دانشگاه امام باقر (ع)

پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه امام باقر (ع)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه امام محمد باقر (ع) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد. پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) طبق شرایط خاصی صورت می گیرد که شما می توانید با اطلاع کامل در این باره، قدم در این راه گذارید. برخی از داوطلبان نمی دانند چطور برای شرکت و تحصیل در دانشگاه های خاص اقدام کنند و همیشه برای آنها ابهاماتی در این باره وجود دارد. دیگری نیازی نیست نگران باشید، مشاور گروپ آماده راهنمایی شما درباره تمامی دانشگاه های سطح کشور از جمله راهنمای معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می باشد.

تاریخچه دانشگاه امام محمد باقر (ع)

دانشگاه امام محمد باقر (ع) که بیشتر با نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی شناخته می شود، ابتدا در سال 1363 با اهداف افزایش سطح آگاهی های سیاسی طلاب فعالیت خود را به عنوان یک موسسه آغاز نمود. این مرکز دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی و عمومی خود را با هدف درک تربیت محقق سیاسی آغاز کرد و در سال 1364 اقدامات لازم را برای ثبت موسسه امام محمد باقر (ع) آغاز کرد. سرانجام در سال 1384 این موسسه به دانشگاه تبدیل شد و مرکزی برای پیشبرد اهداف و برنامه های عملیاتی گردید. این دانشگاه در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرد و امکان تحصیل در رشته های مختلف برای متقاضیان وجود دارد. دانشگاه امام محمد باقر (ع) وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران می باشد و هم تراز با دانشگاه های خاص و برجسته کشور قرار دارد.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

تسهیلات دانشگاه امام محمد باقر (ع)

یکی از تسهیلات بسیار خوبی که دانشگاه امام محمد باقر (ع) برای دانشجویان کارشناسی فراهم می کند، یادگیری یکی از زبان های زنده دنیا می باشد. ارائه کمک هزینه تحصیلی و برخی امتیازهای دیگر، از جمله مزیت های تحصیل در دانشگاه امام محمد باقر (ع) به شمار می رود. افرادی که از دانشکده های اطلاعات فارغ التحصیل می شوند، باید تعهد خدمتی خود را به پایان برسانند و کارت معافیت از خدمت سربازی به آنها داده می شود. به دانشجویان مجرد که دارای شرایط باشند، خوابگاه تعلق می گیرد. در صورتی که دانشجو پس از اتمام تحصیل دارای صلاحیت علمی و گزینشی باشد، مورد استخدام وزارت اطلاعات قرار خواهد گرفت.

پس از اینکه گزینه نهایی و پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) انجام شد، در صورتی که بخواهید از تحصیل انصراف بدهید موظف به پرداخت خسارت مالی خواهید بود.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

اگر قصد تحصیل در دانشگاه امام محمد باقر (ع) را دارید، باید در زمان ثبت نام آزمون سراسری، بند مربوط به علاقمندی برای شرکت در دانشکده های وزارت اطلاعات را تکمیل کنید. به طور کلی به منظور پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)، متقاضی باید پس از انجام ثبت نام و انتخاب رشته و قبول شدن در آزمون اختصاصی، برای طی کردن مرحله گزینش اعلام آمادگی کند. در صورتی که پذیرش شما قطعی شود، می توانید از تسهیلات و مزایای دانشجویی دانشگاه امام محمد باقر (ع) استفاده کنید و در نهایت به استخدام وزارت اطلاعات در آیید. شما برای پذیرش در این دانشگاه، نیازمند طی مراحل معاینات بدنی، تست هوش، شخصیت شناسی، مصاحبه و همچنین تحقیقات محلی می باشد. متقاضیان برای پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) نیازمند برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی می باشند.

