شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و سایر شرایط پذیرش در سال ۱۴۰۳ : دانشگاه فرهنگیان، یکی از دانشگاه هایی است که رشته های متنوع مربوط به تربیت معلم را برای مدارس کشور بر عهده دارد و کلیه داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال 1402 در گروه های آزمایشی 5 گانه:‌ علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجه میتوانند با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی آزمون سال 1402، با ثبت نام اینترنتی در آزمون و خرید کارت اعتباری، فرصت شرکت در آزمون و انتخاب رشته های این دانشگاه را داشته باشند.

آخرین خبر در مورد شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

مطابق حکم زیر شرایط سنی در دانشگاه فرهنگیان برداشته شد و شرکت کنندگان کنکور تا سن حداکثر 40 سال می توانند در این دانشگاه پذیرفته شوند.

 مطابق این رأی از کنکور ۱۴۰۲ و بعد، کلیه داوطلبانی که حداکثر ۴۰ سال سن دارند، می توانند در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شوند و دیگر اعداد ۲۲ و ۲۴ به عنوان حداکثر سن معتبر نخواهد بود! سازمان سنجش نیز حق قید بند مربوط به محدودیت سنی را در دفترچه راهنمای انتخاب رشته امسال ندارد و در صورت درج با استناد به ماده ۹۲ قانون دیوان عدالت اداری، به طور خارج از نوبت رسیدگی و از زمان تصویب ابطال خواهد شد و مقامات تصویب کننده، مسئول جبران خسارات وارده به اشخاص بوده و به عنوان مستنکف شناخته می شوند. بنابراین داوطلبان کنکور سال آینده که بیش تر از ۲۲ سال سن دارند، آماده مطالعه و شرکت در کنکور ۱۴۰۳ شوند و داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ نیز که گمان می کردند به علت سن بالای ۲۴ سال امکان پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان را ندارند، در صورت تمایل این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته انتخاب کنند.

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرایط دانشگاه فرهنگیان و ضوابط پذیرش دانشجو دررشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی در آزمون سراسری سال 1402

 با توجه به پیگیری برخی داوطلبان متقاضی آزمون سراسری سال 1402 مبنی بر عدم امكان ثبت نام برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی در آزمون مزبور به دلیل داشتن سن بالاتر از 22 سال به اطلاع می رساند چنانچه در صفحه 43 و 44 در دفتر چه ثبت نام آزمون سراسری  1402تصریح شده است شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرش دانشجو در دانشگاه های مزبور از جمله شرط سنی و شرط معدل و موارد دیگر…، با رعایت تبصره 1 ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوبه جلسه ۸۳۳ مورخ 99/08/27 شورای عالی انقلاب فرهنگی و به شرط صدور مجوز ردیف استخدامی و تأمین اعتبار مالی لازم، از طریق دفترچه شماره (2) راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی، اطلاع رسانی خواهد شد. بنابراین محدودیتی برای افراد جهت ثبت نام و شركت در آزمون سراسری سال 1402 از سوی آموزش وپرورش تا 24 سال ایجاد نشده و داوطلبان می توانند در آزمون مزبور ثبت نام نمایند.

مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش

اطلاعیه جدید سازمان سنجش در خصوص شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

راهنمای جامع پذیرش دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال 1403

اگر دوست دارید در آینده، دبیر دروس گوناگون در مدارس کشور باشید و به عنوان معلم فعالیت کنید، انتخاب رشته هایی در دانشگاه فرهنگیان میتواند شما را به این مسیر رهنمون کند و در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوید. نحوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز است و داوطلبان می بایست پس از ثبت نام در آزمون و شرکت در آزمون مربوطه در صورتی که حد نصاب لازم را کسب کنند، در مصاحبه و آزمون های تکمیلی نیز نمره قبولی را بدست آورند.

همچنین برای قبولی نهایی در رشته های دانشگاه فرهنگیان، علاوه بر مصاحبه، می بایست معاینه های پزشکی را نیز با موفقیت به اتمام برسانید تا در نهایت در یکی از پردیس های دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوید.

سالانه چند هزار نفر در رشته های مختلف دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور پذیرفته می شوند که برای آگاهی از ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، گفتار زیر اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار دانشگاه فرهنگیان با کارشناسان اختصاصی این دانشگاه در مجموعه مشاور گروپ تماس بگیرید.

برای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی پزشکی و غیر پزشکی داخل و همچنین خارج از کشور و آشنایی با فرصت های بورسیه و شرکت در کنفرانس ها و دوره های صلاحیت حرفه ای، از خدمات مشاوران مشاور گروپ به صورت تلفنی و اینترنتی در طول شبانه روز بهره مند شوید.

با مشاور گروپ همراه باشید.

(جزییات ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را از دفترچه فرهنگیان سال 1403 بدست آورید)

شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان 1403

برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان، شرایط زیر الزامی است:

  • در اختیار داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پروش در زمان ثبت نام در آزمون مشروط به تداوم اشتغال در آزموش و پرورش برای ورود به دانشگاه.
  • موافقت با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت بر اساس شرایط مندرج در دستورالعمل های مربوطه که کارگزینی اداره آموزش و پرورش محل خدمت شما در اختیارتان قرار می دهد.
  • اگر فرم معلم را در اختیار ندارید، شرایط ثبت نام در آزمون را نخواهید داشت.
  • داوطلبان علاقمند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، می بایست در زمان ثبت نام، شاغل به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی (پیوسته یا نا پیوسته) نباشند.
  • قبولی داوطلبان به تعداد پذیرفته شدگان در هر یک از کدرشته محل های مربوط به ویژه فرهنگیان بستگی دارد. یعنی اگر تعداد پذیرفته شدگان به حدنصاب لازم (حداقل 15 نفر) نرسد قبولی داوطلبان لغو خواهد شد.
  • پردیس های دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران محل در نظر گرفته شده برای تحصیل پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی ویژه شاغلین رسمی و پیمانی می باشد. سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نخواهند بود و کلیه رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه های آزمایشی، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش می باشد.
  • متقاضیانی که مدرک کارشناسی و بالاتر را دارند، مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نمی باشند.
  • محل تحصـیل پذیرفتـه شـدگان رشـته هـای تحصـیلی ویـژه شـاغلین رسـمی و پیمـانی، پـردیس هـای دانشـگاه فرهنگیـان مصـوب وزارت علـوم، تحقیقـات و فناوری است.
  • كلیـه رشـته هـای تحصـیلی ویـژه فرهنگیـان در همـه گـروه هـای آزمایشـی، مخصـوص شـاغلین رسـمی و پیمـانی آمـوزش و پـرورش اسـت. سـایر داوطلبـان اعم از معلمان ح قالتـدریس و آموزشـیاران نهضـت سـوادآموزی قـراردادی، داوطلبـان آزاد و… مجـاز بـه انتخـاب رشـته هـای تحصـیلی ویـژه فرهنگیـان نبـوده و در صورت انتخاب و قبولی در هر یك از رشته های تحصیلی مزبور، قبولی آنان «كان لم یكن» تلقی خواهد شد.
  • علاوه بر شرایط و ضـوابط اختصاصـی مـذكور، رعایـت شـرایط عمـومی و سـایر ضـوابط كلـی منـدرج در ایـن اطلاعیـه، كـه كلیـه داوطلبـان ملـزم بـه رعایـت آن هستند، برای فرهنگیان نیز الزامی است. .
  • چنانچـه فـردی بـا ارائـه اطلاعـات نادرسـت پذیرفتـه شـود و یـا متعاقـب آن مشـخص گـردد كـه شـرایط لازم را نداشـته اسـت در هـر مرحلـه از ثبـتنـام یـا تحصیل قبولی وی لغو میگردد و حسب مورد مكلف به پرداخت خسارتهای ناشی از آن خواهد بود.
  • با توجه به قانون مدیریت خـدمات كشـوری، كاركنـان دولـت مجـاز بـه اسـتفاده از مأموریـت آموزشـی نمـیباشـند. فرهنگیـان محتـرم ضـمن انجـام خـدمت، خارج از ساعت اداری موظف، ادامه تحصیل خواهند داد.
  • سقف سابقه خدمتی جهت ادامه تحصیل فرهنگیان رسمی – پیمانی ملاك عمل نمیباشد. فلذا فرهنگیانی كه تا شروع نیمسال اول سال تحصیلی 96-95 بازنشسته نمیشوند بـا در نظر گرفتن موارد ذیل میتوانند در آزمون شركت نموده و در صورت قبولی، ادامه تحصیل نمایند

 تبصره 1 -افرادی كه قبلاً به آمـوزش و پـرورش تعهـد خـدمتی سـپردهانـد، چنانچـه در زمـان شـروع بـه تحصـیل، تعهـد آنـان بـه اتمـام نرسـیده باشـد ملـزم بـه سـپردن تعهد مجدد جهت ادامه تحصیل در دورههای (روزانه، شـبانه، نیمـه حضـوری) مـیباشـند.

 بـراین اسـاس افـراد مزبـور بایـد سـقف خـدمت قـانونی بـاقی مانـده را جهت ایفای تعهد دوره جدید نیز حتماً مـورد لحـاظ قـرار دهنـد؛ در غیـر اینصـورت مكلـف بـه پرداخـت خسـارت حسـب مـورد منـدرج در مـتن تعهـد محضـری بدلیل عدم ایفای تعهد، در زمان بازنشستگی خواهند بود.

تبصره 2 –افرادی كه هیچگونه تعهد خدمتی بـه آمـوزش و پـرورش ندارنـد، تـابع قـانون آمـوزش رایگـان خواهنـد بـود. ایـن گونـه افـراد صـرفاً براسـاس قـانون مزبـور بـه دانشگاه محل تحصیل تعهد آموزش رایگان خواهند سپرد. ضمناً مشمولین دوره های نیمه حضوری نیز تابع شرایط و ضوابط مربوط می باشند.

  • شاغلین رسمی و پیمانی مجاز به انتخاب كدرشته های محلهای مربوط به كارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نمی باشند. 13 (داوطلبان آزاد در صورت انتخاب كدرشته محلهای مربوط (به ویژه فرهنگیان رسمی ـ پیمانی) تحت هر شرایطی قبولی آنان لغو خواهد شد و مسؤولیت ناشی از عدم رعایت ضوابط به عهده داوطلب میباشد

کدام دسته از دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند؟

  • دانشجویان کارشناسی پیوسته(دانشجو معلم): دانشجویان کارشناسی پیوسته از طریق آزمون سراسری و پس از انجام مصاحبه و گزینش پذیرش می شوند. آموزش این افراد به صورت تمام وقت و برنامه کلاسی آنها در روزهای شنبه تا چهارشنبه می باشد. دانشجویان کارشناسی پیوسته پس از پایان دوره تحصیلیشان به عنوان معلم در مدارس به فعالیت می پردازند و از ابتدای تحصیل نیز در آموزش و پرورش استخدام می شوند.
  • دانشجویان کارشناسی ناپیوسته(معلم‌ دانشجو):دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته در صورت داشتن مدرک کاردانی در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل می دهند.برنامه کلاسی این دانشجویان غالبا روز های پنجشنبه و جمعه می باشد. یعنی روزهایی که مدارس تعطیل است آنها می‌توانند در کلاس ها شرکت کنند.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد: در حال حاضر پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد از میان معلمان، محدود است اما در آینده تعداد بیشتری از دانشجویان را در رشته ‌های متعدد و مورد نیاز آموزش و پرورش خواهند پذیرفت. به اطلاعیه های سازمان سنجش در این باره توجه کنید.
بیشتر بخوانید: حقوق دانشگاه فرهنگیان

شرایط پذیرش (داوطلبان آزاد) در دانشگاه فرهنگیان  1403

 بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در رشته های دانشگاه فرهنگیان، همواره این سوال را در ذهن دارند. طبق روال سال های گذشته ،پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در صـورت دریافت مجوز توسط آموزش و پرورش بـا درج شـرایط و ضـوابط اختصاصی به انضمام ظرفیت پذیرش در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) و مطابق مقـررات و ضـوابط قـانونی، انجام مـی گیرد.

بنابراین پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای هر فرد شرایط خاص خود را دارد. در قسمت زیر شرایط پذیرش (داوطلبان آزاد) در دانشگاه فرهنگیان شرح داده شده است که البته تنها منوط به معیارهای زیر نیست و ممکن است برای آزمون سال 1402 شاهد تغییراتی باشیم. به همین خاطر، دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری و اطلاعیه های سازمان سنجش و سایت دانشگاه فرهنگیان را بررسی فرماید:

شرایط عمومی و سن ورود به دانشگاه فرهنگیان 1403

  • بومی بودن داوطلب
  • کسب نمره علمی کل 6500 و بالاتر در زیرگروه مربوط
  • شرط سنی در دانشگاه فرهنگیان از کنکور سراسری 99 به بعد، از 22 سال به 24 سال تمام افزایش یافته است.
  • حداکثر سن ورود به دانشگاه و حداقل معدل کل، تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهند داشت.
  • شرط معدل برای پذیرش  در دانشگاه فرهنگیان، دارا بودن حداقل معدل کل دیپلم 14 است.
  • ارائه تعهد خدمت (داوطلبان باید 2 برابر مدت تحصیل‌شان حداقل 8 سال در خدمت آموزش و پرورش باشند).
  • کسب موفقیت در مصاحبه اختصاصی (جهت ارزیابی توانمندی ها و جنبه‌های جسمی، روانی و شخصیتی داوطلبان).
  • داشتن حداکثر 24 سال سن در بدو استخدام قطعی پس از فارغ التحصیل شدن.
  • برخورداری از سـلامت كامـل تـن و روان و شـرایط مناسـب جسـمانی بـرای حسـن انجـام وظیفـه معلمـی، بـا تأییـد پزشـك معتمـد واجـد شـرایط آمـوزش و پـرورش بـا ملاكها و معیارهای زیر:

شرایط جسمانی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 1403

  1. الف) توانایی گفتاری: (توانایی در رعایت مخارج تمام حروف و ادای كلمات و عبارات به طور كامل و نداشتن لكنت زبان به هر میزان)
  2. ب) قدرت بینایی: (نداشتن دید كمتر از 10/10 در یك چشم، پس ازاصلاح با عینك و نداشتن دید كمتر از 10+10/16 در دو چشم، پس از اصلاح با عینك)
  3. ج) قدرت شنوایی: (كمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسیبل باشد و داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود).
  4. د) قـد و وزن مناسـب: (حـداقل قـد بـرای داوطلبـان مـرد 160 و بـرای داوطلبـان زن 155 سـانتیمتـر مـیباشـد. همچنـین تناسـب وزن بـا قـد داوطلـب براسـاس ایـن استاندارهاست). تبصـره- حـداقل قـد لازم بـرای داوطلبـان رشـته تربیـت بـدنی و علـوم ورزشـی، مطـابق ضـوابط مربـوط بـه داوطلبـان ورود بـه رشـته تربیـت بـدنی و علـوم ورزشـی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی میباشد
  5. ه) نداشـتن نقـص عضـو مشـهود و تغییـر شـكل مـادرزادی یـا اكتسـابی، انـدامهـا و نداشـتن كراهـت منظـر در اثـر سـوختگی، سـوانح یـا دیگـر عوامـل در صـورت یـا قسمتهای ظاهری و نمایان بدن (استفاده از دست و پای مصنوعی نقص عضو تلقی میشود)
  6. و) عدم ابتلا به بیماریهای مزمن و صعب العـلاج از قبیـل دیابـت، سـیروز كبـدی، آسـم، نارسـایی كلیـه، بیمـاریهـای قلبـی، اسـكروزآنپـلاك، پاركینسـون و بیمـاریهـای خونی نظیر لوسمی، كم خونی شدید مقاوم به درمان، تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده به تشخیص پزشك معتمد واجد شرایط.
  7.  ز) احــراز ســلامت روانــی براســاس نظــر روان شــناس متخصــص و متعمــد آمــوزش و پــرورش (دارای نظــام روان شناســی از ســازمان نظــام روان شناســی و مشــاوره جمهوری اسلامی ایران.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان 1403

اگر قصد داشته باشید به جز تحصیل در دانشگاه فرهنگیان که شرط سنی دارد، در وزارت آموزش و پرورش استخدام و مشغول به کار شوید، بایستی در آزمون های رسمی وزارت آموزش و پرورش که هر از گاهی برگزار میشود شرکت کرده و حد نصاب نمره کتبی و آزمون عملی را بدست آورید که معمولا شرط سنی ندارد.

شرط سنی در دانشگاه فرهنگیان مجدداً از 22 سال به 24 سال تمام افزایش یافته است و داوطلبان متولد 1 مهر سال 76 و پس از آن مجاز به ورود و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خواهند بود.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

طبق  روال هر سال، تاریخ انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری بوده و داوطلبان متقاضی در رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان می توانند در صورت کسب حد حصاب نمره و تراز ، انتخاب رشته اینترنتی کنند و فرمی 100 تایی را پر کنند.

 فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان می توانند بلافاصله در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند؟

 پاسخگویی در خصوص شرایط ادامه تحصیل متعهدین خدمت آموزش و پرورش از حیطه وظایف دانشگاه فرهنگیان خارج بوده و علاقمندان به تحصیل در این مقطع باید موضوع را از دستگاه ذی ربط (آموزش و پرورش) پیگیری نمایند.

در مقطع کارشناسی ارشد در سال 1402  چه رشته هایی دایر گردیده است؟

رشته های:

  • رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و علوم قرآن و حدیث
  • رشته زبان و ادبیات فارسی گرایش آموزش زبان فارسی
  • رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش ابتدایی
  • رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی
  • رشته زبان انگلیسی گرایش آموزش زبان انگلیسی
  • رشته زیست شناسی گرایش فیزیولوژی جانوری
  • رشته ریاضی گرایش آموزش ریاضی
  • رشته شیمی گرایش آموزش شیمی
  • رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش رفتار حرکتی و اموزش تربیت بدنی

رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان در چه پردیس هایی ایجاد شده است؟

هم اکنون رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان در مراکز زیر دایر می باشد:

  • پردیس شهید رجایی آذربایجان غربی، برادران
  • پردیس فاطمه الزهرا(س) اصفهان، خواهران
  • پردیس بحرالعلوم چهارمحال و بختیاری(برادران)
  • پردیس شهید چمران تهران، (برادران)
  • پردیس نسیبه تهران، (خواهران)
  • پردیس شهید مفتح شهر ری (برادران)
  • پردیس شهید رجایی فارس (برادران)
  • پردیس شهید رجایی فارس (خواهران)
  • پردیس آیت الله طالقانی قم (برادران)

چه دوره ها و کارگاه هایی برای  دانشجویان پیش بینی گردیده است؟

الف- دوره های مهارت های هفت گانه(ICDL)

ب- دوره ایمنی و بهداشت(شامل آموزش و پرورش و اصول ایمنی و مراقبت و کاهش حوادث و سوانح در مدارس و ایمنی و بهداشت در آزمایشگاه)

ج- رفتار سازمانی مبتنی بر آموزه های دینی

 نکات مهم و شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ( محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان )

  • پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به صورت نیمه متمرکز است و همچون آزمون دکترای غیر پزشکی، مصاحبه دارد.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان بر اساس سنجش در آزمون سراسری و توسط وزارت اموزش و پرورش انجام می شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این فرآیند نقشی ندارد.
  • دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بایستی بعد از دانش آموختگی، تعهد محضری ۲ برابر مدت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را برای خدمت در هر واحدی که وزارت آموزش و پرورش در استان های کشور ابلاغ میکند، بدهند.
  • پذیرفته شدگان مكلفند در آغاز تحصیل خـود بـه میـزان دو برابـر مـدت تحصـیل (حـداقل آن كمتـر از 8 سـال نخواهـد بـود)، بـه آمـوزش و پـرورش تعهـد خـدمت محضـری بسپارند. تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منوط به سپردن تعهدمحضری میباشد..
  • (پــذیرش دانشــجو معلمــان از بــین پذیرفتــه شــدگان آزمــون سراســری، پــس از تأییــد صــلاحیت عمــومی و تخصصــی آنــان توســط وزارت آمــوزش و پــرورش، صــورت میپـذیرد. پذیرفتـه شـدگان نهـایی بـا رعایـت مقـررات مربـوط، بـه عنـوان دانشـجو معلـم متعهـد خـدمت بـه وزارت آمـوزش و پـرورش پذیرفتـه مـیشـوند و بایـد پـیش از ثبت نام در محل قبولی، به آموزش و پـرورش تعهـد محضـری بسـپارند كـه پـس از دانـش آمـوختگی بـه میـزان دو برابـر مـدت تحصـیل خـود، در محـل تعیـین شـده توسـط وزارت آموزش و پرورش خدمت نمایند. مدت تحصیل دانشجو معلمان جزو سوابق خدمت (حداكثر 4 سال دوره كارشناسی) آنان محسوب میشود.
  • تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت شبانه روزی میباشد.
  • انتقال دانشجو به سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و بالعكس ممنوع میباشد.
  • ادامـه تحصـیل متعهـدین خـدمت بـه وزارت آمـوزش و پـرورش، بـا رعایـت مفـاد مـاده 4 قـانون متعهـدین خـدمت بـا رعایـت سـایر ضـوابط و مقـررات مربـوط صـرفاً در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش امكانپذیر خواهد بود.
  • تغییـر رشـته و گـرایش، تغییـر اولویـت انتخـابی، تغییـر دوره تحصـیلی، انتقـال و جابجـایی در بـین دانشـگاههـا و بـالعكس در بـدو ورود و یـا در طـول تحصـیل تحـت هـیچ شرایطی امكانپذیر نخواهـد بـود. ضـمناً چنانچـه دانشـجو تحـت هـر شـرایطی در دوره كـاردانی متوقـف شـود بـه علـت عـدم نیـاز بـه خـدمات آنـان در آمـوزش و پـرورش، جذب و استخدامشان امكانپذیر نخواهد بود.
  • عدم اشتغال به تحصیل همزمان در هـر یـك از دوره هـای تحصـیلی در دانشـگاههـا و مؤسسـات آمـوزش عـالی دولتـی و غیردولتـی در زمـان ثبـتنـام، شـروع بـه تحصـیل و حین تحصیل.
  • پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی كه عنوان رشته آنها دبیری نمیباشد، ملزم به گذراندن دروس تربیتی هستند.
  • از متقاضیان رشته های تحصیلی مورد نیـاز آمـوزش و پـرورش كـه جـزو معرفـی شـدگان چنـد برابـر قـرار بگیرنـد، در صـورتی مصـاحبه بعمـل خواهـد آمـد كـه دارای شـرایط و ضوابط مندرج در ایـن اطلاعیـه بـوده و ویژگـی هـای جسـمانی آنـان نیـز توسـط پزشـك معتمـد واجـد شـرایط و سـلامت روانـی توسـط روان شـناس متخصـص و معتمـد آموزش و پرورش صرفاً در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه مورد تأیید قرار بگیرد.
  • مصـاحبه جزیـی از مراحـل آزمـون سراسـری بـرای پـذیرش دانشـجو در دانشـگاه فرهنگیـان و دانشـگاه تربیـت دبیـر شـهید رجـایی است. انجـام مصـاحبه تخصصـی صرفاً در مهلت مقرر مندرج در اطلاعیه های اعلام شـده از سـوی سـازمان سـنجش آمـوزش كشـور امكـانپـذیر می باشد.
  • انجـام مصـاحبه مجـدد و یـا تمدیـد مهلـت اعـلام شده به هیچ عنوان امكانپذیر نخواهد بود.
  • عدم حضور در مراحـل انجـام مصـاحبه تخصصـی و بررسـی صـلاحیتهـای عمـومی تحـت هـر شـرایطی بـه منزلـه انصـراف از رشـته هـای دانشـگاه فرهنگیـان و دانشـگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی خواهد شد.
  • محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبتنام قطعی، توسط پردیس ها در واحدهای تابعه (سطح استان) تعیین خواهد شد.

شرایط دانشگاه فرهنگیان برای متاهلین

دانشگاه فرهنگیان برای متاهلین امتیاز خاصی قائل نشده و دانشجویان متاهل شرایط مشابه دانشجویان مجرد را دارند. ولی ممکن است متاهل بودن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تاثیر مثبتی بگذارد.

سوالات متداول ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو چه تعداد است؟

جدیدترین جزییات شرایط دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی برای جذب دانشجو اعلام شد که ۱۵ شرط تخصصی ازجمله معدل، سن و تراز علمی اعلام شده همچنین معیارهایی برای سلامت جسم و روان لحاظ شده است از توانایی گفتاری تا قد و وزن و نداشتن کراهت منظر که در مقاله توضیحات تکمیلی آن را ملاحظه خواهید فرمود

تعیین محل خدمت داوطلبان بر چه اساسی صورت می پذیرد؟

تعیین محـل خـدمت کـد‌رشـته محـل‌هـایی کـه بـه صـورت اسـتانی، شهرستانی یا در یک بوم

“چگونه میتوانم شرایط جدید پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال 1402 و 1403 اطلاع پیدا کنم؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط جدید پذیرش دانشجو و همچنین دریافت مشاوره تضمینی برای قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان همین حالا با کارشناسان اختصاصی این زمینه در مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس بگیرید.

ملاک تعیین بومی گزینی در انتخاب رشته فرهنگیان چیست ؟

ملاک تعیین بومی گزینی در انتخاب رشته فرهنگیان سه سال آخر دبیرستان هر داوطلب می باشد

افزایش سن دانشگاه فرهنگیان به ۲۵ سال آیا درست است؟

شرط سنی در دانشگاه فرهنگیان مجدداً از 22 سال به 24 سال تمام افزایش یافته است.

4.5/5 - (10 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علیرضا

    سلام خسته نباشید طرح جدید برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تا سن 40 سال از طریق کنکور که جدیدا اعلام کردن باید با همون دیپلم ثبت نام بشه یا با همون مدارک دانشگاهی(فوق کارشناسی و ارشدو بعد تو کنکور منابع دانشگاهی میان یامنابع دیپلم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم..

    پاسخ
  2. Deyana

    واقعا این سن ۲۲سال برای کنکور ۱۴۰۳ تصویب شد؟یعنی من که متولد 1380/6/20هستم نمیتونم شرکت کنم برای فرهنگیان ?

    پاسخ
  3. محمدمهدی

    سلام من یکساله دارم برا کنکور ۴۰۳میخونم و ۲۳سالم میشع زمان ثبت نام.میتونم شرکت کنم یا خیر چون جدیدا بخشنامه ای که آموزش پرورش صادر کرده گفتن سن قبولی رو کاهش میدن به ۲۲تکلیف چیه؟

    پاسخ
  4. ...

    دوستان میگن برای اعتراض به سن فرهنگیان باید پیش نماینده ها شهرمون بریم
    لطفا از هر شهری حداقل یه نفر عضو این گروه بشه تا هماهنگ کنیم
    شماره و آدرس نماینده شهرتونو تو گوگل سرچ کنید

    پاسخ
  5. علی

    سلام میگن واسه کنکور ۱۴۰۳ شرایط سنی ۲۲ تمام شده من متولد 30/6/81 هستم یعنی من بخاطر ۲ روز نمیتونم شرکت کنم واس فرهنگیان؟؟؟؟؟میتونم یا نه؟

    پاسخ
  6. حنا

    سلام
    من متولد ۱۳۸۱.۶.۲۷هستم
    برای فرهنگیان میتونم کنکور انسانی سال۱۴۰۳رو شرکت کنم.
    ایابا این سن واسه تربیت معلم پذیرش دارن؟

    پاسخ
  7. آدینه

    سلام وقت بخیر
    شرایط سنی فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۲ چند سال هست ؟آیا احتمال داره به ۲۶ سال افزایش بدن یا نه؟

    پاسخ
  8. زینب

    سلام. من متولد ۱۳۷۸/۲/۱۰هستم میخواستم بدونم واسه کنکور ۱۴۰۲ شرایط سنی برای دانشگاه فرهنگیان دارم?

    پاسخ
  9. آرزو

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من متولد ۱۳۷۸/۵/۱ هستم و کارشناسی علوم سیاسی هم دارم میخوام برای ۱۴۰۲ ڪنڪور بدم شرط سنی دانشگاه فرهنگیان رو دارا هستم یا نه ممنون میشم راهنمایی ڪنید.
    همه جا نوشته شده ۲۴ سال و منم میشه ۲۴ سالم اما واقعا درک نمیکنم چرا باید ڪسانی ڪه متولدین مهر ماه هستن مجاز باشن اما ما که دوماه فرقمون هست مجاز نباشیم

    پاسخ
  10. پویا

    خیر،گفته حداقل معدل و و حداکثر سن تحت هیچ شرایط تغییر نمیکند

    پاسخ
  11. حسین

    سلام.وقت بخیر
    من متولد79/1/24 هستم واز پنج مرداد 1401 باید برم سربازی.بعداز21ماه بامحاسبه مدت سربازی درتاریخ 1403/2/0 به پایان میرسدکه 24ساله میشم ایا باشروع خواندن دراین سن مجاز به ورود به فرهنگیان هستم
    درصورت استفاده از گواهی پزشکی وکسری خدمت شرایط ورود رادارم؟

    پاسخ
  12. نادری

    با عرض سلام من خدمت سربازی رو تمام کردم و متولد 14/11/75هستم آیا در پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1401مشکلی ندارم چون میگن اون دوسال سربازی میزان سن را عقب می آورد یعنی مثلاً اگر کسی 25سالش باشه و خدمت رو انجام داده باشد مثل این هست که 23سال سن داره چیه شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان میخورد آیا درسته

    پاسخ
  13. نادری

    با عرض سلام من خدمت سربازی رو تمام کردم و متولد 14/11/75هستم آیا برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان امسال یعنی1401پذیرش خواهم شد

    پاسخ
  14. مریم

    سلام
    کسانی که ایثارگری دارند ازشرط سنی تو ازمون استخدامی ها معاف میشن میخواستم ببینم واسه کنکور سراسری هم برای دانشگاه فرهنگیان همین طوره یعنی شرط سنی حداکثر 24 سال حذف میشه یا خیر؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    پاسخ
  15. مهدی

    سلام و عرض ادب سن ۲۴ سال دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۱ قطعی شد منبع خبر: خبرگزاری فارس بخش تعلیم و تربیت زیر گروه مدرسه لطفا منتشر کنید از نگرانی در بیان دوستان موفق باشید

    پاسخ
  16. زهرا

    سلام دوستان برید سایت سنجش افزایش سن رو وتاثیر مثبت معدلو از سازمان سنجش برا سال ۱۴۰۱ درخواست کنین

    پاسخ
  17. Saro

    سلام من سال ۹۸ و ۹۹ کنکور دادم و میخوام واسه ۴۰۱ هم کنکور بدم میتونم یا نه سربازی هم نرفتم متولد ۸۰ هم هستم با تشکر

    پاسخ
  18. پوریا

    سلام الان من سال ۹۸ کنکور دادم و ۹۹ هم دادم قبول نشدم خدمت سربازی هم نرفتم متولد ۳۱ ۳ ۸۰ هستم میتونم واسه کنکور ۱۴۰۱ ثبت نام کنم با تشکر

    پاسخ
  19. ازی

    سلام. تورو خدا شمارو به هرکی که براتون عزیزه برای سال 1401 سن دانشگاه فرهنگیان همین 24 سال باشه تورو خدا امیدمون رو نامید نکنین….

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403