شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری | محرومیت از کنکور سراسری ۱

جهت مشاوره در زمینه شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان پیرامون شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳ پرداخته ایم. با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری می توانید شرایط ثبت نام کنکور سراسری را مشاهده نمایید. در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، قوانین و مقررات و موارد محرومیت شرکت در کنکور سراسری بیان شده است. از جمله مواردی که سبب محرومیت ثبت نام در کنکور می شود، می توان به مشکلات نظام وظیفه برای داوطلبان آقا، دارا بودن طرح نیروی انسانی و … اشاره کرد. در ادامه مقاله موارد محرومیت و شرایط رفع محرومیت آزمون سراسری ارائه داده شده است. با ما همراه باشید.

رفع محرومیت از کنکور سراسری

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند باید از تمامی شرایط و ضوابط ثبت نام آگاهی یابند. یکی از دغدغه های داوطلبانی که قصد دارند، مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند، نگرانی در رابطه با محرومیت در کنکور سراسری می باشد. در ادامه این مقاله شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳ بیان شده است.

محرومیت از کنکور سراسری

داوطلبان با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری  ،باید از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری آگاهی یابند. در ادامه عواملی که باعث محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳ می شود، ارائه داده شده است. در ادامه این مقاله شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری نیز بیان شده است.

کلیه داوطلبانی که از سال 63 به بعد، دو بار در کنکور سراسری شرکت نموده و در یک دانشگاه دوره روزانه پذیرفته شده اند.

***تعداد دفعاتی که داوطلب در کنکور سراسری شرکت کرده است، ملاک نیست. بلکه منظور داوطلبانی است، که دو بار در دوره های روزانه انتخاب رشته کرده اند و در یک رشته محل روزانه، به صورت نهایی پذیرفته شده اند. بدون توجه به آنکه در آن رشته تحصیلی ثبت نام کرده یا نکرده باشند.

لازم به ذکر است، این بند هم اکنون باطل شده است و داوطلبانی که در سال های گذشته دو بار در آزمون سراسری شرکت کرده اند و در دوره روزانه پذیرفته شده اند، مانعی ندارد.

چه افرادی از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ محروم می باشند ؟

  • دانشجویان دوره روزانه تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکتری
  • فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی اجباری
  • داوطلبان دارای منع نظام وظیفه و مشمول خدمت (داوطلبان آقا)
  • افراد دارای تعهد خدمت به ارگان ها و دستگاه های اجرایی و دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری

در ادامه شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری برای دانشجویان دوره روزانه، رفع محرومیت برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی مشمول طرح نیروی انسانی، شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری داوطلبان دارای منع نظام وظیفه ارائه داده شده است.

***فارغ التحصیلان رشته های تحصيلی مورد نياز وزارت بهداشت (مشمولين خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان) در مقطع كارشناسي بايد در تاریخ مقرر، خدمات خود را به پايان رسانده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذيرفته شوند، می توانند خدمات موضوع اين قانون را پس از اتمام تحصيل با مقطع جديد به انجام برسانند.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری دانشجویان دوره روزانه

دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل بوده و می خواهند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، ثبت نام و شرکت نمایند، با تا تاریخ 25 اسفند ماه ۱۴۰۲ انصراف قطعی خود را از دانشگاه اعلام نمایند. در غیر اینصورت شرایط ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

دانشجویانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرکت کرده و در دوره روزانه مشغول به تحصیل می باشند، در صورتی که متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، می باشند، با ارسال درخواست خود به سازمان سنجش کشور، می توانند نسبت به رفع محرومیت خود اقدام نمایند.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری داوطلبان منع نظام وظیفه

این نوع رفع محرومیت از کنکور سراسری فقط برای داوطلبانی قابل رفع است که در سال های گذشته، در هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کاردانی و یا دکتری عمومی تحصیل نکرده باشند ولی قبل از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، مشمول خدمت سربازی می شوند. این دسته از داوطلبان به منظور رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، باید در زمان مقرر، دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل نمایند و در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، ثبت نام خود را انجام دهند.

در صورت قبولی و پذیرش در دانشگاه، با استفاده از قوانین و مقررات نظام وظیفه، از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری فارغ التحصیلان رشته های پزشکی مشمول طرح خدمت

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی علوم پزشکی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته رشته های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، دکتری حرفه ای دامپزشکی و داروسازی در صورتی که طرح نیروی انسانی خود را به پایان رسانده باشند، می توانند در مقطع دکتری رشته های تحصیلی دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند.

در رابطه با افرادی که دوره طرح نیروی انسانی خود را سپری نکرده اند، سال های گذشته این قانون حاکم بود که به داوطلبان اجازه می داد باقی دوران طرح نیروی انسانی خود را پس از فارغ التحصیلی به اتمام برسانند. اما برای سال ۱۴۰۳ این قانون در دفترچه ذکر نشده بود. به محض انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، از طریق همین مقاله در رابطه با شرایط رفع محرومیت فارغ التحصیلان مشمول طرح نیروی انسانی،اطلاع رسانی خواهد شد.

نکات مهم برای محرومیت از کنکور سراسری

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳، در مقاله بالا بیان شد. داوطلبان برای ثبت نام کنکور سراسری لازم است به نکات زیر توجه نمایند:

  1. فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تكنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشكی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان نمی باشند.
  2. دانشجویان دوره های نوبت دوم  (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، مجازی، ظرفيت مازاد و پردیس خودگردان، پيامنور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غيردولتی ـ غيرانتفاعی و …  به شرط نداشتن مشكل نظام وظيفه برای آقایان، می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام و شركت نمايند.
  3. دانش آموختگان مقطع كاردانی رشته “اپتيك” كه قبل از سال 1389 پذيرفته شده باشند، در صورت شركت در کنکور تجربی و احراز نمره علمی و شرايط لازم، می توانند در مقطع كارشناسی پيوسته رشته بينايی سنجی ادامه تحصيل دهند.

شرایط ثبت نام دانش آموختگان مقطع كارشناسی در صورت شركت مجدد در کنکور 

  • فارغ التحصیلان رشته های تحصيلی مورد نياز وزارت بهداشت (مشمولين خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان) در مقطع كارشناسي بايد در تاریخ مقرر، خدمات خود را به پايان رسانده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذيرفته شوند، می توانند خدمات موضوع اين قانون را پس از اتمام تحصيل با مقطع جديد به انجام برسانند.
  • دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان يا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهميه بومی و يا سهمیه مناطق محروم.
  • نداشتن ممنوعيت تحصيل از نظر سازمان نظام وظيفه

کدامیک از داوطلبان شرایط ثبت نام در کنکور سراسری را ندارند ؟

موارد و شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری در این مقاله به صورت کامل بیان شده است. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با داوطلبانی که شرایط ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را ندارند، پرداخته ایم:

  • مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند. اين افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپيوسته (كاردانی به كارشناسی ناپيوسته) تحصيل خود را ادامه دهند.
  • مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون سراسری و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.

سوالات متداول داوطلبان کنکور سراسری

چه کسانی نمی توانند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت نمایند؟

افرادی از ثبت نام کنکور سراسری۱۴۰۳ محروم می باشند به طور کامل در این مقاله آمده است.

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام کنکور سراسری بهمن ۱۴۰۳ آغاز می شود.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳ چیست؟

شرایط رفع محرومیت از آزمون سراسری ۱۴۰۳ در این مقاله ارائه داده شده است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    سلام من ورودی ۱۴۰۱ دانشگاه روزانه هستم . و پارسال برای کنکور ۱۴۰۲ درخواست لغو محرومیت دادم و درخواست هم پذیرفته شد اما بنا به دلایلی در کنکور ثبتنام نکردم ،میخواستم بدونم آیا امکانش هست که امسال برای کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنم ؟؟؟🙏🙏🙏

    پاسخ
  2. فاطمه

    سلام روزتون بخیر ، من امسال دانشگاه روزانه بر اساس سوابق تحصیلی قبول شدم اگه ثبت نام نکنم میتونم ۱۴۰۳ کنکور بدم؟ ایا کار‌خاصی نیازه انجام بدم یا خیر؟

    پاسخ
  3. ممم

    سلام درصورت دوبار قبولی روزانه سهمیه انتخاب روزانه برای بار سوم میسوزه؟

    پاسخ
  4. مهدی

    سلام ببخشید من کنکور98 دانشگاه روزانه قبول شدم ولی اصلا ثبت نام نکردم و از سازمان سنجش مجوز کنکور98-99رو گرفتم
    الان من میتونم برای کنکور99 بدون انصراف از دانشگاه، رشته روزانه انتخاب کنم؟

    پاسخ
  5. پرستو

    میخواستم بدونم کسانی که دوبار روزانه قبول شدند محروم اند یا کسانی که یکبار روزانه قبول شدند؟

    پاسخ
    1. user3

      داوطلبانی که از سال‌ تحصیلی‌ ۶۴ به‌ بعد، دو نوبت‌ در آزمون‌های‌ ورودی‌ (دوره‌های‌ روزانه‌) رشته‌های تحصیلی متمرکز یا نیمه‌متمرکز پذیرفته‌ شده‌ باشند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 99 را ندارند.براساس ضوابط، دانشجویان ورودی قبل از سال 96 دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در صورتی می‌توانند در آزمون سراسری سال 99 ثبت‌نام کنند که واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور باشند و همچنین حداکثر تا تاریخ اول اسفندماه 96 نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام کنند.

      پاسخ
  6. رها

    سلام من کنکور۹۸روزانه قبول شدم ورفتم ثبت نام کردم ولی چون دوست نداشتم به سازمان سنجش درخواست رفع محرومیت دادم ولی الان که۷آذره هنوزجوابی نیومده من چی کارکنم؟خیلی دیرشد

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403