استخدام پرستار ۱۴۰۲ | شرایط استخدام پرستار در سال 1402

شرایط استخدام پرستار | استخدام پرستار ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه استخدام پرستار ۱۴۰۲ | شرایط استخدام پرستار در سال 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط استخدام پرستار برای سال 1402 اعلام شد. مشاور گروپ در این مقاله آخرین اطلاعات مرتبط با استخدام پرستار را جمع آوری کرده، در صورت نیاز به مطرح کردن شرایط خود و دریافت مشاوره تخصصی همین حالا با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ از طریق شماره های موجود در سایت، تماس بگیرید.

استخدام پرستار ۱۴۰۲

خبر برگزاری آزمون استخدامی برای جذب پرستاران تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی اعلام شد.

خبر ۱۲ تیر ۱۴۰۲ – به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان نظام پرستاری و به گفته سرپرست اداره کل منابع انسانی، سیف الله مرادی: در حال حاضر ۱۶۵۰۰ پرستار در حال گذراندن طرح پرستاری و ۲۷ هزار و ۱۰۰ پرستار در دوران تمدید طرح پرستاری را می‌گذرانند که با گرفتن مجوزهای جذب ۳۳ هزار نفر و ۳۰ هزار نفر تا پایان سال آزمون‌هایی برای جذب و استخدام پرستار ۱۴۰۲ خواهیم داشت.

شرایط استخدام پرستار در سال 1402

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال قول استخدام ۳۳ هزار پرستار داده شده که تا پایان سال مجوز استخدام ۳۳ هزار نفر و ۳۰ هزار پرستار صادر شده است که از طریق آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت ، در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های کشور استخدام خواهند شد.

کاهش فشارکاری در حیطه پرستاری با افزایش تعداد پرستار در حوزه درمان وبهداشت امکان پذیر است.

سیستم پرستاری در حوزه بهداشت ودرمان در همه حال روند تخصصی داشته است بنابراین پرستاران از نظر ساختار شغلی متخصص در کار خود هستند اما در بحث ارائه خدمات کیفی وکمی با مشکلاتی روبرو هستیم.

بطور مثال می بایست به ازای هر بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی در حدود ۳۰۰ کادر پرستاری استخدام شوند اما ما در برخی مواقع شاهد هستیم که تنها ۱۰۰ پرستار به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

پرستاران در حال حاظر با چالش‌های زیادی از جمله کشیک و اضافه‌کار دست و پنجه نرم می‌کنند و جذب نیرو‌های جدید پرستاری جهت کاهش فشار کاری این افراد و خدمت‌رسانی بهتر و جامع‌تر به بیماران موثر خواهد بود.

شرایط سنی استخدام پرستاری:

یکی دیگر از شرایط استخدام پرستار در سال 1402  شرکت در آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت ، داشتن شرایط سنی می باشد.

  1.  داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 26 سال سن تمام برای دارندگان دیپلم بهیاری (متولدین 1370/08/25 به بعد)
  2.  35 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کارشناسی (متولدین 1361/08/25 به بعد)
  3.  40 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد (متولدین 1356/08/25 به بعد)
  4.  45 سال تمام برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر (متولدین 1351/08/25 به بعد)

در چه صورتی به سن شرکت برای آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت اضافه می شود:

 موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

  • الف) جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر شهدا، فرزندان و همسر جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر، فرزندان و همسر آزادگان که حداقل یک سال و بالاتر سابقه اسارت دارند و رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه (دارندگان گواهی از معاونت نیروی انسانی (برداشت ایران استخدام) سازمان بسیج مستضعفین یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا معاونت توسعه مدیریت و مابع جهاد کشاورزی و یا ستاد مشترک نیروهای مسلح (در خصوص کارکنان پایور نیروهای مسلح و نیروهای وظیفه) از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
  • ب)سنوات شرکتی داوطلبان شرکتی شاغل بصورت غیرمستقیم و از طریق شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با دانشگاه و یا سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خدمت اشتغال دارند، حداکثر به میزان 15 سال (طبق سابقه بیمه)
  • پ) رزمندگان دارای کمتر از شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، به میزان مدت حضور در جبهه
  • ت)افراد خانواده معظم شهدا (شامل پدر، مادر، خواهر و برادر) تا میزان 5 سال
  • ث) سنوات قراردادی داوطلبان قراردادی شاغل در دانشگاه و یا سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (اعم از قراردادکار معین و پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) حداکثر به میزان 15 سال (طبق سابقه بیمه)
  • ج)سابقه خدمت کارمندان تمام وقت دولتی حداکثر به میزان 5 سال
  • چ) سنوات قراردادی یا شرکتی داوطلبانی که بصورت قرارداد تمام وقت (اعم از قراردادکار معین و پزشک خانواده و قرارداد مشاغل کارگری) در دانشگاه و یا سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد آن ها به خدمت اشتغال داشته اند و در تاریخ آزمون با موسسه قطع همکاری نموده اند حداکثر به میزان 5 سال (طبق سابقه بیمه)
  • ح) داوطلبانی که طرح خدمت نیروی انسای موظف (اجباری یا اختیاری و یا در قالب تمدی  طرح) را به استناد قانون خدمت پزشکان و پیزاپزشکان انجام داده اند به میزان انجام خدمت فوق
  • خ) مدت خدمت سربازی انجام شده

آزمون استخدامی پرستاران در سال 1402

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر در وزارت بهداشت صادر و اعتبار آن هم تامین شده و انتظار می رود ۶۰ تا ۷۰ درصد از این ظرفیت استخدام پرستار اختصاص داده شود.

سیما سادات لاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره اقدامات وزارت بهداشت برای پرستاران افزود: مجوز استخدام ۳۰ هزار نیرو به وزارت بهداشت داده شده و اعتبار آن هم توسط معاونت توسعه وزارت بهداشت تامین شده است. انتظار معاونت پرستاری با توجه به کمبود نیروی پرستار این است که حداقل بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این استخدامی‌ها به نیروهای پرستار اختصاص داده شود. زیرا با کمبود شدید نیروی پرستار در بخش‌های بیمارستانی مواجه هستیم.

وی گفت: همچنین پرداخت تشویقی و تقدیر کتبی از هزار پرستار نمونه کشوری در سراسر کشور توسط وزیر بهداشت انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: زحمات همه کادر بهداشت و درمان در ماه‌های اخیر قابل قدردانی است و به خصوص پرستاران که یکی از اصلی‌ترین ستون‌های مبارزه با بیماری کووید۱۹ بوده و هستند.

وی ادامه داد: تلاش گروه پرستاری در همه ایام سال برای مراقبت از بیماران بر کسی پوشیده نیست و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز این تلاش‌ها بیشتر از همیشه پیش چشم جامعه قرار گرفته است.

لاری گفت: یکی از آخرین اقدامات مهم انجام شده برای پرستاران، پرداخت فوق العاده ویژه برای کارکنان نظام سلامت است. معاونت توسعه وزارت بهداشت اعلام کرده که از اول دی ماه پرداخت فوق العاده ویژه به کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاران انجام شود.

سید کامل تقوی، معاون توسعه وزارت بهداشت در مراسم روز پرستار اعلام کرد که فوق العاده ویژه کارکنان بالینی نظام سلامت از اول دی ماه در احکام این نیروها در وزارت بهداشت اعمال می شود و با اجرای آن حدود ۵۰ درصد به حقوق این نیروها اضافه می شود.

به گفته وی، از اسفند سال ۹۷، با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ۵۰ درصد به حقوق پرستاران و همه کارکنان رسمی و پیمانی نظام سلامت اضافه شده و اعمال افزایش ۵۰ درصدی حقوق با اجرای فوق العاده ویژه حقوق این نیروها به دو برابر نسبت به اسفند ۹۷ افزایش می یابد.

به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری حدود ۱۴۰ هزار پرستار در بیماستانهای کشور شاغل هستند. حدود ۶۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده و حدود ۱۰۰ پرستار تاکنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.


در صورتیکه در مورد آخرین شرایط آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت در سال 1402 ؛ نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان اختصاصی آزمون های استخدامی ما در “مشاور گروپ” تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر را از آنها بخواهید.

 9099071613

  (بدون کد و فقط از طریق تلفن ثابت )

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

3.5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه استخدام پرستار ۱۴۰۲ | شرایط استخدام پرستار در سال 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. میگل

    سلام ببخشید برای استخدام کمک پرستاری برای خانم ها حداکثر سن باید چقدر باشه؟
    و حداقل قد چقدر باید باشه؟

    پاسخ
  2. Hossein

    سلام.متولد79هستم.دیپلم انسانی دارم.از امسال باید برم سربازی 21ماه طول میکشه
    متقاضی برای پرستاری ازاد هستم محدودیت سنی به چه نحوی هس؟تاکی فرصت براکنکور دارم؟

    پاسخ
  3. محمد

    سلام لطفا جواب بدید
    کسی که دانشگاه رو تموم میکنه اگه آزمون استخدامی قبول نشه تکلیفش چیه؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی