سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری

سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری 99 - 1400

جهت مشاوره در زمینه سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برخی از دانش آموزان با اتکا به هوش و علاقه خاصی که به یک درس دارند، در تلاش هستند تا با کمک سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری برای پذیرش اقدام کنند. از اینرو این افراد تمام زمان خود را صرف مقام آوردن در المپیادهای علمی می کنند و در نهایت با کمک سهمیه مختص آن مدال، در دانشگاه پذیرش پیدا می کنند. در ادامه شاهد اطلاعات کاملی راجع به سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری و همچنین نحوه و شرایط اعمال این سهمیه خواهید بود. مشاور گروپ به عنوان بهترین مرکز مشاوره تحصیلی، به شما کمک می کند تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید. برای یافتن پاسخ سوالات خود راجع به سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

مزیت های المپیادهای علمی در کنکور سراسری

تاثیر مدال المپیاد در کنکور سراسری، یکی از مهم ترین مزیت های المپیادهای علمی می باشد که باعث شده است ذهن دانش آموزان بسیاری را درگیر خود کند. طبق بخش نامه ها، دانش آموزانی که موفق به کسب مدال طلا در المپیادهای دانش آموزی شده اند، می توانند بدون کنکور در هر رشته و دانشگاهی که بخواهند به تحصیل ادامه دهند. افرادی که موفق به کسب مدال نقره یا برنز شده اند، نیز از این قاعده مستنثنی نمی باشند؛ از اینرو این افراد می توانند از سهمیه 20 درصدی در کنکور سراسری استفاده کنند. تاثیر آن بدین صورت است که هر فرد با توجه به ترازی که در کنکور کسب کرده است، 20 درصد به تراز او افزوده می شود.

یکی دیگر از مزایای کسب مدال در المپیادهای علمی، دریافت کمک هزینه تحصیلی و همچنین عضویت در بنیاد ملی نخبگان می باشد که امتیاز بسیاری خوبی برای مدال آوران به شمار می رود. از اینرو متقاضیان می توانند با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی المپیادها، برای شرکت در المپیادها اقدام کنند و در صورت کسب مقام اول تا سوم از مزایای آن در کنکور سراسری بهرمند شوند.

نحوه اعمال سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری

با توجه مزایای سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری ، افرادی بسیاری در تلاش هستند تا از این سهمیه استفاده کنند. نحوه اعمال سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری به این صورت است که پس از اعلام نتایج قطعی کنکور در اواخر شهریور ماه ، افراد می توانند مدارک خود را ارسال کنند. در کنار ارسال مدارک، متقاضیان ملزم هستند ابتدا اولویت های اول تا سوم خود را انتخاب نمایند و سپس از طریق سایت سازمان سنجش مراحل ثبت نام و درخواست خود را تکمیل کنند.

تمامی دارندگان مدال نخبه حساب می‌شوند و از مزایای بنیاد نخبگان بهره می‌برند. البته مزیای آن‌ها بسته به مدال تفاوت دارد. تمامی آن‌ها می‌توانند همچون دیگر نخبگان از طرح بنیاد نخبگان برای خدمت سربازی استفاده کنند.

مدال‌های طلا از کنکور سراسری معاف هستند. مدال‌های نقره و برنز هم ۲۰ درصد سهمیه در کنکور سراسری دارند. (تسهیلات ورود به دانشگاه ممکن است هرسال تغییراتی داشته باشد)


با توجه به محدودیت ظرفیت ها و همچنین برای سرعت بخشیدن به کارها، بهتر است متقاضیان استفاده از سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری هر چه سریع تر برای انتخاب رشته (به ویژه رشته محل های پرطرفدار) اقدام کنند.

شرایط استفاده از سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری

همانطور که پیش تر گفته شد، بعد از مشخص شدن نتایج کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش، انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری ویژه داوطلبان دارای مدال های طلا، نقره و برنز یا به عبارتی المپیادهای دانش آموزی آغاز می گردد. افراد که در گروه واجدین شرایط استفاده از آئین نامه های استعدادهای درخشان می باشند، در صورتی که در کنکور سال شرکت کرده باشند، می توانند از 25 شهریور جهت ثبت نام و همچنین انتخاب 5 عدد رشته محل اقدام کنند. این رشته محل ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ذکر شده است و متقاضیان می توانند با توجه به آن ها انتخاب خود را انجام دهند.

در صورتی که متقاضیان حد نصاب نمره علمی را کسب کرده باشند، حداکثر 10 درصد از ظرفیت هر یک از کد رشته محل ها به افراد واجد شرایط تعلق می گیرد. این 10 درصد به افراد دارای مدال های طلا، نقره، برنز المپیادها، دانشجویان نمونه کشوری مقطع کاردانی، دارندگان رتبه اول تا سوم جشنواره جوان خوارزمی اعطا می گردد. لازم به ذکر است که سازمان سنجش کشور، با توجه به اولویت نمره داوطلبان و همچنین انتخاب رشته آن ها، برای معرفی آن ها در ظرفیت تخصصی اقدامات لازم را انجام می دهد.

در صورت بروز هر گونه تغییر در زمان ثبت نام و انتخاب رشته افراد مشمول سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

سوالات متداول

✔️نحوه استفاده از سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری چگونه است؟

دانش آموزانی که در المپیادهای دانش آموزی موفق به کسب مدال شده باشند، می توانند در صورت داشتن تمام شرایط توضیح داده در مقاله، از سهمیه المپیاد در کنکور سراسری پیش روی خود بهره ببرند.

✔️ مزیت های المپیادهای علمی در کنکور سراسری چیست؟

طبق بخشنامه‌ها، دانش آموزانی که موفق به کسب مدال طلا در المپیادهای دانش‌آموزی شده‌اند، می‌توانند بدون کنکور در هر رشته و دانشگاهی که بخواهند به تحصیل ادامه دهند. افرادی که موفق به کسب مدال نقره یا برنز شده‌اند، نیز از این قانون مستثنی نیستند.

میزان تاثیر مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری سال گذشته چقد✔️

مدال آوران المپیادهای علمی در سال 98 از سهمیه ۲۰ درصدی در کنکور سراسری استفاده می کردند و تاثیر آن به این صورت است که هر فرد با توجه به ترازی که در کنکور کسب کرده است، ۲۰ درصد به تراز او افزوده می‌شود. امکان اضافه شدن سهمیه 25 درصد در سال 99 زیاد است.

4.1/5 - (20 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه مدال آوران المپیادهای علمی در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ملیکا

    سوال منم هست. شما متوجه شدین؟

    پاسخ
  2. Hr

    سهمیه رو کردن ده درصد ظاهرا بعضی از دانشگاهها مثل تهران هم دیگه سهمیه ی نقره و برنز رو قبول ندارن. لطفا پطلب رو به روزرسانی کنید

    پاسخ
  3. Dr.Ali

    سلام اگه کسی مدال طلای المپیاد مرحله سوم(کشوری) داشته باشه باز هم کنکور معاف هست؟؟

    پاسخ
  4. سید

    سلام و وقت بخیر
    آیا المپیاد سواد و رسانه ای هم شامل سهمیه کنکور میشه؟

    پاسخ
  5. سبحانی

    سلام ببخشید این آزمون های نوپا مثل اقتصاد میگن نه سهمیه داره نه معافیت. آیا صراحت داره؟

    پاسخ
  6. حسین

    یه سوال برای سال دوازدهم المپیاد هست؟با مدال طلای زیست میشه شهید بهشتی پزشکی خوند؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی