سنوات مجاز کارشناسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | قانون جدید سنوات تحصیلی

سنوات مجاز کارشناسی شرایط و سقف سنوات دانشجویی

جهت مشاوره در زمینه سنوات مجاز کارشناسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | قانون جدید سنوات تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله مشاور گروپ به بررسی سنوات مجاز کارشناسی، سنوات مجاز کارشناسی ارشد، و سنوات دکتری می پردازیم. شرایط و سقف سنوات دانشجویی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را در این مقاله بخوانید زیرا طبق قانون جدید سنوات تحصیلی هر دانشجو مجاز است تا تعداد مشخصی ترم و سال درس بخواند و پس از آن یک سری از امکانات دانشگاه روزانه از او گرفته می‌شود .


شرایط و سقف سنوات دانشجویی سنوات مجاز کارشناسی

سنوات مجاز کارشناسی

برای اطلاع از سنوات مجاز کارشناسی بهتر است ابتدا پاسخی مناسب برای سوال سنوات تحصیلی چیست پیدا کنیم. بر اساس قانون سنوات تحصیلی یا سنوات دانشجویی هر دانشجو مجاز است تا تعداد مشخصی ترم و سال درس بخواند و پس از آن یک سری از امکانات دانشگاه روزانه از او گرفته می‌شود. مثل افزایش هزینه خوابگاه، غذا و حتی امکان دارد فرد به طور کامل از تحصیل محروم و از دانشگاه اخراج شود!

بزرگترین مشکل اتمام سنوات تحصیلی چیست؟ نکته اینجاست هر چند سال یک بار سقف مجاز تحصیل کوچک و کوچک‌تر می‌شود و دانشجویان هم به تبع آن، معترض تر. تا چندین سال قبل که دانشجویان سراسری میتوانستند تا ۱۲ ترم درس بخوانند. بعدا این قانون به ۱۰ ترم کاهش پیدا کرد و از سال ۹۵ نیز به ۸ ترم، یعنی اگر دانشجویان فقط چند واحد افتاده یا حذف شده داشته باشند قاعدتا به ترم ۹ می‌ رسند و برای پرداخت هزینه سنوات دانشگاه دولتی باید شهریه‌ ای معادل شهریه شبانه دانشگاه‌ ها پرداخت کنند. به این ترتیب دانشجویان چند دانشگاه دست به اعتراض زدند و این قوانین را منصفانه نمی‌ خوانند.

تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برخی دانشگاه‌ها نسبت به اجرایی شدن قانون سنوات معترض شده‌اند. قانون سنوات دانشجویی به زبان ساده یعنی، دانشجویان کارشناسی ارشد از ترم پنج و دانشجویان دکترا از ترم 9 باید هزینه‌ای اضافه بر هزینه‌ای که در طول ترم پرداخت می‌کنند به دانشگاه بپردازند و این روزها یکی‌یکی بر لیست دانشگاه‌هایی که این قانون را اجرایی می‌کنند اضافه می‌شود.

تا چند ترم می توان لیسانس گرفت؟ تعداد سنوات مجاز کارشناسی حداکثر 9 ترم می باشد اما برای حل مشکل اتمام سنوات تحصیلی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

⚠️ فراموش نکنید که حداکثر سنوات کارشناسی 9 ترم یعنی 5 سال است! ⚠️

قانون جدید سنوات تحصیلی

در این بخش قانون جدید سنوات تحصیلی را با هم بررسی می کنیم. مطابق با این قانون:

مقطع سال ورود به دانشگاه سقف سنوات تحصیلی مجاز
کارشناسی ورودی های سال 1389 و قبل از آن 12 نیمسال
ورودی های سال 1390 دانشجویان پسر مشمول خدمت سربازی
10 نیمسال
سنوات تحصیلی برای خانم ها ورودی های سال 1390 دانشجویان پسر غیر مشمول سربازی

12 نیمسال
ورودی های سال 1391 و 1392 10 نیمسال
ورودی های سال 1393 و پس از آن 8 نیمسال
کارشناسی ارشد ورودی های سال 1395 و قبل از آن 14 نیمسال
ورودی های سال 1396 و بعد از آن 20 نیمسال

حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی دانشگاه دولتی

1- حداکثر مدت مجاز تحصیل برای دوره کاردانی و کارشناسی 5 سال (10 نیمسال) و برای کارشناسی ارشد 10 سال (20 نیمسال) تعیین شده است بنابراین در صورتی که اگر سنوات دانشگاه تمام شود و دانشجو نتواند در مدت فوق واحدهای دوره را تکمیل نماید، با پدیده اخراج به دلیل اتمام سنوات روبرو خواهد شد!

2- برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی یا کارشناسی ناپیوسته 3 سال و برای دوره کارشناسی 6 سال می باشد، در صورت عدم تکمیل سقف دوره در مدت فوق، جزئیات سقف سنوات دانشجویان دانشجو بعنوان اخراجی به حوزه نظام وظیفه معرفی می شود. ادامه تحصیل پس از ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در حین خدمت سربازی و یا پس از آن با رعایت سایر مقررات تا 10 سال بلامانع است، چنانچه در مدت سربازی ثبت نام نکند مدت خدمت جزو حداکثر سنوات محسوب نخواهد شد.

اگر در محاسبه سنوات تحصیلی دچار مشکل شدید می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

مشاوره تلفنی مشاور گروپ Moshavergroup.com


حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی دانشگاه آزاد

حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی دانشگاه آزاد چیست؟ سقف سنوات مجاز کارشناسی دانشجو ی تمام وقت در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته  3 سال،کارشناسی پیوسته 6 سال و کارشناسی ارشد پیوسته 8/5 سال است.

تبصره 1- دانشجویانی که علاوه بر دروس برنامه آموزشی مصوب ملزم به گذراندن تعدادی دروس جبرانی و یا پیش دانشگاهی باشند،به ازای هر 8 واحد درسی اضافی یک نیمسال به سقف سنوات مجاز تحصیل آنان اضافه می گردد.

تبصره 2-در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل نیاز به افزایش سقف سنوات داشته باشد، واحد دانشگاهی می تواند با تصویب گروه مربوطه(در واحد های کوچک و مراکز دانشگاهی با تصویب شورای آموزشی) حداکثر  مدت مجاز تحصیل دوره های کاردانی . کارشناسی ناپیوسته  را یک نیمسال و دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته را در دو نیمسال افزایش دهد.(دوره تابستان به طول مدت نیمسال دوم افزوده می گردد).

ماده 29:   دروس پیش دانشگاهی: آن دسته از پذیرفته شدگان آزمون ورودی سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در دوره های کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در همه رسته های تحصیلی که نمره خام آنها در آزمون ورودی کمتر از 33/3 درصد باشد موظف اند حسب نیاز رشته حداکثر 2 درس عمومی و 2درس دیگر(که از حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تعیین و ابلاغ گردیده) به عنوان درس “پیشنیاز دانشگاهی” علاوه  بر دروس مندرج در برنامه مصوب بگذرانند.

تبصره 1- تعیین ریز مواد درسی دروس پیشنیاز دانشگاهی(که منابع آنها کتاب های دبیرستانی است) به عهده واحد دانشگاهی است و زمان ارائه آن در نیمسال های اول و دوم سال شروع به تحصیل دانشجو می باشد.

تبصره 2- تعداد واحد های درسی هر یک از دروس پیشنیاز دانشگاهی در کلیه مقاطع تحصیلی 2 واحد تعیین می گردد.

تبصره3- مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی موظف است پس از اعلام نتایج آزمون ورودی، کارنامه پذیرفته شدگان مشتمل بر نوع درس و درصد نمره خام آن دروس را در اختیار واحد های دانشگاهی ذی ربط قرار دهد.

تبصره4- دروس پیشنیاز دانشگاهی،دروس دبیرستانی است و ارائه آنها همراه با دروس همنام دانشگاهی بلامانع می باشد.

تبصره 5- نمرات این دروس در کارنامه دانشجو ثبت و در میانگین نمرات پایان نیمسال و همچنین در میانگین کل نمرات دانشجو،محاسبه می شود.

تعداد سنوات مجاز کارشناسی Moshavergroup.com

سنوات تحصیلی برای خانم ها

سنوات تحصیلی برای خانم ها معنا ندارد و سقف سال مجاز برای تحصیل خانم ها هم مانند دانشجویان پسر غیر مشمول خدمت سربازی محاسبه می گردد. اگر در دوره کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنید سنوات مجاز شما ۳ سال است و می توانید این سنوات را به عنوان سنوات ارفاقی تا ۱.۵ سال دیگر تمدید کنید یعنی تا سه ترم دیگر. اگر در کارشناسی پیوسته تحصیل کنید سنوات مجاز تحصیلی شما ۶ سال است که به مدت ۲.۵ سال قابل تمدید است.

سنوات مجاز کارشناسی ارشد

سقف سنوات مجاز کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 8/5 سال است و تعداد سنوات مجاز کارشناسی ارشد برای دانشجویان دانشگاه دولتی هم تقریبا همین حدود است. یعنی حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی 9 سال الی 10 سال تعیین گردیده است که بسته به شرایط دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید متفاوت خواهد بود.

افزایش سنوات تحصیلی

1-مطابق ماده 14 از بخش دوم آیین نامه آموزشی سنوات مجاز کارشناسی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند 20 نیمسال است و برابر تبصره یک ازماده فوق دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند حداکثرسنوات مجاز آنها در دوره کارشناسی 12 نیمسال می باشد.

2-در مواردی که دانشجو در مهلت مقرر تعیین شده در آیین‌نامه آموزشی نتواند واحدهای خود را به اتمام برساند و یا نتواند میانگین کل خود را جبران نماید در صورت داشتن وضعیت تحصیلی مناسب امکان افزایش سنوات تحصیلی میسر است.

3-در مقطع کارشناسی افزایش دو نیمسال سنوات تحصیلی بعد از 20 نیمسال، برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند و دو نیمسال سنوات تحصیلی بعد از 12 نمیسال، برای استفاده کنندگان از معافیت تحصیلی بعهده شورای آموزشی مرکز استان است.

4-در مقطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته حداکثر یک نیمسال در صورت فارغ التحصیلی با نظر شورای آموزشی استان به سنوات تحصیلی دانشجو اضافه می شود.

5-شماره دانشجوئی دانشجویانی که به این دانشگاه منتقل می شوند از سال انتقال به آنها اختصاص داده می شود اما سنوات مجاز اینگونه دانشجویان از سال ورود دردانشگاه مبدا محاسبه می گردد.

6-افزایش سنوات تحصیلی صرفاً با درنظر گرفتن مقطع تحصیلی دانشجو یعنی کارشناسی مقدور است وتحت هیج عنوانی افزایش سنوات مازاد برای اخذ مدرک کاردانی میسر نیست.

آن دسته از دانشجویانی که سنوات قانونی آنها به اتمام رسیده باشد وتعداد واحدهای آنها درحدی است که امکان اخذ مدرک کارشناسی مقدور نباشد وکمتراز5 واحد درسی تا سقف 70 واحد مصوب را لازم دارند می توانند با درخواست کتبی از طریق اداره کل خدمات آموزشی نسبت به اخذ واحدهای باقی مانده اقدام نمایند.
تشکیل جلسه کمیسیون بررسی سنوات ارفاقی باید در کدام مرحله تحصیلی باشد؟

پاسخ: از طریق وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد طوری باید برنامه ریزی شود که دانشگاه ها در در موعد مقرر نسبت به تشکیل کمیسیون موارد خاص اقدام نموده تا برای مشمول خلاء ایجاد نشود. طبق بخشنامه جدید سازمان وظیفه؛ در گذشته به این صورت بوده است که در صورت وجود شرایط تحصیل، دانشگاه ها موظفند حداکثر ظرف مدت 3 ماه از پایان سنوات اولیه تحصیلی نسبت به درخواست سنوات ارفاقی مشمول، مراتب را به دفتر پلیس +10 اعلام نمایند، اما در بخشنامه جدید، این مدت به حداکثر شش ماه افزایش یافته است.

سنوات ارفاقی سنوات مجاز کارشناسی حداکثر مدت مجاز تحصیل کارشناسی دانشگاه دولتی Moshavergroup.com

سنوات ارفاقی

سنوات ارفاقی چیست؟ دانشجویان مشمول در مقاطع مختلف، به شرطی می توانند از سنوات ارفاقی بهره مند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند. لذا در طورت دارا بودن شرایط زیر به صورت مرحله ای می توانند از ترم اول سنوات ارفاقی بهرمند شوند:

-سنوات ارفاقی کاردانی و سنوات ارفاقی کارشناسی ناپیوسته: به شرط آنکه واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 50 واحد بودئه و معدل کل نیز حداقل 12 باشد.

سنوات ارفاقی کارشناسی: به شرط آنکه تعداد واحهای درسی گذرانده شده حداقل 100 واحد بوده و معدل کل نیز حداقل 12 باشد.

سنوات ارفاقی کارشناسی ارشد ناپیوسته: به شرط آنکه تعداد واححدهای درسی گذرانده شده حداقل 18 واحد بوده و معدل کل حداقل 14 باشد.

-دکتری پیوسته(حرفه ای): به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 18 واحد بوده و معدل کل 14 باشد.

-دکتری تخصصی ناپیوسته: به شرط آنکه تعداد واحدهای درسی گذرانده شده حداقل 18 واحد بوده و معدل کل 14 باشد.

اگر دانشجویی در ترم اول سنوات نتواند فارغ التحصیل شود چه می شود؟

پاسخ: چنانچه مشمول تا پایان ترم اول سنوات ارفاقی نتواند موفق به فراغت از تحصیل شود، با ادامه تحصیل وی به شرطی در ترم دوم موافقت می شود که حداقل واحدهای درسی معینی را در ترم اول با شرط معدل کل فوق گذرانده باشد.

آیا به مشمولانی که به صورت داوطلب آزاد تحصیل می کنند معافیت تحصیلی تعلق می گیرد؟

پاسخ: خیر اینگونه مشمولان حق استفاده از معافیت تحصیلی را نخواهند داشت وشروع به تحصیل داوطلب آزاد به عنوان انصراف از تحصیل تلقی می گردد.

سنوات نظام وظیفه

سنوات نظام وظیفه (برای آقایان): تعداد نیمسال‌هایی است که دانشجو بر اساس آیین نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا مجاز به تحصیل در دانشگاه می‌باشند.

– سنوات نظام وظیفه برای مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ۶ نیمسال، برای مقطع دکتری ۱۲ نیمسال، برای مقطع کارشناسی ۱۰ نیمسال و برای مقطع کاردانی ۵ نیمسال می‌باشد.

– در صورتی که دانشجویان در سنوات مجاز نظام وظیفه موفق به اتمام تحصیل نگردند لازم است جهت تمدید معافیت تحصیلی از طریق کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه اقدام نمایند تا در صورت داشتن شرایط، نامه درخواست معافیت تحصیلی برای ایشان صادر شود.

– تمدید سنوات نظام وظیفه (معافیت تحصیلی) در صورت پیشرفت تحصیلی و در صورت موافقت سازمان وظیفه عمومی تا دو نیمسال مقدور می‌باشد.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات سقف سنوات تحصیلی دانشجویان مشمول تشریح کرد.به گزارش ایسنا، سرهنگ حجت‌الله واعظی‌نژاد، در این باره گفت: با اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در22 آبان ماه سال90، سقف سنوات تحصیلی دانشجویان تغییر کرد، از این رو دانشجویان ورودی مهرماه 90 و به بعد باید مطابق سقف سنوات تحصیلی جدید تحصیلات خود را به اتمام رسانند.

سنوات تحصیلی دانشجویانی که قبل از مهرماه 90 شروع به تحصیل کرده‌اند، مطابق مقررات سابق وظیفه‌عمومی محاسبه خواهد شد.

واعظی‌نژاد گفت: در قانون وظیفه‌عمومی مصوب22 آبان ماه سال90 سنوات تحصیلی برای دانشجویان مقطع کاردانی 5/2 سال، مقطع کارشناسی ناپیوسته3 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال، کارشناسی‌ارشد پیوسته 6 سال، دکتری پزشکی پیوسته 8 سال و دکتری تخصصی 6 سال تعیین شده است.
مشمولان برای برخورداری از سنوات ارفاقی می بایست با توجه به مقطع تحصیلی خود،حداقل تعداد واحد درسی مشخصی را گذرانده باشند که در این صورت با موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه ، دانشجویان می بایست سه ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی، درخواست خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل پیگیری کنند.دانشجویانی که موفق به بهره مندی از سنوات ارفاقی نشده و در مهلت یک ساله تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، فارغ التحصیل شوند،طبق ماده 13 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی،تا پایان خدمت و یا اخذ کارت معافیت از خدمت ، حق ادامه تحصیل نخواهند داشت.

وضعیت وظیفه پس از پایان سنوات چه خواهد شد؟

پاسخ: چنانچه دانشجویان مشمول حداکثر تا پایان سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل گردد، از یکسال فرجه مهلت معرفی برخوردار خواهد بود و در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر می توانند از معافیت تحصلی بهرمند شوند.

جزئیات تعویق اعزام مشمولان خدمت سربازی

زمان و مهلت ارائه درخواست سنوات تحصیلی

جهت رفاه حال دانشجویان مصوب گردیده در صورت تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه،دانشجو می تواند حد اکثر تا 6 ماه پس از اتمام سنوات مجاز تحصیلی اولیه نسبت به درخواست سنوات ارفاقی یکساله از طریق پلیس +10 اقدام نماید.در صورت عدم ثبت درخواست سنوات ارفاقی در مدت فوق، سامانه مجاز به پذیرش درخواست ها نبوده و بنابراین به هیچ وجه سنوات ارفاقی به مشمول تعلق نخواهد گرفت.

برابر ماده ۳۲ و ۳۳ قانون خدمت وظیفه عمومی، سقف سنوات مجاز تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان که از معافیت تحصیلی بهره مند می شوند برابر مقاطع تحصیلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: کلیه دانش آموزان به شرط تحصیل حضوری و مستمر حداکثر تا پایان ۲۰ سالگی مجاز به تحصیل هستند و سقف سنوات اولیه تحصیل برای دانشجویان متناسب با مقطع تحصیلی است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: سقف سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویان دارای معافیت تحصیلی در مقطع کاردانی۲ و نیم سال، مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ سال، مقطع کارشناسی پیوسته ۵ سال، مقطع دکتری ناپیوسته ۶ سال و مقطع دکتری پیوسته ۸ سال است.

سرهنگ محمدرضاکریم پور، افزود: به استناد ماده ۱۳ آئین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، طلاب، دانش آموزان و دانشجویان حسب مورد حداکثر ظرف یک سال از تاریخ اتمام تحصیل در فرصت قانونی باید خود را برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت معرفی کنند.

آیا قانون سنوات تحصیلی اصلاح شد؟

کاهش سنوات تحصیلی به چه معناست؟

افزایش سنوات تحصیلی مقطع کارشناسی امکان پذیر است؟

اگر یک ترم مرخصی بگیریم و به همین دلیل ۹ ترمه شویم، باز هم شامل این قانون جدید می شویم؟


ما در این مقاله مشاور گروپ سعی کردیم کامل ترین اطلاعات را در باره سنوات مجاز کارشناسی، سنوات مجاز کارشناسی ارشد، دکتری و … خدمت شما عزیزان شرح دهیم.

در صورتی که در مورد این قانون اطلاعاتی ندارید و می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، می توانید با کارشناسان ما در “مشاورگروپ” تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید.

شماره تماس 9099071613 پل ارتباطی شما و ما در مجموعه مشاور گروپ است 🙂

همه روزه حتی در روز های تعطیل هم از 8 صبح تا 12 شب در کنار شماییم تا در اسرع وقت جامع ترین پاسخ را به سوالات شما ارائه کنیم.

پاسخگویی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب

☎️ تماس از تلفن ثابت ☎️

مشاور گروپ

9099071613

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت، از منوی بالای سایت یا ستون سمت چپ مشاور گروپ روی خرید بسته های تماس بزنید. با تکمیل فرم مشاوره و ثبت اطلاعات خود، در اولین فرصت و کمتر از یک ساعت ما با شما تماس خواهیم گرفت.

سوالات متداول

✔️تعداد سنوات مجاز کارشناسی چقدر است؟

✔️لیست تعداد سنوات مجاز کارشناسی را در این مقاله مشاهده کنید.

✔️هزینه سنوات دانشگاه دولتی چقدر است؟

✔️اگر از سقف سنوات مجاز کارشناسی عبور کنید و هنوز واحدهای خود را پاس نکرده باشید، طبق قانون جدید سنوات تحصیلی باید شهریه‌ ای معادل شهریه شبانه دانشگاه‌ ها پرداخت کنید.

✔️مراحل ثبت درخواست افزایش سنوات مجاز کارشناسی چیست؟

✔️برای آگاهی از سنوات مجاز کارشناسی و نحوه ثبت درخواست افزایش سنوات تحصیلی به مقاله مشاور گروپ مراجعه نمایید.

5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سنوات مجاز کارشناسی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ | قانون جدید سنوات تحصیلی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. پرنیا

    سلام من ورودی بهمن ۹۱ هستم ۸ ترم درس خوندم فقط چندتا واحد و پایان نامم مونده به دلیل افسردگی شدید ول کردم الان ۶ سال میگذره از وقتی رها کردم میتونم تعداد واحد باقی مونده و پایان ناممو تموم کنم؟ تمدید سنوات میزنن برام؟ رشته کارگردانی

    پاسخ
  2. اسماعیلی

    سلام،من ورودی بهمن ۹۴ در مقطع ارشد هستم و سال ۹۶ تمامی واحد ها رو پاس کردم ، موضوع پایان نامه و پروپوزال هم دادم اما دفاع نکردم، میخوام ببینم الان میتونم درخواست بدم و دفاع کنم یا به جای پایان نامه واحد اخذ کنم؟

    پاسخ
  3. اسماعیلی

    سلام،من وردی بهمن ۹۴ در مقطع ارشد هستم و سال ۹۶ تمامی واحد ها رو پاس کردم ، موضوع پایان نامه و پروپوزال هم دادم اما دفاع نکردم، میخوام ببینم الان میتونم درخواست بدم و دفاع کنم یا به جای پایان نامه واحد اخذ کنم؟

    پاسخ
  4. M.M

    سلام من خانم هستم و دانشجویی ترم ۱۳ کارشناسی آیا میتوانم کنکور ارشدشرکت کنم ؟؟؟

    پاسخ
  5. محمودی

    سلام وقت بخیر
    من دانشجویه کارشناسی هستم و فقط یک واحد دارم و میخام تمدید سنوات بزنم برای ترم15
    ایا میتونم ترم 15 رو بگیرم؟

    پاسخ
  6. m.k

    سلام وقت بخیر من دانشجوی کارشناسی هستم که از ۱۳۶واحد ۱۳۲واحد رو با معدل الف در ۷ترم تموم کردم فقط پایان نامم مونده که بنا ب دلایلی نتونستم ارایه بدم ورودی سال ۹۵هستم ممکنه بتونم پایان نامم رو ارایه بدم یااینکه اخراج شدم؟؟ممکنه راهنماییم کنید

    پاسخ
  7. حسین

    سلام من ورودی ۱۳۸۴ هستم در مقطع کارشناسی ۴ واحدم مونده معدلم هم بالای ۱۴ هست .مشکل نظام وظیفه ندارم
    دانشگاه پیام نور قزوین بودم
    چطور میتونم فارغ‌التحصیل بشم

    پاسخ
  8. جواد

    سلام من سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدم ولی مهر ۱۴۰۱ دانشگاه ثبت نام نکردم بنا به دلایلی میخواستم بدونم امسال شهریور میتونم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم یا که نمیشه باید برم خدمت سربازی؟!
    متولد ۸۲.۱۱.۲۱ هستم یعنی ۱۹ سالمه

    پاسخ
  9. امین کیانی

    سلام خسته نباشید
    من ترم ۱۳، در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم و کنکور ارشد دادم و در تاریخ ۱/۷/۱۴۰۱ ارشد ثبت نام کردم ولی با معافیت تحصیلی ارشد من موافقت نشد و گفتن که شرایطش رو ندارم
    راهی نیست من معافیت تحصیلیم رو درست کنم؟

    پاسخ
  10. محمد حسین صف آراء فرزند ستفان یکم

    زیر مجموعه کتاب سبز ستوان یکم صوری به اذای هر کتاب 310 سال صبر

    پاسخ
  11. محمد حسین صف آراء

    بسیار خوب بروز رسانی کنید

    پاسخ
  12. حسین

    سلام خسته نباشید…من کارشناسیم رو ۱۲ ترمه تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ تموم میکنم…کنکور ارشد امسالم رو هم دادم ولی خیلی خوب نشد…خواستم ببینم میتونم در مهلت یک ساله فراغت از تحصیل کنکور ارشد بدم؟قبلا برای کنکور سراسری یک سال پشت کنکوری بودم مشکلی برام پیش نمیاد؟

    پاسخ
  13. وفا

    سلام هیچ راهی نداره ۱۳ ترم معافیت بگیریم من ترم ۱۲ هستم و ۱۴ واحدم مونده باید برم سربازی با دیپلم بعدش بیام تکمیلش کنم؟؟

    پاسخ
  14. علی

    با عرض سلام من یه سوال داشتم من فرم سنوات اولیه تا تاریخ تا ۹۹/۶/۳۱ اعتبارداشت رو پر کردم ولی فرم سنوات دوم را تکمیل نکردم و تاریخ از دفاع پایاننامم هم ۹۹/۱۲/۲۷بود. ایا من دراین مدت وارد غیبت شده ام؟

    پاسخ
  15. رضا کوشکی

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم سنوات دانشجویی کارشناسی ناپیوسته چند ترم هست؟
    به خصوص دانشگاه های غیر انتفاعی

    پاسخ
  16. مرتضی

    سلام
    من دانشجوی دانشگاه ازاد بودم مقطع کارشناسی
    ده ترم خوندم بعد یک ترم سنوات ارفاقی گرفتم دومیشو ک اومدم بگیرم موافقت نشد اخراج بواسطه ی اتمام سنوات تحصیلی برام زدن
    رفتم خدمت میخام ببینم حالا ک خدمتم تمومه میتونم اون چهل واحدی ک مونده رو بخونمو ادامه بدم؟!
    «بعد از خدمت چون مشمول نیستم چند ترم میتونم بخونم؟؟»

    پاسخ
  17. سجاد

    سلام یه سوال داشتم کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور هستم دونیم سال مرخصی گرفتم ایا میتونم یک نیم سال دیگه مرخصی بگیرم دانشجوی پسر هستم از معافیت استفاده میکنم

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403