راهنمای استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 – 98

سهمیه رزمندگان

جهت مشاوره در زمینه راهنمای استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله قصد دارد به راهنمای استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 – 98 بپردازد. با ما همراه باشید.

سهمیه رزمندگان

رزمندگان بسیجی:

رزمندگان بسیجی که بر اساس ماده 1 و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ  59/6/31 تا 67/6/31 حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضورداشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به سازمان‌های نیروهای مسلح (آجا، سپاه، ناجا، ودجا، سازمان بسیج مستضعفین”صرفاً برای نیروهای رزمنده بسیجی”)، نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان بسیجی و دریافت کد ره‌گیری 12 رقمی مربوط به این سهمیه، بر اساس نوع سازمان اقدام کرده و سپس در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی آزمون نسبت به درج سهمیه و کد ره‌گیری خود اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مربوطه مورد تائید نهایی قرار گیرد.

لازم است داوطلب در وارد نمودن کد خود دقت نماید. بدیهی است در صورت اشتباه وارد نمودن کد ره‌گیری تأیید سهمیه مربوطه از سازمان یا ارگان مذکور امکان‌پذیر نبوده و در صورت عدم شناسایی توسط هر یک از سازمان‌ها، این سهمیه برای داوطلب حذف خواهد شد.

برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به کارشناسی ارشد به کانال زیر بپیوندید.

کانال ارشد

درنهایت تأییدیه نهایی توسط

الف- دفتر خدمات و طرح حکمت معاونت نیروی انسانی ستاد کل ن.م برای متقاضیان ایثارگر

ب- سازمان بسیج مستضعفین برای رزمندگان به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال می‌گردد.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان سازمان بسیج مستضعفین، لازم است ضمن مراجعه به محل نگهداری پرونده، نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان و نیز دریافت کد ره‌گیری 12 رقمی و درج آن در فرم ثبت‌نام اینترنتی آزمون، اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط سازمان بسیج مستضعفین مورد تائید نهایی قرار گیرد. بدیهی است اعلام کد ره‌گیری 12 رقمی رزمندگان، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام پذیرفته نخواهد شد.

تذکر مهم درمورد سهمیه رزمندگان:

پیش کد هر یک از سازمان‌ها و مراجع (اولین رقم سمت چپ کد ره‌گیری 12 رقمی که توسط این سازمان‌ها در اختیار داوطلبان داده می‌شود)، جهت استفاده متقاضیان این سهیه برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به شرح زیر می‌باشد:

  • ستاد کل نیروهای مسلح: (1 به‌عنوان‌مثال) 192525252525
  • ارتش: (3 به‌عنوان‌مثال) 321132573159
  • سپاه پاسداران: (9 به‌عنوان‌مثال) 921512112183
  • نیروی مقاومت بسیج: (5 به‌عنوان‌مثال) 519122113883
  • وزارت دفاع: (2 به‌عنوان‌مثال) 219959238591
  • ناجا: (7 به‌عنوان‌مثال) 782191111221

تبصره 1:

مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.

تبصره 2:

مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت‌های خدمتی کارکنان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی در جبهه و نیز طرح 6 ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.

تبصره 3:

نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.

تبصره 4:

کد ره‌گیری 12 رقمی برای استفاده از سهمیه رزمندگان (مختص ایثارگر و رزمندگان بسیجی) برای هر آزمون و هرسال متفاوت می‌باشد. لذا داوطلبان می‌بایست برای ثبت‌نام در هر آزمون با مراجعه به سازمان ذی‌ربط یا ناحیه مربوطه نسبت به دریافت کد ره‌گیری 12 رقمی جدید مخصوص همان آزمون اقدام کنند. درج کد ره‌گیری دوره‌های گذشته منجر به عدم‌تأیید سهمیه و حذف آن خواهد شد.

برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به کارشناسی ارشد به کانال زیر بپیوندید.

کانال ارشد

تبصره 5:

فرزندان و همسر رزمندگان بسیجی و ایثارگرانی که منحصراً مدت حضور در جبهه را دارند (یعنی داوطلبانی که پدر و مادر یا همسر آنان فقط دارای مدت حضور در جبهه می‌باشند) مشمول استفاده از سهمیه نخواهند بود.

آن دسته از کارکنان کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چنانچه علاوه بر میزان موظفی از تاریخ  59/6/31 تا 67/6/31 حداقل 6 ماه پیوسته یا 9 ماه ناپیوسته در مناطق عملیاتی و جبهه‌های حق علیه باطل حضورداشته‌اند با تأیید نهایی ستاد کل ن.م. می‌توانند از امتیاز سهمیه رزمندگان استفاده نمایند. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامت‌گذاری دربند مربوط به سهمیه در فرم ثبت‌نام، نسبت به درج کد 12 رقمی پیگیری به‌صورت کاملاً صحیح در محل مربوط اقدام نمایند.

داوطلبان استفاده از سهمیه رزمندگان بخوانند

بر اساس تبصره 2 ماده 11 آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 68/2/18 هیئت محترم وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 71/9/11 مجلس شورای اسلامی داوطلبانی که از سال 1368 به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمون‌های سراسری پذیرفته‌شده‌اند، درصورتی‌که دارای حداقل مدت 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند. در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ورودی را نخواهند داشت.

تبصره 1:

آن دسته از داوطلبانی که بعد از سال 1368 با استفاده از سهمیه رزمندگان یک‌بار در دوره کاردانی و یک‌بار در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته‌شده‌اند، درصورتی‌که دارای حداقل 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند می‌توانند در این آزمون با سهمیه رزمندگان شرکت نمایند.

تبصره 2:

آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک‌بار در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته‌شده‌اند، طبق ضوابط حق استفاده مجدد از سهمیه رزمندگان در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) را نخواهند داشت.

تذکر مهم:

داوطلبان واجد شرایط سهمیه رزمندگان اعم از اینکه در آزمون‌های ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل و دکتری تخصصی) سنوات گذشته شرکت کرده یا نکرده باشند برای استفاده از سهمیه رزمندگان باید طبق توضیحات فوق عمل نمایند و تمام داوطلبان متقاضی این سهمیه در این آزمون در سهمیه رزمندگان گزینش می‌گردند.

مطالب تکمیلی

راهنمای آزمون کارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

وضعیت نظام‌وظیفه آزمون کارشناسی ارشد

شرایط ثبت‌نام مشمولین قانون خدمت پزشکان در آزمون ارشد

شرایط پذیرش دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در آزمون کارشناسی ارشد

راهنمای پذیرش دانشگاه علوم پزشکی ارتش در آزمون ارشد

راهنمای پذیرش دانشگاه شاهد در آزمون کارشناسی ارشد

راهنمای پذیرش دانشگاه تربیت مدرس در آزمون کارشناسی ارشد

راهنمای پذیرش دانشگاه آزاد در آزمون کارشناسی ارشد

راهنمای پذیرش پردیس‌های خودگردان در آزمون کارشناسی ارشد

شرایط استفاده از سهمیه‌های ثبت‌نام کارشناسی ارشد

راهنمای استفاده از سهمیه ایثارگران و استعداد درخشان در آزمون ارشد

راهنمای پذیرش و ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون کارشناسی ارشد

مدارک لازم جهت ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

نکات و دستورالعمل‌های پیش از ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد

برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات مربوط به کارشناسی ارشد به کانال زیر بپیوندید.

کانال ارشد

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنمای استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. Sahar

    سلام ببخشید، پدر من در زمان جنگ سرباز وظیفه بودند، میخواستم بدونم آیا سهمیه فرزند رزمنده به من تعلق میگیره؟

    پاسخ
  2. محبوب

    سلام اینکه میگن ۵ درصد رزمندگی فقط درصورتی کاربرد داره ک پذیرش دانشگاه ده نفر باشه؟ و اینکه من بااین ۵ درصد تو الویت انتخاب قرار میگیرم یا نه براساس خود رتبم انتخابم میکنن؟ ممنون از پاسخگویی

    پاسخ
  3. رضا

    باسلام
    بنده برای استفاده از سهمیه 5 درصد در کنکور ارشد 97 از سایت آجا کدرهگیری و مشخصات پدرم را دریافت نمودم و در فرم ثبت نام کنکور وارد کردم، سایت سنجش پیغام خطایی مبنی بر “عدم تایید از سمت ارگان ذی ربط” بعد از ثبت فرم ثبت نام میداد. پدر بنده به مدت 24 ماه در زمان جنگ سرباز بودند و کارت ایثار دارند. برای رفع این مشکل چه کار میتونم بکنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    1. مشاور گروپ

      سلام. این مشکل برای خیلی ها پیش میاد و راهش اینه که از بنیاد امور ایثارگران درخواست ثبت کد ایثارگری پدرتون رو خود ایشون بدهند. احتمالاً فرصت ثبت نام مجدد و ویرایش اطلاعات از طریق سایت اعلام خواهد شد و در آن زمان مجدداً میتونید اطلاعاتتون رو ویرایش کنید.هرجا به نکته یا سوال خاصی برخوردید کارشناسان مشاور گروپ از ساعت 8صبح تا 12 شب در کنار شما خواهند بود.

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403