شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400 به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. داوطلبان پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام با به همراه داشتن مدارک لازم، باید در بازه زمانی 12 لغایت 18 بهمن ماه 1399 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی (غیر حضوری) انجام دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می پذیرد. کلیه داوطلبان که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری می باشند، پس از آگاهی از شرایط ثبت نام و تهیه مدارک لازم، باید فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در ادامه این مقاله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری به صورت کامل ارائه داده شده است.

زمان ثبت نام کنکور سراسری

به ‌اطلاع‌ متقاضيان‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1400 برای‌ پذيرش در رشته ‌های با آزمون در دوره ‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه حضوری، مجازی، پرديس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌، دانشگاه‌ پيام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غيرانتفاعی‌ و غيردولتی‌ و همچنين رشته ‌های تحصيلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می ‌رساند كه ثبت‌نام از روز يکشنبه مورخ 99/11/12 (دوازدهم بهمن ماه‌ 1399) منحصرا از طريق درگاه اطلاع‌ رسانی اين سازمان به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و در روز شنبه مورخ 99/11/18 (هيجدهم بهمن ماه‌ 1399) پايان می ‌پذيرد؛ لذا متقاضیان می ‌توانند در مهلت مقرر برای شركت در آزمون سراسری سال 1400 ثبت ‌نام نمايند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400

داوطلبانی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی زیر باشند، می توانند در زمان مقرر نسبت به انجام مراحل ثبت نام خود به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند. در ادامه مقاله شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400 بیان شده است:

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • عدم احراز عناد (نه اعتراض) به جمهوری اسلامی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان ها و گروه های غیر قانونی و فراماسونری

***داوطلبانی که در کنکور سراسری 99 در دوره ی روزانه پذیرفته شده اند در صورت شرکت در کنکور سراسری 1400 فقط می توانند در دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم ( شبانه )، پیام نور ، غیر انتفاعی ، ظرفیت مازاد ، مجازی ، دانشگاه آزاد ، پردیس خودگردان پذیرش شوند .

***تذکر : دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنـی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش و همچنین آن دسته از داوطلبان مذکور کـه حـداکثر تـا 1400/06/31 در مقطـع کـاردانی (فوق‌دیپلم) فارغ‌التحصیل می‌شوند، حق ثبت‌نام در آزمون سراسری را خواهند داشت.

چه کسانی شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 1400 را ندارند؟

در ادامه مقاله لیست متقاضیانی که شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1400 را ندارند ارائه داده شده است.

  • مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمی باشند. اين افراد فقط می توانند در مقطع كارشناسی ناپيوسته (كاردانی به كارشناسی ناپيوسته) تحصيل خود را ادامه دهند.
  • مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند و در صورت شركت در آزمون سراسری و قبولی در آن، معافيت تحصيلی برای آنان صادر نگرديده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمی باشند.
  • دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نمی باشند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400

یکی از شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400 عبارت است از :

دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین‌نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را اخذ نموده‌اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه‌ حساب کامل بـا موسسـه ذی‌ربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذی‌ربط و در صورت نداشتن مشـکل نظام‌وظیفه (بـرای داوطلبان آقا) حق ثبت‌نام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند. بدیهی است این دسته از داوطلبان می‌توانند کلیه تعهدات مربوط را پـس از اتمام تحصیلات خود به‌صورت یکجا به انجام برسانند.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1400 به شرح زیر است:

  • دارا بودن گواهی پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید یا دیپلم چهار ساله دوره نظام قدیم یا دیپلم کاردانی (فوق دیپلم)
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه سراسری سال گذشته، در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1400 فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه می باشند.
  • نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه
  • دانشجوی دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نباشد.
  • نداشتن تعهد خدمت به ارگان و دستگاه های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و سهمیه مناطق محروم

شرایط ثبت نام شركت مجدد در کنکور سراسری 1400

داوطلبانی که می خواهند مجددا در کنکور سراسری شرکت نمایند علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400 باید دارای شرایط زیر نیز باشند:

  • فارغ التحصیلان رشته های تحصيلی مورد نياز وزارت بهداشت (مشمولين خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان) در مقطع كارشناسي بايد در تاریخ مقرر، خدمات خود را به پايان رسانده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذيرفته شوند، می توانند خدمات موضوع اين قانون را پس از اتمام تحصيل با مقطع جديد به انجام برسانند.
  • دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان يا دستگاه های اجرایی، تعهدات سهميه بومی و يا سهمیه مناطق محروم.
  • نداشتن ممنوعيت تحصيل از نظر سازمان نظام وظيفه

نحوه ثبت نام کنکور سراسری

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری  1400 در مقاله بالا بیان شد. تمامی مراحل ثبت نام آزمون سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور، به نشانی اینترنتی sanjesh.org صورت می گیرد. در ادامه مقاله مراحل و نحوه ثبت نام داوطلبان در کنکور سراسری 1400 به صورت کامل شرح داده شده است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org
  • ورود به صفحه ثبت نام در آزمون سراسری 
  • مشخص کردن وضعیت نظام تحصیلی (نظام آموزشی جدید / نظام آموزشی قدیم / نظام ترمی واحدی / سالی واحدی)
  • مشخص کردن وضعیت شاخه ی تحصیلی
  • مشخص کردن وضعیت دیپلم
  • مشخص کردن وضعیت مدرک پیش دانشگاهی
  • بارگذاری عکس
  • تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام

در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآیند ثبت نام کنکور سراسری 1400 و دریافت مشاوره و برنامه ریزی تضمینی کنکور می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.


سوالات متداول ثبت نام کنکور سراسری 1400

نحوه ثبت نام کنکور سراسری به چه صورت است؟

ثبت نام کنکور سراسری 1400 تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می شود. با توجه به این که اطلاع از شرایط شرکت در آزمون سراسری 1400 برای همه داوطلبان امری ضروری است، مشاوران مشاور گروپ در این مطلب به توضیح این شرایط و نکات مهمی پیرامون آزمون سراسری 1400 می پردازند.

پذیرش بدون کنکور دانشگاههای سراسری از چه تاریخی شروع می شود؟

بازه زمانی پذیرش بدون کنکور سراسری 1400 از طریق همین مقاله اطلاع رسانی می شود.

تاثیر معدل درکنکور سراسری 1400 شامل چه داوطلبانی می شود؟

داوطلبان دارای دیپلم ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را سال 1400 و در نظام آموزشی جدید (3-3-6) گرفته اند و امتحانات پایه دوازدهم آن ها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است. داوطلبان رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 الی 1398 گرفته اند و امتحانات یک یا چند درس آن ها به صورت نهایی سراسری و کشوری برگزار شده است.

سوالات کنکور سراسری 1400 چگونه طراحی می شود؟

بنا به گفته رئیس سازمان سنجش، کنکور 1400 براساس منابع نظام جدید طراحی می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403