را ندارند.
  5. دانشجویانی که مشغول به ادامه تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، برای شرکت در هر آزمونی باید نسبت به انصراف قطعی خود اقدام نمایند.
  6. داوطلبانی که در دوره های نوبت دوم (شبانه)، غیر انتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد، مجازی، پردیس خودگردان مورد پذیرش قرار گیرند، شرایط شرکت در کنکور سراسری سال بعد را دارند.

در صورتی که دانشجوی دوره روزانه باشید و بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری شرکت کرده و قبول شوید، قبولی شما باطل خواهد شد.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند در ادامه بیان شده است. دانشجویان دوره روزانه به منظور ثبت نام وشرکت در کنکور سراسری، در ابتدا باید انصراف قطعی خود را از دانشگاه محل تحصیل اعلام نمایند. توجه داشته باشید، اگر در دانشگاه روزانه قبول شده اید، چه ثبت نام حضوری را انجام داده باشید یا انجام نداده باشید، از شرکت در کنکور سراسری سال بعد برای برای تحصیل دوره روزانه محروم خواهید بود.

دانشجویانی که در دوره های غیر روزانه (غیر انتفاعی، آزاد، پیام نور و …) مشغول به تحصیل می باشند در صورتی که متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری می باشند، نیازی به انصراف قطعی ندارند. این دسته از داوطلبان پس از شرکت و قبولی در کنکور سراسری، می توانند از دانشگاه محل تحصیل  انصراف دهند.

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی علوم پزشکی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی و داروسازی در صورتی که طرح نیروی انسانی خود را به پایان رسانده باشند، می توانند در مقطع دکتری رشته های تحصیلی دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که در دوره روزانه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، تا یکسال پس از ورود به دانشگاه، شرایط شرکت در آزمون سراسری سال بعد را نخواهند داشت. این دسته از دانشجویان پس از یکسال، می توانند در آزمون سراسری کارشناسی ارشد ثبت نام و شرکت نمایند.

شرایط شرکت مجدد در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در کنکور سراسری به قصد قبولی در رشته های پیراپزشکی و پزشکی، ادامه تحصیل در دوره های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد می باشد.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه مقطع دکتری

دانشجویان مقطع دکتری برای شرکت مجدد در کنکور، باید حداقل یکسال از تحصیل آنها در دانشگاه گذشته باشد. این دسته از دانشجویان برای شرایط شرکت مجدد در کنکور سراسری به قصد قبولی در رشته های پیراپزشکی و پزشکی، فقط انتخاب رشته  دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد می باشند.

میزان جریمه انصراف از تحصیل دوره روزانه

میزان جریمه انصراف از تحصیل در دوره های روزانه با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تعیین خواهد شد. میزان جریمه انصراف از تحصیل دوره های شبانه (نوبت دوم)، غیر انتفاعی و پیام نور، 1/5 برابر شهریه ثابت می باشد.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه و میزان جریمه انصراف از تحصیل ، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان کنکور سراسری

چه افرادی شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را ندارند؟

داوطلبان دارای منع نظام وظیفه / فارغ التحصیلان مشمول طرح نیروی انسانی اجباری / دانشجویان دوره روزانه تمامی مقاطع / افراد دارای تعهد خدمت به ارگان ها و دستگاه های اجرایی

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه چیست؟

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه تمامی مقاطع در این مقاله بیان شده است.

ثبت نام کنکور سراسری از طریق چه سایتی می باشد؟

داوطلبان برای ثبت نام کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه | شرایط انصراف از تحصیل

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی

    سلام من دانشجوی رشته روزانه هستم و در کنکور سراسری ۹۹ شرکت کردم خواستم بدونم ایا میتونم بدون انصراف از رشته فعلیم صرفا برای محک دوباره به صورت آزمایشی در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم و انتخاب رشته هم نکنم؟ فقط قصدم شرکت تو خود آزمونه نه انتخاب رشته. میترسم با ثبت نام در کنکور ۱۴۰۰ مخروم از تحصیل شم میخوام بدونم مشکلی که پیش نمیاد. ممنون میشم راهنماییم کنید.سوال بنده مثل سوال اقای امیر هستش

    پاسخ
  2. امیر

    سلام من دانشجوی رشته روزانه هسم و در کنکور سراسری ۹۹ شرکت کردم خواستم بدونم ایا میتونم بدون انصراف از رشته فعلیم صرفا برای محک دوباره به صورت آزمایشی در کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم و انتخاب رشته هم نکنم؟ فقط قصدم شرکت تو خود آزمونه نه انتخاب رشته. میترسم با ثبت نام در کنکور ۱۴۰۰ مخروم از تحصیل شم ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403