برای آگاهی از زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه امام محمد باقر (ع) می توانید در کانال تلگرام مشاور گروپ عضو شوید و هر اطلاعاتی که نیاز دارید را کسب کنید.

moshavergroup 1

شرایط عمومی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

برای پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) برخی شرایط عمومی وضع شده اند که داوطلبان حتما باید آنها را داشته باشند. داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه امام محمد باقر (ع) را دارند، باید تنها تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند و اعتقاد راسخ به دین مبین اسلام سرلوحه زندگی آنها باشد. پیشینه این متقاضیان باید عاری از هر گونه سابقه باشد و هیچ گونه ارتباط یا وابستگی با سازمان ها و حزب های مخالف با جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه وابسته به اطلاعات امام محمد باقر را دارند، باید اعتماد و اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی کشور داشته باشند. داشتن سلامت جسمی و روحی متقاضی نیز از ضروریات بود که این گزینه توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیان مرد باید هیچ گونه مانعی از نظر سربازی نداشته باشند.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، باید گواهی دوره پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند. حداکثر محدودیت سنی برای متقاضیان دانشگاه امام محمد باقر (ع)، 23 سال است. شرط معدل نیز یکی دیگر از شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع) می باشد. حداقل معدل دیپلم متقاضیان در رشته های مختلف (تجربی، ریاضی فیزیک و انسانی) 15 اعلام شده است.

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه را دارید، باید حتما مدرک علمی سطح 2 حوزه های علمیه را دارا باشید. داوطلبان مرد باید علاوه بر مدرک کارشناسی مورد تایید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گواهی یا مدرک پایه 7 حوزه های علمیه خود را نیز ارائه دهند. متقاضیان زن نیز باید در کنار مدرک کارشناسی خود، یک گواهی ارائه دهند که نشان دهنده گذراندن 120 واحد درسی حوزه است.

امکان تحصیل رایگان برای طلاب فراهم شده است و از آنها هیچ گونه مبلغی بابت شهریه گرفته نمی شود.

سوالات متداول داوطلبان


دانشگاه امام محمد باقر (ع) در چه مقاطعی دانشجو می پذیرد؟

دانشگاه امام محمد باقر (ع) در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد.

نحوه ثبت نام در دانشگاه امام محمد باقر چیست؟

باید در زمان ثبت نام آزمون سراسری، بند مربوط به علاقمندی برای شرکت در دانشکده های وزارت اطلاعات را تکمیل کنید. به طور کلی به منظور پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)، متقاضی باید پس از انجام ثبت نام و انتخاب رشته و قبول شدن در آزمون اختصاصی، برای طی کردن مرحله گزینش اعلام آمادگی کند. 

شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه امام محمد باقر چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه امام محمد باقر در این مقاله بیان شده است.

4.1/5 - (113 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه امام باقر (ع)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد حسین

    سلام با کنکور رشته کامپیوتر میتوان وارد دانشگاه امام باقر شد یا باید کنکور ریاضی فیزیک باشه؟

    پاسخ
  2. امین

    سلام خسته نباشید
    شرایط انصراف و‌میخ‌استم بدونم برای ترم یک

    پاسخ
  3. محمد

    سلام ببخشید معدل سه سال است یا پایانی؟

    پاسخ
  4. شریف

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت و آرزوی عاقبت بخیری سربازان گمنام ایران،بزرگترین مانعی که برای عده‌ای که می‌توانند به سربازان گمنام بپیوندند و با تجربیات شخصی و ایده پردازی در بسیاری از مسائل و موارد امنیتی،بحران،پدافند غیرعامل و… تاثیر مثبت داشته باشند،شرط سنی برای استخدام و ورود به دانشگاه امام باقر هست،لذا از مسئولین محترم تقاضای رسیدگی به این امر مهم را به جد،خواستارم

    پاسخ
  5. زینب

    سلام ،من خانمی هستم،کارشناسی ارتباط تصویری (گرافیک)دارم ،۲۵سالمه ،میتونم تودانشگاه امام باقر درس بخونم، نه از اول دیپلم بلکه از ادامه مدرک کارشناسی خودم میخواستم بدونم تواین دانشگاه میتونم درس بخونم واینکه برای تحصیل بایدچه مراحلی برای ثبت نام طی کنم

    پاسخ
  6. محمد باقر اسلامی

    سلام
    معافیت پزشکی داشته باشیم، ولی بتوانیم اثبات کنیم که مشکلی نداریم و سال ها گذشته باشد، امکان ورود هست؟
    یا این معافیت به طور کل قبول نیست؟

    تشکر

    پاسخ
  7. شکیبا

    سلام
    بعضی افراد دارای شم اطلاعاتی وهوش بالایی هستند،ولی از نظر سنی با عدد ذکر شده یکی نیس،یعنی بیشتر از۲۳هستند،ایا این افراد می‌تونن وارد دانشگاه بشند یا خیر ؟!

    پاسخ
  8. علی

    سلام سرباز بودن مانعی برای دعوت به مصاحبه و قبولی ایجاد میکنه؟

    پاسخ
  9. محمد

    سلام و خسته نباشید
    من رتبه لازم رو بدست آوردم و با من تماس گرفته شد و دعوت به گزینش کردند و آدرس و مکان و ساعت رو گفتند
    ولی متاسفانه فکر کنم در ساعت دچار اشتباه شده بودم برای همین نتونستم برم..! از اون تماس حدود ده روز میگذره و من هر چی منتظر موندم دیگه تماس گرفته نشد ، میخواستم بدونم باز هم با بنده تماس گرفته میشه یا دیگه برای من تموم شده همه چی!!!

    پاسخ
  10. ح

    سلام
    پذیرش خانم هم داره؟

    پاسخ
  11. سرباز گمنام امام زمان

    سلام خدمت همه دوستان ی سوال داشتم من فامیلامون بعضی ها کشور خارجن هیچ شانسی ندارم انتخاب شم ؟ارزوم بیام اطلاعات و امنیت امسال کنکور دارم

    پاسخ
  12. 🇮🇷سرباز صفر

    ضمن عرض سلام و ادب ؛ بنظر من از ستاد خبری وزارت بپرسید و یا اینکه بصورت حضوری مراجعه کنید. چون امسال رشته های ارشد ویژه برادران بود. ( البته میتونید تا صدور دفترچه کنکور ارشد ۱۴۰۲ هم منتظر باشید شاید قوانینش تغییر کرد)

    پاسخ
  13. یگانه مرادی

    با عرض سلام
    بنده فوق‌لیسانس فیزیک هسته‌ای هستم(خانم)
    امکان ثبت نام در دوره ارشد مجدد در دانشگاه امام باقر بدون کنکور هست؟
    با تشکر

    پاسخ
  14. زینب

    باسلام پسرم دیپلم فنی الکترو تکنیک با معدل کل ۱۷ متولد ۱۰/۱/۸۱ میباشد کارت پایان خدمتش رو هم گرفت و علاقه منده تو رشته معماری دانشگاه محمد باقر ساری ترم بهمن ماه شرکت کنه آیا شرایطش رو داره ؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  15. زینب

    سلام وقت بخیر پسر دیپلم فنی الکترو تکنیک داره با معدل کل ۱۷ تازه خدمت سربازیش تموم شد متولد ۱۰/۱/۸۱ دوست داره رشته معماری بدون کنکور تو دانشگاه محمد باقر ساری تو ترم بهمن شرکت کنه آیا شرایطش رو داره ؟لطفا راهنمایی بفرمایید 🙏

    پاسخ
  16. یا مهدی

    سلام . خداقوت ببخشید در چند جا از صفحات سایت دانشگاه نوشته ، به منظور پذیرش دانشگاه امام محمد باقر (ع)، متقاضی باید پس از انجام ثبت نام و انتخاب رشته و قبول شدن در آزمون اختصاصی، برای طی کردن مرحله گزینش اعلام آمادگی کند ، میشه بفرمایید چطوری، کجا و کی باید برای طی کردن مرحله گزینش اعلام آمادگی کنیم؟؟؟
    متشکرم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403