ساعت مطالعه روزانه کنکوری ها نزدیک به کنکور 1403

ساعت مطالعه

جهت مشاوره در زمینه ساعت مطالعه روزانه کنکوری ها نزدیک به کنکور 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ساعت مطالعه کنکوری ها یکی از سوالات پر تکرار داوطلبان در طول یکسال آمادگی برای کنکور سراسری است که بی شک یکی از اصلی ترین گام ها به سمت موفقیت در کنکور می باشد.

ساعت مطالعه

ساعت مطالعه آنجا اهمیت می یابد که یکی با ۴۰ ساعت مطالعه در روز در کنکور موفق شده و یکی هم با ۶۰ ساعت مطالعه هفتگی تو کسب نتیجه ناکام مونده !
و این یعنی اهمیت کیفیت مطالعه بر کمیت آن.

ساعت مطالعه روزانه کنکوری ها

ساعت مطالعه , فردی در زندگی نیاز به برنامه ریزی دارد که اولاً کار و فعالیت در خوری دارد.

ثانیاً برای کار خود ارزش و اهمیت قائل است، ثالثاً میل دارد هر کاری به نحو احسن و به شکل شایسته ای انجام شود.

امروزه این دیگر یک شعار نیست بلکه یک حقیقت است که «هیچ موفقیتی بدون یک برنامه ریزی درست متصور نیست.»

که متاسفانه هنوز هم خیلی از داوطلبان کنکور سراسری اعتقاد دارند که خودشان می توانند بهترین برنامه ریزی را برای خود بنویسند اما در واقع شما باید بدانید که نمیتوانید سطح علمی خود را در حیطه ی برنامه ریزی برای کنکور سراسری با مشاور و یا کارشناسی که تحصیل کرده این رشته و تجربه ی چندین ساله ی آموزش و مشاوره ، مقایسه کنید .

ساعت مطالعه , منظور از برنامه ریزی، اختصاص ساعت یا ساعاتی از عمر به کاری خاص است، به طوری که هم کارها در وقت خود و طبق زمان بندی قبلی به انجام رسد و چیزی از آن باقی نماند. در نتیجه هر برنامه ریزی مفید و کاملی مستلزم چندین کار است که به ترتیب در ذیل خواهیم آورد:

1- هم اکنون کاغذ و قلمی بردارید و فهرستی از کارهای خود را که در فهرست های زیر آمده تهیه کنید:

الف ) فهرستی از همه کارهای تان که قرار بوده انجام دهید و نداده اید:

ساعت مطالعه , باید چه کاری را شروع می کردید؟ چه پیشنهادی ارائه می دادید؟ تماس هایی که باید می گرفتید؟ معلمی که می خواستید با او در مورد مشکل درسی تان صحبت کنید و چیزهایی از این قبیل. سعی کنید دست کم یک صفحه از این برنامه های انجام نشده را تهیه کنید.

ب) حال فهرستی از کارهایی که باید در منزل انجام دهید تهیه کنید:

ساعت مطالعه , کارهای مربوط به منزل که بر عهده شما است و باید آن ها را انجام دهید و شما یا آن ها را عقب می اندازید یا از انجام آن ها ناخشنود هستید. سطل زباله ای که هر روز باید دم در بگذارید، کفش هایی که باید برای تعمیر به کفاشی ببرید، جورابی که هر روز می گویید اگر وقت کنم می شویم و …

ج)فهرستی هم از کارهایی که در حوزه ی روابط شخصی دارید بردارید:

ساعت مطالعه , نامه ها، قرار ملاقات ها، تماس های تلفنی، مهمانی ها، دیدار مجدد همشاگردی ها و در نهایت کارهایی که توقع دارید کسی دیگر آن ها را به جای شما انجام دهد.

د)لیستی از کارهای روزمره بردارید:

ساعت مطالعه , خواب، غذا، تماشای تلویزیون، مطالعه، ورزش و … .

ه)و بالاخره سیاهه ای از کارهایی که قرار است به امید خدا روزی انجام دهید:

ساعت مطالعه , شرکت در یک کلاس هنری، یادگیری یک زبان خارجی، رفتن به یک باشگاه ورزشی، ترک کردن عادت بدی که بارها خواسته اید ترکش کنید، برنامه ای که بارها خواسته اید برای کارهایتان بنویسید و… . تأکید می کنیم که اکنون این فهرست ها را تهیه کنید. نگران این حجم کار که تهیه می شود نباشید که چگونه و با کدام توان و وقت، انجامش خواهید داد، چون در مورد آن بعداً سخن خواهیم گفت.

2-شرط اساسی برای برنامه ریزی، اول اراده و تصمیم است:

ساعت مطالعه , دوم یک تعهد قلبی و وجدانی با خویش. به دور و بر خود نگاه کنید، عده زیادی از مردم هستند که شما آن ها را می شناسید و به راحتی می توانید در یکی از دو دسته موفق یا ناموفقشان قرار دهید. هیچ وقت فکر کرده اید که چرا اکثر مردم ناموفق هستند و فقط بعضی میان این همه آدم به مقصد رسیده اند؟

نمی گوییم در همه، ولی حداقل در بسیاری از مردم رمز عدم موفقیت این است:

ساعت مطالعه , چیزی را که می خواهند، با جدیت و قدرت دنبال نمی کنند. به هر دلیل ممکن بهانه می تراشند و کار خود را عقب می اندازند. یا اگر در پی آن می روند، از راهش نمی روند. بدون برنامه و شناخت راه اقدام می کنند که نتیجه آن معلوم است.

ساعت مطالعه , عده دیگری هستند که برای رسیدن به یک هدف، کارهای ریز و درشت زیادی را پایمال می کنند، گویی آن ها اصلاً وجود ندارند، در نتیجه وقتی به هدف می رسند، آن را که می خواستند دارند و بسیاری چیزها را که مردم ناموفق دارند، ندارند.

ساعت مطالعه , دوستی هرگز وقت درستی برای صبحانه و ناهار خود نداشت. اگر وقت می کرد، غذا می خورد و اگر وقت نمی کرد، نمی خورد. به قول خودش یک وعده برای او کافی بود. نتیجه اش این شد که بعد از چند سال ظاهراً رفاه کامل زندگی و ماشین و خانه و ویلا دارد، ولی نصف معده اش را به خاطر زخم معده در جراحی بریدند و الان از خوردن بسیاری چیزها محروم است.

ساعت مطالعه , عده ای دیگر هستند که تلاش می کنند و عرق می ریزند، ولی به جایی نمی رسند. علتش این است که هیچ وقت به آینده ی کارشان فکر نمی کنند. به طور مثال اگر کسی امروز پس از کلی زحمت و تلاش، استاد سفیدگری یا ساخت ظروف مسی یا سنگی شود، مسلماً از شغل خود برای تامین هزینه های زندگیش نمی تواند کمک بگیرد، چون فصل این نوع کارها گذشته است و جز معدودی، دیگر کسی از این ظرف ها استفاده نمی کند.

ساعت مطالعه , هر کاری باید با توجه به آینده اش مورد پیگیری قرار گیرد، مثلاً باید شما ببینید از دانشگاه رفتن چه مقصودی دارید و آیا پس از اتمام تحصیل به چیزی که می خواهید می رسید؟ پس از این آینده نگری و در نظر داشتن دورنمای حداقل ده ساله، باید با منطق و شیوه ای درست، تلاش کنید تا به مقصود برسید و این جا است که آن تعهد قلبی و وجدانی به کارتان می آید.

 ساعت مطالعه , اصولاً وقتی با خود این گونه رفتاری در پیش می گیریم، در آستانه زندگی جدیدی واقع شده ایم و تا وقتی به این مهم نرسیده ایم، تنها به بخشی از توانایی های خود دست یافته ایم. این یک تصمیم و انتخاب است و شما به حکم انسان بودنتان حق این انتخاب را دارید!

3-برنامه ریزی:

ساعت مطالعه , فهرست ها را جلوی خود قرار دهید. همیشه در یک برنامه ریزی موردی وجود دارد که ذهن ما را فوق العاده به خود مشغول کرده و مثلاً قبولی در کنکور. کارهایی هم وجود دارند که ناگزیر از انجام آن هاییم. بعضی کارها هم در حقیقت نیاز به زمان و استمرار دارند مثلاً کلاس های هنری و زبان. این ها مسلماً از جهت اولویت در یک جایگاه قرار ندارند. بنابراین ابتدا از میان فهرست های خود، محور برنامه، کارهای اجباری و کارهای مربوط به آینده را جدا کنید و سعی نمایید در طول روز یا هفته وقتی برای آن ها در نظر بگیرید.

اشتباه بعضی این است که گمان می کنند حالا که قرار است درس بخوانند، دیگر هیچ کاری نباید انجام دهد. برنامه های این قبیل افراد، خشک، بدون انعطاف، و بدون در نظر گرفتن نیازهای دیگر زندگی است. به طوری که آدم به این توهم می افتد که آن را برای یک آدم آهنی طراحی کرده اند.

سعی کنید در برنامه خود آدمی معقول و منطقی باشید. به جای این که خود را از همه چیز محروم کنید، سعی نمایید از وقت هایتان به گونه ی صحیح استفاده کنید.

4-یک شبانه روز 24 ساعت بیشتر نیست و شما در طول این مدت به 6 تا 8 ساعت خواب نیاز دارید. سعی نکنید از خوابتان کم کنید تا وقت بیشتری را جهت تحصیل ذخیره کنید، چون در این صورت خستگی ناشی از کم خوابی را در طول ساعات روز پخش می کنید و توان فکری و جسمی خود را تا حد زیادی کاهش می دهید. خوب است خواب شما بین ساعات 11 شب تا 6 صبح باشد.

5-در طول روز وقتی هم برای عبادات واجب و مقدمات آن مثل طهارت و وضو نیاز دارید.

ساعت مطالعه , با شنیدن صدای اذان، طهارت و وضو کنید، حتی مسواک بزنید. لباس راحت و تمیز بپوشید و مشغول نماز شود. اگر مسجد نزدیک خانه شما است، به مسجد بروید. سعی کنید آرامش حاصل از نماز را در سایر لحظات خود گسترش دهید. نماز را جدی بگیرید و از آن استفاده کنید. متأسفانه در این نامه مجال پرداختن به خصوصیات نماز و نقش آن در زندگی نیست، ولی می توانید طی نامه ای دیگر آن را خواستار شوید. بین 1 تا 1/5 ساعت نیز صرف این امور خواهید کرد.

6-همیشه در طول روز کارهایی برای انجام دادن وجود دارد:

ساعت مطالعه , تماشای یک سریال یا یک مسابقه فوتبال (به شرط اینکه عادت به تماشای همه سریال ها یا مسابقات نداشته باشید)، خرید نان، میوه، سبزی و …، بردن برادر یا خواهر کوچکتر به مدرسه یا مهد کودک و … . هم در زندگی کارهایی از این قبیل دارند. این کارها را از برنامه خود حذف نکیند. زمان آن را معیّن کنید و به نحو احسن انجامشان دهید. آن ها داخل زندگی شما و جزء آن هستند، پس با حذف آن ها زندگی تان را ناقص نکنید. فایده دیگری هم در این برنامه ها وجود دارد، مثلاً راه میان خانه تا مدرسه و… فرصت خوبی برای تکرار لغات زبان انگلیسی یا حفظ کردن یک شعر یا مرور مطالب درسی در ذهن است. این فرصت ها را از دست ندهید.

7-ممکن است مشغول رفتن به کلاس کامپیوتر یا یک باشگاه ورزشی باشید.

ساعت مطالعه , خوب است در این کارها افراط نکنید، ولی آن ها را تعطیل نکنید. برای آغاز یک کلاس جدید با احتیاط و طبق برنامه عمل کنید، آن هم اگر وقت اضافی برای این کار داشتید، ولی اگر از قبل به کاری مبادرت کرده اید، آن را تعطیل نکنید. کمی نظم و ترتیب را در آن دخیل کنید.

8-حال وقتش رسیده که روی ساعت های باقیمانده روزتان تمرکز کنید و آن ها را به درس اختصاص دهید.

چون قصد شرکت در کنکور را دارید، لازم است مطابق شرایط آن برنامه ریزی کنید. امتحان کنکور سراسری در دو بخش عمومی و اختصاصی برگزار می گردد.

در دروس اختصاصی سه امر مهم را از یاد نبرید: ضریب بالا، میزان تبحر شما در آن درس، حجم و مشکل بودن مطالب. بدین ترتیب گاهی درس دارای حجم کم، مطالب آسان و ضریب پایین تر است. اشکالی ندارد اگر این درس را بر درس با ضریب بالا ولی مشکل مقدّم کنید.

ساعت مطالعه : حال که این اولویت ها را تشخیص دادید، باید ببینید در کدام درس ها ضعیف هستید و برای این ضعف خود چه باید بکنید؟ آیا می توانید به تنهایی مطالعه کنید یا لازم است از یک دوست درسخوان یا یک استاد استفاده کنید؟ این درس ها را از دروسی که خود می خوانید، جدا کنید و راه های برطرف کردن نقطه ضعفتان را بررسی نمایید. به یاد داشته باشید که ضعیف بودن در یک درس علاوه بر ضعف نمرات، باعث کاهش اعتماد به نفستان در امتحان کنکور در مورد سایر دروس نیز می شود.

ساعت مطالعه : از ضعفتان در یک درس نترسید. هر نوع ضعفی را می توان با تلاش و برنامه ریزی رفع کرد، به شرط آن که بخواهید و روی آن سرمایه گذاری کنید. ناگفته نگذاریم که بر خلاف تبلیغات بسیار، کلاس ها و جزوه های کنکور نقش عمده ای در قبولی بازی نمی کنند. ابتدا به مطالعه دقیق کتب درسی بپردازید و وقتی از فراگیری آن ها مطمئن شدید، به سراغ کتاب ها و جزوات دیگر بروید. آن وقت خودتان اذعان خواهید کرد که آن کتاب ها، جز اندکی، مطلبی اضافه بر کتب درسی خود شما ندارند.

9-اکنون می بینید که از 24 ساعت یک روز، زمان چندانی باقی نمانده است (بین 6 تا 8 ساعت). برای این ساعت ها برنامه درسی بگذارید و شروع کنید. اولویت ها را هم از یاد نبرید.

10-جز کاری که مشغول به آن هستید، به هیچ چیزی دیگری فکر نکنید. در ابتدا این کار سخت است ولی خیلی زود این تمرکز را خواهید یافت. بد نیست اگر شعارتان این باشد:

وقت درس درس، وقت بازی بازی، وقت خواب خواب و… .

11-سعی کنید در تمام زندگی، منظم و دارای ترتیب باشید. با عشق و علاقه به کارهایتان نگاه کنید و تلاش خود را بکنید.

ساعت مطالعه :  این مهم نیست که انسان به چه چیزهای می رسد یا مردم در مورد او و موفقیت ها یا شکستش چه می گویند. مهم این است که انسان نزد وجدان خود شرمنده نباشد و بداند که نهایت تلاش خود را کرده است در این صورت نتیجه هر چه باشد، شما در کار خود موفق شده اید.
از تمام سخنان فوق به این باور می رسیم که در حقیقت به آسانی نمی توان به یک کنکوری گفت که چند ساعت باید مطالعه کند. باید دید چقدر نیاز به مطالعه دارد. اما در مورد یک برنامه شبانه روزیِ درس، این مقدار بین 6 تا 8 ساعت است.

☀️ اگه با خوندن یک درس خاص مشکل دارید و کلا خوندنش براتون سخته

🔹 یادتون باشه که کنکورهای جدید اینجورین که شما برای موفقیت باید بین درصدهاتون تعادل داشته باشید و نمیشه که یه درس خاص رو خیلی پایین تر از بقیه بزنید.

▫️ اما راه حل چیه؟

🔹 روش مطالعه‌ درستی داشته باشید.

🔹 اون درس رو زمانی بخونید که بیشترین انرژی رو دارید.

🔸 سعی کنید در طول روز اولین درسی که میخونید باشه که به اصطلاح قورباغه رو قورت داده باشید و باقی روز رو راحت‌تر باشید چون اگه همش خوندنش رو عقب بندازید قطعا تا آخر شب نمیخونید و همین چرخه رو فردا باز هم تکرار میکنید.

🔸 برای هر تست اون درس یه زمان حدودی در نظر بگیرید و اگه نتونستید حلش کنید پا پس نکشید و با کمک پاسخنامه اون رو خوب تحلیل کنید و دوباره همون تست رو حل کنید تا یادش بگیرید.

🔹سعی کنید اون درس هر روز داخل برنامه باشه که بهش عادت کنید و باهاش اوکی بشید.

🔹داخل برنامه یه مقداری ساعت مطالعه اون درس رو بیشتر کنید

روزی 8 ساعت مطالعه

روزی 8 ساعت مطالعه برای بچه های کنکوری می‌تونه مناسب باشه به شرطی که با کیفیت و با برنامه ریزی خوبی انجام بشه. البته ساعت مطالعه کاملا بستگی به رشته تحصیلی، سطح دانش و شرایط شخصی هر داوطلب هم داره. برخی می‌گن روزی 6 تا 10 ساعت مطالعه برای رشته های ریاضی و انسانی کافیه و برخی می‌گن روزی 10 تا 13 ساعت مطالعه برای روزهای عادی لازمه. مهم اینه که ساعت مطالعه رو به صورت پلکانی افزایش بدید و با کاهش استراحت های غیرضروری و فشرده خوانی زمان مطالعه رو کوتاه تر کنید. همچنین از تجربیات رتبه های برتر کنکور و مشاوران تحصیلی هم کمک بگیرید.

خیلی از شما دوست دارین بدونین ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور چقدر بوده که تونستن موفقیت بزرگی تو این آزمون بزرگ بدست بیارن.

ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور 95 و 96

ساعت مطالعه : سجاد قاسمی رتبه دوم کنکور انسانی ۹۵

مطالعه برای کنکور را از سوم دبیرستان به‌طور جدی شروع کردم. در سال چهارم مطالعاتم بیشتر شد به‌ طوری که در روزهایی که مدرسه می‌رفتم به‌ طور مفید ۳ تا ۴ ساعت و در روزهای تعطیل ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعات درسی داشتم.

ساعت مطالعه : فراز فرح وش رتبه پنجم کنکور ریاضی ۹۵

در روزهایی که مدرسه بودم، بین ۵ تا ۶ ساعت و در روزهایی که در خانه بودم، بین ۸ الی ۱۰ ساعت مطالعه می‌کردم.

ساعت مطالعه : مهشاد افشارزاده رتبه هشتم کنکور تجربی ۹۵

زمان مطالعه من برای کنکور متغیر بود، از روزی ۵،۶ ساعت شروع کردم و به تدریج زمان را افزایش دادم تا به زودی حدود ۱۲ ساعت هم رسیدم. البته تابستان پارسال با ساعات کمتری درس خواندن را شروع کردم، چون می‌دانستم فرآیند کنکور طولانی و خسته‌کننده‌ است، بنابراین با روزی حدود ۵ ساعت شروع کردم.

ساعت مطالعه : پارسا سیفی رتبه دهم کنکور علوم تجربی ۹۵

روزهای تعطیل ۸ تا ۱۰ ساعت درس می خواندم و در دیگر روزها که مدرسه می‌رفتم روزانه ۵ ساعت درس خواندم و در درسهای زیست شناسی و ریاضیات کلاس می رفتم.

ساعت مطالعه : آرمین گلچین رتبه هفتم کنکور علوم تجربی ۹۵

هفتگی برنامه‌ ریزی می‌کردم و با معلمانم هم مشورت می‌کردم که چه روزی چه درسی را برای جبران کدام نقاط ضعف بخوانم که شکر خدا با این برنامه موفق شدم. میزان مطالعه من برای کنکور، از مهرماه تا نوروز، بین ۸ الی ۹ ساعت بود. بعد از عید نوروز و با نزدیک شدن به کنکور، میزان مطالعه را به ۱۰ الی ۱۱ ساعت رساندم.

ساعت مطالعه : امید روانبخش رتبه دوم کنکور تجربی ۹۵

روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت و به‌ ویژه در روزهای تعطیل درس می‌خواندم و در روزهای عادی نیز ۶ ساعت درس می‌خواندم و به‌دلیل علاقه‌ای که به رشته تجربی داشتم برای آن انرژی صرف کردم.

ساعت مطالعه : پارسا خلفی رتبه چهارم کنکور تجربی ۹۵

به طور معمول در روز های تعطیل ۱۰ ساعت و در روزهای غیر تعطیل ۶ ساعت برای مطالعه کنکور اختصاص داده بودم که با راهنمایی‌ های لازم و برنامه‌ ریزی اساسی توانستم به این موفقیت دست یابم.

 ساعت مطالعه : امیرحسین طبیبیان رتبه ششم کنکور تجربی ۹۵

من دیپلم ریاضی دارم و در دوره پیش‌دانشگاهی تغییر رشته دادم و رشته تجربی را برای شرکت در کنکور انتخاب کردم. ابتدا با هفته‌ای ۴۰ ساعت مطالعه را شروع کردم و تا زمان نزدیک به کنکور ساعات مطالعه خود را به ۵۰ ساعت در هفته رساندم.

ساعت مطالعه : محمد احمدی رتبه اول تجربی ۹۵

من فارغ‌التحصیل رشته ریاضی هستم که در سال ۹۱ در کنکور ریاضی رتبه ۳ را کسب کردم و در رشته‌ی مهندسی برق دانشگاه شریف سه سال تحصیل کردم. درس خواندن برای کنکور تجربی را از مهر آغاز کردم که ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت را به درس زیست‌شناسی از مهر ماه تا اوایل فروردین اختصاص دادم. پس از این دوره بین درسهای دیگر و زیست‌شناسی تعادل برقرار کردم و به طور متوسط روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت به مطالعه اختصاص میدادم.

پاسخ تلفنی به سوالات شما و برنامه ریزی شخصی توسط تیم مشاوره ای

فارغ التحصیلان پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی
از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون پیش شماره
با شماره 9099071613 تماس بگیرید

اهمیت خواب کافی بر افزایش ساعت مطالعه مفید روزانه

ساعت مطالعه : مخصوصا شما که فعالیت فکری انجام مید دهید ، بیش تر به خواب منظم نیاز دارید اهمیت خواب در انسان بر کسی پوشیده نیست.

تقویت سیستم ایمنی بدن ، ترمیم نورون ها و حفظ کارآوری سیستم عصبی سامان دهی یادگیری و حافظه و رشد کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه هورمون رشد بیشتر در خواب ترشح می شود از عملکردهای ویژه ی خواب است.

نیاز به خواب در سنین مختلف متفاوت است.
نوزادان به خواب بیشتری نیاز دارند به همین دلیل معمولا از 24 ساعت در شبانه روز ، 20 ساعت در خواب هستند.

اما این نیاز با افزای سن آنها کاهش پیدا می کند تا این که در دوران نوجوانی به 8 ساعت در شبانه روز می رسد که البته در افراد مختلف ، متفاوت است.

ساعت مطالعه : با توجه به اهمیت خواب می توان گفت کم خوابی و بی خوابی صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد می کند از جمله کاهش توان یادگیری و تمرکز فرد ، سخت بلند شدن از خواب و چرت در طول روز ، احساس خستگی و بی حوصلگی و بد رفتاری و افزایش حساسیت پذیری و در نهایت ، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و احتمال افزایش بیماری در فرد. همانطور که در ابتدای بحث گفتیم ، ساعت درونی بدن ، زمانبندی مشخص و معینی دارد ولی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

به طور کلی یک سیکل شبانه روزی بدن به شرع زیر است:

ساعت 6 تا 7 صبح : دمای بدن افزایش می یابد . سرعت سوخت و ساز بدن حداکثر است.
ساعت 10 صبح تا 11 صبح : حداکثر هوشیاری و بهترین زمان برای یادگیری و حفظ مطالب در حافظه ی کوتاه مدت.
ساعت 12 تا 1 بعد از ظهر : حداقل میزان انرژی . درجه ی حرارت بدن و آدرنالین کاهش می یابد. احساس خواب آلودی نیم روزی اتفاق می افتد.
ساعت 3 بعد از ظهر : دمای بدن و آدرنالین مجددا افزایش می یابد . بهترین زمان برای یادگیری و به خاطر سپاری مطالب در حافظه ی بلند مدت است.
ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر : درجه ی حرارت بدن و آدرنالین به اوج خود می رسد . بهترین زمان برای فعالیت بدنی و ورزشی است.
ساعت 9 شب : ملاتونین افزایش می یابد و سوخت و ساز بدن کاهش می یابد.
ساعت 10 شب : خواب آلودگی به اوج خود می رسد.
ساعت 3 تا 5 صبح : سطح هورمون ها و دمای بدن به حداقل خود می رسد و خواب عمیق است.
در واقع می توان گفت که اوج خواب آلودگی در ساعت 3 تا 6 صبح و 2 تا 4 بعد از ظهر است. اوج هوشیاری نیز در ساعت 9 تا 11 صبح و 8 تا 10 شب است.

البته با شروع فصل سرما ، خواب آلودگی و رخوت و سستی افزایش می یابد و حتی میزان خورد و خوراک بیشتر می شود . بنابراین اکثر افراد ، مقداری وزن اضافه می کنند و به دلیل سرما ، فعالیت بدنی کاهش می یابد . پس بهتر است مراقب وزن و سلامتی خود باشید.
با توجه به مطالب فوق ، بهتر می توانید کارهای روزانه تان را برنامه ریزی کنید تا از بیشترین کارایی و بازدهی برخوردار شوید. یادتان باشد که در شبانه روز کمتر از 6 ساعت و بیشتر از 8 ساعت نخوابید.

ساعت مطالعه : همچنین بهترین زمان خواب ، بین ساعات 10 شب تا 6 صبح است. هیچ وقت زمان خواب خود را جابجا نکنید . یعنی صبح ها بخوابید و شب ها بیدار بمانید . زیرا وقتی در شب می خوابید ، هورمون ملاتونین و هورمون رشد ترشح می شود که این اتفاق وقتی در روز بخوابید نمی افتد.

با عضویت در کانال تلگرام مشاور گروپ از آخرین اخبار و مقالات مشاوره و برنامه ریزی با خبر شوید.

 5465


4.6/5 - (35 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ساعت مطالعه روزانه کنکوری ها نزدیک به کنکور 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. بابک

    واقعاً مفید بود
    اگر کسی از اول تا آخر این صفحه گام به گام پیش بره می‌تونه کارای بزرگی انجام بده

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403