شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی ویژه کنکور 1402

شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی

جهت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی ویژه کنکور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی  : شاید از رشته ای که در آن تحصیل میکنید و یا فارغ التحصیل شده اید راضی نیستید و میخواهید دوباره در کنکور سراسری شرکت نمایید. در این پست شرایط شرکت دوباره در کنکور سراسری توضیح داده شده است.

شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی

تحصیل مجدد در رشته پزشکی چگونه است؟! آیا نیاز به پرداخت شهریه برای تحصیل مجدد در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی وجود دارد؟ امکان تحصیل رایگان وجود دارد؟ در ادامه با مشاور گروپ همراه باشید .

بیش از نیمی از کسانی که با مرکز مشاور گروپ  تماس می گیرند، لیسانس یا فوق لیسانس دارند. آنها برای تحصیل مجدد در رشته پزشکی تماس گرفته اند. می پرسند:

به نظر شما دادن کنکور مجدد بعد از لیسانس کار درستی است؟ آیا تحصیل مجدد در رشته پزشکی خوب است؟ تحصیل مجدد در رشته دندان پزشکی چطور؟ برای تحصیل مجدد در رشته پزشکی چه درصدی برای دروس لازم است؟ کنکور مجدد پزشکی سخت است؟! اصلا چگونه رشته پزشکی قبول شویم؟

این موضوع یکی از چالش برانگیزترین موضوعات برای افرادی است که می خواهند کنکور مجدد دهند. قبل از برنامه ریزی برای این افراد، سوالاتی از آنها می پرسیم تا شرایط آنها را بهتر درک کنیم. همچنین فرصت ها و تهدیدات این اقدام را توضیح می دهیم تا تصمیم عاقلانه تری در این مورد بگیرند.

وقتی صحبت از کنکور مجدد پزشکی می شود، بسیاری از مراکز بخاطر سواستفاده مالی می گویند بله حتما انجام دهید. ما در اینجا توصیه نمی کنیم که حتما اینکار را انجام دهید. زیرا انجام این کار برای هر فردی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. ممکن است شخصی اقدام به این کار کند اما اواسط مسیر از درس خواندن خسته شود. به اصطلاح عامیانه ببرد. این بخش اطلاعات کافی و مورد نیاز برای تصمیم عاقلانه تر در این خصوص ارائه شده. دلایل افراد برای انجام این کار و موانع و فرصت های آن را شرح می دهیم. با مطالعه این بخش دیدتان بازتر خواهد شد و تصمیم درست تری خواهید گرفت.

شرایط شرکت مجدد در کنکور سراسری

شاید کسانی که مدرک خود را در رشته های پیراپزشکی و پرستاری یا مامایی و یا رشته های غیر از گروه پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری گرفته باشند قصد تحصیل مجدد وشرکت دوباره در کنکور سراسری و قبولی در رشته هایی مانند دندان پزشکی ، پزشکی و داروسازی و یا پیراپزشکی را دارند.


شرایط تحصیل مجدد برای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی رشته های گروه پزشکی

همانگونه که گفته شد هزینه تحصیل مجدد رایگان می باشد و تحصیل مجدد در همان مقطع و یا مقاطع بالاتر رایگان می باشد و همچنین آقایان برای تحصیل مجدد در رشته های پزشکی و … نباید مشکل خدمت سربازی داشته باشند. ممکن است بعضی از دانشگاه ها از شما بخواهند که مدرک خود را آزاد کنید که هزینه ی آنچنانی نخواهد داشت و چنان چه تحت بیمه های بیکاری باشید بدون هزینه میتوانید مدرک خود را آزاد کنید. اما کسانی که طرح اجباری در گروه پرستاری و مامایی و پیراپزشکی دارند طبق بند زیر می توانند بعد از تمام شدن تحصیل مجدد طرح خود را بگزرانند.

طبق تصمیم گرفته شده در کمیسیون موضوع ماده 2 و3 آئین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان درتاریخ 28 دی ماه 95 ، فارغ التحصیلان رشته هایی با طرح اجباری وزارت بهداشت در مقطع های کارشناسی و کاردانی ( مانند پرستاری ،هوشبری ، علوم آزمایشگاهی و … ) که قصد دارند دوباره در کنکور سراسری شرکت نمایند ، درصورت قبولی در رشته های دکتری حرفه ای دندان پزشکی ، پزشکی و داروسازی ، می توانند طرح خود را بعد از اتمام تحصیل در رشته های ذکر شده به پایان برسانند.

شرایط تحصیل مجدد برای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی رشته های غیر پزشکی

افرادی که خواهان شرکت مجدد در کنکور سراسری هستند و فارغ التحصیل رشته هایی غیر از گروه پزشکی هستند نباید به سازمانی تعهد داشته باشند و آقایان از لحاظ نظام وظیفه نبایدمشکلی داشته باشند و هزینه تحصیل مجدد در همان مقطع و یا مقاطع بالاتر مثل پزشکی رایگان می باشد. ممکن است بعضی از دانشگاهها از شما بخواهند که مدرک تحصیلی خودتون رو ازاد کنید که هزینه ی ان چنانی نخواهد داشت و چنان چه از بیمه بیکاری استفاده میکنید بدون هیچ هزینه ای میتوانید مدرک تحصیلی خود را ازاد نمایید.

شرایط تحصیل مجدد برای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

با توجه به رأی هيئت عمومی ديوان عدالت اداری مـورخ 7/6/1396 مبنـی بـر عـدم ابطـال مصـوبه پنجـاه و يكمـين جلسـه شـورای عـالي برنامه ريزی علوم پزشكی مورخ 25/3/1392 ،دانش آموختگان مقاطع كارشناسی ارشد ناپيوسته كليه رشته هـای تحصـيلی و دكتـری عمـومی (پزشكی ، دندانپزشكی ، داروسازی و دامپزشكی ) ميتوانند با رعايت شرايط ذیل از طريق قبولی در آزمون سراسری در مقطـع دكتـری عمـومی رشته های پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی صرفاً در پرديس های خودگردان و ظرفيت مازاد دانشگاههای علوم پزشكی تحصيل نمايند.

– لزوم گذراندن طرح نيروی انسانی براي دانش آموختگان مشمول طرح.
– دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان يا دستگاههای اجرايی و عدم دارا بودن تعهدات سهميه بومی و يا سهميه مناطق محروم.
– نداشتن ممنوعيت تحصيل از نظر سازمان نظام وظيفه.
– كليه پذيرفته شدگان در دوره های پرديس خودگردان و يا ظرفيت مازاد (اعم از اينكه در مقاطع تحصـيلی قبلـی تحصـيل، از آمـوزش رايگان برخوردار بوده و يا نبوده اند) ملزم به پرداخت شهريه مطابق مصوبه هيئت امنای دانشگاه و مصوبات وزارت بهداشـت، درمـان و آموزش پزشكی ميباشند.
– دانش آموختگان مقطع كارشناسی ارشد ناپيوسته صرفاً قادر به تحصيل در پرديس های خودگردان و ظرفيت مازاد ميباشند.

قانون تحصیل مجدد رایگان شامل کسانی که داری مدرک ارشد و یا دکتری روزانه هستند نمیشود و نمیتوانند از تحصیلات دوباره بصورت رایگان بهره مند شوند.

رتبه های برتر


اگه بهت گفتن نميتوني
بخاطر اين بوده كه خودشون نتونستن
توي دنيا كلي انسان نااميد هست
دوست عزيزم
شكست در مسير موفقيت طبيعيه
ولي نااميدي سمه
هر چقدر هم كه شكست خوردي
به حركت ادامه بده ?



بعده کنکور کسی به بهونه های ما توجه نمیکنه
همه برمیگردن میگن خودت تلاش نکردی 🙂

رتبه های برتر

انتخاب بزرگت چیه؟
?پزشکی؟
?دندون؟
?چی؟؟
?واسه رسیدن بهشون میدونی باید چیکار کنی؟


مشاور گروپ

نکات مهم تحصیل مجدد رایگان

در جلسه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مورخه 1396/3/2 مقرر شد درصورت قبولی در دانشگاه روزانه ، تحصیل مجدد در مقطع جدید یا مقطع قبلی درهرصورت رایگان است.

اگر دانشجوی کارشناسی ، ارشد و دکتری روزانه هستید و قصد شرکت دوباره در کنکور سراسری را دارید باید حتما فرم انصراف از تحصیل را تا 30 بهمن تکمیل نمایید.

هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل مجدد و شرکت دوباره در کنکور سراسری وجود ندارد.

اگر تمایل به تحصیل در دانشگاه آزاد دارید مهم نیست که قبلا در دانشگاه روزانه ( دولتی ) تحصیل کرده اید یا نکرده اید. در هرصورت باید شهریه بپردازید و تفاوتی هم بین شهریه کسانی که کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری دارند با کسانی که برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت می کنند ندارند. قبولی در پردیس های بین الملل و یا خودگردان هم در هرصورت همراه با پرداخت شهریه است. چه قبلا از امکانات تحصیل رایگان استفاده کرده اید یا نکرده اید.

 

مشاوره تلفنی تحصیل مجدد در رشته های پزشکی 

اگر در خصوص تحصیل در رشته های مختلف پیراپزشکی و دندان پزشکی بدون کنکور سوالی دارید و یا در خصوص تحصیل مجدد در رشته پزشکی نیاز به مشاوره دارید ؛ هم اکنون می توانید با مشاوران و کارشناسان مشاور گروپ تماس حاصل فرمایید.

کافیست از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره 9099071613 تماس بگیرید . مشاوران ما همه روزه و از ساعت ۸ صبح الی 12 شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان خواهند بود.



گذشته رو کامل رها کن
خودتو ببخش بخاطر تمام غفلت ها
فرصت های آینده رو از دست نده!


4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی ویژه کنکور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سما

    سلام
    من پزشک هستم و تمایل به خواندن دندانپزشکی دارم ، نمی خواهم تغییر رشته دهم می خواهم تحصیل مجدد داشته باشم ، آیا امکان پذیر است و شرایط چگونه است

    پاسخ
  2. طاهره

    سلام روز بخیر
    عضو هیئت علمی دانشگاه هستم.
    قصد شرکت در کنکور تجربی و تحصیل در رشته پزشکی را دارم. لطفا در صورت امکان راهنمایی نمایید.
    -آیا قانونی است؟
    – اگر قانونی است، هزینه دارد یا خیر؟
    – اگر باید هزینه پرداخت کنم، هزینه اش چقدر است؟

    پاسخ
  3. سجاد

    سلام من ترم اخر ارشد و روزانه هسم.میخام کنکور1400 شرکت کنم باید انصراف بدم یا لازم نیس.چون شرایط من مشابه شماس .تونسین جواب سوالتونو بدونین.

    پاسخ
  4. زهرا مختاری

    سلام من کارشناسی رو پیام نور و ارشد روزانه خوندم و الان هم دانشجوی دکتری هستم (تمامی مقاطع رشته مدیریت خوندم )و تا تیر 99 فارغ التحصیل می شم، می خوام تو کنکور تجربی 99 دوباره شرکت کنم چه شرایطی رو باید داشته باشم؟ آیا من اگر رتبم خوب باشه نمی تونم رایگان تحصیل کنم؟لطفا راهنمایی کنید خیلی سردرگمم

    پاسخ
  5. ايدين

    سلام خسته نباشيد من ليسانس را از دانشگاه ازاد و ارشد را از وزارت بهداشت به اتمام رسانده ام ايا بزاي تحصيل در رشته پزشكي ميتونم از شرايط تحصيل رايگان استفاده كنم چون بعضي از موسسات ميگن ميشه بعضي ميگن با راي ديوان اداري ميشه

    پاسخ
    1. سجاد

      سلام من ترم اخر ارشد و روزانه هسم.میخام کنکور1400 شرکت کنم باید انصراف بدم یا لازم نیس.چون شرایط من مشابه شماس .تونسین جواب سوالتونو بدونین

      پاسخ
  6. الهام

    سلام چطور میشه رشته های دارای طرح مجدد تحصیل کنند در مقطع بالاتر قبل از طرحح ؟؟؟ وقتی که تا طرح تمام نشه ریز نمرات و… تحویل داده نمیشه ؟؟ و برای ثبت نام دانشگاه این مدارک نیازه ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی