شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ | شرایط ثبت نام مجدد برای دانشجویان روزانه چگونه است ؟

شرایط ثبت نام مجدد کنکور 1401

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ | شرایط ثبت نام مجدد برای دانشجویان روزانه چگونه است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ : دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ همزمان با شروع ثبت نام کنکور سراسری بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت ، که لازم است کلیه داوطلبان قبل از اقدام به ثبت نام خود با مطالعه دقیق دفترچه از شرایط ثبت نام کنکور بطور کامل آگاه شوند .

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »  شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو بخش عمومی و اختصاصی می باشد که اطلاع از آن ها برای شرکت در آزمون الزامی است . در این مقاله به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ و نیز شرایط ثبت نام مجدد دانشجویان روزانه می پردازیم .

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »  متقاضیان شرکت در کنکور سراسری می بایست دارای شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ همانند وضعیت دینی ، سلامت جسمانی و عدم سوء سابقه باشند که در ادامه به آن ها اشاره نموده ایم :
1. عدم اعتیاد داوطلب به هر گونه مواد مخدر و داشتن سلامت جسمانی کامل متناسب با رشته درخواستی .
2. داوطلب تا کنون اعمال خلاف شئونات اسلامی ، شغلی و تحصیلی انجام نداده باشد .
3. داوطلب هیچ دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد .
4. داوطلب باید معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی باشد .
5. هر داوطلب بنا بر دین انتخابی خود باید واجبات را انجام داده و از محرمات بپرهیزد .

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ »    شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دو بخش عمومی و اختصاصی ارائه می شود ، که در بخش شرایط اختصاصی نکته ای که مورد پرسش برای بسیاری از متقاضیان است مدارک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در کنکور سراسری می باشد . در ادامه به شرح کامل شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری که شامل مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، شرایط تحصیل مجدد ، مسائل مربوط به نظام وظیفه آقایان ، تعداد دفعات شرکت در کنکور سراسری و تحصیل رایگان در رشته های پزشکی می باشند می پردازیم :

1. داوطلبان شرکت در کنکور ۱۴۰۳ باید دارای مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی ( فق دیپلم ) باشند . البته داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را تا پایان شهریور سال ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ اخذ کنند نیز می توانند در این کنکور شرکت کنند .
2. داوطلبی که دانشجوی دوره روزانه در یکی از مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دکتری باشد ، حق ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ را نخواهد داشت مگر این که با مراجعه به محل دانشگاه تحصیلش تا 30 ام بهمن ماه 1402 از دانشگاه انصراف از تحصیل در دانشگاه روزانه دهد .
3. کلیه افرادی که از سال 64 به بعد تا کنون 2 بار با شرکت در کنکور سراسری در سال های مختلف در یک رشته محل دوره روزانه پذیرفته شده اند ، امکان شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳را نخواهند داشت .
4. اگر دانش آموزی با شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ و پذیرفته شدن در یکی از دوره های روزانه در دانشگاهی مشغول به تحصیل باشد ، می تواند تا 30 ام بهمن ماه 1402 از تحصیل در دوره روزانه انصراف دهد و در کنکور سراسری ۱۴۰۳ با شرط انتخاب دانشگاه های غیر روزانه ( شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مجازی ، پردیس خودگردان و آزاد ) ثبت نام کنند .
5. اگر دانش آموزی با شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ و پذیرفته شدن در یکی از دوره های غیر روزانه ( شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مجازی ، پردیس خودگردان و آزاد ) در دانشگاهی مشغول به تحصیل باشد ، می تواند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کند و پس از قبول شدن در کنکور ۱۴۰۳ از دانشگاه قبلی خود انصراف دهد .
6. دانشجویانی که در یکی از رشته در مقطع کارشناسی در دوره روزانه به صورت رایگان تحصیل کردند ، طبق رای دیوان عدالت اداری حق ثبت نام در دوره های روزانه دکتری پزشکی را دارا هستند . شرایط کامل تحصیل مجدد در رشته های پزشکی در مقاله آن توضیح داده شده است .
نکته : متقاضیان کنکور تجربی توجه کنند که براساس تصمیم اخذ شده در کمیسیون موضوع ماده 2 و3 آئین نام اجرایی قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان درتاریخ 28 / 10 / 95 ، فارغ التحصیلان رشته های با طرح اجباری وزارت بهداشت در مقاطع کاردانی و کارشناسی ( مانند پرستاری ، علوم آزمایشگاهی و … ) که قصد دارند در کنکور سراسری شرکت کنند ، درصورت قبولی در رشته های دکتری حرفه ای پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، می توانند طرح خود را بعد از اتمام تحصیل در رشته های مذکور به پایان برسانند .


مشاور گروپ


نکات قابل توجه برای شرکت در کنکور سراسری 1402

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    در ادامه به بررسی نکات مهمی که برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید بدانید می پردازیم
نکته1 : آن دسته از افرادی که مدرک کاردانی در رشته های علوم پزشکی را دارند و قصد ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارند باید حتما تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳ ( برای ورودی مهر ) و 30 بهمن ۱۴۰۳ ( برای ورودی بهمن ) طرح نیروی انسانی خود را به اتمام برسانند .
نکته2 : همه دانشجویانی که قصد ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ را دارند و قصد انصراف از تحصیل در دانشگاه فعلیشان را دارند باید فرم شماره 3 انصراف را تکمیل کنند . پر کردن این فرم به منزله تسویه تحصیل رایگان و وام های صندوق رفاه محسوب می شود . لازم نیست این فرم حتما تا قبل از اسفند ماه 1402 تکمیل شوند ، آن چیزی که مهم به شمار می آید این است که تاریخ انصراف قطعی دانشجو قبل از یکم اسفند ماه 1402 باشد . پس می توان تسویه حساب برای تحصیل رایگان را به بعد از اطمینان یافتن از قبولی در کنکور ۱۴۰۳ موکول کرد . دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل هستند و انصراف می دهند و مجددا در یک دوره روزانه از طریق کنکور سراسری ۱۴۰۳ پذیرفته می شوند از پرداخت هزینه انصراف ( هزینه تحصیل رایگان ) معافند . دانشجویانی که قصد انصراف دارند می توانند با مطالعه مقاله شرایط انصراف از دانشگاه روزانه از تمامی شرایط لازم برای انصراف آگاهی یابند .
نکته3 : آقایانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارند باید از شرایط معافیت تحصیلی با خبر باشند سپس نسبت به ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳ اقدام کنند .
نکته4 : اگر دانشجوی آقایی قصد انصراف از دانشگاه در حال تحصیل خود را داشته باشد و قبلا سابقه انصراف از دانشگاه نداشته باشد ( برای بار اول باشد که قصد انصراف دارد ) ، می تواند تا یک سال از معافیت تحصیلی انصراف استفاده کند . البته لازم است که آقایان از معافیت تحصیلی انصراف از دانشگاه آگاهی های لازم را کسب کنند .
نکته5 : هر سال با دانشجویانی مواجه می شویم که در رشته های غیر پزشکی در مقاطع مختلف فارغ التحصیل شده اند و قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارند . شرایط ثبت نام برای این داوطلبان تفاوت اندکی با سایر داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ دارد . برای کسب اطلاعات بیشتر خواندن مقاله شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی به این دسته از داوطلبان توصیه می شود .

آن دسته از داوطلبانی که پس از مطالعه این مقاله دچار ابهام شده اند می توانند کلیه سوالات خود را در خصوص جزئیات شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری 1402 را از مشاوران مرکز مشاور گروپ بپرسند . برای برقراری ارتباط با مشاوران مرکز  کافیست از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده نمایید .
مشاور گروپ


آیا فارغ التحصیلان دوره کارشناسی رشته های علوم پزشکی می توانند دوباره در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت نمایندو آیا شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارند؟
آیا فارغ التحصیلان رشته ای غیر پزشکی می توانند دوباره از مزایای تحصیل رایگان بهره ببرند؟
آیا در رابطه با تحصیل مجدد فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد ودکترا محدودیتی وجود دارد؟
در صورتی که داوطلبی یک بار از دوره روزانه فارغ التحصیل شده باشد دوباره می تواند در دوره روزانه همان مقطع پذیرفت شود؟(شرایط انصراف از دانشگاه روزانه چگونه است؟)

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    به دلیل شرایط خاص جامعه امروز و نبود آینده شغلی در بسیاری از رشته ها, تعداد زیادی از فارغ التحصیلان پس از دریافت مدرک کارشناسی و یا حتی با دریافت مدرک کارشناسی ارشد و دکترا به دلیل نیافتن شغل یا عدم علاقه به شغل و رشته تحصیلی خود درصدد شرکت مجدد در کنکور سراسری ۱۴۰۳ بر می آیند. و سوالات در باره شرایط و ضوابط تحصیل مجدد و شرکت مجدد در کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان از متداول ترین سوالات می باشد. در ادامه این مطلب  قصد داریم به بیان قوانین و ضوابط موجود در رابطه با تحصیل مجدد فارغ التحصیلان و شرایط دوبار ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را بنویسیم.

مشاور گروپ

شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه رشته های غیر پزشکی

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    بر طبق آخرین تغیرات قوانین آموزشی و رای دیوان عدالت اداری فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های غیرپزشکی در صورتی که به ارگان خاصی تعهد خدمت نداشته باشند بدون محدودیت می توانند درثبت نام کنکور ۱۴۰۳ شرکت نمایند و شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ را خواهند داشت..

ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته های غیر پزشکی شامل چه کسانی می شود؟

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    در صورتی که این افراد در مقطع کارشناسی قبلی خود در دانشگاه های روزانه و با شرایط تحصیل رایگان این مقطع تحصیلی را گذرانده باشند، در صورتی که در رشته های پزشکی, دارو سازی, دندان پزشکی و رشته های پیراپزشکی در دوره روزانه پذیرفته شوند باز هم نیازی به پرداخت شهریه نمی باشد ومی توانند به صورت مجدد از شرایط تحصیل رایگان ثبت نام مجدد کنکور سراسری و شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ بهره مند شوند.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه رشته های پزشکی

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    براساس آخرین تصمیم آیین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های پیراپزشکی با شرایط طرح اجباری می توانند تا قبل از اتمام طرح خود یک بار در کنکور سراسری شرکت نمایند و در صورتیکه در یکی از رشته های پزشکی, دندان پزشکی, داروسازی پذیرفته شوند می توانند ادامه طرحشان را پس از فارغ التحصیلی در رشته جدید انجام دهند.

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »     اما اگر پذیرفته نشوند میبایست صبر کنند تا طرح اجباری شان به انجام برسد و پس از آن می توانند شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ و دوباره درشرایط کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت نمایند.

ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته های پزشکی شامل چه کسانی نمی شود؟

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ رشته های پزشکی در صورتی که در یکی از دوره های پزشکی, دندان پزشکی ودارو سازی در دوره روزانه پذیرفته شوند حتی اگر مدرک قبلی خود را در دوره روزانه وبه صورت رایگان گرفته باشند باز هم می توانند در دوره روزانه پذیرفته شوند و ازمزایای تحصیل رایگان استفاده نمایند، البته داوطلبان آقا می بایست توجه داشته باشند که در رابطه با خدمت وظیفه سربازی و معافیت تحصیلی در دوره تحصیل مجدد مشکلی نداشته باشند.شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ / 

شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳ داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در طول سال های گذشته تغیرات فراوانی داشته است و تقزیبا می توان گفت که از سال 95 تا 1401 هرساله این قوانین تغیر داشته اند، اما با توجه به مصوبه 28 فروردین 99 که آخرین رای دیوان عدالت اداری در این مورد است هر داوطلب در هر مقطعی مجاز است که دوبار ازشرایط تحصیل رایگان استفاده نماید و بر اساس این مصوبه انتظار می رود این قانون در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ در این باره تغیر نماید.

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    که بر اساس آن داوطلبان بدون در نظر گرفتن مقطع و شرایط تحصیل آن ها در دوره قبلی تحصیل بتوانند از مزایای تحصیل رایگان بهره ببرند. باید دید که در دفترچه امسال این قوانین چگونه بیانخواهد شد. اما داوطلبان می توانند با استفاده از این رای دیوان عدالت اداری درصورتی که مشکلی برایشان در این مورد پیش آمد در ارسال درخواست سایت سنجش درخواست خود را اینترنتی ثبت نمایند.

شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳  »    داوطلبان گرامی توجه داشته باشند که این قوانین مربوط به دوره روزانه می باشد و داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ و شرکت در دانشگاه آزاد را دارند شامل این قوانین نمی باشند و تفاوتی ندارد که شما چندین بار از دانشگاه آزاد مدرک بگیرید و در شهریه ها تفاوتی نخواهد داشت، دانشگاه های پردیس و بین الملل نیزهمینگونه است.


مشاور گروپ

مشاوره تحصیلی کنکوری مشاور گروپ

قوانین و ضوابط موجود در رابطه با شرایط ثبت نام مجدد کنکور سراسری ۱۴۰۳, شرایط تحصیل مجدد کارکنان رسمی و یا پیمانی ادارات و یا سازمان ها شرایط معافیت تحصیلی , شرایط انصراف از دانشگاه و از تحصیل، تفاوت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نظام جدید با نظام قدیم چیست؟، رفع محرومیت کنکور ۱۴۰۳، بسیاری دیگر از این قبیل بسیار پیچیده است. در صورتی که در رابطه با هر یک از قوانین و ضوابط موجود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سوالی دارید می توانید با شماره 9099071613  با تلفن ثابت و بدون کدگیری با مشاوران مشاور گروپ  بهترین مشاوره تحصیلی در تهران در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را از ما بخواهید.

 

✔️شرایط شرکت مجدد دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای در کنکور چگونه است؟

✔️دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته تمامی رشته‌های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دکتری حرفه‌ای دامپزشکی متقاضی تحصیل مجدد، می‌توانند با رعایت شرایط اعلامی در این مقاله از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند و محدودیتی در انتخاب دوره‌های مختلف (روزانه و شهریه پرداز) ندارند:

✔️ قبول شدگان دوره روزانه کنکور سال گذشته مجاز به ثبت نام کنکور 1402 می باشند؟

✔️ مطابق متن مقاله این گروه از داوطلبان تنها از انتخاب رشته روزانه کنکور 1402 محروم هستند که البته برای این ممنوعیت هم می توانند از طریق درخواست لغو محرومیت اقدام کنند برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

✔️شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور 1402 چگونه است؟

✔️دانشجویان دوره روزانه (ورودی سال 1401 و قبل از آن) همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ باید تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ با تکمیل فرم مخصوص و تأیید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند و بند ۳۲ تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

3/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ | شرایط ثبت نام مجدد برای دانشجویان روزانه چگونه است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ندا

    سلام
    من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و تا بهمن دفاع میکنم
    آیا میتوانم در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنم؟؟؟

    پاسخ
  2. محدثه

    سلام
    من اگر دانشگاه دولتی روزانه قبول شم و اگر ثبت نام نکنم سال ۱۴۰۳ از کنکور محروم میشم؟
    و اگر نه حق انتخاب دارم دانشگاهی که بهتر شده رو انتخاب کنم؟

    پاسخ
  3. محدثه اعتدادی

    سلام وقت بخیر
    کسی که در حال حاضر دانشجوی دانشگاه دولتی روزانه هست مجازهست مجددبرای کنکور۱۴۰۳ سراسری رشته تجربی شرکت کنه ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی