شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 99

شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 99

جهت مشاوره در زمینه شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 99 : دانشگاه اراک از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 99 – 1400 دانشجو می پذیرد .


شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 99


دانشگاه اراک از میان داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 99 – 1400 دانشجو می پذیرد .

دانشگاه اراک مطابق با ” آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد ” وزارت علوم ، در تمامی رشته – گرایش های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اراک که در سال تحصیلی 1400-1399 دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری هستند ، از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته ، با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش ، دانشجو می پذیرد .

با توجه به تعطیلی دانشگاه در هفته جاری و احتمال تعطیلی آن در روزهای آتی ، متقاضیان پذیرش بدون آزمون میتوانند مدارک خود را به دفتر استعداد درخشان دانشگاه پست کنند یا ارسال مدارک خود را به زمان بازگشایی دانشگاه موکول کنند . ضمنا دفتر استعداد درخشان در اکثر روزها ساعات 10-12 باز بوده و آماده پاسخگویی تلفنی متقاضیان می باشد .

شرایط متقاضیان پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد 99

گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای دوره کارشناسی تا پایان ترم 6 ( شامل دانشجویان ورودی بهمن 94 ، مهر 95 و بهمن 95 که حداکثر تا پایان شهریور 1399 فارغ التحصیل شوند )
به لحاظ معدل کل ، قرار داشتن در بین 25 درصد دانشجویان برتر رشته – ورودی خود مختص دانشجویان دانشگاه اراک و 15 درصد برتر برای سایر دانشگاه های دولتی غیر از دانشگاه اراک
دانشگاه مدارک آن دسته از متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند ، جهت پذیرش بدون آزمون مازاد بر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد بررسی می کند .
متقاضی باید حداکثر تا هشت نیمسال دانش آموخته شود .
دوره کارشناسی پیوسته باشد و دانش آموختگان کارشناسی ناپیوسته ( کاردانی به کارشناسی ) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند .
پذیرش در اولین سال تحصیلی پس از فارغ التحصیلی و تنها برای یک بار امکان پذیر است .
دانش آموختگانی که از زمان فارغ التحصیلی آن ها بیش از یک نیمسال تحصیلی گذشته است مجاز به استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون نیستند .
تنها فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه های سراسری دولتی می توانند در این فراخوان شرکت نمایند و دانشگاه از پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ، پیام نور ، علمی – کاربردی ، و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی معذور است .
دانشجویان حائز رتبه های یک تا پانزده در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک اقدام نمایند .

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارشناسی ارشد 99

تکمیل شده فرم 1 به صورت تایپ شده و امضا شده
تکمیل شده فرم شماره 2 به صورت تایپ شده ( مختص متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری غیر از دانشگاه اراک )
ریز نمرات تحصیلی مقطع کارشناسی
کپی گواهینامه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی (مختص متقاضیان دانش آموخته)
یک قطعه عکس
کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه
پرداخت هزینه ثبت نام در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه واقع در سایت اینترنتی دانشگاه اراک و در دسته بندی دفتر استعدادهای درخشان زیر شاخه پذیرش بدون آزمون: مبلغ 64 هزار تومان برای متقاضیان کارشناسی ارشد . کد رهگیری در فرم شماره ۱ ثبت نام قید گردد .
متقاضیان می توانند در صورت بروز مشکل در درگاه پرداخت آنلاین دانشگاه ، مبلغ ثبت نام را به شماره حساب درآمد دانشگاه اراک واریز نموده و تصویر فیش پرداختی را ضمیمه مدارک ارسالی کنند و کد رهگیری را در فرم شماره 1 درج نمایند .
مستندات مربوط به فعالیتهای شاخص آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی
مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به صورت حضوری و یا پستی تحویل دفتر دانشجویان استعداد درخشان واقع در میدان بسیج (سردشت)، پردیس دانشگاه اراک، ساختمان دکتر قریب، طبقه اول، دفتر جذب و هدایت استعدادهای درخشان شود .

داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی متن کامل فراخوان را مطالعه نمایند .


برای مطالعه متن کامل فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشگاه اراک سال تحصیلی 99 – 1400 کلیک کنید

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه اراک 99

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403