sa.medu.ir | سامانه آزمون آغازین

سنجش آغازین چیست sa.medu.ir | سامانه آزمون آغازین

جهت مشاوره در زمینه sa.medu.ir | سامانه آزمون آغازین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

هدف از سنجش آغازین چیست؟ در ابتدای سال تحصیلی و پس از ثبت نام دانش آموز در مدرسه، پیش از شروع فرایند آموزش مفاهیم جدید مدارس می بایست اقدام به برگزاری آزمون سنجش آغازین نمایند. این سنجش برای ارزیابی سطح علمی دانش آموز نسبت به پایه قبلی انجام می شود. یعنی در بدو ورود به هر پایه یک آزمون سنجش با مفاهیم و مباحث پایه قبلی برگزار می شود تا نتایج این سنجش آغازین روش و جهت تدریس مفاهیم جدید را برای معلمان تعیین کند.

نتایج فرایند سنجش آغازین که یک فرایند پیش آموزشی محسوب میشود می تواند به معلمان در نگارش طرح درس مربوطه نسبت به سطح دانش آموزان کمک کند. همچنین از نتایج سنجش آغازین دو فایده اساسی را برای معلمین رقم میزنند. آگاهی به میزان تسلط دانش آموزان به مفاهیم پایه هر مبحث درسی و همینطور میزان آگاهی دانش آموز نسبت به محتوای هر مبحث. هر دوی این مطالب میتوان به معلم در طرح درس مربوطه به میزان زیادی کمک کند.

همچنین آنالیز نتایج آزمون سنجش آغازین در سبک کلاس بندی دانش آموزان نسبت به رویکرد های آموزشی هر مدرسه بسیار تاثیر گذار و حایز اهمیت است. خوب است که مدیران و معاونین آموزشی در زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین این نکات را مد نظر داشته باشند. حالا و در ادامه مطلب با هم ورود به سامانه سنجش آغازین را بررسی میکنیم. زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین را مرور میکنیم، با هم نگاهی به منابع آزمون سنجش آغازین می اندازیم و سپس اشاره ای میکنیم به روال اعلام نتایج سنجش آغازین. با ما همراه باشید:

ورود به سامانه سنجش آغازین sa.medu.ir

ورود به سامانه سنجش آغازین sa.medu.ir

با توجه به اعلام رسمی مسئولین آموزش پرورش مبنی بر برگزاری آزمون سنجش آغازین به صورت آنلاین با هم ورود به سامانه سنجش آغازین Sa.medu.ir را بررسی میکنیم. دانش آموزان متوسطه اول و دوم هر کدام به تفکیک پایه تحصیلی و در زمان اعلام شده باید با مراجع به سامانه Sa.medu.ir در آزمون ارزیابی آنلاین شرکت کنند.

  • هر دانش آموز برای شرکت در آزمون سنجش آغازین باید در تاریخ مقرر شده اقدام به ورود به سایت کند در غیر این صورت برای ورود به سایت Sa.medu.ir با مشکل مواجه خواهد شد
  • هر دانش آموز همچنین برای ورود به سامانه سنجش آغازین به کد ملی و شماره سریال شناسنامه نیاز دارد.

راهنمای ورود به سامانه سنجش آغازین sa.medu.ir

بیشتر بخوانید: سامانه سوابق تحصیلی

sa.medu.ir

سامانه ثبت نام در سنجش آغازین منحصرا sa.medu.ir بوده و کلیه مراحل از ثبت نام تا شرکت در آزمون در این سامانه صورت میگیرد. بهتر است دانش آموزان جهت ورود به سایت آزمون نهایت دقت را به عمل بیاورند.

در صورت بروز هرگونه مشکل در ورود به سامانه sa.medu.ir دانش آموزان میتوانند با شماره 9099071613 تماس گرفته و از راهنمایی کارشناسان آموزشی مشاور گروپ استفاده کنند. تماس از تلفن ثابت از 8 صبح الی 12 شب همه روزه حتی در روزهای تعطیل

نحوه ورود اتباع به سامانه سنجش آغازین

ورود به سایت sa.medu.ir با استفاده از کد ملی و سریال شش رقمی شناسنامه خواهد بود. دانش آموزان اتباع برای ورود به سامانه سنجش آغازین، به جای کد ملی از کد دانش آموزی و به جای شماره شناسنامه از 111111 استفاده کنند.

مشاوره آزمون آغازین Sa medu ir

برای آمادگی شرکت در یک آزمون، مثل آزمون آغازین باید ابتدا با ماهیت این آزمون آشنا شویم. از آنجایی که سابقه ای در برگزاری از آزمون آغازین وجود ندارد بهتر است دانش آموزان برای آمادگی در این آزمون از مشاوره و راهنمایی یک کارشناس آموزشی بهره مند شود. تا جهت آمادگی در این آزمون، رفع ابهامات و پاسخ به سوالات بتواند به یک مرجع مطمئن تکیه کند.

ما در مشاور گروپ کارشناسانی را به طور ویژه و تخصصی برای مشاوره آزمون آغازین اختصاص داده ایم که همه روزه در حال راهنمایی و ارائه مشاوره تخصصی به دانش آموزان عزیز می باشند. شما هم میتوانید از تجربیات و راهنمایی های این کارشناسان استفاده کنید:

🗒️ 9099071613 تماس از طریق تلفن ثابت، همه روزه حتی در ایام تعطیل، از 8 صبح الی 12 شب 🗒️

زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین

هر دانش آموز در تاریخ و زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین که برای پایه وی تعیین شده است می تواند از 8 صبح الی ساعت 24 به سایت sa.medu.ir مراجعه کرده و در آزمون شرکت کند. در جدول زیر به تفکیک هر پایه روز و زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین مشخص شده است.

آزمون سنجش آغازین به تفکیک پایه

روز آزمون سنجش آغازین

زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین

آزمون سنجش آغازین پایه دوازدهم چهارشنبه 1400/08/05
آزمون سنجش آغازین پایه یازدهم پنجشنبه 1400/08/06
آزمون سنجش آغازین پایه دهم شنبه 1400/08/08
آزمون سنجش آغازین پایه نهم یکشنبه 1400/08/09
آزمون سنجش آغازین پایه هشتم دوشنبه 1400/08/10
آزمون سنجش آغازین پایه هفتم سه شنبه 1400/08/11
آزمون سنجش آغازین تمامی پایه های فنی حرفه ای و کار و دانش چهارشنبه 1400/08/12

نکته مهم در این جدول زمان برگزاری آزمون سنجش آغازین فنی حرفه ای و آزمون سنجش آغازین کار و دانش در تمامی پایه ها و در یک روز می باشد. یعنی دانش آموزان محصل در این رشته های تحصیلی باید از سایر تاریخ های اعلام شده در سامانه صرف نظر کرده و فقط در روز دوازدهم آبان ماه جهت شرکت در آزمون سنجش آغازین اقدام نمایند.

(جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رفع ابهامات در خصوص چگونگی برگزاری این آزمون می توانید با کارشناسان آموزشی مشاور گروپ تماس حاصل نمایید. 9099071613 تماس از طریق خط ثابت همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب)

منابع آزمون سنجش آغازین

بیشتر بخوانید: سامانه امین

منابع آزمون سنجش آغازین

منابع آزمون سنجش آغازین پایه هفتم 

  • ریاضی (پایه ششم)
  • فارسی (پایه ششم)
  • علوم تجربی (پایه ششم)

منابع آزمون سنجش آغازین پایه هشتم

  • ریاضی (پایه هفتم)
  • مطالعات اجتماعی (پایه هفتم)
  • عربی (پایه هفتم)
  • علوم تجربی (پایه هفتم)

منابع آزمون سنجش آغازین پایه نهم

  • ریاضی (پایه هشتم)
  • علوم تجربی (پایه هشتم)
  • زبان انگلیسی (پایه هشتم)
  • ادبیات فارسی (پایه هشتم)

منابع سنجش آغازین پایه دهم

منابع آزمون سنجش آغازین به تفکیک رشته تحصیلی سنجش آغازین پایه دهم رشته ریاضی فیزیک سنجش آغازین پایه دهم رشته علوم تجربی آغازین پایه دهم رشته علوم انسانی آغازین پایه دهم رشته علوم و معارف
منابع آزمون سنجش آغازین پایه دهم عربی (پایه نهم)




فارسی (پایه نهم)

ریاضی (پایه نهم)

علوم تجربی (پایه نهم)

عربی (پایه نهم)




فارسی (پایه نهم)

ریاضی (پایه نهم)

علوم تجربی (پایه نهم)

عربی (پایه نهم)




فارسی (پایه نهم)

مطالعات اجتماعی (پایه نهم) تاریخ جغرافیا و اجتماعی

عربی (پایه نهم)




فارسی (پایه نهم)

مطالعات اجتماعی (پایه نهم) تاریخ جغرافیا و اجتماعی

منابع آزمون سنجش آغازین پایه یازدهم

منابع آزمون سنجش آغازین به تفکیک رشته تحصیلی سنجش آغازین پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک سنجش آغازین پایه یازدهم رشته علوم تجربی سنجش آغازین پایه یازدهم رشته علوم انسانی سنجش آغازین پایه یازدهم رشته علوم و معارف
منابع آزمون سنجش آغازین پایه یازدهم عربی زبان قرآن 1  (پایه دهم)




فارسی 1 (پایه دهم)

ریاضی 1 (پایه دهم)

فیزیک 1 (پایه دهم)

شیمی 1 (پایه دهم)

عربی زبان قرآن 1  (پایه دهم)




فارسی 1 (پایه دهم)

ریاضی 1 (پایه دهم)

فیزیک 1 (پایه دهم)

شیمی 1 (پایه دهم)

زیست شناسی 1 (پایه دهم)

فارسی 1 (پایه دهم)




عربی زبان تخصصی 1 (پایه دهم)

علوم و فنون ادبی 1 (پایه دهم)

ریاضی آمار 1 (پایه دهم)

جامعه شناسی 1 (پایه دهم)

فارسی 1 (پایه دهم)




عربی زبان تخصصی 1 (پایه دهم)

اصول و عقاید 1

تاریخ اسلام 1

منابع سنجش آغازین پایه دوازدهم

منابع آزمون سنجش آغازین به تفکیک رشته تحصیلی سنجش آغازین پایه دوازدهم رشته ریاضی فیزیک سنجش آغازین پایه دوازدهم رشته علوم تجربی سنجش آغازین پایه دوازدهم رشته علوم انسانی سنجش آغازین پایه دوازدهم رشته علوم و معارف
منابع آزمون سنجش آغازین پایه دوازدهم عربی زبان قرآن 2  (پایه یازدهم)




فارسی 2 (پایه یازدهم)

حسابان 1 (پایه یازدهم)

فیزیک 2 (پایه یازدهم)

شیمی 2 (پایه یازدهم)

عربی زبان قرآن 2  (پایه یازدهم)




فارسی 2 (پایه یازدهم)

ریاضی 2 (پایه یازدهم)

فیزیک 2 (پایه یازدهم)

شیمی 2 (پایه یازدهم)

زیست شناسی 2 (پایه یازدهم)

فارسی 2 (پایه یازدهم)




عربی زبان تخصصی 2 (پایه یازدهم)

علوم و فنون ادبی 2 (پایه یازدهم)

ریاضی آمار 2 (پایه یازدهم)

جامعه شناسی 2 (پایه یازدهم)

فلسفه 1

فارسی 2 (پایه یازدهم)




عربی زبان تخصصی 2 (پایه یازدهم)

اصول و عقاید 2

تاریخ اسلام 2

سنجش آغازین چیست؟

تمدید مهلت شرکت در آزمون آغازین ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

مهلت شرکت در آزمون آغازین برای آن دسته از دانش آموزان در حال تحصیل در دوره اول و دوره دوم متوسطه که موفق به شرکت در ارزشیابی آزمون آغازین نشده اند از ساعت 9 صبح لغایت ساعت 24 روز شنبه 15 آبان فرصت دارند وارد سایت Sa medu ir  شده و در این آزمون شرکت نمایند.

لازم به ذکر است شرکت در این آزمون کاملا اختیاری بوده و تاثیری در سوابق تحصیلی و نمرات دانش آموز ندارد.

اعلام نتایج سنجش آغازین

نحوه اعلام نتایج سنجش آغازین در روز سه شنبه 1400/08/25 منتشر شده است. با توجه به اینکه یک پایگاه اختصاصی برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته اند نتایج سنجش آغازین نیز در همان سامانه اعلام شد. دانش آموزان با مراجعه به Sa.medu.ir بتوانند نتایج خود را ببینند. پیش تر اعلام شد، این نتایج صرفا جهت معلمین گزارش شود! اما اعلام نتایج سنجش آغازین به طور عمومی اعلام شد.

Sa.medu.ir اعلام نتایج سنجش آغازین

در صورت انتشار اخبار تکمیلی در ارتباط با اعلام نتایج سنجش آغازین حتما این مطلب را به روز رسانی کرده و شما را در جریان آخرین اخبار مربوط به این آزمون قرار میدهیم.

نکات مهم :

  1. شرکت در آزمون آغازین اختیاری است و تأثیری در سوابق تحصیلی و نمرات(مستمر،پایانی و …) دانش آموز ندارد.
  2. در آزمون آغازین مناطق، مدارس و دانش آموزان رتبه بندی نمی‌شوند.
  3. دانش آموزانی که امکان ورود به سامانه آزمون آغازین را ندارند، به علت نبود اطلاعات آنها در سامانه سیدا است. امیدواریم در دوره های بعدی این مشکل برای شما عزیزان به وجود نیاید.
  4. تلاش شده است که این آزمون به بهترین شکل ممکن اجرا شود اما امکانات موجود و حجم بالای آمار دانش آموزان، مشکلاتی را برای ارائه خدمت شایسته بوجود آورد که از همین طریق از بروز این دست از مشکلات از شما عذر خواه هستیم.
  5. بدیهی است آزمون ورودی (سنجش آغازین) می بایست در روزهای ابتدایی آغاز سال تحصیلی اجرا شود، اما علیرغم فاصله گرفتن از زمان مناسب این آزمون، این مرکز برای آغاز مسیری که در سال های بعد تداوم یابد، آزمون آغازین را با وجود تمام مشکلات موجود اجرا نمود که لازم است از تمام عوامل اداری و آموزشی و دانش آموزان عزیز که برای بهتر برگزار شدن این آزمون تلاش نمودند قدردانی نماییم.
  6. اعلام نتایج آزمون آغازین بعد از تجزیه و تحلیل، جهت اطلاع و برنامه ریزی ذینفعان ارسال خواهد شد.

🎯 اهداف آزمون آغازین:

  1. آگاهی از توانایی‌ها و امادگی‌های قبلی دانش آموزان برای ورود مناسب به فرایند تعلیم و تربیت و جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های احتمالی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید
  2. ایجاد خودآگاهی، خودارزیابی و تصمیم‌گیری از سوی دانش آموزان، چگونگی جبران، رفع کاستی‌ها و دستیابی به سطوح بالاتر شایستگی در هریک از حوزه های یادگیری (بند 4-10 برنامه درس ملی)
  3. زمینه بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری های نوین آموزشی و استفاده از آن ها با نگاه تقویتی و تکمیلی با توانمند سازی ( بند 9-9 برنامه درس ملی)
  4. استفاده از نتایج ارزشیابی در بهبود فرایند یاددهی-یادگیری و اصلاح برنامه ها و روش ها (بند 2 اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی مصوب جلسه 713 شورای عالی آموزش و پرورش)
  5. استفاده از نتایج ملی ارزشیابی آغازین به عنوان معیاری مناسب برای اطلاع از میزان اثربخشی «بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش های حضوری در دوران بیماری کووید-19 و پس از آن»

ورود به سامانه آزمون آغازین ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ چگونه امکان پذیر است؟

✔️بر اساس بخش نامه رسمی آموزش پرورش در حال حاضر و به دلیل برگزاری آنلاین آزمون سنجش آغازین sa.medu.ir دانش آموزان برای شرکت در آزمون با کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود میتوانند از طریق این سایت … ( ادامه مطلب )

منابع درسی سنجش آغازین چه کتاب هایی است؟

✔️با توجه به جداول ارائه شده در مطلب میتوانید لیست دروس عمومی و اختصاصی مربوط را هر مقطع و رشته را مطالعه نمایید

نمره سنجش آغازین مهم است؟

✔️با توجه به اینکه دانش آموز یک بار در پایان پایه امتحان ارزیابی را سپری و از آن موفق بیرون آمده است نتایح سنجش آغازین تاثیری در پایه تحصیلی او ندارد. این آزمون صرفا جهت شناخت معلمان نسبت به سطح علمی دانش آموزان برگزار میشود

4.3/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه sa.medu.ir | سامانه آزمون آغازین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محمد ضیایی

    آزمون دادن

    پاسخ
  2. مجتبی امیری

    اطلاعات وسوالات داده شده درسطح کشوری است وباعث مشخص شدن نقاط ضعف دانش آموزان میشود

    پاسخ
  3. مجتبی امیری

    اطاعات دانش‌آموزان رادر سطح کشور بهم نزدیک ونشاط ضعف که در امتحان مشخص می‌شود جهت رفع آنها اقدام میشود

    پاسخ
  4. علیرضا

    موفق بودن

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی