راهنمای سهمیه بومی آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی

سهمیه بومی آزمون دستیاری

جهت مشاوره در زمینه راهنمای سهمیه بومی آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شما می‌توانید در این مقاله با نکات راهنمای سهمیه بومی آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی آشنا شوید. در صورت وجود هرگونه سؤال می‌توانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید. با ما همراه باشید.

سهمیه بومی آزمون دستیاری

سهمیه بومی (قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی)

تعهد خاص:

  • احراز %85 نمره حدنصاب پذیرش دولتی در رشته-محل مربوطه، برای بهره‌گیری از این نوع سهمیه الزامی است.
  • جهت تأمین نیروی انسانی ماندگار در دانشکده‌های دندانپزشکی و جهت راه‌اندازی و تکمیل کلینیک‌های تخصصی خدمات سطح 3، بخشی از پذیرش دستیاری به‌صورت تعهد خاص برای خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشـکی انجام می‌شود که داوطلبان متقاضی واجد شرایط باید در ردیف مربوطه در فرم ثبت‌نام، علاقه‌مندی خود را اعلام نمایند.
  • پذیرش این افراد مشروط به سپردن تعهد خدمتی (سه برابر مدت تحصیل) می‌باشد. مدت تعهدات این گروه شامل ضریب محرومیت منطقه نمی‌گردد.

شرایط استفاده از سهمیه بومی آزمون دستیاری

تمامی افرادی که متقاضی پذیرش بومی می‌باشند، باید هم‌اکنون ساکن دائم استان موردتقاضا (با ارائه استشهاد محلی و تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه) بوده و حائز یکی از شرایط زیر باشند:

  • متقاضی باید متولد استان موردتقاضا برای استفاده از پذیرش بوده و حداقل دو مقطع از مقاطع تحصیلی ابتدائی، راهنمایی، متوسطه یا دانشگاهی را در آن استان گذرانده باشد (کلیه‌ی موارد بایستی طبق فرم شماره‌ی 6 « فرم درخواست استفاده‌کنندگان از پذیرش بومی» به تأیید دانشگاه مربوطه رسانده شود).
  • متقاضی حداقل سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه یا دانشگاهی را در آن استان گذرانده باشد (کلیه‌ی موارد بایستی طبق فرم شماره‌ی 1 « فرم درخواست استفاده‌کنندگان از پذیرش بومی» به تأیید دانشگاه مربوطه رسانده شود).

نکات تکمیلی درخصوص سهمیه بومی آزمون دستیاری

  • در استخدام رسمی دانشگاه علوم پزشکی موردتقاضا برای استفاده از پذیرش مذکور بوده، تا زمان ثبت‌نام 3 سال سابقه‌ی کار در همان دانشگاه را داشته باشد (خدمات شامل طرح نیروی انسانی نمی‌باشد) و در صورت قبولی در آزمون ، همچنان خدمات فرد در آن استان ادامه داشته باشد. تأیید این بند بر عهده‌ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه است. (کلیه‌ی موارد بایستی طبق فرم شماره‌ی 3 « فرم درخواست استفاده‌کنندگان از پذیرش بومی» به تأیید دانشگاه مربوطه رسانده شود).
  • دندان‌پزشکان عمومی که حداقل به مدت 4 سال تا زمان ثبت‌نام در مناطق محروم آن استان خدمت نموده (خدمات شامل طرح نیروی انسانی نمی‌باشد) و در صورت قبولی در آزمون ، همچنان خدمات فرد در آن استان ادامه داشته باشد. تأیید این بند بر عهده‌ی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه است. (کلیه‌ی موارد بایستی طبق فرم شماره‌ی 4 « فرم درخواست استفاده‌کنندگان از پذیرش بومی» به تأیید دانشگاه مربوطه رسانده شود).

تذکر: برای دانشجویانی که در شهری غیر از محل سکونت اصلی خود تحصیل می‌کنند، محل زندگی اصلی و نه محل تحصیل، مدنظر می‌باشد. مربیان هیئت‌علمی و کارشناسان دندانپزشکی می‌توانند حسب مورد از شرایط بند 3 و 4 پذیرش بومی استفاده نمایند.

شرایط پذیرش بومی در آزمون دستیاری

شرایط استفاده از سهمیه بومی آزمون دستیاری داوطلبان پذیرش چهل و نهمین آزمون دستیار پزشکی برای سال ۱۴۰۱ در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همچنین نوع تعهدات این داوطلبان اعلام شد.

به گزارش مشاور گروپ ، بر این اساس، فرد متقاضی استفاده از سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، باید متولد استان مورد تقاضا بوده و حداقل دو مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلات را (اعم از متوالی یا متناوب) در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد تقاضا گذرانده باشد. متقاضی حداقل سه مقطع تحصیلی را (اعم از متوالی یا متناوب)در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

همچنین محل تولد یکی از والدین و یا همسر متقاضی در استان مورد نظر باشد و فرد ۵ سال اقامت اخیر (منتهی به سال برگزاری آزمون) در یکی از شهرهای استان مورد تقاضا را داشته باشد و الزامی است کلیه بخش های فرم استشهاد محلی مشتمل بر آدرس با قید استان، شهر، خیابان، کوچه، پلاک، کدپستی و زمان سکونت با امضای ۴ نفر از اهالی محل با ذکر مشخصات و امضای کلانتری و یا شورای شهر محل تعهد تکمیل شود.

مستخدمین پیمانی، قراردادی (تمام وقت، رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی) دانشگاههای علوم پزشکی کشور و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت با حداقل ۵ سال سابقه استخدام و خدمت اخیر در مناطق محروم استان متقاضی بومی محسوب می شوند.

پزشکان عمومی قراردادی (تمام وقت)، پیمانی یا رسمی آزمایشمی یا رسمی قطعی دانشگاههای علوم پزشکی و یا سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حداقل ۳ سال سابقه مدیریتی یا سرپرستی درمناطق محروم استان متقاضی به عنوان رئیس شبکه بهداشتی درمانی و یا رئیس بیمارستان شرایط پذیرش بومی را دارد.

دارا بودن حداقل ۳ سال سابقه خدمت به عنوان پزشک اورژانس در مراکز اورژانس تحت پوشش وزارت بهداشت (اعم از بیمارستانی، درمانگاهی،….در مناطق محروم استان متقاضی) برای داوطلبان واجد شرایط متقاضی سهمیه بومی آزمون دستیاری در همان استان صرفا جهت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس می تواند به صورت بومی پذیرش شود.

متقاضیان تحصیل در مقطع تخصصی که سابقه حداقل ۶ سال خدمت با مدرک پزشکی عمومی در مناطق محروم استان متقاضی را داشته باشند.

مستخدمین دستگاههای اجرائی غیر از دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز و موسسات وابسته به وزارت بهداشت، به شرط قطع رابطه استخدامی با دستگاه متبوع خود و تودیع سند تعهد به وزارت بهداشت، مجاز به استفاده از این سهمیه می باشند.

پذیرش دستیار در سهمیه مذکور با رعایت سقف ظرفیت پذیرش در منطقه محروم در رشته مورد تقاضا و نیاز استان ها در چارچوب نظام سطح بندی که متعاقبا در هنگام انتخاب رشته محل اعلام می‌شود، خواهد بود.

وزارت بهداشت تاکید کرد؛ کلیه مستخدمین دانشگاههای علوم پزشکی و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که تمایل به استفاده از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی را دارند و محل استخدام آنان با منطقه محروم مورد تقاضا دارای مغایرت میباشد، وفق مقررات کلیه پذیرفته شدگان در سهمیه مذکور ملزم به انجام تعهدات در منطقه محروم انتخابی هستند. بدیهی است هر گونه فعالیت در زمینه تغییر محل خدمتی و تطبیق آن با محل انجام تعهدات برعهده داوطلب است.

در صورت عدم وجود فضای آموزشی در رشته تخصصی مورد نیاز یک منطقه محروم در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقر در همان منطقه، و یا سایر دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در همان منطقه آمایشی با نظر دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، پذیرش افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، در رشته مذکور در سایر دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقر در سایر مناطق آمایشی صورت خواهد پذیرفت.

پس از قبولی با استفاده از سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکان پذیر نمی باشد. تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی ممنوع است.

تعهدات پذیرفته شدگان بومی

از پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، تعهد خاص به میزان سممه برابر مدت آموزش جهت ارانه خدمت در مناطق محروم و مورد نیاز همان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی انتخابی به منظور استفاده از سهمیه مذکور اخذ می شود و این تعهد قابل خرید یا جابه جایی نیست.

پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه مناطق محروم و یا نیازمند تعیین شده خود فعالیت درمانی و یا آموزشی خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه، تا پایان دوره تعهد، حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را ندارند.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی این گروه از پذیرفته شدگان بعد از اتمام تعهدات مورد نظر مجاز است و پذیرفته شدگان مذکور تا پایان زمان تعهدات و ارانه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی محل ارانه خدمات امکان ارانه خدمات تخصصی در سایر مناطق کشور را ندارند.

ادامه تحصیل در مقاطع آموزش بالاتر پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهدات امکانپذیر بوده و انتقال و تغییر محل تعهدات این داوطلبان ممنوع است

 

برای آگاهی از جدیدترین اخبار سهمیه بومی آزمون دستیاری بر روی عکس زیر کلیک نمایید.

مشاور گروپ

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه راهنمای سهمیه بومی آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403