سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی، به بررسی سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان پرداخته ایم. دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، از جمله دانشگاه های با شرایط خاص پذیرش می باشد. دانشگاه فرهنگیان در هریک از زیرگروه های آزمایشی تجربی، انسانی، ریاضی، هنر ظرفیت پذیرش دانشجو دارد. تحصیل در دانشگاه فرهنگیان از طریق ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری و همچنین کسب تراز لازم برای قبولی می باشد. داوطلبانی که قصد قبولی در دانشگاه فرهنگیان را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش باشند. در ادامه به تعدادی از سوالات داوطلبان در رابطه با دانشگاه فرهنگیان پاسخ داده ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سوالات پرتکرار دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان، در راستای سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با هدف تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد برای وزارت ­آموزش وپرورش و همچنین دستیابی به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده  است. این دانشگاه پس از طی مراحل قانونی و با امضای رئیس جمهور وقت در اسفند ماه سال 1390 تاسیس شد. دانشگاهی که در زمان شکل گیری قریب به یکصد سال تجربه در عرصه های مختلف آموزش معلمان مشتاق را در پیشینه خود داشت.

سر فصل ها

سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

در ادامه این مقاله به تعدادی از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان پاسخ داده ایم.دانشگاه فرهنگیان دارای پردیس های گوناگونی در سراسر کشور می باشد. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند باید در کنکور سراسری ثبت نام نموده و نمره و تراز لازم را کسب نمایند. لازم به ذکر است، دانشگاه فرهنگیان از جمله دانشگاه هایی با شرایط خاص پذیرش (شرایط سنی، شرط معدل و…) می باشد و پس از قبولی از داوطلبان دعوت به مصاحبه می گردد.

نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

نحوه ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟ برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان چگونه اقدام کنیم ؟

  • در ابتدا باید کنکور بدید و در کنکور تراز مورد قبولی دانشگاه فرهنگیان کسب کنید یعنی ترازی ک مجاز برای فرهنگیان می شوید، ((تراز بالای ۶۰۰۰))
  • موقع انتخاب رشته سریال علاقه مندی دانشگاه فرهنگیان خریداری می کنید و کد رشته های مخصوص فرهنگیان رو وارد می کنید.

شرایط عمومی پذیرش دانشگاه فرهنگیان

شرایط دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به شرح زیر است:

  1. تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  2. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  3. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  4. داشتن سلامت كامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله.
  5. نداشتن سابقه محكومیت جزائی یا كیفری مؤثر.
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الكل و هر نوع مواد اعتیادآور.
  7. داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی (داوطلبان نظام آموزشی قدیم) یا دیپلم متوسطه دوم (نظام آموزشی جدید)

***درصورت معرفی داوطلب به آموزش و پرورش برای انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی از افرادی كه فاقد مدرک  پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید آموزشی باشند تحت هر شرایطی، مجاز نخواهد بود.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

یکی از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان ، شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان پذیرش داوطلبان می باشد. داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ، یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می باشد.

*** سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال مصوب شده و این برای کنکور ۱۴۰۲ نیز برقرار است.

***محاسبه سن هر داوطلب با توجه به مندرجات اصل شناسنامه ای است كه به استناد آن در آزمون ورودی ثبت نام می كند، بنابراین تغییراتی كه پس از ثبت نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد معتبر نیست و در صورت پذیرفته شدن در آزمون، در هر مرحلهای، قبولی وی لغو خواهد شد.

**انجام خدمت سربازی و یا سوابق كاری و موارد دیگر، تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی شود.

حداقل تراز و معدل قبولی دانشگاه فرهنگیان

  • دارا بودن حداقل نمره علمی كل 6500 و بالاتر (در زيرگروه مربوط) جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمايشی مربوط.
  • داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم (معدل سه پايه دهم، يازدهم و دوازدهم).

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان معدل کل مهم هست یا کتبی ؟

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان، معدل کل ملاک است.

سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

یکی از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، منظور از محل خدمت فرهنگیان چیست ؟

از جمله سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که منظور از محل خدمت فرهنگیان چیست ؟

محل خدمت اون جایی هست که شما میخوای معلم بشی و مشغول به کار بشی، محل خدمت یکی از مناطق بومی استان شماست! پذیرش در دو سال اخیر بومی استانی هست، یعنی اینکه، شما علاوه بر مناطقی که بومی خودتون محسوب میشه؛ می تونید شهر های دیگه استان خودتون رو هم که میخواید انتخاب کنید.

البته تو بوم خودتون احتمال قبولیتون بالا هست و اگر شهر های دیگه ظرفیت باقی موند شما قبول میشید‌ که این احتمالش خیلی کم هست و قبولی شما تو یکی از شهر های بومی احتمالش بالاست.

محل تحصیل دانشگاه فرهنگیان

محل تحصیل جایی است که در آن دانشگاه تحصیل می کنید، در دفترچه انتخاب رشته علاوه بر رشته ها و محل خدمتی که انتخاب می کنید، دانشگاه محل تحصیل شما هم مشخص میشه. حالا این دانشگاه میتونه تو استان خودتون باشه یا یکی از استان های همجوار شما. اکثرا قبولی های رشته های آموزش ابتدایی در خود استان شما مشغول به تحصیل می شوند.

در ضمن، فقط میتونید شهر های استان خودتون رو به عنوان محل خدمت انتخاب کنید و دانشگاه هم بر اساس رشته های شما تعیین میشه. اینطوری نیست بتونید هر استانی رو برای تحصیل انتخاب کنید.

تعریف بومی بودن

منظور از بومی بودن، از شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان چیست ؟ ملاک های تعیین بومی بودن داوطلبان چیست ؟

  1. سه سال آخر تحصیل هر کجا باشید بومی اون بخش، شهر یا استان هستید.
  2. اگر سه سال آخر تحصیلتون یک جا نبوده باشید، ملاک بودن بخش، شهر یا استان محل تولد شماست.
  3. اگر سه سال آخر تحصیلتون یک جا نبوده باشید، ملاک بودن بخش، شهر یا استان محل تولد شماست.

***از کنکور ۹۷ به بعد گزینش دانشگاه فرهنگیان از حالت شهرستانی به استانی تبدیل شد یعنی هر فرد می تواند هر شهر از استان محل سکونت خود را در انتخاب رشته انتخاب کند ولی اولویت قبولی با اهالی بومی همان شهر است.

شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان

یکی از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

طبق دستورالعمل­ های صادره، امکان تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد.

استفاده از مرخصی تحصیلی دانشگاه فرهنگیان

یکی دیگر از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، دانشجویان تا چند نیمسال می­توانند از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند ؟

دانشجو می­ تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده نماید.

سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

سوالات دانشگاه فرهنگیان

در ادامه به سوالات متداول و پرتکرار دانشگاه فرهنگیان ، پیرامون نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان،امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شرکت مجدد در کنکور، پاسخ داده ایم.

رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان

یکی از سوالات پرتکرار داشجویان در رابطه با مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان این است که، آیا در دانشگاه فرهنگیان، مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، در تمامی رشته ها دایر است ؟

خیر. در حال حاضر در تمامی رشته­ ها دایر نمی­باشد. در برخی پردیس ­ها یک یا تعدادی از رشته­ های کارشناسی ارشد دایر می­ باشد.

از کدوم رشته، راحت ‌تر فرهنگیان قبول میشم ؟

از دیگر سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، از کدوم رشته، راحت ‌تر فرهنگیان قبول می شویم ؟

  • رشته ریاضی :

در سال ۹۹، تعداد کل کارت‌های صادر شده در کنکور ریاضی، ۱۱۷۳۸۰ بود. درحالی که ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای رشته ریاضی،3124 بود.

  • رشته تجربی :

در سال ۹۹، تعداد کل کارت‌های صادر شده توی کنکور تجربی، ۴۳۹۹۲۴ بود. درحالی که ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای رشته تجربی، 4278 بود.

  • رشته انسانی :

در سال ۹۹، تعداد کل کارت‌های صادر شده توی کنکور انسانی، ۲۶۹۸۷۷ بود. درحالی که ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای رشته انسانی، ۱۱۷۳۶ بود.

  • رشته هنر :

در سال ۹۹، تعداد کل کارت‌های صادر شده توی کنکور هنر، ۶۳۰۳۶ بود. درحالی که ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای رشته هنر، ۲۰۸ بود.

پس طبق این معیار (نسبت ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به تعداد کل شرکت‌کنندگان) راحت ‌ترین مسیر برای معلم شدن، رشته‌ انسانیه. چون هم ظرفیت دانشگاه‌ فرهنگیانش زیاده و از طرفی تنوع رشته ‌های فرهنگیان توی این رشته انسانی بیشتره.

تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و شرکت در کنکور

از دیگر سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به طور همزمان و شرکت مجدد در کنکور سراسری وجود دارد ؟

خیر شما تا وقتی که از دانشگاه فارغ تحصیل نشدیده اید، نمی توانید کنکور بدبد و یک رشته دیگه بخونید . حتی واسه سنجیدن خودتون تو کنکور هم این اجازه رو ندارید!! مگر اینکه از دانشگاه انصراف بدین و سایر شرایط رو هم دارا باشید .

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از سامانه گلستان

چگونه گواهی اشتغال به تحصیل را از سامانه گلستان دریافت کنیم ؟

دریافت گواهی اشتغال به تحصیل از سامانه گلستان

طول دوره و سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان

یکی دیگر از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، طول دوره و سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان به چه صورتی است ؟

حداکثر مدت مجاز تحصیل برای دوره کارشناسی ارشد دو سال (چهار نیمسال) و برای دوره کارشناسی پیوسته 4 سال (8 نیمسال) و برای دوره کارشناسی ناپیوسته 2 سال(چهار نیمسال)  تعیین شده است. (دانشگاه اختیار دارد در شرایط خاص و با تصویب شورای آموزشی دانشگاه، حداکثر یک نیمسال برای دوره­ های کارشناسی ناپیوسته و حداکثر دو نیمسال برای دوره کارشناسی پیوسته، مدت مجاز تحصیل را افزایش دهد).
چنانچه دانشجو در این مدت دانش­ آموخته نشود از ادامه تحصیل، محروم می ­شود.

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

از دیگر سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، معاینات پزشکی قبل از استخدام دانشگاه فرهنگیان، شامل چه مواردی می شود؟

  • تست مورفین
  • تست اعتیاد
  • معاینه توسط:

شنوایی سنجش
بینایی سنج
متخصص داخلی
متخصص اعصاب و روان
متخصص بیماری های عفونی

سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

یکی از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که کدام دسته از دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند؟

  • دانشجویان کارشناسی پیوسته (دانشجو معلم): دانشجویان کارشناسی پیوسته از طریق آزمون سراسری و پس از انجام مصاحبه و گزینش پذیرش می شوند. آموزش این افراد به صورت تمام وقت و برنامه کلاسی آنها در روزهای شنبه تا چهارشنبه می باشد. دانشجویان کارشناسی پیوسته پس از پایان دوره تحصیلیشان به عنوان معلم در مدارس به فعالیت می پردازند و از ابتدای تحصیل نیز در آموزش و پرورش استخدام می شوند.
  • دانشجویان کارشناسی ناپیوسته (معلم‌ دانشجو):دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته در صورت داشتن مدرک کاردانی در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل می دهند.برنامه کلاسی این دانشجویان غالبا روز های پنجشنبه و جمعه می باشد. یعنی روزهایی که مدارس تعطیل است آنها می‌توانند در کلاس ها شرکت کنند.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد: در حال حاضر پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد از میان معلمان، محدود است اما در آینده تعداد بیشتری از دانشجویان را در رشته ‌های متعدد و مورد نیاز آموزش و پرورش خواهند پذیرفت. به اطلاعیه های سازمان سنجش در این باره توجه کنید.

شرایط جسمانی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

از جمله سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان این است که، شرایط جسمانی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان چیست؟

  1. الف) توانایی گفتاری: (توانایی در رعایت مخارج تمام حروف و ادای كلمات و عبارات به طور كامل و نداشتن لكنت زبان به هر میزان)
  2. ب) قدرت بینایی: (نداشتن دید كمتر از 10/10 در یك چشم، پس ازاصلاح با عینك و نداشتن دید كمتر از 10+10/16 در دو چشم، پس از اصلاح با عینك)
  3. ج) قدرت شنوایی: (كمی شنوایی داوطلب نباید بیش از 40 دسیبل باشد و داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله 6 متری به خوبی بشنود).
  4. د) قـد و وزن مناسـب: (حـداقل قـد بـرای داوطلبـان مـرد 160 و بـرای داوطلبـان زن 155 سـانتیمتـر مـیباشـد. همچنـین تناسـب وزن بـا قـد داوطلـب براسـاس ایـن استاندارهاست). تبصـره- حـداقل قـد لازم بـرای داوطلبـان رشـته تربیـت بـدنی و علـوم ورزشـی، مطـابق ضـوابط مربـوط بـه داوطلبـان ورود بـه رشـته تربیـت بـدنی و علـوم ورزشـی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی میباشد
  5. ه) نداشـتن نقـص عضـو مشـهود و تغییـر شـكل مـادرزادی یـا اكتسـابی، انـدامهـا و نداشـتن كراهـت منظـر در اثـر سـوختگی، سـوانح یـا دیگـر عوامـل در صـورت یـا قسمتهای ظاهری و نمایان بدن (استفاده از دست و پای مصنوعی نقص عضو تلقی میشود)
  6. و) عدم ابتلا به بیماریهای مزمن و صعب العـلاج از قبیـل دیابـت، سـیروز كبـدی، آسـم، نارسـایی كلیـه، بیمـاریهـای قلبـی، اسـكروزآنپـلاك، پاركینسـون و بیمـاریهـای خونی نظیر لوسمی، كم خونی شدید مقاوم به درمان، تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده به تشخیص پزشك معتمد واجد شرایط.
  7.  ز) احــراز ســلامت روانــی براســاس نظــر روان شــناس متخصــص و متعمــد آمــوزش و پــرورش (دارای نظــام روان شناســی از ســازمان نظــام روان شناســی و مشــاوره جمهوری اسلامی ایران.

نکات مهم ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

در این مقاله به تعدادی از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان پاسخ داده ایم. داوطلبان برای ثبت نام و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی لازم است به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • تحصیل دانشجویان پذیرفته شده دردانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به صورت شبانه روزی می باشد.
  • جهت ادامه تحصیل در رشته های كارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان، داشتن حداقل سه سال سابقه خدمت آموزشی و یا اداری درآموزش و پرورش الزامی خواهدبود.
  • نخبگان علمی و مهارتی، مخترعان، مبتكران، برگزیدگان المپیادهای علمی، فرهنگی،هنری و مهارتی، جشنواره خوارزمی در شرایط علمی برابر، براساس كد رشته محل انتخابی، از اولویت پذیرش برخوردار خواهند شد.
  • داوطلبانی كه سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از كشور گذرانده اند، استان محل تولد، استان بومی این گونه داوطلبان تلقی خواهد شد.
  • انجام خدمت سربازی و یا سوابق كاری و موارد دیگر، تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی شود.
  • شرط معدل برای پذیرش  در دانشگاه فرهنگیان، دارا بودن حداقل معدل کل دیپلم 14 است.
  • داوطلبان تنها مجازند از رشته های تحصیلی استان بومی خود انتخاب نمایند.
  • حداقل تراز لازم برای دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ، تراز 6500 و بالاتر در زیر گروه مربوطه است.
  • شرط سنی در دانشگاه فرهنگیان از 22 سال به 24 سال تمام افزایش یافته است و داوطلبان متولد 1 مهر سال 76 و پس از آن مجاز به ورود و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خواهند بود.

سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

سایت اصلی دانشگاه فرهنگیان چیست ؟

cfu.ac.ir سایت دانشگاه فرهنگیان می باشد. نشانی تمامی پردیس های دانشگاه فرهنگیان در مقاله زیر ارائه داده شده است.

در این مقاله به تعدادی از سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان پاسخ داده شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با دانشگاه فرهنگیان، می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

نحوه ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان باید در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت نمایند.

شرایط سنی پذیرش دانشگاه فرهنگیان چیست؟

داشتن حداکثر 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه.

منظور از محل خدمت و محل تحصیل دانشگاه فرهنگیان چیست؟

در این مقاله به سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان به صورت کامل پاسخ داده ایم.

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول دانشگاه فرهنگیان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. فاطمه

    بله، مرخصی دانشگاه فرهنگیان و انصراف از تحصیل دانشگاه فرهنگیان به شرح ذیل است.

    مرخصی تحصیلی دانشگاه فرهنگیان
    • دانشجو می تواند درهر یک از دوره های کاردانی و کارشناسی نا پیوسته دانشگاه فرهنگیان حداکثر برای یک نیم سال ودر دوره های کارشناسی پیوسته برای دو نیم سال متوالی یا متناوب از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
    تبصره:
    • مدت مرخصی تحصیلی جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو در هر دوره محسوب می شود.
    • تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی حداقل 2 هفته قبل از شروع نام نویسی هر نیم سال توسط دانشجو به اداره آموزش دانشگاه تسلیم گردد.

    پاسخ
  2. را

    سلام ببخشید میشه ترم یک دانشگاه فرهنگیان مرخصی گرفت

    پاسخ
  3. احمدرضا

    سلام من الان دیدم تا تراز ۶۰۰۰برای فرهنگیان مجاز شدند این حقیقت داره؟؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی