سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها

جهت مشاوره در زمینه سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با زمان و نحوه انجام فرآیند سنجش سلامت پیش دبستانی ها  ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پرداخته ایم. انجام طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ثبت نام مدارس الزامی است. مدیران پس از دریافت نوبت سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی در زمان مقرر، به صورت الکترونیکی از طریق سایت سنجش سلامت، لازم است زمان حضور نوآموزان در پایگاه های سنجش سلامت را به اطلاع والدین برسانند. نوآموزان و والدین برای انجام طرح سنجش سلامت، لازم است در نوبت تعیین شده به پایگاه های سنجش سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند.

سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

راهنمای کامل انجام فرآیند سنجش سلامت پیش دبستانی ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در این مقاله ارائه داده شده است. برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، هر ساله برای همه نوآموزان بدو ورود به پش دبستان انجام می شود و چند سالی است که با توجه به اهمیت تشخیص زود هنگام اختلالات و برخی بیماری ها و فرصت طلایی برای انجام مداخلات درمانی از سنین پایین تر، به صورت داوطلبانه برای کودکان پیش دبستانی نیز در حال انجام است.

مدیران مدارس پس از دریافت نوبت به صورت اینترنتی لازم است زمان حضور دانش آموزان را در پایگاه های سنجش سلامت به اطلاع والدین برسانند. والدین و دانش آموزان لازم است در زمان تعیین شده به پایگاه سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی مراجعه نمایند.

دریافت نوبت از طریق سامانه سنجش سلامت، فقط توسط مدیران مدارس و از طریق سایت نوبت دهی سنجش امکانپذیر است. سایر مراحل طرح سنجش سلامت به صورت حضوری توسط والدین و نوآموز انجام می شود.

زمان سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها

غربالگری و سنجش سلامت کودکان پیش‌دبستانی که از سال ۹۶ به برنامه سنجش سلامت نوآموزان، اضافه شده است در سال جاری نیز در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و از 18 تیرماه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ آغاز می شود. همکاران حوزه فنی باید سامانه سیدا را برای ثبت نام پیش دبستانی ها فعال کنند. نوآموزان بدو ورود هم که به مدرسه می روند اطلاعاتشان در سامانه سیدا ثبت می شود و مدیر مدرسه به صورت الکترونیکی برایشان نوبت می گیرد و آنها در تاریخ و ساعت اعلام شده به پایگاه سنجش مراجعه می کنند و کارشان را انجام می دهند.

زمان سنجش سلامت پیش دبستانی ها معمولا در تیر یا خرداد ماه خواهد بود به محض اعلام زمان دقیق برای سنجش نوآموزان پیش دبستانی 1402 – 1403 مقاله به روزرسانی خواهد شد.

سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی

سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی شامل ارزیابی های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت های ویژه است. همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت صورت می پذیرد.

مراحل سنجش سلامت پیش دبستانی ها

مراحل سنجش سلامت پیش دبستانی ها در ادامه بیان شده است. برای انجام طرح سنجش سلامت لازم است والدین نوآموزان پیش دبستانی به مدرسه محل تحصیل نوآموز مراجعه نمانید و نوبت حضور در پایگاه سنجش محل سکونت را از مدیر مدرسه دریافت نمایند. پس از دریافت نوبت لازم است نوآموز به همراه والدین خود به پایگاه های سنجش سلامت مراجعه نماید. در ضمن به همراه داشتن اصل شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسیناسیون نوآموز و یک قطعه عکس 4*3 الزامی است.

پس از انجام مراحل غربالگری، در صورتیکه نیاز به بررسی تخصصی نباشد، نتایج ارزیابی توسط مسئل پایگاه ثبت خواهد شد. پس از ثبت اطلاعات در سامانه سنجش سلامت، والدین به همراه نوآموز باید به پایگاه های سلامت یا خانه های بهداشت مراجعه نمایند تا نتایج غربالگری بررسی و کارت واکسیناسیون نوآموز تکمیل گردد. پس از انجام مراحل فوق نوآموز می تواند به مدرسه موردنظر برای ثبت نام مراجعه نماید.

در صورت نیاز به بررسی تخصصی، نتایج غربالگری به مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و هوش ارجاع داده می شود و در صورت نیاز به تحصیل نوآموز در مدارس ویژه، نوآموز به مدارس استثنایی و با شرایط خاص معرفی می گردد.

لازم به ذکر است، آن دسته از کودکانی که در سن پیش دبستانی سنجش می شوند، برای سال آینده که به دبستان می روند دیگر نیازی به سنجش مجدد ندارند و اطلاعات سنجش آنها در سامانه ثبت می شود.

بیشتر بخوانید : ثبت نام پیش دبستانی

مدارک لازم برای سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی

مدارک لازم برای سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی هنگام حضور در پایگاه های سنجش سلامت به صورت زیر است:

  1. اصل شناسنامه نوآموز  و والدین
  2. کارت واکسیناسیون تکمیل شده
  3. یک قطعه عکس 4*3
  4. پرداخت هزینه ثبت نام سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی صرفا از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی.

تعرفه سنجش سلامت پیش دبستانی ها در سال ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، هنوز به طور دقیق اعلام نشده است . این مبلغ برای مناطق مختلف متفاوت خواهد بود و همچنین برای حمایت از دانش آموزان کم بضاعت،‌ برای عده ایی نیم بها و حتی رایگان نیز محاسبه خواهد شد.

آدرس مراکز دولتی سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی ۱۴۰۲

در فایل زیر، آدرس مراکز دولتی سنجش سلامت نوآموزان ۱۴۰۲ ،‌ در استان های کشور قید شده است. با مطالعه آن ها قادر خواهید بود نزدیک ترین مرکز سنجش سلامت نوآموزان،‌به  محل زندگی خود را یافته و جهت مراجعه و سنجش فرزند خود، اقدام نمایید.

در صورت بروز هرگونه سوالی،‌ درباره سنجش سلامت نوآموزان،  می توانید با ما در مرکز مشاور گروپ در تماس باشید.

تماس با : 9099071613

شما عزیزان هچنین می توانید برای دریافت فایل pdf آدرس مراکز دولتی سنجش سلامت نوآموزان، روی لینک زیر کلیک کنید:

برای انجام طرح سنجش سلامت لازم است والدین نوآموزان پیش دبستانی و دبستان به مدرسه محل تحصیل نوآموز مراجعه نمایند و نوبت حضور در پایگاه سنجش محل سکونت را دریافت کنند. پس از دریافت نوبت لازم است نوآموز به همراه والدین خود به پایگاه های سنجش سلامت مراجعه نماید. در ضمن به همراه داشتن اصل شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسیناسیون نوآموز و یک قطعه عکس 4*3 الزامی است.


سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی


انجام فرآیند سنجش سلامت برای نوآموزان پیش دبستانی الزامی است. والدین و نوآموزان پس از دریافت نوبت از مدیر مدرسه، لازم است به پایگاه های سنجش محل سکونت خود مراجعه نمایند. به همراه داشتن اصل شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسیناسیون نوآموز و یک قطعه عکس 4*3 الزامی است. در صورت هرگونه ابهام در رابطه با سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی می توانید با مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

❓سایت دریافت نوبت سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی چیست؟

✔️ نشانی سایت دریافت نوبت نوآموزان، h1.iehs.ir می باشد. دریافت نوبت از طریق سامانه سنجش سلامت، فقط توسط مدیران مدارس امکانپذیر است.

❓تعرفه سنجش سلامت پیش دبستانی ها در سال 1402 چه میزان است؟

✔️ تعرفه سنجش سلامت نوآموزان در سال 1402،‌ هنوز اعلام نشده است. به محض اعلام مقاله به روز رسانی خواهد شد.

❓سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی شامل چه مواردی است؟

✔️ موارد مورد ارزیابی و مراحل سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی در این مقاله بیان شده است.

4.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سنجش سلامت پیش دبستانی‌ ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی