دانشگاه امام علی

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه امام علی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشگاه افسری امام علی (ع) یکی از دانشگاه های سطح کشور می باشد که می توان از آن به عنوان کانون پرورش افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد کرد. ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) دارای مراحل خاصی می باشد که شما می توانید با طی کردن آنها به استخدام در این مرکز در آیید. هر ساله این دانشگاه برای تکمیل نیروهای خود در زمینه های گوناگون، از میان دانشجویان واجدین شرایط نیرو می پذیرد. اگر علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه امام علی (ع) هستید، با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) می توانید به راحتی برای ثبت نام در آنجا اقدام کنید.

دانشگاه افسری امام علی (ع)

یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش عالی در کشور، دانشگاه افسری امام علی (ع) می باشد که پیش از انقلاب توسط رضا شاه پهلوی تاسیس گردید. با گذر زمان این مرکز به 5 دانشکده و گروه زبان های خارجی تقسیم شد که از سال 1367 با نام دانشگاه افسری به فعالیت ادامه داد. سرانجام در سال 1375 با دریافت مجوز با نام دانشگاه افسری امام علی به تعلیم و تربیت نسل آینده پرداخت. دانشگاه امام علی (ع) توانسته است با ترکیب 1 گردان بورسیه و 7 گردان دانشجویی، انسان های خودساخته و فرهیخته ای را تحویل جامعه دهد که عهده دار اساسی ترین رسالت انسانی می باشند. این دانشگاه توانسته است در کنار دانش تخصصی در هر رشته، نظامی گری را نیز به دانشجویان بیاموزد.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع)

سایت دانشگاه افسری امام علی

دانشگاه افسری امام علی (ع) به منظور رسیدن به اهداف عالی خود شرایط بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم کرده است. این دانشگاه زمینه های مناسبی ایجاد کرده است تا دانشجویان از نظر نظامی و همچنین افزایش روحیه مسئولیت پذیری پرورش پیدا کنند. دانشگاه امام علی در تلاش است تا خصلت هایی همچون صبر و بردباری، ایثار و گذشت، تحمل سختی ها و جوانمردی را در بین دانشجویان ایجاد کند تا با استفاده از آن به هدف انضباط معنوی و ظاهری دانشجویان دانشگاه دست یابد. برخی دیگر از وظایف دانشگاه عبارتند از: ارتقا سطح دانش و علم نظامی، فراهم آوردن آموزش های نظامی، افزایش روحیه کارکنان تحت امر، بررسی و رفع کاستی های شرایط زیستی و تغذیه ای دانشجویان، افزایش سطح ایمان و اعتقاد دانشجویان و غیره. برخی ضروریات در شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) باعث شده است افراد خاصی بتوانند قدم در این عرصه علم و دانش بگذارند.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع)

ثبت نام دانشگاه افسری امام علی (ع)

افرادی که قصد ثبت نام دانشگاه افسری امام علی را دارند، باید آگاه باشند که زمان ثبت نام و همچنین آزمون ورودی این دانشگاه از طریق سایت ارتش جمهوری اسلام ایران به اطلاع می رسد. لذا دانشگاه هیچ نقشی در تعیین زمان ثبت نام و پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) ندارد. سایت های خاصی برای استخدام در ارتش وجود دارند.

در صورت هر گونه سوال می توانید با همکاران ما در مشاور گروپ تماس بگیرید و تمامی پاسخ های خود را دریافت کنید.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع)

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری امام علی 1401

دانشگاه امام علی (ع) برای پذیرش دانشجویان خود شرایط خاصی تعیین کرده است. در صورتی که متقاضیان دارای شرایط عمومی می باشند می توانند سراغ مرحله بعدی یعنی شرایط اختصاصی روند. برخی از شرایط عمومی برای پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) عبارتند از:

  • متقاضیان باید پایبند به دین اسلام باشند.
  • متقاضیان باید فقط یک تابعیت و آن هم تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.
  • سلامت جسمی و روانی متقاضیان باید تایید شده باشد و هیچ گونه فساد اخلاقی نداشته باشد.
  • متقاضی باید اعتقاد راسخ به ولایت فقیه داشته باشد.
  • محدودیت سنی برای متقاضیان حداقل 17 سال و حداکثر 22 سال می باشد (برای خدمت سربازی و فرزندان شهدا استثناهایی وجود دارد).
  • متقاضیان رشته های خلبانی باید حداکثر 20 سال داشته باشند.
  • متقاضی باید به اساس نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین انقلاب اسلامی ایمان داشته باشد و آمادگی هر گونه فداکاری در این راه را داشته باشد.
  • در نهایت عدم وابستگی به هیچ گونه حزب و سازمانی از الزامات می باشد.

راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع)


شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع)

در صورتی که شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) را دارید، باید بررسی کنید که آیا از شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان نیز برخوردار هستید یا خیر. در صورتی که شرایط اختصاصی را نیز داشته باشید، می توانید امید بالایی برای پذیرش در دانشگاه امام علی (ع) را داشته باشید. برخی از شرایط اختصاصی پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) عبارتند از:

  • شرط معدل: در صورتی که قصد پذیرش در رشته خلبانی را دارید، باید حداقل معدل کل شما 16 و حداقل معدل کتبی 12 می باشد. بری ثبت نام در دیگر رشته ها، واجدین شرایط رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی باید مدل کل دیپلم آنها حداقل 14 و رشته های علوم انسانی حداقل 16 باشد. معدل کتبی برای متقاضیان تمامی رشته ها باید حداقل 10 باشد. فراموش نکنید فرزندان شاهد معاف از قوانین شرط معدل می باشند.
  • پیش از ثبت نام از داوطلبان آزمون علمی گرفته می شود و معاینات پزشکی لازم انجام می شود. مقاومت بدنی و جسمانی آنها و همچنین صلاحیت های گزینشی آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
  • در صورتی که در سایر دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستید، با ارائه برگه انصراف از تحصیل در آن مرکز عالی آموزشی، ثبت نام شما انجام خواهد شد.
  • داوطلبان نباید هیچ گونه تعهد خدمتی به بخش های خصوصی و دولتی داشته باشند.

اولویت استخدام با بسیجیان فعال، حافظان قرآن کریم، فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و نظامیان می باشد.


راهنمای ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع)

ثبت نام و پذیرش دانشگاه افسری امام علی تهران در سال ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان باید دارای حداقل قد 165 سانتی متر باشند و از دید چشمی خوبی برخوردار باشند. متقاضیان رشته های خلبانی و ناوبری باید دید چشمی ده دهم داشته باشند. اولویت استخدام با متقاضیانی است که مدارک قهرمانی کشوری و بالاتر دارند. در صورتی که آنها تاییدیه معاینات پزشکی اولیه را دریافت نکنند، به مرکز پزشکی آجا ارجاع داده می شوند تا معاینات بار دیگر بر روی آنها انجام شود. یکی از مزیت های دانشگاه امام علی (ع) دادن کمک هزینه تحصیلی (ماهیانه) به دانشجویان می باشد. افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، فراموش نکنند که تحصیل در این مرکز، تمام وقت می باشد. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در دانشگاه امام علی (ع) اعطای مدرک رسمی و معتبر تایید شده از سوی وزارت علوم می باشد؛ به طوری که با در دست داشتن آن مدرک می توانید در تمامی دانشگاه های کشور ادامه تحصیل دهید.

برای آگاهی از اخبار واطلاعیه های دقیق زمان ثبت نام و پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) می توانید همین حالا در کانال مجموعه مشاور گروپ عضو شوید. مجموعه مشاور گروپ با داشتن متخصصین مجرب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما و برطرف کردن ابهامات می باشد.

moshavergroup

سوالات متداول داوطلبان


ثبت نام داوطلبان در دانشگاه افسری امام علی (ع) چگونه است؟

افرادی که قصد ثبت نام دانشگاه افسری امام علی را دارند، باید آگاه باشند که زمان ثبت نام و همچنین آزمون ورودی این دانشگاه از طریق سایت ارتش جمهوری اسلام ایران به اطلاع می رسد. لذا دانشگاه هیچ نقشی در تعیین زمان ثبت نام و پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) ندارد. 

شرایط اختصاصی برای پذیرش دانشگاه افسری امام علی (ع) چیست؟

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه امام علی به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

شرایط سنی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه افسری امام علی چیست؟

محدودیت سنی برای متقاضیان حداقل 17 سال و حداکثر 22 سال می باشد (برای خدمت سربازی و فرزندان شهدا استثناهایی وجود دارد).

4.1/5 - (63 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه دانشگاه امام علی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. حسن

    سلام خسته نباشید خدمت شما یه سوال داشتم خدمتتون
    من کلیه مراحل برای استخدام رو با موفقیت گذروندم اعم از پزشکی مصاحبه تست ورزش و..
    اما برای دیپلم گرفتن ممکنه که یک درس یا دو تا درس رو بیوفتم و شاید هم نشه تک ماده زد چون زیر ۷ شدم .
    نمیدونم داستان چیه باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بنده رو بدین 🙏🙏

    پاسخ
  2. بهنام

    سلام من دیپلم ریاضی با معدل ۱۹/۷۸ دارم و ۱۹ سالمه میشه ثبت نام کنم؟

    پاسخ
  3. ابوالفضل عباسی

    ابوالفضل عباسی هستم دیپلم ریاضی و فیزیک دارم معدل کل 14/10ومعدل کتبی 7/14دارم با توجه به اینکه در آزمون ورودی قبول شده ام و رزمان مقرر مراجعه کردم گفتند همه شرایط استخدام وگزینش را دارا هستی فقط از معدل کتبی ایراد گرفتند علیرغم علاقه خیلی زیاد به دانشگاه امام علی علیه السلام وخدمت دراجا واینکه تعهد میدهم در خواندن درس تلاش کنم آیا راهی برای استخدام وجود دارد؟ ممنون میشوم اگر راهنمایی فرمایید

    پاسخ
  4. سینا ترابی

    باسلام.من دانشجوی کارشناسی برق دانشگاه دولتی خرم اباد تحصیل میکنم.آیا میتونم بامدرک کارشناسی جذب نیروی ارتش بشوم؟فوق دیپلم چطور؟خواهشا راهنمایی بفرمایید باتشکر فراوان

    پاسخ
  5. سینا

    باسلام .من دانشجوی کارشناسی مهندسی برق در دانشگاه دولتی هستم.آیا میتونم با مدرک کارشناسی وارد این دانشگاه بشوم.؟؟بافوق دیپلم چطور؟خواهشا راهنمایی بفرمایید.باتشکر فراوان

    پاسخ
  6. آرمین

    سلام خسته نباشید!!!
    برای ورود به کماندو ها چه شرایطی لازمه و باید چکار کرد؟
    و هنگام ثبت نام در دانشگاه امام علی(ع)چه آزمونی گرفته می شود؟فقط آزمون عملی؟

    پاسخ
  7. اهورا

    سلام من رشته ریاضی میخونم معدل دیپلمم۱۶/۴۸هست ایا میتونم وارد دانشگاه امام علی بشم

    پاسخ
  8. محمدرضا

    خسته نباشید من رشته کامپیوتر ودیپلم کاردانش هستم میخواستم ببینم استخدام میشم یا خیر

    پاسخ
  9. amir

    سلام من دانشجوی کاردانی هستم
    دیپلمم کاردانشه
    میتونم برم دانشگاه افسری یا خیر

    پاسخ
  10. حدیث

    سلام . ننوشتید که آیا دخترا هم میتونن وارد این دانشگاه بشن یا نه ؟!

    پاسخ
  11. حسین

    با سلام من دیپلم کامپیوتررشته کاردانش دارم آیا میتونم ثبت نام کنم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی