شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان : شرایط مجاز شدن تربیت معلم کنکور ۱۴۰۲ چیه ؟ نمونه سوالات اصلی مصاحبه تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۲ و نمونه کارنامه قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲ و شرایط معاینه پزشکی و آمادگی جسمانی دانشگاه فرهگیان کنکور ۱۴۰۲ چی هست ؟

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

 

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

☑️ تابعیت جمهوری اسلامی ایران
☑️ اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده
☑️ التزام به قانون اساسی
☑️ داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله
☑️ نداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری مؤثر
☑️ عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور
☑️ داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۲

☑️ کسب حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰
نداشتن هیچ گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت
☑️ داشتن حداقل معدل کل ١۴ در دوره متوسطه دوم
☑️ داشتن حداکثر سن 24 سال تمام (١٣٧۸/۰۷/۰۱ برای کنکور سال ۱۴۰۲)
☑️ برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی
☑️ برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه معلمی
☑️ احراز توانایی در مهارت‌های پایه و علوم فناوری اطلاعات
☑️ داشتن حداکثر ۲۸ سال در بدو استخدام قطعی بعد از فراغت از تحصیل
☑️ برخورداری از حسن شهرت، عامل بودن به اخلاق و رفتار نیکو و متناسب با شان و جایگاه معلمی

* شیوه ثبت نام و پذیرش در پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سال ۱۴۰۲

بیشتر بخوانید: ضمن خدمت فرهنگیان

1- در پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بومی پذیری اعمال می شود. کدرشته محل های مخصوص داوطلبان بومی هر استان در جداول مجزا از هم مشخص شده اند. گزینش نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در هر یک از کدرشته محلها با توجه به دامنه پذیرش که در ستون (پردیس مخصوص با اولویت پذیرش داوطلبان بومی / محل خدمت درج شده و مطابق ضوابط ذیل صورت می پذیرد.

۲- داوطلبان متقاضی رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش دقت نمایند چنانچه در یک کدرشته محل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مخصوص داوطلبان بومی استانی درج شده باشد، همه داوطلبان بومی آن استان می توانند در صورت تمایل با رعایت سایر شرایط و ضوابط مربوط، آن را انتخاب نمایند

۳- بر اساس مصوبه دوازدهمین و نوزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ۱۳۹۷ / ۴ / ۱۷ و ۱۳۹۸ / ۵ / ۵ تمامی داوطلبان بومی هر استان مجاز به انتخاب کدرشته محل های مربوط به استان خود می باشند اما در کدرشته محل هایی که اولویت برای شهر یا بخش خاصی در نظر گرفته شده است این موضوع در مقابل کدرشته محل نوشته شده است) ابتدا داوطلبان بومی آن شهرها با بخش هایی که دارای اولویت هستند (حداقل ۲ شهر (یا بخش) از ۴ شهر (یا بخش) «محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخر دوره متوسطه» محل اخذ مدرک تحصیلی سال ماقبل آخر دوره متوسطه» «محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال ماقبل آخر دوره متوسطه» محل تولد» با شهر (یا بخش) رشته تعیین شده، تطابق داشته باشد) پذیرش می شوند و در صورتی که ظرفیت خالی بماند (داوطلب واجد شرایط بومی شهر یا بخش براساس دامنه پذیرش وجود نداشته باشد)، از داوطلبان بومی همان استان که کدرشته محل مزبور را انتخاب نموده اند، پذیرش انجام می شود.

شایان ذکر است از پذیرفته شدگان تعهد لازم برای خدمت در شهر یا بخش مندرج در محل خدمت ستون« تحصیل مخصوص داوطلبان بومی | محل خدمت» اخذ خواهد شد.

تذکر ۱ : نیاز آموزشی (محل خدمت) مندرج در ستون (پردیس | مخصوص داوطلبان بومی محل خدمت) تحت هر شرایطی برای پذیرش استانی تغییر نمی یابد. داوطلب پذيرفته شده نهایی مکلف است به مدت دو برابر طول تحصیل، تعهد خدمت محضری برای خدمت در محل مذکور به آموزش و پرورش بسپارد.

تذکر ۲: تعیین محل خدمت کدرشته محل هایی که به صورت استانی، شهرستانی و یا در یک 1 بوم (چند شهر شهرستان منطقه می باشد در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط استان بومی داوطلب) خواهد بود که بعد از فراغت از تحصیل به استناد ماده ۳ قانون متعهدین خدمت به صورت قطعی اعلام خواهد شد. عدم مراجعه به محل خدمت تعیین شده، به منزله استنکاف از انجام تعهد تلقی خواهد شد. تعیین محل صدور حکم آزمایشی در بین مناطق آموزشی تابعه جهت برقراری حقوق در طول تحصیل در اختیار اداره کل استان می باشد

۴- چنانچه داوطلب مجاز به انتخاب کدرشته محل های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باشد و اقدام به انتخاب کدرشته محل های دانشگاههای مزبور بنماید براساس ضوابط و مقررات از میان واجدین شرایط در آزمون براساس اولویت های انتخابی تا حدود دو برابر ظرفیت پذیرش، برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت های عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش و پرورش معرفی خواهند شد. معرفی داوطلب

جهت انجام مصاحبه تخصصی به منزله قبولی نهایی در دانشگاههای مزبور تلقی نمی گردد.

6- چنانچه صلاحیت های عمومی و تخصصی داوطلب معرفی شده بعد از انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گیرد، سازمان سنجش آموزش کشور براساس ضوابط مربوط و لحاظ نمودن اولویت بر مبنای دامنه پذیرش بومی (بخش شهرستان استان توضیحات کدرشته محل مندرج در دفترچه آزمون) و با در نظر گرفتن نمره کل نهایی زیر گروه و گروه آزمایشی مربوطه داوطلب در مقایسه با سایر داوطلبانه گزینش نهایی را انجام خواهد داد.

بنابراین موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی به منزله قبولی فرد برای دانشگاههای مزبور تلقی نمی گردد.

تذكر : کسب نمره کل نهایی بالاتر در زیر گروه آزمایشی مربوط در مقایسه با سایر داوطلبان در کدرشته انتخابی (طبق ضوابط سازمان سنجش آموزش کشور) و با رعایت شرایط و ضوابط آموزش و پرورش، الزامی است

7- داوطلبانی که صلاحیت های تخصصی و یا عمومی آنان مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نمی گیرد از فرایند گزینش نهایی برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد.

نکته مهم :

انتقال دانشجو به سایر دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و بالعکس ممنوع می باشد. و ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، به استناد مفاد ماده ۴ قانون متعهدین خدمت و با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط صرفا در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در صورت موافقت با ادامه تحصیل و صدور فرم مربوطه از سوی اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت، امکان پذیر خواهد بود. شایان ذکر است جهت ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان، داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت آموزشی و یا اداری در آموزش و پرورش الزامی است و تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاهها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

موقع انتخاب رشته ۱۴۰۲ اولویت با چه دانشگاهی است ؟

سلام داوطلبان عزیز . من علیزاده هستم کارشناس انتخاب رشته و عضو تیم مشاورگروپ و در ادامه ی این مطلب میخام راجب دانشگاه فرهنگیان باهاتون صحبت کنم .

ابتدا اینکه :

1589013333 6 1چرا باید توی انتخاب رشته ۱۴۰۲ اولویت اول دانشگاه فرهنگیان باشه ؟

ابتدا دانشگاه فرهنگیان رو معرفی میکنیم .
دانشگاه فرهنگیان یا همون تربیت معلم سابق که شما بعد از ورود به دانشگاه در شغل معلمی خدمت می کنید . همانطور که می دونید برای ورود به این دانشگاه شما باید دو مرحله رو پشت سر بگذارید .

مرحله اول کسب تراز نمره علمی لازم و مرحله دوم قبولی در مصاحبه حضوری هست که از شما مصاحبه گرفته میشه و جمع نمره علمی مصاحبتون از سمت سازمان سنجش میاد و سنجش میشید که آیا شما در این رشته قبول شدین یا نه ؟

کل 3توجه : دانشگاه فرهنگیان هم موقع انتخاب رشته که شما این رشته رو انتخاب کردین میاد چند برابر ظرفیت اعلام میکنه اسامی رو .

در صورتی که تراز ۶۵۰۰ به بالا کسب کنید به مصاحبه دعوت میشید حتما .
برای مصاحبه ؛ که کلا مصاحبه عمومی داره و یه مصاحبه اختصاصی .
مصاحبه عمومی شامل سوالات مذهبی و مصاحبه اختصاصی شامل سوالاتی میشه که مثلا شما چقدر به این رشته علاقه دارید که اومدین توی این رشته و سوالات مختلفی که به امید خدا در زمان انتخاب رشته در خدمت شما هستیم تا روند مصاحبه رو برای شما بگیم .


مزیت های دانشگاه فرهنگیان و تعداد متقاضی بالا !

یکی از مزیت های دانشگاه فرهنگیان که باعث شده دانشجویان زیادی جذب این دانشگاه بشن ؛ خب ممکنه بپرسین چرا دانشگاه فرهنگیان ؟ چرا باید دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کنیم ؟

همون طور که مستحضر هستید دانشگاه فرهنگیان مزیتهای زیادی داره

اولین مزیتش که باعث شده بچه ها خیلی جذبش بشن اینکه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ، دانشگاه فرهنگیان برای انتخاب این گروه از داوطلبان بهترین انتخابه چون دانشجو از همان بدو ورود به دانشگاه استخدام رسمی هست ، حکم قانونی براتون میخوره و از لحظه ای که استخدام میشید جزو ثنواتتون حساب میشه . یعنی همونطور که دارید درس می خونید هم حقوق میگیرید و هم جزو سابقه ی کاریتون محسوب میشه .

یعنی۴ سال درس خوندنتو تموم کردی سابقه خدمتت ماهیانه حقوقی رو دریافت میکنی که اگر از خوابگاه استفاده نکنی و بومی شهر خودت باشی حکم شما میخوره ۲۸۰۰ کلا ؛ که میزان دریافتی ۱۸۰۰اینا میشه وقتی از خوابگاه استفاده کنید میزان دریافتی ۱۲۶۰ که این حقوق ها خیلی میره بالا چرا ؟

چون ما رتبه بندی معلمین داریم که هر ساله خیلی بیشتر میشه قطعا

به نظر من دانشگاه خیلی خوبیه چرا ؟

چون شما از همون ۱۸سالگی دستت تو جیب خودته کارمند دولت محسوب میشی واستخدام رسمی هستی و هر خدماتی که به کارمندای دولت تعلق میگیره به شما هم تعلق میگیره و تضمین شغلی خیلی بالایی داره .
در دانشگاه فرهنگقان یک تعهد ۸ ساله میدین یعنی بعد از اینکه درس خوندنت تمام شد دوره 8 ساله باید برین خدمت کنید و درس بدین اگه راضی نبودین از کار تدریس میتونین برین استعفا بدین و از آموزش پرورش خارج بشین .

و اما دلایلی که پسرا جذب دانشگاه فرهنگیان میشن اینکه ؛ واسه اقا پسرها معافیت سربازی داره یعنی اقا پسرهایی که وارد دانشگاه فرهنگیان میشین دیگه نمیخواد برن سربازی به جاش دیگه یه دوره کوتاه مدت میگذرونن که اونم اگه کارت سبز بسیج داشته باشن همین مدت خدمت کوتاه تو عرصه ی معلمی انجام میدن و بعدش دیگه کار رسمیشونو شروع میکنن.

بچه هایی که ترازشون خیلی پایینه اصلا نگران نباشین …

بچه هایی که اصلا شروع نکردین هم میتونین به این دانشگاه برسین به شرطی که با یه برنامه ریزی خیلی درست و مناسب برین جلو و اینکه تمام تلاشتونو به کار بگیرید نا امید نباشید این دانشگاه فرصت خیلی خوبیه واسه پیشرفت توصیه من اینکه این دانشگاه رو حتما جز اولویتهاتون قرار بدین .

کل 3واسه داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که علاقه مند به قبولی در دانشگاه فرهنگیان هستن هم توصیه می کنم از همین تابستون 1400 مطالعه با برنامه ریزی اصولی و حرفه ای رو استارت بزنن و زمان رو از دست ندن .

پیروز باشید …


4/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403